Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey Tube.
Dejligt at se at den fine reciever er oppe på mærkerne igen.
Helt igennem respektabelt.
Hilsen Jesper
|
Til top |
|
|
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det underlag dér - det vækker minder. Er i den grad også 'Vintage'. God stil Tube - en total gennemført vintage-rep. Men du har vel stadig rullebordet - ikke sandt Ville gerne opleve sådan en Sansui - efter en tur hos dig .
Go' dag. __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo da...jeg har vist 5 rulleborde...nu skal jeg osse til at prøve-lytte Sansui'en...det er vel ik for tidligt
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok et dejligt apparat har været på tube's skadestue, jeg bøjer mig ærbødigt i støvet
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men det er lidt øv...tuneren havde behov for et 'tune up' viste det sig. Den var temmelig ufølsom og kunne ik spille stereo, men nu er den vist Ok. Det var heldigt at jeg har en Leader FM stereo test generator...uden den havde det været umuligt. Det var lige 3 timer mere og græsset står stadig højt i haven.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 06:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er glad for at den sansui var i udi - tænk hvis det bare var mig der havde hørt galt da den var på besøg - og flot er den - mon ikke du kunne få lavet et træsvøb til den - med skibslak finish - eller vil det være stilforvirring
glæder mig til at høre mere om lyden tube
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm man bliver noget flov når man vidresælger sådan en ting fyldt med fejl. Ham den oprindelige
fyr der solgte mig den kunne godt trænge til lidt ... I forbindelse med salget- den sjover.
Men godt er det da at den bliver trimmet i et kærligt hjem. Til gengæld kan mr. tube så pine min
Yaqin-100B i et godt stykke tid- Den stakkel!!!
Hilsen
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaah...mine pinsler er ikke ovre endnu ...den har kraftig periodisk støj i ene kanal, men jeg er på sporet. Jeg er nu ikke så overrasket grundet min erfaring med gammelt skrammel og stadig glad for den. Jeg gider ikke flytte den fra værkstedet førend jeg har grund til at tro den er iorden...så jeg har stadig tilgode at lytte på den. Så længe den står og fylder hele arbejds-bordet kan jeg ikke teste den fine Yaqin så den får lov at hvile lidt endnu.
Det var ikke muligt at drive stereo-dekoderen over 20db så ud med alle kondensatorer og så kunne den trimmes til 33db og støjen forsvandt. den spiller rigtig godt nu.

'mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det min tur med min første rør radio. Bare en lille sag som skal erstatte Dabén på køkkenbordet.
Da jeg først fik den hjem spillede den meget svagt, for derefter at spille flot og højt men med periodiske udfald. Jeg regner med at en grundig rensning kan afhjælpe en del af problemet, men hvad renser man rørsokler og slige ting med?
Lidt billeder:

Hvad er de to hvide ledninger f.eks. til? På billedet ovenfor.

Alle inputs er velkomne, jeg vil nødigt ødelægge dyret.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jamen tillykke med den...jeg villle nok bruge WD40...jeg ved ikke om du har set hvor godt det gjorde i min Pioneer SX1080 tuner del og det virker stadig. Du skal især rense program-omskifteren.
Og så lige en advarsel...der står U på alle dine rør. Det betyder universal og så er der ingen nettrafo i den hvilket betyder at afhængig af hvordan du vender net-stikket kan få fase på chassiet.
Næh jeg tar måske fejl...der er jo veksel-strøms tegn på bagklædningen så der er måske alligevel nettrafo i den...læs lige den advarsel bag på chassiet.
De to hvide ledninger kan være en fusket xtra HT tilslutning.
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Tjaaah...mine pinsler er ikke ovre endnu ...den har kraftig periodisk støj i ene kanal, men jeg er på sporet. Jeg er nu ikke så overrasket grundet min erfaring med gammelt skrammel og stadig glad for den. Jeg gider ikke flytte den fra værkstedet førend jeg har grund til at tro den er iorden...så jeg har stadig tilgode at lytte på den. Så længe den står og fylder hele arbejds-bordet kan jeg ikke teste den fine Yaqin så den får lov at hvile lidt endnu.
Det var ikke muligt at drive stereo-dekoderen over 20db så ud med alle kondensatorer og så kunne den trimmes til 33db og støjen forsvandt. den spiller rigtig godt nu.

'mvh
|
|
|
Jeg vil stadig give min venstre lunge for sådan en..... men finder vel nok en dag, der er da en model 250 på Ebay.de __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
edge skrev:
tube mania skrev:
Tjaaah...mine pinsler er ikke ovre endnu ...den har kraftig periodisk støj i ene kanal, men jeg er på sporet. Jeg er nu
ikke så overrasket grundet min erfaring med gammelt skrammel og stadig glad for den. Jeg gider ikke flytte den fra
værkstedet førend jeg har grund til at tro den er iorden...så jeg har stadig tilgode at lytte på den. Så længe den står og
fylder hele arbejds-bordet kan jeg ikke teste den fine Yaqin så den får lov at hvile lidt endnu.
Det var ikke muligt at drive stereo-dekoderen over 20db så ud med alle kondensatorer og så kunne den trimmes til 33db
og støjen forsvandt. den spiller rigtig godt nu.

'mvh
|
|
|
Jeg vil stadig give min venstre lunge for sådan en..... men finder vel nok en dag, der er da en model 250 på
Ebay.de |
|
|
Det var der også forleden dag, den gik for 112 Eu, så de er altså ikke så dyre __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jamen jamen tillykke med den...jeg villle nok bruge WD40...jeg ved ikke om du har set hvor godt det gjorde i min Pioneer SX1080 tuner del og det virker stadig. Du skal især rense program-omskifteren.
Og så lige en advarsel...der står U på alle dine rør. Det betyder universal og så er der ingen nettrafo i den hvilket betyder at afhængig af hvordan du vender net-stikket kan få fase på chassiet.
Næh jeg tar måske fejl...der er jo veksel-strøms tegn på bagklædningen så der er måske alligevel nettrafo i den...læs lige den advarsel bag på chassiet.
De to hvide ledninger kan være en fusket xtra HT tilslutning.
mvh
|
|
|
Jamen tak for rådene, jeg mente også at have hørt om WD-40 men ville lige tjekke det af.
Jeg regner med at skille så meget som muligt, da den er støvet i ekstrem grad. Jeg må se om jeg kan grave mig ind til omskifterne, jeg tror en del af udfaldene skyldes skidt, støv og generel dårlige kontakter. Der er ingen trafo i dyret, og mærkaten advarer også om det, så jeg holder nallerne væk, så længe der er strøm på.
Jeg har lige fulgt de to ledninger, og pokker om ikke det er en fusket HT tilslutning... Godt spottet
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Næh jeg tar måske fejl...der er jo veksel-strøms tegn på bagklædningen så der er måske alligevel nettrafo i den...læs lige den advarsel bag på chassiet. |
|
|
Mange af de senere billige Philips radioer har en autotrafo. Så de kan kun køre på AC, men har stadig den ene ledning på stel. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle input.
Nu har jeg haft dyret skilt i atomer, og renset hver eneste lille afkrog i den. Til alt held fik jeg den samlet igen, og efter en forsigtig smøring med WD-40 på kontakter og på kanalvælgeren, spiller den faktisk som en drøm. Alt brum og støj er væk, og de periodiske udfald er også forsvundet, så WD-40 kan absolut anbefales i små mængder.
Det virker som om rørene bliver lidt varmere efter rensningen, hvad kan det skyldes? Ydermere mangler jeg en pære til skalabelysningen, jeg målte spændingen til 6 volt ac., hvor skaffer man sådan en fætter?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så...hvorfor rørerene skulle blive varmere ved jeg ikke, men du er heller ikke sikker på det. 6V og hvad mere...W/mA. 6V er en meget alm. størrelse så mon ikke...ser den sådan ud?
http://www.vejle-rc.dk/web-shop.asp?showItem=1689
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
GeraldHN skrev:
Jeg prøver:
Philips BDK 794 A (Stereo Vienna - High Fidelity) Der står faktisk "High Fidelity" på skalapladen.

Her sammen med de tilhørende 800 Ohms højttaler:

|
|
|
Hej,
Jeg har fået sådan en sag forærende i rimelig flot stand (visuelt). Er der nogle råd til hvordan jeg skal starte den op?
Der er desværre ikke højttalere med, det er jo noget 800 Ohms værk....men der er også et par 5 Ohm udgange, er de brugbare?
Hvad er data egentligt for effekt på de to forskellige udgange?

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den...jo du kan bruge de 5ohm udgange. Hvis du ikke har andre muligheder så sæt strøm til og løb. nej...måske kan du prøve at sætte strøm til i 15sek ..hold en lille pause prøv så i 30sek osv indtil den spiller eller ej. Hvis den kommer igang så lad den kun spille i 5minutter og hold pause i 20minutter. Gør det et par gange...derefter skulle elektrolytter være op-formeret. Begge udgange har ca5W at gøre godt med.
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Tillykke med den...jo du kan bruge de 5ohm udgange. Hvis du ikke har andre muligheder så sæt strøm til og løb. nej...måske kan du prøve at sætte strøm til i 15sek ..hold en lille pause prøv så i 30sek osv indtil den spiller eller ej. Hvis den kommer igang så lad den kun spille i 5minutter og hold pause i 20minutter. Gør det et par gange...derefter skulle elektrolytter være op-formeret. Begge udgange har ca5W at gøre godt med.
mvh |
|
|
Til lykke med den fine Philips. Min (dvs. mine) Philps AG9015 er samme princip og har også både høj- og lavohms højttalerudgange. Min den første lød i starten ret ræderlig på lavohms udgangene, men kom efter at være brugt et stykke tid til at lyde helt hæderlig. Så vær tålmodig, hvis den ikke lyder ordentlig i begyndelsen. Jeg har 3 sæt højohms højttalere, så kom forbi, hvis du vil høre din hifi-radio på dem. Jeg planlægger at tage et sæt enheder ud af kasserne og prøve dem i open baffle og horn. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
GeraldHN Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 32
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Groove
Tillykke med den. Min havde en periodisk fejl i LF/udgangsdelen. Det viste sig, at det var en kold lodning (en typisk fejl ved printmontage).
Under http://www.radiohistoriskforeningvest.dk/ rubrik "diagrammer" skulle du gerne finde et diagram. __________________ mvh, Gerald
|
Til top |
|
|