Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 17:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Et par sprøgsmål inden jeg køber ny..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
KrustyTK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hey folkens. :)

Jeg har lige et par lige et par sprøgsmål til et par hi-fi kyndige. :)

Jeg har en projektor, som jeg er ved at få hængt op i loftet i stuen, over sofaen, det er jo noget væk fra xbox, dvd, og fjernsyn.. derfor var min plan at føre to ledninger op til projektoren, en til strøm, og en til billede, herefter ville jeg sætte xbox, dvd ovs til min nye forstærker som så derefter skulle sende billedet op til projektoren.. det burde umiddelbart ikke være noget problem at få fixet..

Men så var det jeg kom til at tænke over, nu her f.eks om sommeren er projektoren jo ikke tændt så tit, så derfor hænder det at xboxen skal på fjernsynet istedet..? og det samme med dvd'en.. men er der nogen måde at skifte mellem projektor og tv uden at skulle til at flytte ledninger ?

Og så kommer vi til næste sprøgsmål.. :)

Jeg har længe kigget på forstærkere og har valgt hvilket mærke det ska være, og det er udelukket fordi jeg har forelsket mig i deres design at valget falder på Harman Kardon..

jeg har disse to i kikkerten.

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=EUROP E&Country=DA&Language=ENG&cat=REC&prod=AVR%2 0235/230&sType=C

http://www.harmankardon.com/product_detail.aspx?Region=EUROP E&Country=DA&Language=ENG&cat=REC&prod=HK348 0/230&sType=C

Den første er en AVR serie? nogen der kan forklre mig hvad det er..? og hvilke foredele det har.. :) som sagt, er sq lidt noob på hifi området..

Og den anden, er vel bare den gennemsnitslige stereo forstærker eller hva ?

Jeg har næsten besluttet mig for at hoppe på 3480'eren hvis ikke den anden har noget revolutionerende nødvendigt som i mener jeg bare MÅ ha for at lave et fedt setup ? :)

Og selvfølgelig, hvis ingen af dem kan det jeg havde tænkt mig med projektor ovs, må i selvfølgelig gerne lige gøre mig opmærksom på det.. :)

Til top Vis KrustyTK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrustyTK1 Besøg KrustyTK1's Websted

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du ønsker at køre billedsignalet gennem recieveren, så er det kun AVR-235, der vil fungere, af de to, du har nævnt. HK-3480 er en alm. stereo reciever, der ikke har mulighed for at route billedsignaler.

Jeg ved, der er mange herinde på H4A, der har/har haft HK asurround recievere, så mon ikke nogle af disse byder ind med mere præcise svar på dine andre spørgsmål?

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

KrustyTK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Gumle skrev:
Hvis du ønsker at køre billedsignalet gennem recieveren, så er det kun AVR-235, der vil fungere, af de to, du har nævnt. HK-3480 er en alm. stereo reciever, der ikke har mulighed for at route billedsignaler.

Jeg ved, der er mange herinde på H4A, der har/har haft HK asurround recievere, så mon ikke nogle af disse byder ind med mere præcise svar på dine andre spørgsmål?

M.V.H.
Søren

hmm.. jeg har ellers siddet og kigget denne pdf igennem:

https://www.hci-services.com/tech_doc/documents/harman%20kar don/Home/Electronics/HK/HK%203480/Owner%27s%20Manual/HK3480% 20Dansk.pdf

Så side 6 ser det da utroligt meget ud som om det kan lade sig gøre, der er video in og out på 3 kanaler... :S eller tager jeg bare helt fejl ?

Til top Vis KrustyTK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KrustyTK1 Besøg KrustyTK1's Websted

janwa
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Dette ville hjælpe, hvis vi viste hvilken Pj. og Tv du har og hvordan de er forbundet, hvad bruge du til din Xbox (nok den der ville give flest problemer), men hvis du da kun bruger S-VHS, er der mindre problemer.

Ellers skulle du havde en forstærker der kan opskal S-VHS (eller comp) til HDMI.
Så forbinder du din forstærker til Pj. med HDMI og dit TV med S-VHS og bruger forstærkere som opskifter. Men hvis du ville havde de høje kvali som der er med HDMI skal du havde et LCD eller Plasma TV med HDMI/DVI ind og HD-Rady og en forstærker med to HDMI ud eller en HDMI omskifter box.
Til top Vis janwa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janwa

Gumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Ups, du jo fuldstændig ret, sorry Der er ganske rigtigt switching/routning af billedsignaler i den stereo reciever
Så vil jeg blot gøre opmærksom på, at composite er det ringeste analoge billedsignal (det bedste er enten Component eller RGB (evt. via SCART)), så du risikere alligevel at skulle trække flere kabler, hvis du ikke bliver tilfreds med billedkvaliteten gennem composite og recieveren. Det frarådes generelt også at køre billedsignalerne gennem for mange led, og en tur gennem recieveren er jo en "omvej". Men det er jo ikke til at sige, hvad du synes om det, før det er prøvet.

M.V.H.
Søren
Til top Vis Gumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gumle

KrustyTK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Tv'et = http://www.consumer.philips.com/consumer/catalog/catalog.jsp ?fhquery=fh_secondid%3D32pw8820_12_dk_consumer%26fh_location %3D%2F%2Fconsumer%2Fda_DK%2Fcategories%3Ccatalog_dk_consumer %2Fcategories%3Ctv_gr_dk_consumer%2Fcategories%3Cwidescreen_ tv_ca_dk_consumer%26&productId=32PW8820_12_DK_CONSUMER&a mp;activeCategory=TV_GR_DK_CONSUMER&fredhopperpage=detai l.jsp&language=da&country=DK&catalogType=CONSUME R&proxybuster=OGDO3AISGBCGPJ0RMRCSHQNHKFSESI5P

Jeg ku ikke skjule linket.. :/

Projektoren Ses her

HDMI, er ikk umiddelbart noget jeg kender noget til, og ej heller noget jeg behøves at gøre det i.. MHT til billede er jeg ikke suuuuper kritisk, jeg ville dog blive ked af at miste skarpheden på mit tv...

Mht til xboxen og problemer med at tilslutte den forstår jeg ikke helt hvad der skulle være der? det er vel bare at sætte stikkene i?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes