Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 14:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Degofedal’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Ja det lyder da godtnok lidt besværligt. Måske du skulle hive spaderne af, og lave en god terminering med rørbananer i stedet? Jeg synes nu det er lidt ærgeligt, at Supra har valgt så "diskret" et udseende til deres topmodel. Til den pris må der gerne være lidt bling over det, selvom det ikke gør lyden et hak bedre! 

Er du godt tilfreds med din Transporter?

Jeg har overvejet det, men så går idéen med den lufttætte crimpning lidt af.
Farven er jeg lidt ligeglad med så længe den ikke er selvlysende, men jeg forstår ikke at de har valgt at bruge deres CombiCon stik til Supra kablet... så gode syntes jeg heller ikke de er.

Transporteren er jeg rigtig glad for og har ingen planer om at den skal skiftes ud... nogensinde. Eller dvs det skal jo passe på med at sige i hifi verdenen . Det kunne jo være der kom en ny model engang i fremtiden (måske en med farveskærm?).
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Den kan du jo sådan set lave selv.. Eller få en til at lave, hvis ikke du selv gider døje med det. Fortin lederne grundigt og lod hele baduljen fast I BUNDEN af en rørbanan, forsegl lodningen med lim (så har du samme beskyttelse mod oxidering) og sæt til sidst et stykke krympflex på for at det også skal se lidt smart ud. Om der er forskel at høre må jo komme an på en frøve, men jeg vil godt stikke næsen frem og påstå, at det er en BEDRE terminering end Supras egen CombiCon, som jeg deler din holdning til.. De er både dyre, og ikke ligefrem nogen optimal løsning, hvis man tror på at så få spring, materialeskift og store/klodsede stik er den mest rigtige måde at transportere signaler på.
Men er det normale CombiCon stik, så kan du jo faktisk også nøjes med at skrue spaderne af og sætte bananer på i stedet..
Iøvrigt brugte Supra jo for bare et år eller to tilbage heller ikke CombiCon stikkene på Sword..

Men den ser nu fin ud, sådan en Transporter! Jeg må dog indrømme, at jeg er skeptisk overfor Logitech som high-end producent (her tænker jeg på D/A konverteringen), men det bunder jo nok i deres øvrige produkter. Jeg tænkte en overgang meget på at købe den og spænde en DAC for, men det blev jo en noget pebret og uhensigtsmæssig løsning, så valget faldte på iPod/Wadia 170i der kan levere præcis det samme til en DAC, men i en noget mere fleksibel og prisvenlig indpakning

Jeg vil lige understrege at jeg aldrig har hørt en Transporter på et anlæg jeg kender godt, og derfor VED hvordan skal/kan lyde, så det er udelukkende forudindtaget "frygt" der gør mig skeptisk overfor D/A konverteringen i Transporteren Men jeg har efterhånden hørt flere med ret seriøse setop rose den, så det kunne bestemt være spændende at prøve en der hjemme!

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Marts 2009 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Predator skrev:
Den kan du jo sådan set lave selv.. Eller få en til at lave, hvis ikke du selv gider døje med det. Fortin lederne grundigt og lod hele baduljen fast I BUNDEN af en rørbanan, forsegl lodningen med lim (så har du samme beskyttelse mod oxidering) og sæt til sidst et stykke krympflex på for at det også skal se lidt smart ud. Om der er forskel at høre må jo komme an på en frøve, men jeg vil godt stikke næsen frem og påstå, at det er en BEDRE terminering end Supras egen CombiCon, som jeg deler din holdning til.. De er både dyre, og ikke ligefrem nogen optimal løsning, hvis man tror på at så få spring, materialeskift og store/klodsede stik er den mest rigtige måde at transportere signaler på.
Men er det normale CombiCon stik, så kan du jo faktisk også nøjes med at skrue spaderne af og sætte bananer på i stedet..
Iøvrigt brugte Supra jo for bare et år eller to tilbage heller ikke CombiCon stikkene på Sword..

Det lyder ikke som noget dårlig idé. Hvad er det for en lim du tænker på? Bare en almindelig limpistol?

