Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Catten´s skrotmøg på møddingen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 45
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Hej Scatcat.

Det ser sku rigtigt godt ud dit setup! Kan se at du har smidt vdh CS-122 på dine speakers - har du testet dem op imod clearwater?

Hvor kan de der bassabsorbenter købes henne og hvad er prisen? Jeg har problemer med lidt bulderbass på mine stuehøjttalere, som nok står en anelse for tæt på væggen, men det kan desværre ikke være anderledes. Det er et sæt audiovector C2 series (mark1 tror jeg) og de har bagudrettet bassport, så jeg tænkte om sådanne bassabsorbenter måske kunne løse problemet?

Ikke en direkte test. Kablet er nyt og stadig noget "grovkornet". Dog kan jeg høre en bedre bas og mellemtone i forhold til CW. Diskanten er så som så (endnu). Og så skiller den instrumenterne mere end CW.

Ang. Basabsorbenterne. Der må du sende en pb til sjoenne og spørge. Det var ham jeg købte dem af for enorm lang tid siden. Tror de har ligget et helt år før jeg tog dem i brug Kender godt C2 (har selv haft C2 MkII). Og med bagudrettet port vil du helt sikkert kunne dæmpe dem en del med disse plader

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Rappo skrev:
Hej Scatcat.

Det ser sku rigtigt godt ud dit setup! Kan se at du har smidt vdh CS-122 på dine speakers - har du testet dem op imod clearwater?

Hvor kan de der bassabsorbenter købes henne og hvad er prisen? Jeg har problemer med lidt bulderbass på mine stuehøjttalere, som nok står en anelse for tæt på væggen, men det kan desværre ikke være anderledes. Det er et sæt audiovector C2 series (mark1 tror jeg) og de har bagudrettet bassport, så jeg tænkte om sådanne bassabsorbenter måske kunne løse problemet?

Ikke en direkte test. Kablet er nyt og stadig noget "grovkornet". Dog kan jeg høre en bedre bas og mellemtone i forhold til CW. Diskanten er så som så (endnu). Og så skiller den instrumenterne mere end CW.

Ang. Basabsorbenterne. Der må du sende en pb til sjoenne og spørge. Det var ham jeg købte dem af for enorm lang tid siden. Tror de har ligget et helt år før jeg tog dem i brug Kender godt C2 (har selv haft C2 MkII). Og med bagudrettet port vil du helt sikkert kunne dæmpe dem en del med disse plader

Jeg har jo netop sat clearwater på mit pc-setup lagt dobbelt til bass-terminalerne, som du foreslog det og så forbundet den medfølgende terminal-lus til diskanten og jeg synes da at lyden er blevet mere velopløst, men jeg leder stadig efter noget til at afløse mit taralabs prism 300a, da jeg tror det er her det går galt i første omgang. Skal også ha clearwater på mit stue-setup inden så længe - kablet ligger klart og venter. - giver det et stort løft i lyden vil jeg overveje CS-122 på sigt, men en ting af gangen.

Prøver at arbejde lidt i noget dæmpning af bassporten på mine C2'ere (noget pudeværk eller noget ), og giver det noget så kan det være at jeg skulle overveje de bassabsorbenter...
Til top Vis Rappo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rappo

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Nu kan jeg SQ dårligt huske, hvad jeg skrev om den RIAA (Tube-box), og om at skifte til NOS-rør.

Her er den: http://www.project-audio.com/main.php?tech=tubebox&cat=a ccessories&lang=en

Men Mullard ville også være mit favorit-valg, såfremt jeg ikke havde haft fornøjelsen af at lytte til Siemens E83CC; hold10ligebøtte for en vellyd. (Det er ingen skam at have en samling; NOS-rør bliver ikke billigere!)

C2? B&W?

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Hvis du giver trærammen lidt teak olie på pladespilleren så kan den få en meget flot "glød" i træet

men godt sagt : det ser rigtigt fedt ud.

I så fald kan jeg titulere mig Harry Potter. At få glød i ægte "vinyl-træ". Se, det kræver sq en troldmand

ups - jeg er vist blevet forvendt med rigtig træ på min lux L58A - på billederne ligner det godtnok træ der omkranser din pladespiller - tja så er det jo bare ind på en tankstation og købe lidt "basta" vinylmakeup

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Og vanviddet fortsætter i Circus Scatcat:

En DAB radio modtager har trængt sig på. Men til 400 bobs er den sq ok

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Den DAB der. Hvor har du købt den? Har længe overvejet at købe en billig DAB-modtager til anlæg'et og til den pris behøver man vidst ikke at overveje så længe.  (hvis ellers den er god!)

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Rappo skrev:
Den DAB der. Hvor har du købt den? Har længe overvejet at købe en billig DAB-modtager til anlæg'et og til den pris behøver man vidst ikke at overveje så længe.  (hvis ellers den er god!)

Den er fin til prisen. Modtager godt. Selv om den står i kælderen og har en "latterlig" lille antenne-ledning der mest af alt ligner en joke, er "signal error" nærmest lig 0. Og den har memory for 10 stationer (pt. er der 17 på den).  Så til 400,- kan den anbefales.

Nå ja. Det er Elmutanten der har den.

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Men det ser jo godt ud som altid skatterkatter

Jeg håber stadig ikke du roder med ideen om at male den pladespiller RØD! Hvorfor skal du ikke have et par kæmpehøjtalere

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

LouBP skrev:
Jeg håber stadig ikke du roder med ideen om at male den pladespiller RØD! Hvorfor skal du ikke have et par kæmpehøjtalere

Nej nej, bare rolig. Den farve er skrottet Har overvejet nogle større ht´er. Men det er lige det med pladsen.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Og vanviddet fortsætter endnu engang i Circus Scatcat: Endnu et anlæg er ved at se dagens lys i rummet.

Bliver noget med de leftovers af anlæg jeg har liggende og noget Tri-path Og det hele skal stå i et afblændet vindue

Mere følger senere........

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Halløjsa hvad er det for nogle rør du kører med  og  er de ved at blive spillet godt til dine kabler ...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
Halløjsa hvad er det for nogle rør du kører med  og  er de ved at blive spillet godt til dine kabler ...

Hvilke rør tænker du på? Og kabler, er det VDH?

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Og vanviddet fortsætter endnu engang i Circus Scatcat: Endnu et anlæg er ved at se dagens lys i rummet.

Bliver noget med de leftovers af anlæg jeg har liggende og noget Tri-path Og det hele skal stå i et afblændet vindue

Mere følger senere........

Jeg er spændt på at se hvad du nu har fundet på!

Et anlæg #3 - hvad bliver det næste.

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 August 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

hej igen jeg tænker på udgangs rør du har på din slæde, og ja de vdh....
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
hej igen jeg tænker på udgangs rør du har på din slæde, og ja de vdh....

Udgangsrørene er Sovtek KT66. Har overvejet nogle andre, men har fået at vide at disse er fremragende. Prisen er også ok. Ca. 200,- stk.

Vdh kablet er stadig "in proces". Har ikke rigtigt haft tid til den store gennemlytning. Men det som jeg har bemærket til videre er et relativt neutralt kabel. Meget detaljerigt, en mellemtone som fremhæver stemmer fremragende. Bassen er rimelig fast. Det er ikke svampet eller slasket. Men om det i sidste ende passer til en rørslæde skal jeg lade være usagt. Jeg vil prøve det på en anden opsætning. men til prisen er det en kanon kabel. Også i forhold til det "berømte/berygtede/imfamøse" Vdh Clearwater (lagt dobbelt).

En lille note: Afspillede Stevie Ray Vaughan - In Step. Specielt på nummeret "Riviera Paradise" er lydbilledet så "bredt" at man tror det er løgn. Nu er guitarspil også guf for en rørslæde men det lød breddere end f.eks med mine Xindak kabler der koster 4 gange så meget, såååå

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 August 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

hej skatkat

det ser sgu fint ud hjemme hos dig. 3 anlæg hvordan får du tid til det jeg har rigligt at gøre ned et

hvordan er lyden i din Thorens 320MkIII i forhold til din fine luxman?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2007 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

chillipepper skrev:
hej skatkat

det ser sgu fint ud hjemme hos dig. 3 anlæg hvordan får du tid til det jeg har rigligt at gøre ned et........hvordan er lyden i din Thorens 320MkIII i forhold til din fine luxman?

Takker. Har også gabt mig over mere end jeg havde forventet. Men det ene tager det andet. og efter at have ligget i en nærmest hifi comatøs tilstand i mange, mange år, tog  ved mig.. Nu er det sådan at det meste kan kombineres på den ene eller anden måde, så der er "sanity" i galskaben med 3 anlæg. (men samtidig har jeg et uhelbredelig sygdom) Lige som de fleste herinde:

Det hedder SAMLERGEN

Uhh, at sammenligne Thorens med Luxman. Det er æbler og pærer om igen. Prismæssigt er der stor forskel, men begge har forskellige forcer. Og hvad den ene ikke har har den anden.

Thorens´en har flydende ophæng og er remtrukket. Den er bestykket med en Ortofon MC10Supreme PU. Lydmæssigt har den så mange dyder. Fremragende bund i bassen som ikke mudrer, mellemtone og diskant er sprøde flæskesvær Den har varme og fylde og masser af "rum". Mangler måske noget attack i visse passager og kan til tider "mudre" lidt i lydbilledet.

Luxman´en er direkte drevet og fast ophæng. Monteret med Ortofon M2RED.  Umiddelbart har den en meget slank bas (hurtigt), Mellemtonen er lige i øjet. Diskanten er sådan set allround, men er hørt bedre. (men hvad får man for 550,-)?. I modsætning til MC10 har denne PU meget mere attack og hurtighed. Hvad den må mangle lidt i varme og detaljer ovejes til fulde af dynamik og en evne til at pinpointe instrumenter i rummet.

Groft sagt: Thorens bruges til klassisk musik, jazz, Blues og new age.

Luxman: Rock, pop, akustisk musik, Funk, progressive rock, HM ect.

Den bedste plov jeg har har haft "value for money" er uden tvivl en Project RPM 4 montereret me en Ortofon MC 15 Super MkII. PU forenende dyderne fra MC med MM til en pris på 1400,-. Ploven kostede 4000,- Bevares, har hørt væsentligt meget dyrere plove/PU´er, men når prisen tages imed i beregningen, har jeg ikke hørt bedre Behøver jeg at sige at jeg savner den plov

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 August 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej Scatcat

havde ikke lige generet dig i din egen tråd endnu så det ville jeg da lige gøre

ser fint ud med dit "lille" anlæg  har selv gået med tanke om nået Rotel til computeren, men det er lidt på standby pågrud af opdatering af SS,

de Kefér der skal da skiftes ud med et sæt VA HAydn så har du vel lyd ved computeren!

den rør amp er lækker

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 August 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hvad Catten lige har slæbt ind af døren

Nu skal der leges

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 August 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Næhh, hvor er den søø

Hvad skal den sætte ild til, den lille ny?

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

<< Forrige Side af 45 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes