Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 17:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Mickers hjemmebif (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Mickers Hjemmebif

Jeg har tidligere haft min hjemmebio herinde men fra starten af juni 2008 er der kommet så store ændringer at jeg har tilladt mig at oprette en ny tråd.

Den gamle hjemmebio bestod af
Forstærker: Marantz SR5400
Front: System Audio 1105
Bag: Eltax
Center: hurtig hjemmelavet
Sub: Bedre DIY Projekt



Tarvelig placering af centerhøjttaler men tilgengæld en tarvelig højttaler.


-------UPDATE JUNI 2008--------



Så kom der en solid opgradering, jeg er faldet pladask for B&W's 800 serie. Først var jeg sikker på at det skulle være en 805S da det er en af de bedste 2 vejs standerhøjttaler jeg nogensinde har hørt, den spiller virkelig fantastisk, plus den passer perfekt til den HTM4 centerhøjttaler jeg var sikker på købe.
Nå tingene ændrede sig, jeg fik hørt en HTM3 og fandt ud af at der var noget mere guf i 804'erne. Sammen med  kombinationen af den nye 'springfuld-af-mange-nye-fede-features-surround receiver' Denon AVR4308, fandt jeg drivkraften til højttalerne. Udover et væld af features og nærmest  uendelige muligheder for hvordan man vil sætte forstærkeren op, har AVR4308 en genial surround mixing jeg ikke har hørt bedre. Der kommer SÅ meget mere dynamik i alle film og alt bliver mixet bedre rundt til de forskellige højttalere.

Så den nye udstyrsliste hedder:

Fronthøjttalere: B&W 804S - Bliver Bi-ampet
Centerhøjttaler: B&W HTM3 - En center af de rigtige dimenssioner
Baghøjttalere: System Audio 1150 - midlertidlig baghøjttaler  der bliver brugt indtil der kommer en køber
Receiver: Denon AVR4308 - Ifølge homecinemachoice er den målt til 173 watt i 8 ohm, men kører BiAmp til fronterne, så 170 watt til bund og 170 til toppen giver fin control over højttalerne
Bluray/DVD: Sony PS3
TV: Panasonic TH42PX70
Højttalerkabler - front og centerhøjttaler: Tara Labs Helix 6
HDMI kabler  -  PS3-->Forstærker-->TV: QED Qunex Silver Reference




Surroundmaskineriet i sin indpakning.


De længeventet papkasser som kunne fylde det meste at stuen.


Maskineriet igang med at hente og installere ny firmware, den kan både køre på kabel og trådløs netværk.


Det mystiske fænomen som gør de fleste kvinder forvirret.


1 sæt Helix 6 til 804'erne (bunden), 1 sæt Helix 6 til 804'erne (toppen), 1 sæt Helix 6 til HTM3'ern. HDMI fra PS3-->TV


Et mørkt billede af fugleredden.


Højttalerne uden tøj på. Farven på billederne kan snyde lidt, de er RIGTIG fede IRL





Nogle forholdsvis små banditter, men de kan virkelig flytte noget luft.


Nørde billede.


Højttalerne med tøj på samt Denons nye On-screen menu (Auto opsætning)


Baghøjttaler og sweetspot


Første film der blev testet - Die Hard 4.0 Bluray med DTS HD MASTER


Til sidst et billede af filmsamlingen der skulle gerne snart komme nogle flere Bluray film.


Det var lige lidt for mig. Jeg har ikke noget at rodde så meget ved anlægget da det er meget nyt og ikke tilspillet endnu. Men alligevel har det en utrolig lækker behagelig blød lyd og stadig meget detaljeret, det blir bedre for hver dag der går. Også kan det næsten spille så højt at Cinemaxx ringer og ber mig om at skrue lidt ned.

Det var alt for mig for denne gang, nu har jeg siddet og skrevet med en ødelagt space-tast, så undskyld hvis teksten ser lidt sjov ud.

Ris og ros modtages.

God Aften derude
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

hejsa .. dine front højtaler fotjener helt sikkert en lille effekt dreng  i steder for den denon .. så kommer det helt sikkert mere gang i dem ..

 ellers ser det fedt ud  ..

 tillykke med dit nye anlæg


__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Indlæg: 1404
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Det er et flot setup du har!

__________________
Mvh Mathias Boesgaard
Til top Vis MathiasFB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasFB Besøg MathiasFB's Websted
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

lille_smed: Den Denon har pænt mange krafter når den bi-amper, den levere omkring 340 w/8ohm i stereo pt. Jeg syntes der er mere styr på det end f.eks med Lyngdorfs SDAI2175. Jeg har endda hørt 4308 på B&W 803S klare det rigtig fint!

MathiasFB: Mange tak, det var også en større opgradering end jeg havde regnet med
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hvad sker der med tapetet? 
Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S
 
Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 197
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

det er da vist noget af en ungkarle hybel... eller tager jeg fejl?
Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Rasmus S:  Haha jeg tænkte det bare var  et spørgsmål om tid før tapetet blev kommenteret Det er et gammelt hus jeg er flyttet i midlertidigt. Hvis du syntes tapetet er  old school, skulle du prøve at  se lamperne og nogle af de møbler der stadig står her, gravballemanden var indretningsarkitekt
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
adamtulinius
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at ødelægge det for dig, men din reciever yder jo kun de 140watt v. 8ohm med *TO* kanaler i drift. Ergo
er biamping nok ikke nødvendigvis noget fedt, da den aldrig kommer til at spytte 4*140watt ud i 8 ohm..

Fede højtalere, men der er nok en smart sælger der har narret dig mht. effekten på din reciever..
Til top Vis adamtulinius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adamtulinius
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

nejnej, forstærkeren yder ca 130w i surround, det er den MÅLT TIL, og 173 w  i stereo.  Jeg ved godt at  denon  oplyser noget  andet men  det gør alle producenter. Men den yder mere end producenten har oplyst i stereo, og det er ikke alle der kan prale med det. Forstærkeren yder måske ikke præcist dobbelt når den kører biampet men i og med at den har 3 strømtransformatorer og 9 seperate strømkredsløb er det nok tæt på. Det gir meget mere styr på tingene. Grunden til at watt opgivelserne blir nævnt er for at sætte tingene i perspektiv. Jeg er nødt til at forsikre folk om at denne forstærker har flere krafter om man umiddelbart tror, hør den når man biamper for det gir meget!
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

har lige kigget lidt mere på dine højtaler .. jeg vil helt klart sige du skal have en effekt dreng til dem så de varkelig bare kan trække det strøm de har brug for .. det får de lidt problemer med din denon ... 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Jeg arbejder i branchen, og jeg syntes at det er ved at blive en dum diskussion. At man kan læse på at stykke papir at højttaleren er tung og at forstærkeren har x antal watt siger intet om hvor godt det spiller eller om forstærkeren er for lille til højttaleren. Når man ikke har prøvet at høre forstærkeren, alm. forbundet og biampet, kan man heller ikke vide hvad den har af krafter til trække disse højttaler. Når den kan trække et sæt 803S som er noget tungere at trække, kan den jo fint trække 804'ere, det skulle være ret simpelt at forstå. 
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

tja .. det er jo hver sig smag ... held og lykke med det nye anlæg 

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Nu spørger jeg af uvidenhed......

Hvordan bi-amper man en surround forstærker / reciever ?

PS: Jeg kan desværre konstatere, at der stadig er en uheldig tendens til at kritisere folks møblement og tapet. Jeg tror folk går mere op i design, end i lyd. Bare skidtet ser godt ud, så er den i vinkel. Det er trist. Brug ørene i stedet for øjnene !


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
PS: Jeg kan desværre konstatere, at der stadig er en uheldig tendens til at kritisere folks møblement og tapet. Jeg tror folk går mere op i design, end i lyd. Bare skidtet ser godt ud, så er den i vnkel. Det er trist. Brug ørene i stedet for øjnene !


Tja, men nu kan man unægteligt påpege, at en flot indretning får det hele til at virke en anelse mere lækkert.

Når man har så lækkert og ikke mindst dyrt grej, hvorfor gør man sig så ikke lige den umage at få tørret støvet af, inden man viser det frem? Det er da det mindste man kan gøre. Det ville i hvert fald gøre helhedsindtrykket en del bedre, imo.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Kalle_dk skrev:
PS: Jeg kan desværre konstatere, at der stadig er en uheldig tendens til at kritisere folks møblement og tapet. Jeg tror folk går mere op i design, end i lyd. Bare skidtet ser godt ud, så er den i vnkel. Det er trist. Brug ørene i stedet for øjnene !


Tja, men nu kan man unægteligt påpege, at en flot indretning får det hele til at virke en anelse mere lækkert.

Når man har så lækkert og ikke mindst dyrt grej, hvorfor gør man sig så ikke lige den umage at få tørret støvet af, inden man viser det frem? Det er da det mindste man kan gøre. Det ville i hvert fald gøre helhedsindtrykket en del bedre, imo.


Nu går jeg heller ikke så meget op i at "vise noget frem", og hvis der skulle være lidt støv (det er der altid), så dør man ikke af det. Det at det skal "se lækkert ud", ved jeg ikke hvad er. Jeg bruger ørene til at bedømme om det er "lækkert", men jeg er nok heller ikke som flertallet ?!

Ved du noget om "bi-amping" ?


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 461
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Nu spørger jeg af uvidenhed......

Hvordan bi-amper man en surround forstærker / reciever ?

PS: Jeg kan desværre konstatere, at der stadig er en uheldig tendens til at kritisere folks møblement og tapet. Jeg tror folk går mere op i design, end i lyd. Bare skidtet ser godt ud, så er den i vinkel. Det er trist. Brug ørene i stedet for øjnene !


Hej. Forstærkern gir mulighed for at koble 11 højttaler på. Så man f.eks kan kører 9.1 surround+zone 2. , eller 7.1  surround+zone2+biamp.  Jeg kører kun 5.1 og bruger et ekstra sæt af effektkanalerne til at biampe fronterne. Det skal altså ikke forståes som om man splitter det sammeeffektrin op og kører seperate kabler til højttalerne. De BiAmp muligheder forstærkeren giver svare til at have 2x 2 kanals effektblokke til fronthøjttalerne. Forstærkeren har 2 sæt 2 kanals 'assign' -udgange, via menuen kan man selv bestemme hvad de skal assignes til
Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:
Kalle_dk skrev:
Nu spørger jeg af uvidenhed......

Hvordan bi-amper man en surround forstærker / reciever ?

PS: Jeg kan desværre konstatere, at der stadig er en uheldig tendens til at kritisere folks møblement og tapet. Jeg tror folk går mere op i design, end i lyd. Bare skidtet ser godt ud, så er den i vinkel. Det er trist. Brug ørene i stedet for øjnene !


Hej. Forstærkern gir mulighed for at koble 11 højttaler på. Så man f.eks kan kører 9.1 surround+zone 2. , eller 7.1  surround+zone2+biamp.  Jeg kører kun 5.1 og bruger et ekstra sæt af effektkanalerne til at biampe fronterne. Det skal altså ikke forståes som om man splitter det sammeeffektrin op og kører seperate kabler til højttalerne. De BiAmp muligheder forstærkeren giver svare til at have 2x 2 kanals effektblokke til fronthøjttalerne. Forstærkeren har 2 sæt 2 kanals 'assign' -udgange, via menuen kan man selv bestemme hvad de skal assignes til


Den er fin, Micker. Jeg har en ældre Yamaha DSP A1, og derfor kunne jeg ikke helt se hvordan pokker det skulle kunne lade sig gøre at få mere power med samme forstærker, men der er jo så mere end een til fronten i din. Tak for info.
(Jeg har ikke fulgt så meget med i nyere modeller, men lidt nysgerrig er man jo trods alt).


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Nu går jeg heller ikke så meget op i at "vise noget frem", og hvis der skulle være lidt støv (det er der altid), så dør man ikke af det. Det at det skal "se lækkert ud", ved jeg ikke hvad er. Jeg bruger ørene til at bedømme om det er "lækkert", men jeg er nok heller ikke som flertallet ?!


Nu ser jeg såmænd også det at fjerne støvet, som generel vedligeholdelse af udstyret. Men ingen tvivl, det ser da også pænere ud, når udstyret ser ud som nyt.

Men smag og behag, tilbage til trådens emne.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1086
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:


Nu ser jeg såmænd også det at fjerne støvet, som generel vedligeholdelse af udstyret. Men ingen tvivl, det ser da også pænere ud, når udstyret ser ud som nyt.

Men smag og behag, tilbage til trådens emne.


Støv på toppen af en 5-10 mm tyk aluminiumskasse har nu ingen indflydelse på lyden her hvor jeg bor, og om udstyret ser nyt eller ældre ud har heller ikke noget med lyden at gøre. Derimod har indmaden og konstuktionen af apperatet stor indflydelse på lyden.

Jeg HAR prøvet at støve af et par gange. Desværre lød det ikke anderledes bagefter


__________________


Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 05 Juni 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Støv på toppen af en 5-10 mm tyk aluminiumskasse har nu ingen indflydelse på lyden her hvor jeg bor, og om udstyret ser nyt eller ældre ud har heller ikke noget med lyden at gøre. Derimod har indmaden og konstuktionen af apperatet stor indflydelse på lyden.

Jeg HAR prøvet at støve af et par gange. Desværre lød det ikke anderledes bagefter


Jeg har på intet tidspunkt sagt noget om, at det hjælper på lyden at støve anlægget af.

Men det ser unægteligt bedre ud. Men nu er jeg så også typen, som elsker at kæle for mit anlæg og sørge for at det tager sig bedst muligt ud. Det er en del af hobbyen for mig.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes