Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 09:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mastervolds’omme hifi! Og ringe kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 December 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Du snakkede noget om på side 13, at du fik en Vincent SA-91 forforstærker, osv. men vi så aldrig egne billeder af den, og det ser ikke ud til du har den mere, hvad skete der med den?? - blev du træt af dobbelt volumkontrol, hehe?? Eller var der andet der bare slog lyden fra Vincent??
Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

Nibseman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 December 2009 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

35 watt har sine begrænsninger lydtryksmæssigt, men det er den her da ligeglad med

Og ja, der er hyper-hul igennem!

Hej..

Det Lavardin, spiller så godt så godt.. Tillykke med det.

Og ja 35watt lyder ik af meget, jeg ejer også selv en lille amp i 30watt´s klassen.. den er også fuldstændig ligeglad at den "kun" har 30watt

Rogue Audio Stealth
Avid Diva
Yter
Til top Vis Nibseman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nibseman

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 December 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:
Du snakkede noget om på side 13, at du fik en Vincent SA-91 forforstærker, osv. men vi så aldrig egne
billeder af den, og det ser ikke ud til du har den mere, hvad skete der med den?? - blev du træt af dobbelt volumkontrol, hehe?
? Eller var der andet der bare slog lyden fra Vincent??

Jeg var egentlig meget tilfreds med den, men jeg må indrømme, at den dobbelte volumenkontrol irriterede mig. Så det var
oplagt at prøve noget, så derfor fik jeg mig en Meridian 502 pre som ikke er helt ringe, men heller ikke helt med i toppen.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 December 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Nibseman:

Ja, jeg kan virkelig ikke tillade mig at være utilfreds. Samlet set spiller setuppet virkelig harmonisk og involverende på en
"neutral måde", som virkelig tiltaler mig.

Nu nævner du din Pass, og jeg har faktisk hørt den op imod min Lavardin. Og der er, trods alt, nok en smule mere gods og
strømstyrke i den Pass. I hvert fald til at drive et par Avalon.

Jeg har desuden lidt en drøm om at sætte nyt delefilter i mine Tannoy, og se hvad der så sker.

DJ Green
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 December 2009 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
DJ Green skrev:
Du snakkede noget om på side 13, at du fik en Vincent SA-91 forforstærker, osv. men vi så aldrig egne
billeder af den, og det ser ikke ud til du har den mere, hvad skete der med den?? - blev du træt af dobbelt volumkontrol, hehe?
? Eller var der andet der bare slog lyden fra Vincent??

Jeg var egentlig meget tilfreds med den, men jeg må indrømme, at den dobbelte volumenkontrol irriterede mig. Så det var
oplagt at prøve noget, så derfor fik jeg mig en Meridian 502 pre som ikke er helt ringe, men heller ikke helt med i toppen.

Jamen så er det jo bare en Vincent SA-91plus, den er med 2 volumkontroller, men med en kæde over til det andet potmeter, så der kun er én dreje kontrol til volumen. - Men den er så ikke med fjernbetjæning.

Ellers hvis det skal være med fjernbetjæning, skal du over i Vincent SA-93, SA-93plus eller den helt nye SA-94. (Kan varmt anbefale SA-93, den har jeg også haft)

Så har du lidt at tygge på, hvis du stadig kan lide vincent lyden - hvilket jeg elsker :-D

Til top Vis DJ Green's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJ Green Besøg DJ Green's Websted

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

DJ Green skrev:

Mastervol skrev:
DJ Green skrev:
Du snakkede noget om på side 13, at du fik en Vincent SA-
91 forforstærker, osv. men vi så aldrig egne billeder af den, og det ser ikke ud til du har den mere, hvad skete der med
den?? - blev du træt af dobbelt volumkontrol, hehe? ? Eller var der andet der bare slog lyden fra Vincent??
Jeg var
egentlig meget tilfreds med den, men jeg må indrømme, at den dobbelte volumenkontrol irriterede mig. Så det var oplagt at
prøve noget, så derfor fik jeg mig en Meridian 502 pre som ikke er helt ringe, men heller ikke helt med i toppen.

Jamen så er det jo bare en Vincent SA-91plus, den er med 2 volumkontroller, men med en kæde over til det andet
potmeter, så der kun er én dreje kontrol til volumen. - Men den er så ikke med fjernbetjæning.

Ellers hvis det skal være med fjernbetjæning, skal du over i Vincent SA-93, SA-93plus eller den helt nye SA-94. (Kan
varmt anbefale SA-93, den har jeg også haft)

Så har du lidt at tygge på, hvis du stadig kan lide vincent lyden - hvilket jeg elsker :-D

Jaaah... Jeg er nok kommet en del videre siden da. Dengang spillede jeg på DLS R55 som, på trods af at være en meget
vellydende højttaler, på ingen måde kan måle sig med mine nuværende Tannoy DC6000.

Så det er svært for mig at vurdere hvad den lyd egentlig er, i og med at jeg havde et par højttalere der er mine nuværende
langt underlegne.

Men jeg tror ikke at jeg umiddelbart vender tilbage til Vincent-lyden, selvom jeg ved, at Mikkel Gige har integreret sine
monoblokke virkelig godt i sit setup. Så de har sine forcer, men jeg tror ikke at de kommer til sin ret på et par effektive
højttalere som Tannoy DC6000 med en 94 dB følsomhed. Her er bare brug for færre transistorer.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 20
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes