Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 17:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Hjemmebio galleri (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej så er min hjemmebio galleri hjemmeside så godt som færdig, så jeg tænkte lige jeg ville hører hvad i synes om den  ? Den vil også komme i en engelsk udgave, men der går lige et par dage mere inden den er klar.

www.bigpic.dk

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1151
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej.
jeg syntes det er en flot hjemme side, du har fået lavet jeg har tilmeldt mig i dag (som gamer).
Jeg håber den bliver velbesøgt. Der er mange fede bioer på den, dog syntes jeg det er lidt ærgerligt at der kun er 4 billeder af vær. Kommer der flere på et tidspunkt?

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Morten

Tak skal du ha, jeg er glad for at hører du synes om den og at du har tilmeldt dig, håber vi kan få nogle gode diskussioner derinde.

Ja der er mange lækkere biografer derinde, jeg har også brugt rimlig lang tid på at finde dem og få kontakt til ejerne. Angående omkring der kun er 4 billeder, så vil jeg sige at i mange tilfælde er 4 billeder fint nok, ellerse bliver det bare for meget af de samme fotos, bare taget fra en lidt anden vinkel. Jeg synes faktisk mange gange det har været svært at finde 4 rigtigt gode, selv om jeg havde måske 10 til rådighed. Men jeg skal da ikke udelukke at det en dag sker, at der kommer flere fotos på.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
ARTISTEN
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Bigpic

Der skal også lyde et tillykke herfra med den flotte hjemmeside, men jeg mangler nu den tekniske oversigt over hvilke mærker der bliver brugt.

Det var imponerende at se hjemmebioen fra Norge med hornhøjttalerne, han er nok ansat på et gasfeldt i Nordsøen.



__________________
Hjemmebio er fedt

Min hjemmebio
Til top Vis ARTISTEN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ARTISTEN
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hej ARTISTEN

Tak skal du ha.

Mht. den tekniske oversigt, så er der på de fleste billede serier (Danmark, norge, sverige og tv) er der over det øverste billede til højre et sted hvor er står TEKNISK DATA KLIK HER , der finder hvilket udstyr der er brugt i deres bio.

Akto fra Norge med hornhøjtalerne arbejder som skribent og fotgraf for et stort norsk hifimagasin. Han regner med at han har brugt ca. 1/3 af alle de penge han har tjent igemmen sit liv på at bygge hans bio rum. Det lyder godt vildt ik, men det er godt nok også en fed biograf han har må man sige.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Flot hjemmeside.
Håber du får mange gæster/brugere.
Inspiration kan man aldrig få nok af


__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 487
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

det kunne være super hvis man kunne klikke "næste" på de store billeder så man ikke behøves at lukke det ned hver gang....
Ellers er det en nice side
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Tak skal i ha

Mht. Kaizers indlæg, det er måske en meget god ide, så jeg kigger lige på det.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Flot side!

Ønsker kunne være som nævnt, at man kan gå fra billede til billede - og jeg kunne da helt klart godt bruge nogle større billeder, hvorfor skal de være så små?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Takker Sjoenne

Angående billedestørrelsen, så er det primært for at hjemmesiden ikke skal blive alt for langsom at billederne ikke er større. Billeder er nogle noget af det tungere matriale når det gælder hjemmesider og emner man browser på sin skærm. Man kunne godt lave dem større format, hvor de fylder det samme rent dataplads mæssigt, men så kommer det til at gå meget ud over billedkvaliten på billederne.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Kan også godt lide hjemmesiden, man kommer helt i drømmeland af at kigge billederne igennem.

__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
ulleergud
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 44
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Hej BicPic

Fed side du har fået lavet med en masse fede hjemmebioer

Jeg har tilmeldt mig så nu venter jeg bare på at min bio bliver færdig ,så får man vel

en invitation

MVH Ulle

Til top Vis ulleergud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ulleergud
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Tak tak

Jeg har lige været inde og kigge på din tråd her på sitet ulleergud, og ja det ser ret intersant ud det projekt du har gang i, så mon ikke der også bliver plads til din hjemmebio når den står færdig

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

flot side men billeder med en noget højere opløsning ville klart være et plus, her på min bærbar er de jo så små at man knapt kan se dem, er lidt skuffende når man sådan kommer ind på en ellers rigtig flot hjemmeside/galleri.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Tak

Ja man bliver desvære også nød til at tænke på net hastigheder og at det ikke er alle der har en stor skærm. Sidder selv ved en 22" skærm i 1650 x 1080 og ja der fylder de ikke så meget. Men jeg har også en laptop med 15" skærm 1024x 768, som jeg tester på, og der fylder billederne rimlig meget. Men jeg vil da ikke udelukke at jeg gør billederne lidt større i fremtiden.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

bare en smule støre ville da gøre en del.. evt 800x600 eller hva den opløsning hedder og så som der er nævnt. en "videre" funktion, så man ikke skal åbne hver billede

__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
febbe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

ja men tror du ikke at de fleste er ved at have en forbindelse der kan trække nogle lidt større billeder for efter min mening ødelægger det lidt ideen i at lave et sådan galleri, efter min mening skulle de helst være større end her på forummet hvor max er 800*600 mener jeg.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kunne godt tænke mig at få oplysninger om de enkelte hjemmebiografers fysiske dimensioner.

Iøvrigt er hjemmesiden et rigtig godt initiativ

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Ja både og , man kan ikke regne med at alle har nye pcér og hurtige forbindelser. Man kan få et fingreprej om det her. http://www.w3schools.com/browsers/browsers_display.asp

Min test pc er ufattelig langsom om at åbne billederne op, mens min arbejdspc er meget hurtig.

Jeg tror da nok at man vil kigge billederne igemmen, selv om man måske synes de er lidt for små hvis man sidder på en hurtig maskine, men jeg tror også at hvis man sidder med en langsom pc som min test pc, så skal det altså ikke gå meget langsommere, før man gider man ikke at se billederne.

Men jeg tror du har ret i at den primære målgruppe nok har udstyret i orden, men det skal være plads til alle. Men ja burde måske lave 800 x 600 som minimum, vil helt sikkert tænke over det.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 
BigPic
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 92
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej Batman , tak

Ja jeg har faktisk også tænkt over det forleden dag, at det ville være en meget rar ting at have, for det kan godt være ret svært at bedømme ud fra et foto. Så jeg vil nu skrive det på min forbedringliste til hjemmesiden.

Mvh.

Mikkel

Til top Vis BigPic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BigPic Besøg BigPic's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes