Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 05:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:
[

Ja for pokker, en herlig hobby, som til tider kan få ens p*s i kog. I de "glade" dage, gik det ud på lyd osv., nu gå det på produkternes oprindelse/produktionssted   .

Mindst 70-80% af de stumper der sidder i en alm. Dansk produceret forstærker er importeret fra østen, smid den ud eller lær at leve med det. 

Enig! At folk er sure over prisen og alt muligt andet ævl, som man ikke har nogen som helst beviser for (læs: børnearbejde hos hifi producenter) er sku for åndsvagt. Jeg har flere gange været mundlam over den stupiditet, der er blevet udvist af enkelte personer i denne tråd.

Gud forbyde at der skulle ske et prisfald indenfor Hifi og at nogle mennesker i et land på den anden siden af jorden skaber sig en forretning og tjener til dagen af vejen....

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Mik112 skrev:
vilmann skrev:
Mik112 skrev:

bedrevidenhed og rygsækkene proppet med fordomme.

Uh... ja. Og rygsækken er ved at være tung.
Det fede ved bedrevidenhed er at man ikke kan blive klogere og man har altid ret.

Efter gennemlæsning af denne tråd ved vi nu at
- Kineserne laver kun kopi-produkter i markant ringere kvalitet
- Kineserne udvikler ingen produkter selv.
- Kineserne får praktisk taget ingen løn - højst en enkelt skål ris om dagen
- Kinesisk HIFI lyder frygtelig dårligt - det kan vel dårligt kaldes HIFI

Om polakker ved vi ingenting!
(hvis man ser bort fra at de praktisk taget ikke skal have løn og ødelægger det danske samfund)

Det er skønt med et HIFI-forum  

/vilmann

Ja for pokker, en herlig hobby, som til tider kan få ens p*s i kog. I de "glade" dage, gik det ud på lyd osv., nu gå det på produkternes oprindelse/produktionssted   .

Mindst 70-80% af de stumper der sidder i en alm. Dansk produceret forstærker er importeret fra østen, smid den ud eller lær at leve med det. 

Så bare smid den ud. Vi lader tvivlen komme dig til gode. Det er nok det sikreste.

Noget af mit grej er fra før Kina fik indført elektricitet ...............så jeg gad nok vide om du også har ret m.h.t. disse?

"dolph"

Hvis den var til mig, så bemærk jeg skrev komponenterne kommer fra Østen, skru låget af noget grej du har, og check selv  

Edit: Men det er muligt, at du har noget unikt der er fra før 1965?

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Der er ingen tvivl om at man IKKE skal købe ting lavet på statsejede virksomheder for så er man  garanteret noget l**t.

Men nu har jeg nu heller ikke en opfattelse af at den kinesisk stat er involveret i Hifi produktion, ihvertfald ikke i særlig høj grad.

Hvor ved du det fra .

Jeg kender til to , de laver også våben .

Hifi er bare en lille side hobby .

Er det ikke også Linn der laver noget til våben på ders lille bix , tro nok bare også Linn bare laver det for sjov .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Fenris skrev:

Der er ingen tvivl om at man IKKE skal købe ting lavet på statsejede virksomheder for så er man  garanteret noget l**t.

Men nu har jeg nu heller ikke en opfattelse af at den kinesisk stat er involveret i Hifi produktion, ihvertfald ikke i særlig høj grad.

Hvor ved du det fra .

Jeg kender til to , de laver også våben .

Hifi er bare en lille side hobby .

Er det ikke også Linn der laver noget til våben på ders lille bix , tro nok bare også Linn bare laver det for sjov .

Jeg tror ikke helt jeg forstår hvad du siger her. Kan du evt. uddybe det lidt?

Jeg henviser til kinesisk statsejede virksomheder. Mig bekendt er Linn ikke kinesisk?? 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Mik112 skrev:
[

Enig! At folk er sure over prisen og alt muligt andet ævl, som man ikke har nogen som helst beviser for (læs: børnearbejde hos hifi producenter) er sku for åndsvagt. Jeg har flere gange været mundlam over den stupiditet, der er blevet udvist af enkelte personer i denne tråd.

Gud forbyde at der skulle ske et prisfald indenfor Hifi og at nogle mennesker i et land på den anden siden af jorden skaber sig en forretning og tjener til dagen af vejen....

Jeg synes nu at det er ensporet og ignorant ikke at medtænke det faktum at Kina laver uetisk l**t og forstår slet ikke hvad folk vil med anlæg der ikke kan spille ordentligt.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Fenris skrev:
Mik112 skrev:
[

Jeg synes nu at det er ensporet og ignorant ikke at medtænke det faktum at Kina laver uetisk l**t og forstår slet ikke hvad folk vil med anlæg der ikke kan spille ordentligt.

"dolph"

Flot Dolph, du har lige sat omkring 20% af verdens befolkning i bås. Hvem er ensporet og ignorant her?

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

"dolph"

Nejnej... og jeg forstår ikke hvad folk dog ved med windows på deres pc......   sådan noget l**t, der altid driller når man ikke har tid. osvosvblablabladerudafidenensporederille......

Refresh my memory: hvad er det for nogle produkter der spiller så dårligt?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Forøvrigt skal vi huske, når vi nu i vores lille etisk korrekte land ikke vil have den store farlige globaliserede verden inden for dørene, at lade være med at købe produkter fra IBM, HP, SUN Microsystems, Microsoft, Cisco, VMware, Oracle og Dell (og sikkert også resten af IT-industrien). De har nemlig alle udviklingsafdelinger eller callcentre (eller begge dele -- GYS!) i Østen (sikkert mest i Indien), hvor lønningerne er lave.
Hver gang du køber noget fra et af ovennævnte selskaber er du med til - på ganske uetisk vis - at nedlægge arbejdspladser her i vort Hellige Vestlige Paradis[TM].

/vilmann

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
niklasthedolphi skrev:
Fenris skrev:
Mik112 skrev:
[

"dolph"

Flot Dolph, du har lige sat omkring 20% af verdens befolkning i bås. Hvem er ensporet og ignorant her?

Egentlig kastede jeg bare "aben" tilbage til dig som kaldte andre på tråden for stupide;

citat fra dig: "Jeg har flere gange været mundlam over den stupiditet, der er blevet udvist af enkelte personer i denne tråd."

"dolph"

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Og jeg er ikke blevet mindre mundlam efter dit sidste indlæg Dolph - tværtimod....

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
Og jeg er ikke blevet mindre mundlam efter dit sidste indlæg Dolph - tværtimod....

Jeg kan godt se at du ikke ofrer etik mange overvejelser...............hverken i din holdning omkring Kina grej eller i din måde at kommunikere med andre på.

Det er såmænd bare det der er mit budskab.

"dolph"

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Fenris skrev:

Jeg kan godt se at du ikke ofrer etik mange overvejelser...............hverken i din holdning omkring Kina grej eller i din måde at kommunikere med andre på.

Det som jeg prøver at sige er at der er mange fattige kinesere og der eksisterer ikke et socialt sikkerhedsnet i Kina. Der er mange som prøver den "amerikanske drøm" og forsøger at starte deres eget. Nogle af  disse personer har forsøgt sig indenfor hifi og leverer ganske gode produkter, som er billigere end tilsvarende vestlige produkter.

Men du siger så at der KUN er tale om dårlig hifi og at ALLE åbenbart gør brug af uetiske produktions metoder.  

Det er så her jeg godt vil bede dig om at komme med eksempler på "uetiske metoder" og du må meget gerne nævne nogle navne for jeg er overbevist om at ingen herinde er interesseret i at købe hifi produkter, som er produceret på en uetisk måde. Jeg ser frem til dine eksempler Dolph..... 

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Fenris skrev:

Jeg kan godt se at du ikke ofrer etik mange overvejelser...............hverken i din holdning omkring Kina grej eller i din måde at kommunikere med andre på.

"dolph"

Dolf:
Hvem har lavet den computer du sidder ved?
Hvem har lavet det styresystem der ligger på den?
Hvilket program bruger du til at læse og skrive i debatten her?
Hvem har lavet den router du bruger for at komme på Nettet?
Du kan fortsætte undersøgelserne ved at ringe til din udbyder og stille de samme spørgsmål.

Hvis en af de tidligere nævnte IT-firmaer er blandt dine svar, er du lige så uetisk som os der fandt et fedt stykke kina-grej til stereoanlægget.

/vilmann

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Juni 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Dolph Dolph!!!!!!!!

Du er da uden for pædagogisk rækkevide. Du bliver ved med dit " ævl " . Jeg er efterhånden ikke så sikker på at du overhovedet aner hvad du taler om.

Tidligere i denne tråd opforderede jeg dig til st stille op til en BLINDTEST mellem kinagrej vs ikke kina grej. Det syntes jeg ikke rigtig du har reageret på. Hvorfor ikke????? Jeg kommer gerne til sjælland en tur, der er sikkert også andre der gerne vil med.

Så Dolph, stå frem, inviter "os" til sjælland en tur, så du kan få os overbevist .Det skulle jo ikke være noget problem for dig med dine evner.   Eller hvad????

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Dolph Dolph!!!!!!!!

Du er da uden for pædagogisk rækkevide. Du bliver ved med dit " ævl " . Jeg er efterhånden ikke så sikker på at du overhovedet aner hvad du taler om.

Jeg synes du skal klappe kamelen en smule makker og moderere hvad du selv kaster op af gylle. Med andre ord: Bliv opdraget og tal pænt til folk.

Tidligere i denne tråd opforderede jeg dig til st stille op til en BLINDTEST mellem kinagrej vs ikke kina grej. Det syntes jeg ikke rigtig du har reageret på. Hvorfor ikke????? Jeg kommer gerne til sjælland en tur, der er sikkert også andre der gerne vil med.

Jeg siger ikke at dårligt kinagrej lyder meget værre end dårligt vestligt grej. Jeg siger heller ikke at mellemklasse kina grej lyder ret meget dårligere end mellemklasse vestligt grej. Men jeg siger at det ikke er lykkedes kineserne, efter hvad jeg har lyttet til ude i den store verden, at lave noget grej som jeg gider at lytte tilo mange minutter.

Jeg synes at du skal fortælle mig hvorledes du havde tænkt at lave sådanne en blindtest? Med hvilket udstyr, hvor og på hvilke vilkår?

Så Dolph, stå frem, inviter "os" til sjælland en tur, så du kan få os overbevist .Det skulle jo ikke være noget problem for dig med dine evner.   Eller hvad????

Hvorfor skulle jeg invitere..................du kan s'gu da invitere. Det er dig der vil lave lytte test.

Og forresten så lav lige din attitude og dit tonefald lidt om hvis du ønsker at nogen, og i særdeleshed jeg, overhovedet giiider at betragte dig som en voksen person med egen holdning.

"Dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
niklasthedolphi skrev:

Fenris skrev:

Jeg kan godt se at du ikke ofrer etik mange overvejelser...............hverken i din holdning omkring Kina grej eller i din måde at kommunikere med andre på.

"dolph"

Dolf:

Dolph:, tak.

Det har jeg.

Det har MS.

Det er forskelligt. Opera, Mozilla, I.E.

Det har D-Link.

Du kan fortsætte undersøgelserne ved at ringe til din udbyder og stille de samme spørgsmål.

Er jeg ansvarlig for hvad min udbyder bruger af udstyr?

Hvis en af de tidligere nævnte IT-firmaer er blandt dine svar, er du lige så uetisk som os der fandt et fedt stykke kina-grej til stereoanlægget.

Hvilke tidligere nævnte firmaer?

/vilmann

Venligst

"Dolph"

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 07 Juni 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
niklasthedolphi skrev:

Fenris skrev:

Det som jeg prøver at sige er at der er mange fattige kinesere og der eksisterer ikke et socialt sikkerhedsnet i Kina. Der er mange som prøver den "amerikanske drøm" og forsøger at starte deres eget. Nogle af  disse personer har forsøgt sig indenfor hifi og leverer ganske gode produkter, som er billigere end tilsvarende vestlige produkter.

Men du siger så at der KUN er tale om dårlig hifi og at ALLE åbenbart gør brug af uetiske produktions metoder.  

Nej. Det Jeg siger er at det ikke er lykkedes kineserne at lave noget HiFi af det som har været repræsenteret i de mange HiFi forretninger jeg har besøgt og som samtidig har været i en klasse hvor butiksindehaveren har betragtet det som blandt deres bedste hvor jeg har anset det som vellydende. Jeg har altså, i de tilfælde hvor jeg er blevet præsenteret for kinagrej forholdsvis hurtigt (minutter) kunnet konkludere at det ikke var godt uanset om jeg vidste det var kinagrej eller ej. Så det skal nok mere forstås sådan at de ikke har lavet noget der kan blande sig med eliten/toppen af kransekagen. Det synes jeg også tydeligt fremgår af mine tidligere indlæg hvor jeg sammenligner med bilindustrien som en metafor. Dit måde at fortolke mig på må skyldes andre faktorer. Og min holdning omkring etik er i høj grad mere gående på Kina som helhed. Massakren på den Himmelske Freds Plads, Besættelsen af Tibet, forureningsproblemer og ligegyldighed overfor samme, kopiprodukter, manglende kvalitet, ingen back-up, arbejdsmarkedspolitik etc. etc. Jeg har intet imod den enkelte borger og har flere venner fra den egn i verden.

Det er så her jeg godt vil bede dig om at komme med eksempler på "uetiske metoder" og du må meget gerne nævne nogle navne for jeg er overbevist om at ingen herinde er interesseret i at købe hifi produkter, som er produceret på en uetisk måde. Jeg ser frem til dine eksempler Dolph..... 

Du kan bare læse tilbage i tråden. Der er masser af eksempler som ikke kun stammer fra mine indlæg men fra flere som har den indstilling at man bør sætte sig ind i tingene. Jeg kan ikke sætte navne på produkter men min ovenstående uddybning siger vel egentlig også det hele.

Venligst

"Dolph"

Carstong
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 04 Juni 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

jeg vil hellere købe tøj og andet der er lavet af børn, frem for at kunne se i fjernsynet at alternativet er at børn sidder og hamre kviksølv ud af batterier for en dårligere løn, så er det trodsalt bedre at de laver tøj

MVH Carstong

Til top Vis Carstong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carstong

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
vilmann skrev:

Dolf:

Dolph:, tak.

Det har jeg.

Det passer ikke.
Du har højst samlet den selv.
99,9% chance for at Intel eller AMD ligger i maven på den. Dem glemte jeg vist tidligere i listen.
Citér:

Det har MS.

OK. You're f**ked!
Vi har her at gøre med et firma der i den grad skider på medarbejdernes velbefindende. Og som forøvrigt har masser af udvikling i lavtlønslandende i Østen.
Og Microsoft har masser af permatemps på lønningslisten. Det ville aldrig gå i Danmark. Men næsten alle bruger deres produkter alligevel.
Højst uetisk!
Citér:

Det er forskelligt. Opera, Mozilla, I.E.

Det har D-Link.

Er jeg ansvarlig for hvad min udbyder bruger af udstyr?

Hvis du er så politisk korrekt som du ellers har givet udtryk for, så bør du bekymre dig om hvilken hard- og software din udbyder bruger.
Citér:

Hvilke tidligere nævnte firmaer?
/vilmann

De står på side 12 i denne tråd, men jeg skal gerne nævne dem igen:
IBM, HP, SUN Microsystems, Microsoft, Cisco, VMware, Oracle og Dell

Samtidig må du gerne svare på hvorfor det er OK at købe og bruge Microsoft-produkter på Intel eller AMD processorer, når det ikke er OK at benytte kinesisk HIFI-grej.

/vilmann
(der ikke synes at dobbeltmoral er dobbelt så godt)

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
[

Nej. Det Jeg siger er at det ikke er lykkedes kineserne at lave noget HiFi af det som har været repræsenteret i de mange HiFi forretninger jeg har besøgt og som samtidig har været i en klasse hvor butiksindehaveren har betragtet det som blandt deres bedste hvor jeg har anset det som vellydende. Jeg har altså, i de tilfælde hvor jeg er blevet præsenteret for kinagrej forholdsvis hurtigt (minutter) kunnet konkludere at det ikke var godt uanset om jeg vidste det var kinagrej eller ej. Så det skal nok mere forstås sådan at de ikke har lavet noget der kan blande sig med eliten/toppen af kransekagen. Det synes jeg også tydeligt fremgår af mine tidligere indlæg hvor jeg sammenligner med bilindustrien som en metafor. Dit måde at fortolke mig på må skyldes andre faktorer. Og min holdning omkring etik er i høj grad mere gående på Kina som helhed. Massakren på den Himmelske Freds Plads, Besættelsen af Tibet, forureningsproblemer og ligegyldighed overfor samme, kopiprodukter, manglende kvalitet, ingen back-up, arbejdsmarkedspolitik etc. etc. Jeg har intet imod den enkelte borger og har flere venner fra den egn i verden.

Massakren på den himmelske fredsplads fandt sted for snart 20 år siden og hvad har det lige med private kinesiske virksomheder at gøre! Du vil straffe private kinesiske hifi producenter, og derved den almindelige kineser, for noget den kinesiske stat gjorde imod sin befolkning?

Besættelsen af Tibet fandt sted i 1950!!! De mennesker som lever af at producere Hifi var for en stor dels vedkommende sikkert ikke engang født dengang.

Hvor langt tilbage i tiden vil du gå?

Vi kan også lade være med at købe Polsk fordi de var kommunister eller Tysk fordi de igen i dag har mange nazister.

Eller vent vi kan lade være med at købe dansk mælk pga nogle tegninger.....

Du er godt klar over at mange vestlige lande sælger foruregningskvoter - betyder det så at du heller ikke vil handle hifi fra lande som gør det?

Kopi produktionen er et problem ja, men det har meget med den kinesiske kultur at gøre og det vil der med tiden blive rettet op på så længe landets velstand stiger.

Og så siger du at du har Windows som styresystem. Microsoft skal du så også lige holde op at handle med for de har ligesom Google og Yahoo givet efter for den kinesiske regerings pres omkring ytringsfriheden.

Men det hjælper helt sikkert meget på forholdene i Kina ikke at købe de produkter som nu engang bliver produceret af almindelige kinesere. Velstand og uddannelse er nogle af de bedste værn imod diktatoriske regimer. Men jeg kan forstå at du mener at der ikke er nogen grund til at kineserne skal have en mulighed for at de måske om 10 - 20 kan få indført demokrati?

Prøv at sætte tingene lidt i perspektiv.

At du så ikke mener at det kinesiske hifi som du har lyttet til ikke er godt er så ok udfra et subjektivt synspunkt. Men det berettiger ikke at man kan kalde alt kinesisk hifi for l**t. Men ok jeg glemte lige at du sikkert har hørt ALT kinesisk hifi 

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes