| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Hej Scatcat.
Det ser sku rigtigt godt ud dit setup! Kan se at du har smidt vdh CS-122 på dine speakers - har du testet dem op imod clearwater? 
Hvor kan de der bassabsorbenter købes henne og hvad er prisen? Jeg har problemer med lidt bulderbass på mine stuehøjttalere, som nok står en anelse for tæt på væggen, men det kan desværre ikke være anderledes. Det er et sæt audiovector C2 series (mark1 tror jeg) og de har bagudrettet bassport, så jeg tænkte om sådanne bassabsorbenter måske kunne løse problemet? 
|
|
|
Ikke en direkte test. Kablet er nyt og stadig noget "grovkornet". Dog kan jeg høre en bedre bas og mellemtone i forhold til CW. Diskanten er så som så (endnu). Og så skiller den instrumenterne mere end CW.
Ang. Basabsorbenterne. Der må du sende en pb til sjoenne og spørge. Det var ham jeg købte dem af for enorm lang tid siden. Tror de har ligget et helt år før jeg tog dem i brug Kender godt C2 (har selv haft C2 MkII). Og med bagudrettet port vil du helt sikkert kunne dæmpe dem en del med disse plader __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Rappo skrev:
Hej Scatcat.
Det ser sku rigtigt godt ud dit setup! Kan se at du har smidt vdh CS-122 på dine speakers - har du testet dem op imod clearwater? 
Hvor kan de der bassabsorbenter købes henne og hvad er prisen? Jeg har problemer med lidt bulderbass på mine stuehøjttalere, som nok står en anelse for tæt på væggen, men det kan desværre ikke være anderledes. Det er et sæt audiovector C2 series (mark1 tror jeg) og de har bagudrettet bassport, så jeg tænkte om sådanne bassabsorbenter måske kunne løse problemet? 
|
|
|
Ikke en direkte test. Kablet er nyt og stadig noget "grovkornet". Dog kan jeg høre en bedre bas og mellemtone i forhold til CW. Diskanten er så som så (endnu). Og så skiller den instrumenterne mere end CW.
Ang. Basabsorbenterne. Der må du sende en pb til sjoenne og spørge. Det var ham jeg købte dem af for enorm lang tid siden. Tror de har ligget et helt år før jeg tog dem i brug Kender godt C2 (har selv haft C2 MkII). Og med bagudrettet port vil du helt sikkert kunne dæmpe dem en del med disse plader |
|
|
Jeg har jo netop sat clearwater på mit pc-setup lagt dobbelt til bass-terminalerne, som du foreslog det og så forbundet den medfølgende terminal-lus til diskanten og jeg synes da at lyden er blevet mere velopløst, men jeg leder stadig efter noget til at afløse mit taralabs prism 300a, da jeg tror det er her det går galt i første omgang. Skal også ha clearwater på mit stue-setup inden så længe - kablet ligger klart og venter.  - giver det et stort løft i lyden vil jeg overveje CS-122 på sigt, men en ting af gangen. Prøver at arbejde lidt i noget dæmpning af bassporten på mine C2'ere (noget pudeværk eller noget  ), og giver det noget så kan det være at jeg skulle overveje de bassabsorbenter...
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan jeg SQ dårligt huske, hvad jeg skrev om den RIAA (Tube-box), og om at skifte til NOS-rør.
Her er den: http://www.project-audio.com/main.php?tech=tubebox&cat=a ccessories&lang=en
Men Mullard ville også være mit favorit-valg, såfremt jeg ikke havde haft fornøjelsen af at lytte til Siemens E83CC; hold10ligebøtte for en vellyd. (Det er ingen skam at have en samling; NOS-rør bliver ikke billigere!)
C2? B&W?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Hvis du giver trærammen lidt teak olie på pladespilleren så kan den få en meget flot "glød" i træet
men godt sagt : det ser rigtigt fedt ud.
I så fald kan jeg titulere mig Harry Potter. At få glød i ægte "vinyl-træ". Se, det kræver sq en troldmand
|
|
|
 ups - jeg er vist blevet forvendt med rigtig træ på min lux L58A - på billederne ligner det godtnok træ der omkranser din pladespiller - tja så er det jo bare ind på en tankstation og købe lidt "basta" vinylmakeup
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vanviddet fortsætter i Circus Scatcat :

En DAB radio modtager har trængt sig på. Men til 400 bobs er den sq ok __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den DAB der. Hvor har du købt den? Har længe overvejet at købe en billig DAB-modtager til anlæg'et og til den pris behøver man vidst ikke at overveje så længe.  (hvis ellers den er god!)
__________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rappo skrev:
Den DAB der. Hvor har du købt den? Har længe overvejet at købe en billig DAB-modtager til anlæg'et og til den pris behøver man vidst ikke at overveje så længe. (hvis ellers den er god!) |
|
|
Den er fin til prisen. Modtager godt. Selv om den står i kælderen og har en "latterlig" lille antenne-ledning der mest af alt ligner en joke, er "signal error" nærmest lig 0. Og den har memory for 10 stationer (pt. er der 17 på den). Så til 400,- kan den anbefales.
Nå ja. Det er Elmutanten der har den. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det ser jo godt ud som altid skatterkatter
Jeg håber stadig ikke du roder med ideen om at male den pladespiller RØD! Hvorfor skal du ikke have et par kæmpehøjtalere __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg håber stadig ikke du roder med ideen om at male den pladespiller RØD! Hvorfor skal du ikke have et par kæmpehøjtalere |
|
|
Nej nej, bare rolig. Den farve er skrottet Har overvejet nogle større ht´er. Men det er lige det med pladsen. __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og vanviddet fortsætter endnu engang i Circus Scatcat: Endnu et anlæg er ved at se dagens lys i rummet.
Bliver noget med de leftovers af anlæg jeg har liggende og noget Tri-path Og det hele skal stå i et afblændet vindue
Mere følger senere........ __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa hvad er det for nogle rør du kører med og er de ved at blive spillet godt til dine kabler ...
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
| Halløjsa hvad er det for nogle rør du kører med og er de ved at blive spillet godt til dine kabler ... |
|
|
Hvilke rør tænker du på? Og kabler, er det VDH? __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Rappo Forum Bruger

|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Og vanviddet fortsætter endnu engang i Circus Scatcat: Endnu et anlæg er ved at se dagens lys i rummet.
Bliver noget med de leftovers af anlæg jeg har liggende og noget Tri-path Og det hele skal stå i et afblændet vindue
Mere følger senere........ |
|
|
Jeg er spændt på at se hvad du nu har fundet på!  Et anlæg #3 - hvad bliver det næste.  __________________ Hi-Fi: Avi ADM 9.1T, Rega Planet, Boston Horizon HPS 8Wi.
Head-Fi: Heed Canamp, Cambridge DacMagic, FiiO E10, HiFiMAN HE-400, Fischer Audio FA-003, Sennheiser HD25-1 mkII & Superlux HD-662.
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen jeg tænker på udgangs rør du har på din slæde, og ja de vdh....
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 02:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
hej igen jeg tænker på udgangs rør du har på din slæde, og ja de vdh....  |
|
|
Udgangsrørene er Sovtek KT66. Har overvejet nogle andre, men har fået at vide at disse er fremragende. Prisen er også ok. Ca. 200,- stk.
Vdh kablet er stadig "in proces". Har ikke rigtigt haft tid til den store gennemlytning. Men det som jeg har bemærket til videre er et relativt neutralt kabel. Meget detaljerigt, en mellemtone som fremhæver stemmer fremragende. Bassen er rimelig fast. Det er ikke svampet eller slasket. Men om det i sidste ende passer til en rørslæde skal jeg lade være usagt. Jeg vil prøve det på en anden opsætning. men til prisen er det en kanon kabel. Også i forhold til det "berømte/berygtede/imfamøse" Vdh Clearwater (lagt dobbelt).
En lille note: Afspillede Stevie Ray Vaughan - In Step. Specielt på nummeret "Riviera Paradise" er lydbilledet så "bredt" at man tror det er løgn. Nu er guitarspil også guf for en rørslæde men det lød breddere end f.eks med mine Xindak kabler der koster 4 gange så meget, såååå __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej skatkat
det ser sgu fint ud hjemme hos dig. 3 anlæg hvordan får du tid til det jeg har rigligt at gøre ned et
hvordan er lyden i din Thorens 320MkIII i forhold til din fine luxman? __________________ MVH
chillipepper
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
chillipepper skrev:
| hej skatkat
det ser sgu fint ud hjemme hos dig. 3 anlæg hvordan får du tid til det jeg har rigligt at gøre ned et ........hvordan er lyden i din Thorens 320MkIII i forhold til din fine luxman? |
|
|
Takker . Har også gabt mig over mere end jeg havde forventet. Men det ene tager det andet. og efter at have ligget i en nærmest hifi comatøs tilstand i mange, mange år, tog ved mig. . Nu er det sådan at det meste kan kombineres på den ene eller anden måde, så der er "sanity" i galskaben med 3 anlæg. (men samtidig har jeg et uhelbredelig sygdom ) Lige som de fleste herinde:
Det hedder SAMLERGEN  
Uhh, at sammenligne Thorens med Luxman. Det er æbler og pærer om igen. Prismæssigt er der stor forskel, men begge har forskellige forcer. Og hvad den ene ikke har har den anden.
Thorens´en har flydende ophæng og er remtrukket. Den er bestykket med en Ortofon MC10Supreme PU. Lydmæssigt har den så mange dyder. Fremragende bund i bassen som ikke mudrer, mellemtone og diskant er sprøde flæskesvær Den har varme og fylde og masser af "rum". Mangler måske noget attack i visse passager og kan til tider "mudre" lidt i lydbilledet.
Luxman´en er direkte drevet og fast ophæng. Monteret med Ortofon M2RED. Umiddelbart har den en meget slank bas (hurtigt), Mellemtonen er lige i øjet. Diskanten er sådan set allround, men er hørt bedre. (men hvad får man for 550,-)?. I modsætning til MC10 har denne PU meget mere attack og hurtighed. Hvad den må mangle lidt i varme og detaljer ovejes til fulde af dynamik og en evne til at pinpointe instrumenter i rummet.
Groft sagt: Thorens bruges til klassisk musik, jazz, Blues og new age.
Luxman: Rock, pop, akustisk musik, Funk, progressive rock, HM ect.
Den bedste plov jeg har har haft "value for money" er uden tvivl en Project RPM 4 montereret me en Ortofon MC 15 Super MkII. PU forenende dyderne fra MC med MM til en pris på 1400,-. Ploven kostede 4000,- Bevares, har hørt væsentligt meget dyrere plove/PU´er, men når prisen tages imed i beregningen, har jeg ikke hørt bedre Behøver jeg at sige at jeg savner den plov  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Scatcat
havde ikke lige generet dig i din egen tråd endnu så det ville jeg da lige gøre 
ser fint ud med dit "lille" anlæg har selv gået med tanke om nået Rotel til computeren, men det er lidt på standby pågrud af opdatering af SS,
de Kefér der skal da skiftes ud med et sæt VA HAydn så har du vel lyd ved computeren! 
den rør amp er lækker  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad Catten lige har slæbt ind af døren

Nu skal der leges   __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næhh, hvor er den søø
Hvad skal den sætte ild til, den lille ny?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |