Sendt: 15 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det snart ved at være noget tid siden jeg fandt et par gamle Thorhauge effekttrin i mesters udehus. Efter et besøg hos Steen T. og en grundig gennemgang af forstærkerne inkl. min nyanskaffede thorhauge pre kom det faktisk til at lyde helt fantastisk, med masser af luft og hul igennem. Jeg har gået og haft stor fornøjelse af, at lytte mine plader igennem på det klassiske sæt, men desværre var udseendet ikke helt med dem som i kan se nedenfor. desuden summede den ene trafo en del, så noget måtte gøres...  Og lige et billede fra en anden side.  og det sidste.  Som sagt ikke noget, som kunne matche lyden. Så jeg har fået lavet et par stykker plade i noget højtrykslaminat, som er fantastisk hårdt og kan holde til gevindskæring osv. I et forsøg på at komme ud over brummet, har jeg fået trafoerne proffesionelt vakumlakeret og hele kabinettet bliver beklædt med 0,1 mm kobber. Kablerne til lyd er blevet erstattet med VDH og bøsninger med noget gedigent monacor. Tak til Gorm fra GM sound  Nedenunder kan i se hvad det er blevet til den første frilørdag jeg har været igang... Glæder mig til næste.  det blev da lidt bedre syntes jeg...  Jeg vender tilbage når der er sket lidt mere. Endnu engang mange tak til GM sound og Thorhauge audio for venlig hjælp.
|