Forfatter |
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
der var en gang hvor jeg syntes at pioneer var kongen. inden for plastma.
Det er de bestemt ikke mere. Hvad er det som i syntes er så gode ved dem kontra andre?? samsung panasonic?? ( samme prisklasser ca)
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
der var en gang hvor jeg syntes at pioneer var kongen. inden for plastma.
Det er de bestemt ikke de er mere. Hvad er det som i syntes er så gode ved dem kontra andre?? samsung panasonic?? ( samme prisklasser ca)
|
|
|
billedet er bedre, det enkle design __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
de gange jeg har stået og set på pioneer billede kontra anden har det ikke været til pioneer´s side.
og det var med samme signal samt pogram
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
de gange jeg har stået og set på pioneer billede kontra anden har det ikke været til pioneer´s side.
|
|
|
Har du stået og sammenlignet dem i en butik? __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
|
|
|
Har du stået og sammenlignet dem i en butik?
|
|
|
ja
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
|
|
|
Har du stået og sammenlignet dem i en butik? |
|
|
ja
|
|
|
Ja, så kan jeg bedre forstå det, sådan en test er helt og aldeles ubrugelig.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
|
|
Du kan ikke umiddelbare bruge en sammenligning af forskellige skærme i en butik til noget. Der kan dog være undtagelser hertil. Problemet er, at skærmene typisk er justeret til at tilstrække sig så meget opmærksomhed som muligt. Her tænker jeg på, at man har skruet alt for meget op for lys og farver, således at skærmene ikke gengiver et korrekt billede. Det kan godt være, det ser flot ud med de stærke farver, men det er i mine øjne ikke et korrekt billede.
Det, jeg kan lide ved Pioneer, er, at de har et godt panel, der er i stand til at vise sorte nuancer bedre end konkurrenterne. Dernæst har du mulighed for at foretage nogle ret nøjagtige indstillinger af billedet - indstillingsmuligeder, som mange af konkurrenterne mangler.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
|
|
Hvad er din definition af et godt billede, og hvordan vil du beskrive de ting du synes var bedre ved de andre skærme? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
|
|
|
|
|
ja
|
|
|
|
|
|
hvilket egentlig er en meget sjov kommentar i et forum, hvor det ret oftes anbefales at gå ud og bruge øjne og ører, men jeg er ikke uenig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
|
|
|
|
|
ja
|
|
|
Ja, så kan jeg bedre forstå det, sådan en test er helt og aldeles ubrugelig. |
|
|
hvilket egentlig er en meget sjov kommentar i et forum, hvor det ret oftes anbefales at gå ud og bruge øjne og ører, men jeg er ikke uenig |
|
|
Hehe, I know, men at stå og sammenligne tv i eks. Elgiganten uden et ordentligt signal eller bare den mindste kalibrering svarer vel lidt til at prøvekøre ens nye bil i bakgear og så beslutte sig ud fra det hvilken en som kører bedst. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 30 Juli 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
Jesper Juul skrev:
jold skrev:
|
|
|
|
|
ja
|
|
|
|
|
|
hvilket egentlig er en meget sjov kommentar i et forum, hvor det ret oftes anbefales at gå ud og bruge øjne og ører, men jeg er ikke uenig
|
|
|
Det er faktisk utroligt klogt tænkt. Giver stof til eftertanke. 
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal det lige siges at det ikke er en elgigant. men en ret seriøs hifi butik. som jeg har stået og vurderet dem i. samt 2 af mine bekendte. har dem.
1 sort er ikke mere sort.
2 de har en ret urolig billede når der sker hurtigere ting.
3 så er jeg ked af at butikkerene laver om på billedene så det ikke er til pioneere´s fordel (undskyld men det kan jeg altså ikke gøre ved.) VRØVL 
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
nu skal det lige siges at det ikke er en elgigant. men en ret seriøs hifi butik. som jeg har stået og vurderet dem i. samt 2 af mine bekendte. har dem.
3 så er jeg ked af at butikkerene laver om på billedene så det ikke er til pioneere´s fordel (undskyld men det kan jeg altså ikke gøre ved.) VRØVL 
|
|
|
Utroligt at du kan opleve det så meget anderledes end mig.
Men din sidste kommentar (3) er altså en omgang vrøvl. Tænkt hvis diverse hifi anmeldere tænkte sådan.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
|
|
Tjaa, så har du vel bare en anden smag end 98-99% af andre personer som har set Pioneeren, og det er vel også ok. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
|
|
|
Ad 3
Der er ikke noget at være ked af. I mange butikskæder såsom Elgiganten, Fona mv. har skærmene nogle helt abnorme indstillinger. Dette alene for, at de kan skille sig ud fra de andre skærme. Det er ganske rigtig, at du ikke kan gøre noget ved det, men det er vigtigt at have in mente, når man kigger på skærme. Fælles for dem alle gælder typisk, at de kan justeres til meget bedre billeder, hvilket gælder både Pionner, Panasonic, Samsung osv. Derfor er det vigtig, at man enten besøger en seriøs butik, der gør noget ud af opsætningen (placering, justering mv.) eller låner skærmen med hjem inden køb.
/Henrik
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
som sagt er det en seriøs hifi forretning som også har det bevis til at justere ind efter ISF/JKP certified.Og som jeg ved gøre alt for at få det bedste ud af hver skærm. Og som jeg skrev til at starte med syntes jeg at pioneer var førerne for ca. 4 år siden.
men de er altså ikke bedre en andre i dag. Min mening
|
Til top |
|
|
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
En meget væsentlig forskel på at vurdere et tvs performance i en butik kontra brug i hjemmet er lysforholdende. Alle butikker har belysningsniveau på ca 2000 lux hvor almindelig dunkel daglistue-aften-belysning er ca 10 gange lavere.
Det betyder ret så meget for den opfattede billedkvalitet af forskellige tv.
Fra Pioneers side har vi længe opfordret butikkerne til at indrette særlige demorum med almindelig dagligstue belysning, for at man kan vurdere de forskellige tv i butikken mere realistisk. Desværre kender jeg ikke til en eneste butik der har indført det endnu. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
som sagt er det en seriøs hifi forretning som også har det bevis til at justere ind efter ISF/JKP certified.Og som jeg ved gøre alt for at få det bedste ud af hver skærm. Og som jeg skrev til at starte med syntes jeg at pioneer var førerne for ca. 4 år siden.
men de er altså ikke bedre en andre i dag. Min mening
|
|
|
Så har du i al fald gjort, hvad du kunne for at få demonstreret skærmen på professionel vis. Men som det før er skrevet smag og behag. Vi kan ikke alle have Pioneer som bedste TV, ellers ville der jo ikke være andre producenter tilbage på markedet 
/Henrik
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
En meget væsentlig forskel på at vurdere et tvs performance i en butik kontra brug i hjemmet er lysforholdende. Alle butikker har belysningsniveau på ca 2000 lux hvor almindelig dunkel daglistue-aften-belysning er ca 10 gange lavere.
Det betyder ret så meget for den opfattede billedkvalitet af forskellige tv.
Fra Pioneers side har vi længe opfordret butikkerne til at indrette særlige demorum med almindelig dagligstue belysning, for at man kan vurdere de forskellige tv i butikken mere realistisk. Desværre kender jeg ikke til en eneste butik der har indført det endnu.
|
|
|
jeg mindes at have været inde i et (kan ikke lige huske hvor), der stod så bare kun et 32" samsung, hvorfor kan man jo spørge sig selv om __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 01 August 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere butikker har demo-rum hvor der står et enkelt tv i en bio-opstilling, hvor lysforholdene er som en almindelig stue - men ingen butik har stue-forhold på "tv-væggen", hvor man har mulighed for at sammenligne forskellige tv.
At A/B sammenligning så per definition ikke er den bedste måde at bedømme et TV på under alle omstændigheder, det er så en anden ting - men man kan trods alt ikke forlange af butikkerne at de indretter 6-8 separate demo-rum, ét til hvert tv... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|