| Forfatter |
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
| Den bedste højttaler jeg endnu har hørt er Wilson Watt Puppy. (tror jeg nok den hed........var til gengæld ekstremt grim og stor og dyr).
Det bedste af forstærkergrej var en kombination af en Mark Levinson forforstærker og nogle Audio Reasearch rørmonoblokke med vældig power. De er sikkert afløst af andet idag eller har fået et andet modelnavn da det ligger ca. 6-9 år tilbage i tiden.
Den bedste kassettebåndoptager jeg har hørt er en Tandberg TCD 3004A.
Den bedste 1/4'' ½spors spolebåndoptager jeg har hørt er Lyrec eller Stellavox. Jeg er i tvivl her.
Den bedste RIAA jeg har hørt kan jeg ikke huske navnet på men den kostede >70.000,- og lød kun en forsvindende smule bedre end min egen Whest.
Den bedste tuner jeg har hørt er en Tandberg TPT 3001A.
Den bedste CD jeg har hørt var hjemmebygget.
Den bedste plov jeg har hørt var også hjemmebygget og meget flydende, remtrukket og bestod af en enorm plint og en megatung tallerken som var skjult næsten helt af plinten.
De bedste højttalerkabler jeg har hørt er dem jeg selv har. Det er multicabling. Tre meget forskellige kabeltyper, meget forskellige i konstuktion og med hver sin lydmæssige karakteristik hver i sær biwiret til højttalerne parallelt med hinanden.
De bedste interconnects jeg har hørt afhænger hver gang af hvad de skal forbinde.
Alt er subjektivt vurderet her.
"dolph" |
|
|
De ting du nævner her, er i den ekstreme highendklasse, rent prismæssigt, og vægtmæssigt. Kina har vel ikke meget i den klasse, i det hele taget ? Jungson måske ? Man skal vel mere sammenligne med noget i nogenlunde samme prisklasse, hvis der skal være en form for ligevægt. Man kan jo ikke bruge Porche som argument for at Toyota skulle være en dårlig bil - for nu at tage sammenligningen op med noget andet. Parasound samles i Taiwan, og kunne vel bruges til sammenligning ? Ved ikke om noget kinagrej spiller op med Parasound i samme prisklasse...
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen man burde da forsøge en sammenligning imellem Jungson og Krell.
Vi tager det bedste fra Jungson, og finder noget Krell i samme vægtklasse (ikke prisklasse). Så kan vi se hvad der spiller bedst.
Jeg ved nu ikke om de tunge Jungson er i landet, og om nogen gider lege med her.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
Jamen man burde da forsøge en sammenligning imellem Jungson og Krell.
Vi tager det bedste fra Jungson, og finder noget Krell i samme vægtklasse (ikke prisklasse). Så kan vi se hvad der spiller bedst.
Jeg ved nu ikke om de tunge Jungson er i landet, og om nogen gider lege med her. |
|
|
Hvorfor Krell?
Jeg har aldrig nævnt Krell som noget jeg betragter som værende i den klasse.
"dolph" |
|
|
Så Mark Levinson eller Pass Labs eller Jeff Rowland, eller hvad du kan finde på. Det er mest for ikke at skulle sammenligne en kinesisk transistorforstærker med Audio Research. Det giver ikke rigtigt mening. Jungsons tunge effekttrin, er svjv transistorbaserede.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det er vel heller ingen hemmelighed at jeg er mægtig glad for min kineser. Potensforlænger er den ikke, men den er som regel det første nye gæster får øje på i stuen:
De færreste er i tvivl om hvad det er, men ikke alle tror helt på at det stadig er muligt at købe rørforstærkere
/vilmann |
|
|
Lækkert lille sæt du har der...
Det er en hemmelighed for mig, jeg har ikke set dit hifhi udstyr før..
Kan du ikke fortælle lidt mere om den tube amp ?
__________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
Jamen man burde da forsøge en sammenligning imellem Jungson og Krell.
Vi tager det bedste fra Jungson, og finder noget Krell i samme vægtklasse (ikke prisklasse). Så kan vi se hvad der spiller bedst.
Jeg ved nu ikke om de tunge Jungson er i landet, og om nogen gider lege med her. |
|
|
Hvorfor Krell?
Jeg har aldrig nævnt Krell som noget jeg betragter som værende i den klasse.
"dolph" |
|
|
Så Mark Levinson eller Pass Labs eller Jeff Rowland, eller hvad du kan finde på.
Det er mest for ikke at skulle sammenligne en kinesisk transistorforstærker med Audio Research. Det giver ikke rigtigt mening.
Jungsons tunge effekttrin, er svjv transistorbaserede.
|
|
|
Det kunne da være morsomt med en sådan sammenlignende test.
Men hvor skulle gearet stamme fra?
"dolph" |
|
|
Ja, det er jo et godt spørgsmål, hvem der har noget af det tunge kinagrej. Men måske er der en importør der vil lave en test, hvis han får noget af det hjem. Hvem der så har noget der kan stille op som kombattant, er jo så sagen. Det kunne være en anden importør.  Konklusionen skulle så foretages af en række uvildige lyttere, der ikke har interesser i det ene eller andet mærke.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:
Spencer skrev:
niklasthedolphi skrev:
|
Jeg vælger her helt at udelade mine holdninger til køb af Kinesiske forbrugsgoder generelt.
Så mener jeg om "Chinese Fidelity" at det lyder godt og har et indbydende design til prisen men hvis man sigter på at opnå den ypperste vellyd - den absolutte top af kransekagen - gennem et godt og langvarigt research/lytte arbejde, så er der iblandt mulighederne ingen Kinesere repræsenteret (IMO).
"dolph" |
|
|
Jeg kunne egentlig godt lide at vide, hvilke mærker som du selv anser for de bedste ? Om det er amerikanske, italienske, engelske, eller måske danske mærker ?
|
|
|
Den allerbedste lyd jeg selv har er en Dansk Lyrec Spolebåndoptager.
"dolph" |
|
|
Ok - det er så signalkilden, men der må forstærkere og højttalere til også. Her kunne jeg godt lide at vide, hvilke mærker du foretrækker ?
Ja, jeg har da selv lidt dansk også, i form af LA-Audio monotrin, og en NAD s100 forforstærker, som vist er udviklet af en dansker. Der er også to sæt Mictorkabler i setuppet.
|
|
|
Den bedste højttaler jeg endnu har hørt er Wilson Watt Puppy. (tror jeg nok den hed........var til gengæld ekstremt grim og stor og dyr).
Det bedste af forstærkergrej var en kombination af en Mark Levinson forforstærker og nogle Audio Reasearch rørmonoblokke med vældig power. De er sikkert afløst af andet idag eller har fået et andet modelnavn da det ligger ca. 6-9 år tilbage i tiden.
Den bedste kassettebåndoptager jeg har hørt er en Tandberg TCD 3004A.
Den bedste 1/4'' ½spors spolebåndoptager jeg har hørt er Lyrec eller Stellavox. Jeg er i tvivl her.
Den bedste RIAA jeg har hørt kan jeg ikke huske navnet på men den kostede >70.000,- og lød kun en forsvindende smule bedre end min egen Whest.
Den bedste tuner jeg har hørt er en Tandberg TPT 3001A.
Den bedste CD jeg har hørt var hjemmebygget.
Den bedste plov jeg har hørt var også hjemmebygget og meget flydende, remtrukket og bestod af en enorm plint og en megatung tallerken som var skjult næsten helt af plinten.
De bedste højttalerkabler jeg har hørt er dem jeg selv har. Det er multicabling. Tre meget forskellige kabeltyper, meget forskellige i konstuktion og med hver sin lydmæssige karakteristik hver i sær biwiret til højttalerne parallelt med hinanden.
De bedste interconnects jeg har hørt afhænger hver gang af hvad de skal forbinde.
Alt er subjektivt vurderet her.
"dolph"
|
|
|
Watt P , det kan ikke passe ? .
Jeg prøvet for en del år siden en kina forstærker A100 hed den op mod ML331ML38 og op mod Luxmann C7/M7 og den spillet på mange måder bedre , men den havde ikke den ejer glæde som det andet giver .
Noget helt andet hvorfor slapper i ikke mere af , man skulle næsten tro i ikke kan leve uden HIFI sådan som i bliver med kina og dit og dat .
Det bedse jeg har hørt , har jeg ikke hørt endnu , noget kan det ene noget det andet .
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsVP skrev:
vilmann skrev:
| Det er vel heller ingen hemmelighed at jeg er mægtig glad for min kineser. |
|
|
Det er en hemmelighed for mig, jeg har ikke set dit hifhi udstyr før..
Kan du ikke fortælle lidt mere om den tube amp ?
|
|
|
Jeg skrev en del om den ovre på Hifi - Musik inden jul: http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=58&postda ys=0&postorder=asc&highlight=chinafi&start=15 . Ca midt på siden.
Siden da er både den og familien flyttet, så nu står den i vores stue er ser nuttet ud. Egentlig har det setup ikke meget med hifi at gøre. Fx er der ingen siddeplads i det punkt som nogle kalder sweetspot, men selvfølgelig kan man trække en stol derhen.
Men det kan spille stuen op, med en masse rar musik. Og det er rigtig rart at lytte til.
Næste plan er at kyle CD'en ud og erstatte den med en Squeezebox
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er bare lige det meget 'kedelige' at det meste 'Kina-grej' er så fuldstændig, bombastisk aldeles mageløst grimt og smagløst! Tingel-tangel og blanke dingenoter der glitrer og skinner som ure og smykker i en Tyrkisk bazar! Holy Moses! 
Har vi så dårlig smag? Har kineserne tilpasset deres design til os? Næppe. Så har deres marketingsafdelinger ihvertfald fået forkerte efterrretninger...
Hvis en dansker designede et apparat med forgyldte lameller og blåt lys indefra...hvilket marked ville vi så gætte på at producenten henvendte sig til....?
Disse betragtninger er naturligvis strengt subjektive....men sande! 
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
MadsVP Forum Bruger


Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Jeg skrev en del om den ovre på Hifi - Musik inden jul: http://www.hifi-musik.dk/main.php?page=viewtopic&t=58&am p;postda ys=0&postorder=asc&highlight=chinafi&start=15 . Ca midt på siden.
Siden da er både den og familien flyttet, så nu står den i vores stue er ser nuttet ud. Egentlig har det setup ikke meget med hifi at gøre. Fx er der ingen siddeplads i det punkt som nogle kalder sweetspot, men selvfølgelig kan man trække en stol derhen. Men det kan spille stuen op, med en masse rar musik. Og det er rigtig rart at lytte til. Næste plan er at kyle CD'en ud og erstatte den med en Squeezebox
/vilmann |
|
|

Jeg kan forstå den er købt via UK - og du på den måde er sluppet for told etc - er den købt af en mellemhandler, forretning, over ebay eller hvordan ?
Jeg har fundet den (eller noget lign) her: http://www.anewdigital.com/prod/100.htm __________________ nEt^DeViL Ownz You ! Danish Lammers !
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 09 Juni 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel rimeligt at antage følgende:
Intet produkt bliver ringere af at blive bygget i Kina... eller bedre for den sags skyld.
Ambitioner mht. kvalitet er udelukkende en ledelsesbeslutning. Manden på gulvet er uden for den ligning.
Dermed sagt at hvis en anerkendt producent flytter sin produktion til et andet kulturområde (f.eks. Kina) giver det ikke automatisk dårligere kvalitet. Evt. dårligere kvalitet skyldes manglende indsigt fra ledelsen.
Der er mange fede produkter fra Kina... og der bliver flere med tiden. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
slowon Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 10 Juni 2006 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bedste jeg har hørt er dansk!! men kunne sagtens have været fremstillet i kina,og bliver det sikkert også snart - uden prisen falder af den grund.
efter udviklingsarbejdet er overstået i større firmaer,plejer der at komme en p-ingenør og spørge hvor kan vi skære uden det går alt for hårdt ud over kvaliteten? nu om dage lyder svaret : ved at lade produktet forblive i sin nuværende form,og lade kineserne producere det efter vore specifikationer..
personligt glæder jeg mig til at kineserne overtager lowthers produktion,det vil være et gigantisk fremskridt at kunne købe nye membraner med dags varsel,og endda undgå mandagsmodeller!
da trioden 300b var hypet på sit højeste,gik kineserne igang med at producere replikas som indtil da var cetrons domæne..idag kommer de bedste modeller fra kina - og de er så meget bedre end cetron,at l**tet ikke længere kan sælges!
som i alle store lande er der ekstrem forskel på kvaliteten af de forskellige produkter,hver med sit sigte på forskellige markeder - og kan man leve med mindre end originalen,kan nærved og næsten erhverves langt billigere end tilsvarende replikas fra vestlige producenter.
herhjemme har vi efterhånden meget lidt at prale af,overskuddet fra førhen til forskning og forædling er long gone - innovative tiltag er forbeholdt de helt store (som knapt betaler skat af samme grund) samt nogle meget få der forarmes i jagten på det ultimative,og prissætter resultatet efterfølgende derefter - ingen nævnt,ingen glemt .
jeg har intet imod ST,men prøv engang at kaste et blik ned i hans forforstærker og tænk 6000kr! pil låget af en kineserpre til samme beløb - og føl fædrelandskærligheden svulme i brystet.
mvh/slowon
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.
Personligt synes jeg, at det skulle have været gjort langt tidligere.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.
Personligt synes jeg, at det skulle have været gjort langt tidligere. |
|
|
Og hvad har det med Hifi at gøre? Vi taler jo ikke om reelle kopivarer her...Har du måske set en "fake" Mark Levinson? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Lax skrev:
|
EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.
Personligt synes jeg, at det skulle have været gjort langt tidligere.
|
|
|
Og hvad har det med Hifi at gøre? Vi taler jo ikke om reelle kopivarer her...Har du måske set en "fake" Mark Levinson?
|
|
|
Denne tråden blev jo startet som en fortsættelse af tråden Kina vs DK, der måtte lukkes. I den foregående tråd, blev dette bl.a. diskuteret.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
AM-E skrev:
Lax skrev:
|
EU og USA har bebudet et fælles initiativ mod kopivarer, specielt fra Kina og Rusland. Mellem 1998 og 2004 steg antallet af kopivarer, som blev beslaglagt ved Eu's 10 gange til 100 millioner enheder. Det kan læses på DR1 teksttv side 135 ligenu.
Personligt synes jeg, at det skulle have været gjort langt tidligere.
|
|
|
Og hvad har det med Hifi at gøre? Vi taler jo ikke om reelle kopivarer her...Har du måske set en "fake" Mark Levinson?
|
|
|
Denne tråden blev jo startet som en fortsættelse af tråden Kina vs DK, der måtte lukkes. I den foregående tråd, blev dette bl.a. diskuteret. |
|
|
Jo, men overskriften i denne tråd, er mere vedkommende mht hifi, og ment som en bedre version, der ikke gerne skulle ende i hat og briller. Det er vist meningen, at det er kinagrej der skal diskuteres. Hvis kineserne kopierer egne mærkevarer, så er EU og USA nok næsten ligeglade.
|
| Til top |
|
| |
Lax Forum Bruger


Bruger siden: 17 August 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 191
|
| Sendt: 19 Juni 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da muligt, Miju har ønsket denne ændring af tråden. Sådan forstod jeg nu ikke hans første indlæg i denne tråd, men ok. At den sidste tråd kørte af sportet på den måde den gjorde, skal nu ikke tilskrives de diskuterede emner. Tror snarere det var måden, de blev diskuteret på.
|
| Til top |
|
| |