Emne: Værdi af anmeldelse ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig... nu er du for hurtig...
Der bliver aldrig i testen lagt skjul på hvad hans baggrund rent systemmæssigt består af, og at det er hans ører der lytter.... det er vel ikke det samme som at han er MLs forlængede arm..?????
Hvis hans budskab er at det er godt - så er det vel fint nok ... at du ikke kan li' ML gør ikke hans eller andres meninger mindre interesante...
Læs anmeldelserne, men lyt til alternativer inden Du/man køber.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt bør en anmeldelse adskille sig fra en reklame ved, at den ikke er ensidig og positiv overfor produktet, men bør være en beskrivelese af de fordele og ulemper, der er ved det pågældende produkt. Som bruger/køber kan man derefter vurdere, om de fordele og ulemper, der følger dette produkt i henhold til anmeldelsen, kan accepteres udfra den opgivne pris.
Lars
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Som udgangspunkt bør en anmeldelse adskille sig fra en reklame ved, at den ikke er ensidig og positiv overfor produktet, men bør være en beskrivelese af de fordele og ulemper, der er ved det pågældende produkt. Som bruger/køber kan man derefter vurdere, om de fordele og ulemper, der følger dette produkt i henhold til anmeldelsen, kan accepteres udfra den opgivne pris.
Lars |
|
|
Jeg husker en karakter, i et nu hedengangent dansk hifiblad, hvor karakteren gik på et apparats pris i forhold til ydelsen. Dali 104 fik vist et rent 13 tal her. Men giver det nogen reel ide om hvordan produktet lyder ? Jeg mener ikke at man kan købe i blinde, uanset hvilke karakterer et produkt har fået i en test. Der er mig bekendt ikke et alternativ til at lytte selv. Den klare objektivitet, finder du nok ikke mange steder. En person der er meget kritisk overfor et produkt, kan lige så vel være galt afmarcheret.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ike bare købe det selv og lytte til det , og hvis man ikke kan lide det , så sælg det igen .
Svære kan det vel ikke være 
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil lige pointere, at jeg ikke har læst den pågældende test helt igennem, og af samme årsag har jeg ikke kommenteret denne direkte. Men som udgangspunkt mener jeg stadig, at hvis en anmelder kun kan skrive om hvor fantastisk et produkt er, og at det er ment som et spark bagi, for at få folk ud og lytte... Hvad skal vi så bruge anmelderen til???
Der ligger jo lidt i ordet anmeldelse, at man undersøger produktet... "Pille, rode, rage" som man siger i forsvaret... Man skal se om produktet adskiller sig fra metervaren, og om producentens evige positive selvkritik holder vand.
Hvis man blot genfortæller hvad producenten påstår om sit eget produkt, så er der reelt ikke noget anmeldelse over det. Så skulle man heller optrette en "produkt-hyhed", hvor man opfordrer folk til at tage ud og lytte, pga "bla bla bla.... Og alverdens af producentens egne udtalelser... bla bla bla". Dette kan man bare ikke kalde en anmeldelse.
Jeg vil som sagt ikke udtale mig konkret om denne anmeldelse, idet jeg ikke har læst den. Men jeg har jo tidligere kommenteert andre "anmeldelser", hvor anmelderen tydeligvis IKKE har forholdt sig kritisk til produktet, men bare genfortalt hvad producenten påstod i sine reklamer. Blot genfortalt med egne ord og på en måde, så mange kunne tro at anmelderen vitterligt havde forholdt sig meget kritisk, men at produktet bare var ULTRA perfekt! Desværre afsløres sådanne anmeldelser ofte af, at der i genfortællingen er gået lidt ged i de tekniske termer, og således vil meget af den tekniske snak være ren sort snak. Men så længe man slynger om sig emd fine tekniske gloser, vil hr og fru DK ikke kunne gennemskue det, og blot tro at det er meget fint. Og det udnytter man tilsyneladende. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 29 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, troede du mente den konkrete anmeldelse - mener ikke han genfortæller nemlig... helt ok...
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|