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Almindelig varmelim fungerer ganske glimrernde, og har den fordel at det ikke tørrer ind og slår sprækker, som man tit ser diverse superlime gør hvis det ikke er et helt tyndt lag - og så bliver det jo ved med at være fleksibelt. Jeg er ikke kemiker og kan derfor ikke sige, om en komponent i limen på lang sigt kan fremkalde korroidering ved kontakt med kobber/tin. Men jeg har i hvert fald ikke kunne spore hverken korrosion eller oxydering på de termineringer jeg har lavet således, og har heller aldrig hørt beretninger om det fra andre der bruger varmelim til at forsegle lodninger.

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 20 August 2009 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hey,
Hvordan synes du om popcorn hour'eren. Er den billede og lyd kvalitetsmæssig på højde med en dvd afspiller?
/C

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Hey,
Hvordan synes du om popcorn hour'eren. Er den billede og lyd kvalitetsmæssig på højde med en dvd afspiller?
/C

God nok til at jeg har bestilt en C-200

Nej, jeg syntes den er god... i hvert fald god nok til det jeg bruger den til (primært TV serier).
Jeg har dog aldrig haft en rigtig highend DVD eller blueray som jeg kan sammenligne med. I de par anmeldelser jeg har læst af den bliver den dog rost for god video og lyd kvalitet.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 21 August 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Cool.. Har også selv lurret lidt på den popcorns dims..
Til top Vis kennethjensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kennethjensen Besøg kennethjensen's Websted

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Oktober 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft min C-200 i cirka en uge og har aldrig haft et produkt med så mange fejl:
* Knapperne i fronten sidder fast
* Fjernbetjeningen holder i perioder op med at virke
* Den fryser når man spoler i blu-ray (har prøvet med 2 forskellige drev)
* Går ind i mellem spontant kold og skal power-cycles
* Lyden er ude af sync på MKV film
...og ud over det er displayet i fronten rimelig ulæseligt

Til gengæld er der stadig til A-110 som er blevet super efter en hel del firmware updates.

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Vi er flyttet for et par måneder siden og jeg har i mellemtiden fået lidt nyt udstyr så her er et par hurtige billeder.

En Playstation 3
En Samsung UE46B8050 (LED-LCD)
En Rotel RB-1572 effektforstærker (2 x ICEPower 500A mk2)

Jeg bruger min Transporter som DAC/forforstærker. Popcorn Hour og Playstation 3 er tilsluttet TV'et via HDMI og lyden er tilsluttet Transporter via optisk kabel (eneste lydudgang på TV'et).

Transporteren kan via et plugin lokkes til at sende 3.3 volt ud via IR porten. Rotel'en kan triggeres fra >3 volt og det fungerer perfekt.
Den lille fjernbetjening er fra Squeezebox Boom og er den eneste fjernbetjening som skal bruges til anlægget.

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 17 December 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Lækkert stilfuldt anlæg - særligt dine højtalere og supra kabler og kan så få de supra jumbere på. PS inakustik laver bestemt heller ikke dårlige kabler, hvis du f.eks. havde valgt et i samme prisklasse som sword ville du helt sikkert også være tilfreds.
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Stilrent 
Kender ikke rigtig dine komponenter men det ser godt ud.

Hvad er det for en finish du har på væggene?

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Lækkert stilfuldt anlæg - særligt dine højtalere og supra kabler og kan så få de supra jumbere på. PS inakustik laver bestemt heller ikke dårlige kabler, hvis du f.eks. havde valgt et i samme prisklasse som sword ville du helt sikkert også være tilfreds.

Takker.
Mit Sword højtalerkabel er pillet fra da det er alt for langt nu.
Pt. bruger jeg Inakustik Reference LS-1102 (link) og det mest af praktiske årsager da jeg har sat kabelbakker op i hele lejligheden, men dårligt er det bestemt ikke. Det er i øvrigt termineret som biwire.
Hvis jeg skulle prøve noget andet skulle enten være noget folie kabel (Xindak?) eller noget skærmet af en art.
Jeg bruger dog stadig Supra Sword ISL imellem Transporter og effektforstærker og det har jeg ikke planer om af skifte ud.

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Hvad er det for en finish du har på væggene?

Tapet

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes