Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 15:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: 21" DIY sub, B&W og Pass Labs (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Indlæg flyttet.

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Nu tror jeg vi skal passe på dette indlæg ikke også kommer til at omhandle Holger, og hans anlæg.

Mvh. Martin

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Denzel kan du vise med målinger, hvad der sker med fase ovs.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Bruger siden: 19 December 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Hej
jeg var også en tur forbi de 21".
og må også indrømme at det var godt
Det der mest var iørefaldende var mellemtonen. synes jeg.
MEN efter det niveau jeg er vant til i dyb bassen  synes jeg det var noget fraværende.
Jo de svingede da ved 20Hz men man havde sådan en lyst til at skrue højre op.
Et par af mine cd indeholder meget dyb bas  De advare mod at passe på med for højt lydtryk da det er optaget uden nogle form for beskæring. Her ønskede jeg også en mulighed for højre lydtryk.
Jeg kunne godt tænke mig en at møde op med en forforstærker og en god cd afspiller.
MEN igen det lød sku godt,,,, lige indtil man får prisen. så er det efter min mening ikk pengende værd.
Da jeg kom hjem tænkte jeg på hvor meget HI FI jeg kunne få for bare det halve.
Nu lyder jeg måske negativ sådan skal det ikke forstås. For det var sku en god eftermiddag. Gensidig respekt
CARSTEN

Til top Vis lassencad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lassencad

M.M.M.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

lassencad skrev:
Hej
jeg var også en tur forbi de 21".
og må også indrømme at det var godt
Det der mest var iørefaldende var mellemtonen. synes jeg.
MEN efter det niveau jeg er vant til i dyb bassen  synes jeg det var noget fraværende.
Jo de svingede da ved 20Hz men man havde sådan en lyst til at skrue højre op.
Et par af mine cd indeholder meget dyb bas  De advare mod at passe på med for højt lydtryk da det er optaget uden nogle form for beskæring. Her ønskede jeg også en mulighed for højre lydtryk.
Jeg kunne godt tænke mig en at møde op med en forforstærker og en god cd afspiller.
MEN igen det lød sku godt,,,, lige indtil man får prisen. så er det efter min mening ikk pengende værd.
Da jeg kom hjem tænkte jeg på hvor meget HI FI jeg kunne få for bare det halve.
Nu lyder jeg måske negativ sådan skal det ikke forstås. For det var sku en god eftermiddag. Gensidig respekt
CARSTEN

Hej Carsten!

Rigtig godt at høre omkring andres mening omkring dette anlæg også!
Nu undrer jeg mig bare lidt over din udtalelse omkring den manglende preformance evne fra subberne. Er det fordi de 2x21" ikke kan leve op til hvordan bas skal lyde med niveau? Er det ud fra hvordan dit anlæg spiller? Eller ud fra at der er en romkorrektion foran der sætter EQ neutralt i lytte possision, hvis der selvfølgelig har været brugt mic. ved indstilling af lyden, det ved jeg jo ikke.. Eller er det Denzel4u´s personlige indstillinger?

Mvh. Martin

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

TJA,
når jeg spiller her hos mig kan man uden besvær mærke bassen slag på stortromme dyb bas især
ikke at bassen her bare buldre der ud af slet ikk. hvis jeg sætter en cd på der er optaget tyndt uden noget smæk i bassen ER det også tyndt at lytte til.
Men når indspilning er med bas hele vejen ned så kommer det også ud med sådan en kraft at selv jeg nogle gange hiver front stof af for lige at se om alt er ok. Det er jo trods alt ikk P.A.
Men nu er lyd efter min mening personlig  Heldigvis så hvis   Hr Denzel4u er til freds kan jeg jo og andre være ligeglade. Som Hr holger der, tror jeg er helt kold over hva andre mener. Men som nævnt før er jeg sikker på at satte man en forforstærker og en Cd afspiller til ville det nok være anderledes.
For hvornår er noget HI FI bedere end noget andet. Nej det er nemmere at påstå noget er blevet anderledes. Hva er ens reference,, et HIFI blad,, test,, eller levende musik akustisk eller forstærket.
NEJ i bund og grund må det være det anlæg man selv har sat sammen man er til freds med lige meget hva venner siger mener der med ikke sagt  at man ikke kan ta imod hjælp eller råd fra venner.
ANG Hr Denzel4u så er der lige den der pris der stadig bider mig.
CARSTEN

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vil du sætte en pre og en cdafspiller foran en digitalpre ? . Det vil bare indsætte
en ekstra DA konverter i signalkæden.

MVH
Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

lassencad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Banned for life!!!

Sendt: 18 Juni 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Ok så.
Jeg vil gerne sætte en alm forforstærker til og en Cd eller en plade spiller.
høre det uden alt det der romkorrektion væk med alt det. 
Men igen det er Hr Denzel4u anlæg og han har sikkert sin mening om det.
CARSTEN

Denzel4u
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2007
Sendt: 18 Juni 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Først, mange tak til Holger4 og Lassencad for en hyggelig eftermiddag foran anlægget. Det er en inspiration og en fornøjelse at tilbringe lidt tid sammen med andre der også er passioneret omkring hobbyen Jeg glæder mig til at komme på genbesøg og høre de herres anlæg.

Hvad angår indstillingerne af bas, så lad mig starte med at slå fast, at jeg er af den holdning at den lyd jeg har herhjemme, blot er min version af et så subjektivt og relativt begreb som vellyd. Bare lige for at tage en eventuel diskussion om hvad der er god lyd og hvad der ikke er i opløbet Rumkorrektion gør ikke lyden mere eller mindre rigtig, man får blot mere kontrol over variablerne.

Først, jeg har valgt en frekvenskurve med et let hæv i bassen og en afrulning i diskanten. Jeg kan sagtens lave en helt ret frekvenskurve, og af erfaring ved jeg at den lyder ekstremt kedelig og meget slank. Jeg er endt med nedenstående kurve:

Hvis man kører med subwoofere uden rumkorrektion, så vil jeg postulere at man sandsynligvis har en række hørbare, og nu det er bas, mærkbare udsving i frekvensgangen. I mit lytterum havde jeg udsving på over 20db fra top til bund i frekvensgangen under 120Hz med peaks på over 15db. Rummet er ikke et af de værste, dobbeltelag af gips på alle væg og loftsflader og trægulv, subwooferne står dog placeret helt mod væggen.  De to linier viser henholdsvis måling fra højre og venstre subwoofer:

Uden rumkorrektion er mit system langt mere "underholdende", mere bas og mere spark i de nedre registre. Men jeg synes det bliver for overvældende, det er jo et spørgsmål om  smag og lydidealer. For om det er "rigtigt" at korrigere bassen så meget, skal jeg ikke stille mig til dommer over. Har tit overvejet om ikke producere ved at de fleste får et solidt bidrag i bassen af deres rum, og sætter equalizeren derefter... Men hvorom alt er, så siger min erfaring mig at de fleste der kører uden korrektion, vil opleve at et system med korrektion er "slankere" i bassen, men at bassen er der når den "skal" være der.

Og hvis nogen har forstærkere eller CD afspillere de gerne vil prøve på anlægget, så skal de være hjerteligt velkomne. Det værste (eller bedste) der kan ske, er at jeg bliver klogere

Hvad angår målinger af fase, så har jeg dem her, men jeg kan ikke selv få hoved og hale i dem. Jeg får besøg af Holm, forhåbentligt i næste uge, så skal jeg gerne smide et sæt målinger op, når de lige har hjulpet mig med at forstå dem

Til top Vis Denzel4u's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denzel4u

Bull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2009
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 December 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

For i den da, et super fedt set-up

Er der sket noget ?

Til top Vis Bull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bull

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes