Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Accuphase - gammelt l**t (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

Jensiman og Tube-mania

Måske er min elektrikerven ikke så tåbelig endda.  Lyder til at WD40 kan være brugbart. 

Jeg er ikke den store ørn til elektronik, men jeg må vel bare prøve mig lidt frem med de forskellige produkter og finde ud af hvad der virker for mig.

Håber bare ikke, at jeg kan gøre noget forkert.  Vil jo nødigt ødelægge min forstærker.

Jeg er gammel elektronikmekaniker, jeg er ked af og sige det, men din elektriker ven har givet det bedste råd.

Man må aldrig og jeg gentager ALDRIG bruge det foreslået kontakt 60 rens i et potmeter, hvis ikke man ved hvad man laver. det er udviklet som en tre trins raket. først rens med kontakt 60, så fjern rens med kontakt 6x også smør med kontakt 6xx.

bruger man kontakt 60 alene vil rensemidlet blive siddende og ødelægge kontakt fladerne over tid. og bruge man for meget smøremiddel eller får man ikke renset kontakt 60 væk godt nok opstår der problemer.

wd40 er perfekt til amatør brug og holder i mange år til, og når det ikke virker mere hælder man bare mere i og med wd40 kan du ikke ødelægge så meget.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja jeg er os ked af at sige det, men mon der er så stor forskel på WD40 og Kontakt produkter...Kontakt 61 er baseret på mineralsk olie...altså et petroleums produkt...som renser og smører.  (WD40)...uden sammenligning iøvrigt.

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/800000-82499 9/812206-da-01-en-KONTAKT_61.pdf

Men enhver bruger bare det de har lyst til...WD40 har virket perfekt i min tuner længe nu og den er hverken snasket, beskidt, støvet eller snavset Og den spiller som smurt

Hav en fortsat god daq

Edit;

Så fik jeg gået en tur med hunden, mens jeg tænkte hvis nu de (Kontakt Chemie) lavede nogle guld farvede dåser...så kunne de måske sælge endnu mere til HiFi nørderne...de kom mig i forkøbet...det findes og har sikkert gjort længe. Men pas på hvis i prøver det...det er noget giftigt og brandfarlig stads og om det virker ved jeg ikke. Nogen som har prøvet...?

http://www.conrad.de/ce/de/product/813982/KONTAKT-GOLD-20002 00-ML

Data; http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/800000-82499 9/813982-si-01-en-Kontakt_Gold_2000.pdf

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

janø
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 November 2010 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

hvad med motor start det er æter og fordamper med det samme
Til top Vis janø's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janø

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Nu med vellyd i begge ører

Havde problemer med at den ene kanal faldt lidt ud ved lav lydstyrke. Problemet kunne afhjælpes ved at massere volumenkontrol og nogle af trykknapperne.  Dog som at tisse i bukserne for at holde varmen.

Valgte så at skille dyret ad og give det hele en gang komprimeret luft.  Derefter et par dråber kontaktrens (købt i Thansen til ingen penge) i potmeteret under en god gang massage og så slutte af med trykluft på dåse igen.  Potmeteret er i en lukket kasse, så jeg måtte skille hele fronten ad for at få det ud, men derefter var det ingen sag at løsne 2 skruer og åbne potmeteret og give det et par dråber.

Nu spiller maskinen som en drøm.

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det gode resultat...hvad hedder vidunder-produktet? Evt link...

mvh

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Reenberg skrev tidligere i tråden:

De game Accuphase forstærkere ( har en P-300 som ' backup forstærker " ) indeholder bl.a. mica kondensatorer, de var super populære den gang, men lever sjældent i 20 år. Det er overkommeligt at skifte dem alle sammen til noget bedre idag ( det drejer sig ikke om så mange, det er kun dem i signalvejen ). DET er noget der kan høres

Det lyder som en god ide, så jeg kiggede efter Mica på printpladerne, men kunne ikke finde nogen kondensatorer der stod Mica på. 

Er der nogen der kan fortælle mig hvor jeg skal lede. Jeg har taget nogle billeder af Accuphasens indre, men kan desværre ikke oploade dem.  De fylder kun omkring 80kb, men max er åbenbart 35kb for opload.

Billeder kan dog ses på http://accuphase.com/cat/e-305en.pdf

Håber nogen kan hjælpe

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

hej tube mania

det jeg brugte var det her http://www.thansen.dk/product.asp?c=4720419646&n=-202721 6000&pn=-2027215866

og med 400ml har jeg vist nok til nogle hundrede års forbrug

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis morten8620's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten8620

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2011 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Så bliver det spændende med holdbarheden...jeg er jo af den opfattelse at gamle slidte kontakter skal have lidt smørelse for at beskytte dem mod fortsat oxidering-angreb fra vores dejlige atmosfære. Det hjalp ialfald ikke på min Pioneer før end den fik WD40...>den der smører godt kører godt...den der altid smører kommer aldrig ud at køre<.

Ironi kan forekomme

Apropo billeder...de kan uploades på Photobucket og kan vises her på siden vha denne

mvh

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2011 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Mica er en eller anden form for metalfolie, de er alle de sølvfarvede kondensatorer jeg snakke om. Søg evnt på audiocarma.org på p-300, der er en gut der har gennemgået den fra a til z
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes