Forfatter |
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
På højre side en knap for tænd/sluk. "Elementært, Dr Watson"
På venstre side en knap til at vælge mellem hovedtelefoner eller højttalere. DOHHHHH
Så skidtet virker. Nye briller er på bedding eller endnu bedre: AKUT ALKOHOL FORGIFTNING. De få hjerneceller jeg har tilbage kan jo ikke tage skade!!!!!!
|
|
|
    Det er guld det her  Rat at høre, at det ikke var forstærkeren der var i stykker  __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
Sendt: 28 Juni 2009 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til gengæld er digitaludgangen på min "halvgamle" Arcam Alpha CD5+ stået at. Og det er sikkert som amen i kirken.
(er testet med 2 forskellige DAC´s)
En ulykke kommer sjældent alene.
Til gengæld er vejret fabelagtigt, øllerne kolde, pigerne varme . Let´s go outside!!!!!! __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 03:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er det "decimerede" anlæg taget i brug. Damn, det lyder sq godt nok af skod, det gamle lo**

Den "gamle" rørbørge er kommet frem igen. Og nu med "gummidrenge" om rørene. Om man så kan høre forskel!!!!

Til gengæld er der kommet 42" Panasonic plasma i hytten. Det banker i den grad mit LCD tilbage til stenalderen (eller også er der sket meget på 3 år!)

Og som tidligere nævnt så virker rør ampen. I stedet for har Arcam´en taget hævn og nægter at spille via digital udgangen. Og det kan høres. Skal også lige vænne mig til SA lyden igen. Og det faktum at der nu er 3,15m til loftet ift. kælderrummets ca. 2m.
BASF tuneren skiftes dog ud med en Marantz med remote ect. (man er vel magelig). Og Marantz CD-16 kommer nok også ind i stedet for Arcam´en.
Men hov, Hvor er Shanling´en, Focal Chorus 816V og de mange pladespillere blevet af. Tjaaa, de er blevet sat i bero for en tid. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
3,15 meter - har du skiftet kælderen ud med en patriciavilla? De der gummi - er det ikke er meningen at de skal rulles helee vejen på  spøg til side - kan de ikke brænde fast på røret?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
3,15 meter - har du skiftet kælderen ud med en patriciavilla?
De der gummi - er det ikke er meningen at de skal rulles helee vejen på 
spøg til side - kan de ikke brænde fast på røret?
|
|
|
Du ved, gamle huse. Højt til loftet, men ikke i kælderen. 
Ringene skulle kunne klare 475 grader, så mon ikke de holder!!!! Ps. har sendt dig en pb __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der flyttet lidt om igen, igen. Andre ting ind.
Focal´erne er med igen. De trækker bare mere ud end SA´erne kan.

Arcam´en erstattet af Maranz CD16 (Who else)? Og "ny" tuner i hytten også. Marantz ST-6000 med Black Gate i enden af den. Lyder fortrindeligt.

Og ja, DAB´en ryger ved lejlighed. Nu overvejer jeg så en amp. med min. 6 indgange, så noget pladespille også kan komme på banen igen. Damn, jeg savner vinyl lyden.  __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for igår!  Hyggeligt som altid!
Fint system du har dig, men som du selv var inde på så ville en 2x100W effektblok ikke være dum til de Focal'er.
Gad godt at høre dem med et ordentlig svin af en transistorblok på!
Dog var det en fin gengivelse af Arne Domnérus' Sax de gav med den lille rørbamse på
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2009 kl. 04:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Tak for igår! Hyggeligt som altid!
Fint system du har dig, men som du selv var inde på så ville en 2x100W effektblok ikke være dum til de Focal'er. Gad godt at høre dem med et ordentlig svin af en transistorblok på!
Dog var det en fin gengivelse af Arne Domnérus' Sax de gav med den lille rørbamse på
|
|
|
Tak i lige måde
Og jo, en god effekt vil ikke være af vejen. Dertil er rørbamsen for svag og mister meget fokus især i mellem og bas (har en tendens til "boom"). Men heller ikke mange watt at gøre godt med. Lød bedre i kælderen, men er med sikkerhed også underlagt fysikkes lov nu da der er højt til loftet og "nøgne" vægge.
Men ellers lød Domnerus helt fortrindeligt. Det er især med jazzmusik at rør/ht´erne lyder bedst(kommer til sin ret). Måske også derfor jeg spiller en del Miles, Coltrane, Monk, Dexter ect. på systemet __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 06:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvilken kaffe byder man uventede gæster???
Allerhøjst et par øretæver. Blev åbenbart forstyrret, men de slap da afsted med fladskærmen. . (Men den kan da erstattes hurtigt da den er ny) Mærkeligt at de gik uden om designerlamper, møbler ect.
Sjoenne: Kan jeg ikke låne din vuffilivov et stykke tid? __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn.... sådan et par uventede gæster skulle have haft et sæt dober-gebis eller 2 i nummeren...
Fandeme træls hva?
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 09 August 2009 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men så længe det er en død ting der kan erstattes, så går det nok. mere alt det bøvl som folk vender hjem til og hvor hytten er endevendt som en slagmark. Se, det er sq trælssss. Og de fleste ting kan jo erstattes. Det er mere alle de personlige "item" som driver folk til vanvid. __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 09 August 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det værste er nok billeder og film.. de er næsten ikke til at fremskaffe igen, nu har folk jo nok det meste digitalt, men alligevel, de få billeder man har liggende, betyder nu en del... Nå.. ang. dit setup såe... tja:  (bortset lige fra den manglende skærm?!?  )
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 10 August 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Scatmayn.
Damn, hvor er det surt, at man ikke kan ha' sine ting i fred! Men, som du siger, det er sgu mest det at der har været nogen og rode i ens ting, der nager. Fladskærme, og særligt af fornuftig størrelse, er tilsyneladende i langt højere kurs på det grå marked end pc'er, Focal skodhøjttalere etc .
Og forresten: et kæmpe tak for sidst, det var jo ganske hygsomt, trods det som altid uhyre ringe selskab. Vi må prøve at slæbe noget tran-grej med hjem til dig i nærmeste fremtid, så de der franske wannabes kan få lidt at leve af
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ulykker kommer sjældent alene. Nu er strømforsyningen til min Trigon Vanguard RIAA brændt af   __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men ellers går det stærkt i hytten. Har købt et nyt Pana på forhånd. (forsikringen sagde god for det) Fingers crossed

Og nede i bunden står der en "ny" amp. Ny og ny, skulle bare have noget mere havre til ht´erne. Den købte jeg allerede i sidste uge.

En Marantz PM7200. Ikke det vilde. Men den gør arbejdet godt. Har haft en sådan før og kunne godt li´ lyden fra den. Og så er det også en Kl. A amp. Og fordelen nu er at alle enhederne kan styres via remoten og/eller Marantz D-bus systemet (kabling mellem apparaterne).

Hmm. Hvad skal man sige?? Wall of sound eller wall of turntables. Et eller andet sted skulle de jo stå og kunne lige så godt udnytte den gamle glasreol. Ormegården er dog for egen regning. Og desværre mangler Trigon´en jo . Så det er Project tube box og en Cambridge MM RIAA, der må deles lidt om arbejdet. Men, damn, hvor jeg savner Trigon´en.......... __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som det sikkert ikke er forbi gået en del, har jeg ikke været den mest aktive på forummet gennem længere tid. Og sløret løftet lidt nu.
Nej, jeg har ikke mistet interessen for skrot, skrammel og dåselyd. Har været sat på lettere standby.
Skal prøve at gøre en langgggg historie kort. (visse indviede hved hvad jeg taler om). I dette ultrakorte tilværelse på jord som vi ynder at kalde liv, sker tingene hurtigt og tit uventet. En ting man ikke er herre over er sygdom. Tilbage i 2007 fik min far konstateret spriserørskræft. En total ond, led og modbydelig sygdom der kun overgåes af bugspytkirtlen. Agressivt som en i helvede. Han hold længe ud og lagde samtidig en dæmper på mine udfoldelser. Da han døde sidste sommer, gik min mor og skrantede lidt. Havde tabt sig. Blev så undersøgt. Faneme ja, cancer i mave, nyre og lunger. Så var det ventetid igen. Hun døde så i aug. 2009. Så stod jeg md hele moletjavsen. hus, gæld ect.. Til videre kører det ok. Huset er til salg(eller udlejning). Håber den rette dukker op. Tiderne er ugustige. Og i mellemtiden er interessen for hifi gradvis ved at vende tilbage.
Planen er at nå jeg flytter ændres en del af min anlæg til mine foreskrifter (tryid it before and it works). afh. af pengepungen. høhø. Har kig på 4-6 forskellige mærker(dansk, dansk/svensk, japansk, italiensk, fransk). Og så en downgrade til "kun" 2 pladespillere. høhø Da jeg havde 5 var de sq noget uoverskueligt...høhø
__________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ked af at høre om alt det du har måtte slås med Michael - Sender en masse positiv energi og glæder mig til at du atter har overskud til at dele dine hifi oplevelser med os
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Ked af at høre om alt det du har måtte slås med Michael - Sender en masse positiv energi og glæder mig til at du atter har overskud til at dele dine hifi oplevelser med os  |
|
|
Jeg takker. Og der står stadig en BASF og hyler
efter dig. høhø __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 09 December 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Misser.
Velkommen tilbage. Jeg glæder mig til at se dig. Snart, ikke?
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Scatcat Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Hej Misser.
Velkommen tilbage. Jeg glæder mig til at se dig. Snart, ikke?
Hygge, Brok
|
|
|
Lige måde. Det er lang tid siden. Men det er pt. december, U know the rest. Engang til januar tror jeg at jeg er fit for orgie og vikingeknal med tilhørennde Pågens, kællinger og sprut. høhø __________________ Mvh Michael
|
Til top |
|
|