Forfatter |
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for hjælpen....
Jeg har en skillevario....skal jeg så køre den op i "etaper" og hvordan gør jeg det bedst? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok...så er du jo godt hjulpet. Så prøv at lade den køre 50V i 15minutter..½times pause så 100V..150V indtil der fuld spænding på.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jeg har fået sådan en sag forærende i rimelig flot stand (visuelt). Er der nogle råd til hvordan jeg skal starte den op?
Der er desværre ikke højttalere med, det er jo noget 800 Ohms værk....men der er også et par 5 Ohm udgange, er de brugbare? |
|
|
Ja, men "effekt-fattige"
Citér:
Hvad er data egentligt for effekt på de to forskellige udgange? |
|
|
2*6W hvis den har 4 ECL82 rør og 2*2,5W hvis den kun har 2. 5-ohms udgangene er dog begrænset til 2*1W ifølge div. manualer. Du kan finde en manual til en lign. type her: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/SiDownload?/users/mcs/Service/ Philips_Stereo_Vienna_BDK702A.pdf Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næh, det eneste der står på den er Philips, men kunne måle mig frem til de 6 volt.
Jeg fandt en på RS´s hjemmeside, den er nu bestilt. Det hedder åbenbart en bajonet fatning. Så blev man så meget klogere. 

|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Groove skrev:
Jeg har fået sådan en sag forærende i rimelig flot stand (visuelt). Er der nogle råd til hvordan jeg skal starte den op?
Der er desværre ikke højttalere med, det er jo noget 800 Ohms værk....men der er også et par 5 Ohm udgange, er de brugbare? |
|
|
Ja, men "effekt-fattige"
Citér:
Hvad er data egentligt for effekt på de to forskellige udgange? |
|
|
2*6W hvis den har 4 ECL82 rør og 2*2,5W hvis den kun har 2. 5-ohms udgangene er dog begrænset til 2*1W ifølge div. manualer. Du kan finde en manual til en lign. type her: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/SiDownload?/users/mcs/Service/ Philips_Stereo_Vienna_BDK702A.pdf
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Tak for manualen Mikkel ...
Den er med 4 stk ECL82, men hvordan er effekten begrænset på 5 ohms udtaget? Det fremgår ikke rigtig af manualen...er det ved at lave en "dårlig" impedanstilpasning? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 22 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Tak for manualen Mikkel ... Den er med 4 stk ECL82, men hvordan er effekten begrænset på 5 ohms udtaget? Det fremgår ikke rigtig af manualen...er det ved at lave en "dårlig" impedanstilpasning? |
|
|
Det er også mit bedste gæt - der står ikke nogen om det nogen steder. Men hvis du har et 'skop og en tonegenerator kan du jo finde ud af det. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Ok...så er du jo godt hjulpet. Så prøv at lade den køre 50V i 15minutter..½times pause så 100V..150V indtil der fuld spænding på.
mvh
|
|
|
Tak for det, jeg prøvede i går aftes og de så ud til at virke...den spiller lystigt nu , dog ikke på FM hvor den er helt stille...men måske antennen?
Den er ret flot når der kommer lys bag skalaen og tuningsindikatoren lyser grønt 
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 23 Juni 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Tak for det, jeg prøvede i går aftes og de så ud til at virke...den spiller lystigt nu , dog ikke på FM hvor den er helt stille...men måske antennen? |
|
|
Den burde spille fint med en meter ledning i antennebøsningen. Virker AM-delen? De fleste rør er delt mellem AM og FM, så hvis AM virker er fejlen sikkert i FM-tuneren eller i en af de MANGE omskiftere. Prøv evt. at kontrollere de DC spændinger der står på diagrammet hvis du kan komme til det. Hvis din har de samme rør som på det diagram jeg sendte, burde spændingerne være ca. de samme. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Groove skrev:
Tak for det, jeg prøvede i går aftes og de så ud til at virke...den spiller lystigt nu , dog ikke på FM hvor den er helt stille...men måske antennen? |
|
|
Den burde spille fint med en meter ledning i antennebøsningen. Virker AM-delen? De fleste rør er delt mellem AM og FM, så hvis AM virker er fejlen sikkert i FM-tuneren eller i en af de MANGE omskiftere. Prøv evt. at kontrollere de DC spændinger der står på diagrammet hvis du kan komme til det. Hvis din har de samme rør som på det diagram jeg sendte, burde spændingerne være ca. de samme.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
|
|
Ja AM virker...men jeg har generelt svært ved at modtage FM hvor jeg bor (jernbeton). AM har jeg aldrig prøvet før her på stedet...
Jeg tror alle rør er originale... __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Ja AM virker...men jeg har generelt svært ved at modtage FM hvor jeg bor (jernbeton). AM har jeg aldrig prøvet før her på stedet... |
|
|
Har du prøvet at sætte den til fællesantennen så?
Citér:
Jeg tror alle rør er originale... |
|
|
ECC85 røret i tuneren bliver nogen gange træt. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Den er flot ...tillykke med resultatet ...hvornår skal du have en mere . Og ja...det med kamaraet er så sandt...håber mit Canon har en fornuftig optik. Du har vel set der ikke er planer om lukning af FM;
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=72016&P N=1
Mht. WD40 og min påstand om at det er OK at bruge kommer fra dette forsøg. Billedet viser dreje-kondensatoren i min Pioneer SX1080 og der var så meget knas i den at jeg ikke kunne bruge den. Jeg ville vente med at gøre noget indtil jeg havde det 'rigtige' middel.
Midlet her må jo nødvendigvis hedde 'tuner-rens'...det blev anskaffet og efter 5 behandlinger var det langt fra iorden. problemet skyldes skidt og oxidering på fjedrene i skille-rummene (røde pile). Ok hvad gør man så...lidt WD40 blev opsamlet i et låg og en dråbe på hver fjeder blev tilført. Væk som med et trylleslag var alt knas...signalstyrken steg markant. Det er nu ca et 1 år siden og stadig ingen problemer.
Så nu bruger jeg ikke andet...tuner-rens er spild af penge. Jeg tillader mig at konkludere når det virker i sådan en delicat komponent...så virker det nok også i andre sammen-hæng.
mvh

|
|
|
Ok- så skifter vi lige emne en smule i Tube's tråd om rørradioer.
Ovenstående stunt med WD40-rensinnig af tuneren i en receiver (rør eller ej) har jeg lige gennemført på en Marantz-receiver (2250B), som havde ret grove skrat og andre mystiske forstyrrende lyde i tuningen af FM-signalet. Desuden havde receiveren ret svært ved at lade sig tune ind på en station - og blive der.
Jeg fulgte opskriften her i tråden (som dog så også kan findes andre steder på nettet (AK) - dog ikke m. WD40). Men jeg har grund til at stole på Hr. Pedersens vejledning, så det gjorde jeg.
Efter indgrebet satte jeg antenne til igen og satte et par hovedtelefoner til (fruen ser fjernsyn) - og nu er alle spøgelser væk - signalet går klart igennem og tuningen er regelmæssig og stabil! - hurraaah!
Det eneste, som jeg i forhold til Tube's oplevelser ikke oplever - er den øgede signalstyrke (den er uændret) - dog god!
Hermed kan jeg støtte Tube's opskrift og vil nok kaste mig over nogle flere tunersektioner, som med årene er blevet trængende!
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da rart der endelig var en modig mand Jeg kan hilse og sige at min Pioneer SX 1080 stadig har det fint og støjfrit, den har nok haft det værre end din. Sommetider er det de enkle løsninger der virker. Der er nogen som siger WD40 samler støv...der er ikke noget støv i min endnu.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey -- venstre lunge!??????????
Jeg kender en ven der har sådan en sansuisag magen til tubes - og den er til salg
Hilsen
LouBP skrev:
edge skrev:
tube mania skrev:
Tjaaah...mine pinsler er ikke ovre endnu ...den har kraftig periodisk støj i ene kanal, men jeg er på sporet. Jeg er nu ikke så overrasket grundet min erfaring med gammelt skrammel og stadig glad for den. Jeg gider ikke flytte den fra værkstedet førend jeg har grund til at tro den er iorden...så jeg har stadig tilgode at lytte på den. Så længe den står og fylder hele arbejds-bordet kan jeg ikke teste den fine Yaqin så den får lov at hvile lidt endnu.
Det var ikke muligt at drive stereo-dekoderen over 20db så ud med alle kondensatorer og så kunne den trimmes til 33db og støjen forsvandt. den spiller rigtig godt nu.

'mvh
|
|
|
Jeg vil stadig give min venstre lunge for sådan en..... men finder vel nok en dag, der er da en model 250 på Ebay.de |
|
|
Det var der også forleden dag, den gik for 112 Eu, så de er altså ikke så dyre  |
|
|
__________________ Jesper
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han vil vel ha´en million for den...
__________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 31 Juli 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey.
Synes han nævnte 3 kilo.
Hilsen __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 01 August 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er røget nogle Sansui 1000 receivere til $250 på eBay - men der kommer jo så også fragt til...
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 27 December 2010 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4all
Hyggelig tråd.
Jeg har købt et gammelt Neutrofon radiomøbel, med fjernsyn, gramofon og radio i.

http://img256.imageshack.us/i/dsc02228j.jpg/
http://img405.imageshack.us/i/dsc02229y.jpg/
Der er lys i radioen men der kommer ingen lyd.
Er der en venlig sjæl med forstand på gamle radioer, som gad at komme forbi og se på den.
Jeg bor i 9380 Vestbjerg i nordjylland, og jeg syntes næsten at det er synd hvis den ikke kommer til at spille igen.
Venlig hilsen Ole Nielsen
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 27 December 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
send en PM til YubeMania
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Ole N 84 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 27 December 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg sebdet Yube Mania en besked.
Andre der kunne have lyst til at hjælpe.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2010 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din TV/Radio kombi
Når din radio er tændt...lyser øjet i midten af skalaen så grøn/blå?

|
Til top |
|
|