Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Har YouSee men overvejer Canal Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har i dag YouSee's kabeltv (fuldpakke) og Selector (Sagem 60). Men jeg synes at der altid er problemer med signalet og Selectoren er heller ikke for god. Derfor overvejer jeg Canal Digital parabol i stedet for . . . men kan det svare sig? Og så kunne jeg godt tænke mig Canal+ og alle HD kanalerne Canal Digital tilbyder.

I dag har jeg som sagt YouSee hvor jeg har:

Kabeltv fuldpakken: 350,-/md
Selector kortgebyr: 16,50/md (199,- årligt)
Favorit pakken: 48,-/md
Canal+ Film: 179-/md

I alt: ca. 593,-/md

Men hvis jeg skifter til Canal Digital koster det:

Kortservice: ca. 65,-/md (389,- halvårligt)
Family med Canal+ Total: 299,-/md
Family HD: 99,-/md

I alt: 463,-/md

Hvad siger I eksperter? Er det dumt af mig at skifte? Hvordan er Canal Digitals HD modtager (vist nok Sagem ITSD81 HD) i forhold til YouSee's l**te HD Selector?

Og lige et spørgsmål mere: Jeg vil også gerne have et signal til min HTPC, så jeg kan optage TV på den, men kan det lade sig gøre med en Canal Digital løsning?

/Carl

Til top Vis weblance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af weblance

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Der kommer jo en ny Samsung boks fra YouSee her inden længe, så det er måske værd at tage med i overvejelserne.

Du mister også det analoge signal, såfremt der er et behov for at trække tvsignal til mere et et tv.

I øvrigt har jeg aldrig problemer med min Sagem 60 - har kørt perfekt siden dag 1.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Canal Digital, og kan blandt andet modtage deres 7 HDTV kanaler. Jeg kan varmt anbefale sådan en løsning! HDTV billedkvaliteten er simpelthen fremragende. Og deres SD kanaler er også top sammenlignet med andre udbyderes.

Hvis man går op i billedkvalitet er Canal Digital vejen frem.

weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:
Der kommer jo en ny Samsung boks fra YouSee her inden længe, så det er måske værd at tage med i overvejelserne.

Du mister også det analoge signal, såfremt der er et behov for at trække tvsignal til mere et et tv.

I øvrigt har jeg aldrig problemer med min Sagem 60 - har kørt perfekt siden dag 1.

Jeg har hørt om den der Samsung og må sige at den er interessant. Jeg synes bare at det er for ringe at YoeSee ikke har mere end 2 HD kanaler (Canal+ HD og Discovery HD), ikke engang Kanal 5 HD er med i det. Så synes jeg også at det er ringe at jeg ikke kan modtage SBS Net gennem min Selector.

Men der er mange for og imod, for hvis jeg skifter til Canal Digital mister jeg TV3 og 3+, som er nogen af de mest benyttede her i hjemmet.

/Carl

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

weblance skrev:

om den der Samsung og må sige at den er interessant. Jeg synes bare at det er for ringe at YoeSee ikke har mere end 2 HD kanaler (Canal+ HD og Discovery HD), ikke engang Kanal 5 HD er med i det. Så synes jeg også at det er ringe at jeg ikke kan modtage SBS Net gennem min Selector.

Men der er mange for og imod, for hvis jeg skifter til Canal Digital mister jeg TV3 og 3+, som er nogen af de mest benyttede her i hjemmet.

/Carl

Mon ikke det er et spørgsmål om tid med hensyn til HD kanalerne. Hvis det rent faktisk lykkedes dem at lancere end HD boks der fungerer, må vi jo næsten antage, at de også har forberedt noget indhold. Vi kan hurtigt blive enige om at Sagem 81 var en gang skrammel.

Så vidt jeg kan læse mig frem til kommer de også med TV2 Sport HD?

weblance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Citér:
Så vidt jeg kan læse mig frem til kommer de også med TV2 Sport HD?

Ja det har jeg også hørt om.

Er der nogen der kender til specifikationerne på den der Samsung?

/Carl

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes