Forfatter |
|
audioareal Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 20 August 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tube Mania. Som dreng havde jeg en to-r 15 s , jeg fandt aldrig ud af hvad de mange instillinger på funktionsomskifter og ht- omskifter skulle bruges til - havde den stereodekoder ?????.....jeg skrottede den da jeg ikke ku få den til at virke 100%hvilket jeg skammer mig over den dag i dag   mvh.. __________________ Akai 4 ever.
Quadral Phonologue for good taste.
Altid frisk på en hyggesnak om spolemaskiner..
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 21 August 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke skamme sig...kun ærgre sig. Sådan har vi vist alle noget i bagagen. Nogle har stereo-dekoder med et ECC85 rør. De fleste har ikke deribland mine (desværre). Men den er blandt de flotteste radioer jeg kender.
Andre skulle måske skamme sig...som ham der kom med en Scott receiver der ikke kunne spille. Han mente at tone-kontroller var noget skidt så han var gået løs med skævbider på tone kredsløbet og klippet komponenter ud en efter en . Det blev til en hel posefuld inden den ikke kunne spille mere. Så måtte jeg få den igang igen. Han kunne bare have trukket en ledning fra input til output på tone kredsløbet (firkantet sagt) så havde han stadig haft en komplet receiver.
Så kom der en med en Audio-Research VT130 (dejlig forstærker) . Den havde spillet med ubalanceret signal og det kan den ikke tåle da den er ægte balanceret og ikke indeholder en differential indgangs-forstærker. Så den ene halvperiode ligger som ballast på den anden halvperiode (PP konfiguration). I denne situation yder den med besvær 1/4 del af rated power, men brænder fuld effekt af i sig selv. Sådan havde den fået lov at spille i et par år inden den gav op og det kostede nye udgangsrør, nye G2 modstande , nye katodemodstande og en hel del mere(begge kanaler). Der blev advaret mod ubalanceret signal i brugs vildledningen, men den havde han ikke læst og KT radio i KBH havde ikke sagt noget selvom han havde fortalt hvad den skulle arbejde med. Hvor mange mon der har siddet og head-banget til en forstærker der var på direkte vej i graven
Dette er blot 2 ud af mange jeg har oplevet her i mit værksted.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
audioareal Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen tube-man og 1000 tak for dit svar..."PS Hallycrafters venter dig med længsel    " mvh..
__________________ Akai 4 ever.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2008 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er så min nye (gamle) radio. 9rør og PP udgang byder den på. Har nu fået den sædvanlige omgang med overførings-kondensatorer+ diverse. Det medførte at lyden blev god (meget god)samt at strømforbruget faldt fra 400mA til 200mA. Dvs ca50W...den fungerer nu som en slags juke-box idet den spiller gammel rock transmitteret fra mp3 via en sender. Den er blevet pudset og poleret´...skidtet som ses på skalaen er også væk så nu er den fin.

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
Analog Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 25 August 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
...den fungerer nu som en slags juke-box idet den spiller gammel rock transmitteret fra mp3 via en sender.
|
|
|
Sender du AM eller FM til den?
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den her modtager kun AM, men har båndbredde regulering så den kan gengive betydeligt mere end de sædvanlige 4,5Khz. Jeg vil snarest mulig undersøge hvad den kan klare, men high-hat og lign. lyder temmelig godt i den. Senderen modulerer til ca 13Khz, men kan øges til 15Khz.
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 30 August 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2008 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sådan en på vej...med 700 ohm højtalere og OTL drift. Har set dem mange gange, men ikke så flot som den her.
mvh

__________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Jeg har sådan en på vej...med 700 ohm højtalere og OTL drift. Har set dem mange gange, men ikke så flot som den her.
mvh

|
|
|
Flot radio der. Velkommen til højohmsklubben! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak...jeg har osse en større radio med løse høj-ohm højtalere som spiller imponerende godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Tak...jeg har osse en større radio med løse høj-ohm højtalere som spiller imponerende godt
mvh |
|
|
Så er du næsten æresmedlem af klubben! PS. jeg har jo tre højohmssetups - det gør mig vel til næstformand i klubben? PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
tube mania skrev:
mvh
|
|
|
Så er du næsten æresmedlem af klubben!
PS. jeg har jo tre højohmssetups - det gør mig vel til næstformand i klubben?
PQR
|
|
|
Så vil jeg også være æresmedlem af 800 Ohm's klubben og det med de orginale 800 Ohm's diskanter 
Mvh
Torben

|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå...jeg troede det var dig der var formand
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Nå...jeg troede det dig der var formand
mvh
|
|
|
Ha ha den er god med dig, ja lidt formand er man vel altid 
Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
tube mania skrev:
Nå...jeg troede det dig der var formand
mvh
|
|
|
Ha ha den er god med dig, ja lidt formand er man vel altid 
Mvh
Torben |
|
|
Til lykke med valget! (sådanne diskanter har jeg også!) PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fine ting...tak for det
mvh
|
Til top |
|
|
audioareal Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2009 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Torben , Hvilken model er din store philips radio - den er ret sej ..er det kun rør eller også transistor , har den stereodekoder for fm og hvordan med din tuner ????? , da jeg er stor beundre af de gl. hifi systemer..
mvh.thomas
__________________ Akai 4 ever.
|
Til top |
|
|
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 12 Januar 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
audioareal skrev:
Hej Torben , Hvilken model er din store philips radio - den er ret sej ..er det kun rør eller også transistor , har den stereodekoder for fm og hvordan med din tuner ????? , da jeg er stor beundre af de gl. hifi systemer..
mvh.thomas
|
|
|
Hej Thomas
Desværre har den ikke en indbygget stereo-dekoder det er meget sjældent at man er heldig at finde gamle rørradioer med en dekoder indbygget, min er kun i stereo ved brug af pickup, samt båndoptager.
Tuneren der står ovenpå er også en Philips, som også er i mono på FM, dog har jeg indbygget en stereo-dekoder baseret på en ic, samt et par transistor.
Heldigvis er jeg den lykkelige ejer af en McIntosh MX 110 tuner-preamp fra 1967 hvor dekoderen er med rør, der findes kun en transistor i denne skønne tuner/preamp nemlig den der tænder for stereo-lampen, heldigvis Jeg hader transistor lyd.

Mvh
Torben
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 13 Januar 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der overhovedet nogen "danske" rørradioer med rørstereodekoder? De eneste rørtunere/radioer med rørstereodekoder jeg har set har været fra USA og Japan.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|