| Forfatter |
|
sølvsuper Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 07:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg vist til at beslutte mig men er utålmodig da jeg ikke kan høre musik og så så jeg disse http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=113198. Raidho emilie s-3. De virker spændende og til at være en fornuftig pris. Igen er det helt oppe i det nordligste så vil lige høre om der er nogle plusser/minusser i forhold til va. __________________ Det skal jeg sgu da ha -
|
| Til top |
|
| |
sølvsuper Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der ikke nogen der har noger at sige om raidho emilie s-3?
__________________ Det skal jeg sgu da ha -
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
din Primare vil nok have lidt sværere ved at trække dem, end BCG - men de ser da godt nok også fede ud!
de er opgivet til 6 Ohm - jeg vil gætte på, at din Primare laver ca. 2*100 W.
De er opgivet til en følsomhed på 89 dB, hvilket teoretisk vil kunne give ca. 108 dB med 2*100 W.
Men der er mange enheder, der skal drives. Hvis du ikke vil spille specielt højt, tror jeg nok det lige kan gå.,,
Ellers kan du jo spare op til en kraftigere forstærker bagefter 
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
din Primare vil nok have lidt sværere ved at trække dem, end BCG - men de ser da godt nok også fede ud!
De er opgivet til en følsomhed på 89 dB, hvilket teoretisk vil kunne give ca. 108 dB med 2*100 W.
Men der er mange enheder, der skal drives. Hvis du ikke vil spille specielt højt, tror jeg nok det lige kan gå.,,
|
|
|
Okay, først køber han højttalere og så en kraftigere forstærker. Når han så er sikker på at han kan spille "højt nok", skruer han ned, lægger en cd på med Jens Lysdal, lukker øjnene og nyder den akustiske guitar og den gode vokal. Altså forudsat han tilfældigvis synes om lyden fra sit nye setup. 
|
| Til top |
|
| |
sølvsuper Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2009 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
efter en del læsning om de raidho her i forum´et så tror jeg at jeg er bedst tjent med va´erne
Tror bbg er bedst men hvis jeg skal bruge finlytteren´s teknik med opgradering til kraftigere forstærker kan jeg jo springe på bcg . Men som sagt er det nok ikke volumen der bliver mit problem men mere at jeg vil have mest muligt for pengene. Der er også mange rosene ord om helicon men er bange for "mudret" bas og derfor tror jeg mere på va, sa, av idet de virker hurtigere/kontant end de større kabinetter...eller tager jeg fejl? __________________ Det skal jeg sgu da ha -
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 29 Marts 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
|
|
|
|
Effektkrav har ikke nødvendigvis nogen sammenhæng med antal enheder. Det kommer helt an på hvordan de er koblet. For mig at se, handler det alene om drifteffekten...uanset som der er tale om en to-vej eller en 5-vej. Faktisk er drifteffekten lavt på mange store højttalere, så man kan sådan set spille højt nok, problemer er mere om forstærkeren har strøm til at holde grebet...uden at være tæt på at klippe. Det kan mangle magt over tingene, selv om man kan spille "højt nok".
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 02 April 2009 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sølvsuper skrev:
| er der ikke nogen der har noger at sige om raidho emilie s-3? |
|
|
Jeg har kun prøvet/hørt de nyere og dyrere modeller. De små C1'ere kan spille rigeligt højt til mig med 2*15W... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
sølvsuper Forum Bruger

|
| Sendt: 14 April 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så fik jeg endelig købt et sæt htér. Det endte med VA BCG. De spiller super godt men synes de er lidt "skarpe" i diskanten og håber det retter sig når de har spillet sig mere til. Mht kraften i mine 2x75 watt så er det overhovedet ingen problem og de virker endda mere let dreven end mine gamle Audiovector. __________________ Det skal jeg sgu da ha -
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 15 April 2009 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nå så blev det til BCG... Tillykke med dem!
Diskanten skal nok blive bedre. I løbet af kort tid vil du kunne høre en forbedring, men du skal nok regne med måske 400 timer før de spiller helt som de skal... Det er sådan lidt en tommelfingerregel, da det jo kommer an på hvor højt der spilles og hvilke frekvenser der spilles...
Håber du bliver glad for dem!
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 24 April 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sølvfisk, jeg har selv oplevet trættende/skarp diskant i to tilfælde på mine VA, 1 ved brug af meget pågående kable (nordost red dawn xlr, kimber ks1121 xlr og HGA dna xlr). 2 hvis Placeringen af hæjtalerne er for åben, ret dem så de står lidt mere mod lytte possisionen og skarp heden forsvinder.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
xiuxiu Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 23 Maj 2010 kl. 01:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
sølvsuper skrev:
|
Hej
Så fik jeg endelig købt et sæt htér. Det endte med VA BCG. De spiller super godt men synes de er lidt "skarpe" i diskanten og håber det retter sig når de har spillet sig mere til. Mht kraften i mine 2x75 watt så er det overhovedet ingen problem og de virker endda mere let dreven end mine gamle Audiovector.
|
|
|
En lidt gammel tråd, men jeg er meget interesseret i at høre hvad du gjorde for at fjerne den skarpe diskant?
Min diskant kan også godt være lidt skarp med kombinationen af Vienna og Primare. Da jeg helst ikke vil af med hverken højttalerne eller forstærkeren, håber jeg der findes alternativer, evt. andre kabler eller en ny DAC til min Squeezebox Touch. Pt bruger jeg Straight Wire Rhapsody S II som højttaler kabler, som er kendt for en detaljeret lyd. Måske andre kan hjælpe lidt? __________________ Mvh Thomas
Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
|
| Til top |
|
| |