Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 00:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina grej, duer det??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Den bedste højttaler jeg endnu har hørt er Wilson Watt Puppy. (tror jeg nok den hed........var til gengæld ekstremt grim og stor og dyr).

Det bedste af forstærkergrej var en kombination af en Mark Levinson forforstærker og nogle Audio Reasearch rørmonoblokke med vældig power. De er sikkert afløst af andet idag eller har fået et andet modelnavn da det ligger ca. 6-9 år tilbage i tiden.

Den bedste kassettebåndoptager jeg har hørt er en Tandberg TCD 3004A.

Den bedste 1/4'' ½spors spolebåndoptager jeg har hørt er Lyrec eller Stellavox. Jeg er i tvivl her.

Den bedste RIAA jeg har hørt kan jeg ikke huske navnet på men den kostede >70.000,- og lød kun en forsvindende smule bedre end min egen Whest.

Den bedste tuner jeg har hørt er en Tandberg TPT 3001A.

Den bedste CD jeg har hørt var hjemmebygget.

Den bedste plov jeg har hørt var også hjemmebygget og meget flydende, remtrukket og bestod af en enorm plint og en megatung tallerken som var skjult næsten helt af plinten.

De bedste højttalerkabler jeg har hørt er dem jeg selv har. Det er multicabling. Tre meget forskellige kabeltyper, meget forskellige i konstuktion og med hver sin lydmæssige karakteristik hver i sær biwiret til højttalerne parallelt med hinanden.

De bedste interconnects jeg har hørt afhænger hver gang af hvad de skal forbinde.

Alt er subjektivt vurderet her.

"dolph"

De ting du nævner her, er i den ekstreme highendklasse, rent prismæssigt, og vægtmæssigt.

Kina har vel ikke meget i den klasse, i det hele taget ?
Jungson måske ?

Man skal vel mere sammenligne med noget i nogenlunde samme prisklasse, hvis der skal være en form for ligevægt.
Man kan jo ikke bruge Porche som argument for at Toyota skulle være en dårlig bil - for nu at tage sammenligningen op med noget andet.

Parasound samles i Taiwan, og kunne vel bruges til sammenligning ?
Ved ikke om noget kinagrej spiller op med Parasound i samme prisklasse...

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Jamen man burde da forsøge en sammenligning imellem Jungson og Krell.

Vi tager det bedste fra Jungson, og finder noget Krell i samme vægtklasse (ikke prisklasse).
Så kan vi se hvad der spiller bedst.

Jeg ved nu ikke om de tunge Jungson er i landet, og om nogen gider lege med her.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Spencer skrev:

Vi tager det bedste fra Jungson, og finder noget Krell i samme vægtklasse (ikke prisklasse).

Jeg ved nu ikke om de tunge Jungson er i landet, og om nogen gider lege med her.

Hvorfor Krell?

Jeg har aldrig nævnt Krell som noget jeg betragter som værende i den klasse.

"dolph"

Så Mark Levinson eller Pass Labs eller Jeff Rowland, eller hvad du kan finde på.

Det er mest for ikke at skulle sammenligne en kinesisk transistorforstærker med Audio Research.
Det giver ikke rigtigt mening.

Jungsons tunge effekttrin, er svjv transistorbaserede. 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Slettet

Venlig hilsen

"dolph"

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Det er vel heller ingen hemmelighed at jeg er mægtig glad for min kineser. Potensforlænger er den ikke, men den er som regel det første nye gæster får øje på i stuen:

De færreste er i tvivl om hvad det er, men ikke alle tror helt på at det stadig er muligt at købe rørforstærkere

/vilmann

Lækkert lille sæt du har der...

Det er en hemmelighed for mig, jeg har ikke set dit hifhi udstyr før..

Kan du ikke fortælle lidt mere om den tube amp ?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:

Spencer skrev:

Hvorfor Krell?

Jeg har aldrig nævnt Krell som noget jeg betragter som værende i den klasse.

"dolph"

Så Mark Levinson eller Pass Labs eller Jeff Rowland, eller hvad du kan finde på.

Det er mest for ikke at skulle sammenligne en kinesisk transistorforstærker med Audio Research.
Det giver ikke rigtigt mening.

Jungsons tunge effekttrin, er svjv transistorbaserede. 

Det kunne da være morsomt med en sådan sammenlignende test.

Men hvor skulle gearet stamme fra?

"dolph"

Ja, det er jo et godt spørgsmål, hvem der har noget af det tunge kinagrej.
Men måske er der en importør der vil lave en test, hvis han får noget af det hjem.

Hvem der så har noget der kan stille op som kombattant, er jo så sagen.
Det kunne være en anden importør.  Konklusionen skulle så foretages af en række uvildige lyttere, der ikke har interesser i det ene eller andet mærke.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:

Jeg vælger her helt at udelade mine holdninger til køb af Kinesiske forbrugsgoder generelt.

Så mener jeg om "Chinese Fidelity" at det lyder godt og har et indbydende design til prisen men hvis man sigter på at opnå den ypperste vellyd   -   den absolutte top af kransekagen   -   gennem et godt og langvarigt research/lytte arbejde, så er der iblandt mulighederne ingen Kinesere repræsenteret (IMO).

"dolph"

Jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvilke mærker som du selv anser for de bedste ?
Om det er amerikanske, italienske, engelske, eller måske danske mærker ?

Den allerbedste lyd jeg selv har er en Dansk Lyrec Spolebåndoptager.

"dolph"

Ok - det er så signalkilden, men der må forstærkere og højttalere til også.
Her kunne jeg godt lide at vide, hvilke mærker du foretrækker ?

Ja, jeg har da selv lidt dansk også, i form af LA-Audio monotrin, og en NAD s100 forforstærker, som vist er udviklet af en dansker. Der er også to sæt Mictorkabler i setuppet.

Den bedste højttaler jeg endnu har hørt er Wilson Watt Puppy. (tror jeg nok den hed........var til gengæld ekstremt grim og stor og dyr).

Det bedste af forstærkergrej var en kombination af en Mark Levinson forforstærker og nogle Audio Reasearch rørmonoblokke med vældig power. De er sikkert afløst af andet idag eller har fået et andet modelnavn da det ligger ca. 6-9 år tilbage i tiden.

Den bedste kassettebåndoptager jeg har hørt er en Tandberg TCD 3004A.

Den bedste 1/4'' ½spors spolebåndoptager jeg har hørt er Lyrec eller Stellavox. Jeg er i tvivl her.

Den bedste RIAA jeg har hørt kan jeg ikke huske navnet på men den kostede >70.000,- og lød kun en forsvindende smule bedre end min egen Whest.

Den bedste tuner jeg har hørt er en Tandberg TPT 3001A.

Den bedste CD jeg har hørt var hjemmebygget.

Den bedste plov jeg har hørt var også hjemmebygget og meget flydende, remtrukket og bestod af en enorm plint og en megatung tallerken som var skjult næsten helt af plinten.

De bedste højttalerkabler jeg har hørt er dem jeg selv har. Det er multicabling. Tre meget forskellige kabeltyper, meget forskellige i konstuktion og med hver sin lydmæssige karakteristik hver i sær biwiret til højttalerne parallelt med hinanden.

De bedste interconnects jeg har hørt afhænger hver gang af hvad de skal forbinde.

Alt er subjektivt vurderet her.

"dolph"

Watt P , det kan ikke passe ? .

Jeg prøvet for en del år siden en kina forstærker A100 hed den op mod ML331ML38 og op mod Luxmann C7/M7 og den spillet på mange måder bedre , men den havde ikke den ejer glæde som det andet giver .

Noget helt andet hvorfor slapper i ikke mere af , man skulle næsten tro i ikke kan leve uden HIFI sådan som i bliver med kina og dit og dat .

Det bedse jeg har hørt , har jeg ikke hørt endnu , noget kan det ene noget det andet .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

MadsVP skrev:

vilmann skrev:
Det er vel heller ingen hemmelighed at jeg er mægtig glad for min kineser.

Det er en hemmelighed for mig, jeg har ikke set dit hifhi udstyr før..

Kan du ikke fortælle lidt mere om den tube amp ?

Jeg skrev en del om den ovre på Hifi - Musik inden jul: http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=58&postda ys=0&postorder=asc&highlight=chinafi&start=15 . Ca midt på siden.

Siden da er både den og familien flyttet, så nu står den i vores stue er ser nuttet ud. Egentlig har det setup ikke meget med hifi at gøre. Fx er der ingen siddeplads i det punkt som nogle kalder sweetspot, men selvfølgelig kan man trække en stol derhen.
Men det kan spille stuen op, med en masse rar musik. Og det er rigtig rart at lytte til.
Næste plan er at kyle CD'en ud og erstatte den med en Squeezebox

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Der er bare lige det meget 'kedelige' at det meste 'Kina-grej' er så fuldstændig, bombastisk aldeles mageløst grimt og smagløst! Tingel-tangel og blanke dingenoter der glitrer og skinner som ure og smykker i en Tyrkisk bazar! Holy Moses!

Har vi så dårlig smag? Har kineserne tilpasset deres design til os? Næppe. Så har deres marketingsafdelinger ihvertfald fået forkerte efterrretninger...

Hvis en dansker designede et apparat med forgyldte lameller og blåt lys indefra...hvilket marked ville vi så gætte på at producenten henvendte sig til....?

Disse betragtninger er naturligvis strengt subjektive....men sande! 

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Jeg skrev en del om den ovre på Hifi - Musik inden jul: http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=58&am p;postda ys=0&postorder=asc&highlight=chinafi&start=15 . Ca midt på siden.

Siden da er både den og familien flyttet, så nu står den i vores stue er ser nuttet ud. Egentlig har det setup ikke meget med hifi at gøre. Fx er der ingen siddeplads i det punkt som nogle kalder sweetspot, men selvfølgelig kan man trække en stol derhen.
Men det kan spille stuen op, med en masse rar musik. Og det er rigtig rart at lytte til.
Næste plan er at kyle CD'en ud og erstatte den med en Squeezebox

/vilmann

Jeg kan forstå den er købt via UK - og du på den måde er sluppet for told etc - er den købt af en mellemhandler, forretning, over ebay eller hvordan ?

Jeg har fundet den (eller noget lign) her: http://www.anewdigital.com/prod/100.htm 

Frede1977
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Det er vel rimeligt at antage følgende:

Intet produkt bliver ringere af at blive bygget i Kina... eller bedre for den sags skyld.

Ambitioner mht. kvalitet er udelukkende en ledelsesbeslutning. Manden på gulvet er uden for den ligning.

Dermed sagt at hvis en anerkendt producent flytter sin produktion til et andet kulturområde (f.eks. Kina) giver det ikke automatisk dårligere kvalitet. Evt. dårligere kvalitet skyldes manglende indsigt fra ledelsen.

Der er mange fede produkter fra Kina... og der bliver flere med tiden.

slowon
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Juni 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

det bedste jeg har hørt er dansk!! men kunne sagtens have været fremstillet i kina,og bliver det sikkert også snart - uden prisen falder af den grund.

efter udviklingsarbejdet er overstået i større firmaer,plejer der at komme en p-ingenør og spørge hvor kan vi skære uden det går alt for hårdt ud over kvaliteten? nu om dage lyder svaret : ved at lade produktet forblive i sin nuværende form,og lade kineserne producere det efter vore specifikationer..

personligt glæder jeg mig til at kineserne overtager lowthers produktion,det vil være et gigantisk fremskridt at kunne købe nye membraner med dags varsel,og endda undgå mandagsmodeller!

da trioden 300b var hypet på sit højeste,gik kineserne igang med at producere replikas som indtil da var cetrons domæne..idag kommer de bedste modeller fra kina - og de er så meget bedre end cetron,at l**tet ikke længere kan sælges!

som i alle store lande er der ekstrem forskel på kvaliteten af de forskellige produkter,hver med sit sigte på forskellige markeder - og kan man leve med mindre end originalen,kan nærved og næsten erhverves langt billigere end tilsvarende replikas fra vestlige producenter.

herhjemme har vi efterhånden meget lidt at prale af,overskuddet fra førhen til forskning og forædling er long gone - innovative tiltag er forbeholdt de helt store (som knapt betaler skat af samme grund) samt nogle meget få der forarmes i jagten på det ultimative,og prissætter resultatet efterfølgende derefter - ingen nævnt,ingen glemt .

jeg har intet imod ST,men prøv engang at kaste et blik ned i hans forforstærker og tænk 6000kr! pil låget af en kineserpre til samme beløb - og føl fædrelandskærligheden svulme i brystet.

mvh/slowon

Til top Vis slowon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slowon

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.

Personligt synes jeg, at det skulle have været gjort langt tidligere.

Til top Vis Lax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lax

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:

EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.

Og hvad har det med Hifi at gøre? Vi taler jo ikke om reelle kopivarer her...Har du måske set en "fake" Mark Levinson?

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Lax skrev:

Og hvad har det med Hifi at gøre? Vi taler jo ikke om reelle kopivarer her...Har du måske set en "fake" Mark Levinson?

Denne tråden blev jo startet som en fortsættelse af tråden Kina vs DK, der måtte lukkes. I den foregående tråd, blev dette bl.a. diskuteret. 

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Lax skrev:
AM-E skrev:
Lax skrev:

Denne tråden blev jo startet som en fortsættelse af tråden Kina vs DK, der måtte lukkes. I den foregående tråd, blev dette bl.a. diskuteret. 

Jo, men overskriften i denne tråd, er mere vedkommende mht hifi, og ment som en bedre version, der ikke gerne skulle ende i hat og briller.

Det er vist meningen, at det er kinagrej der skal diskuteres.
Hvis kineserne kopierer egne mærkevarer, så er EU og USA nok næsten ligeglade.

Lax
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Det er da muligt, Miju har ønsket denne ændring af tråden. Sådan forstod jeg nu ikke hans første indlæg i denne tråd, men ok. At den sidste tråd kørte af sportet på den måde den gjorde, skal nu ikke tilskrives de diskuterede emner. Tror snarere det var måden, de blev diskuteret på.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes