| Forfatter |
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
| Er det bare mig eller har vi endnu tilgode at høre hvilke producenter som benytter sig af børnearbejde ? |
|
|
Enten er det meget svært at finde noget konkret omkring hvilke producenter der er tale om, hvilket er underligt nu når der (som nogen siger) er så skide mange af dem.
Eller også er der for mange til at man har tid til at skrive dem alle ned. (Hvis dette er tilfældet, lad os da bare få et par stykker af dem)
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Alex E Nielsen skrev:
| Er det bare mig eller har vi endnu tilgode at høre hvilke producenter som benytter sig af børnearbejde ? |
|
|
Enten er det meget svært at finde noget konkret omkring hvilke producenter der er tale om, hvilket er underligt nu når der (som nogen siger) er så skide mange af dem.
Eller også er der for mange til at man har tid til at skrive dem alle ned. (Hvis dette er tilfældet, lad os da bare få et par stykker af dem)
|
|
|
Det har været bragt i TV og andre nyhedsmedier adskillige gange at det er et generelt problem med børnearbejdere i Kina.
Jeg er ikke den rette til at sætte et fabriksnavn på.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
|
Eller også er der for mange til at man har tid til at skrive dem alle ned. (Hvis dette er tilfældet, lad os da bare få et par stykker af dem) |
|
|
Jeg tror ikke at elektronikindustrien er der hvor børnearbejde er specielt udbredt. Små fingre er nok ikke en fordel når der skal loddes. Men spotvarerne i Netto kan være 'ramt' af børnearbejde. En hånddrejet træskål til kr. 5,- f.eks.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lax skrev:
jensen skrev:
|
Når jensen skriver der er flere som går fra det er det dels et spg om hvor mange det egentlig er, som går fra. Og hvis de gør, jamen så er det af to grunde; Kina har presset de europæiske leverandører i pris og der er så meget headroom på fortjenesten, at man i visse mærker sagtens kan forsvare højere udgifter til fabrikation. Det er logik.
|
|
|
Næ de er skam ved at går derfra .
Det har enda meget at gøre med penge, de skal gøre det om og om igen og det koster penge .
Mange store mærker har problemer med de dele de får fra nogle at de store selskaber i kina .
Jeg fik en snak med en fra korea der har en del shops og han ville ikke eje eller sælge noget der var laver i kina .
Men sådan er det nu .
Var det ikke INF og jbl der flyttet ders kabinet fabrik til mexico ? fra danmark , jeg har nu ikke set de har sat prisen ned med de mange % de kunne sparre .
Så som ronni skriver der er nogle slemme bagmænd der tjener kassen fortiden .
|
|
|
Jeg tror det er en kombination af flere ting. Både de stygge bagmænd men også en interesse fra kinesisk side, i at holde lønningerne nede for at kunne sælge billigst muligt. Der tjenes selvfølgelig ikke meget på varerne på denne måde, men det har den fordel, at en større og større del af verdensmarkedet erobres. Der var faktisk ved at ske noget lignede i EU og USA på tekstilområdet, hvor man i sidste øjeblik indførte kvoter på importen fra Kina.
Her en artikel om samhandelen.
http://www.saag.org/%5Cpapers17%5Cpaper1622.html
[/QUOTE]
fis de tjener meget mere .
Jeg kunne skrive en del mærker der er top mærker , de får lavet det meste i kina , men prisen går kun op .
Alt det low pris de dels lave derned , er nogle store bagmænd der vil tjene hurtigt penge , de laver et hvis antal og når det er solgt laver de en ny model sådan er det .
bare kik på alt det l**t der er på e-bay hvorfor er det der , kun for en ting hurtigt ud og nyt frem .
Du kan så let som ingen ting få lavet 5000 forstærker og få dem anmeldt godt , så er det bare at sælge løs og du har tjent en del for der er ikke mange der laver det , og sådan nogle som at lytte er en by ja i ved .
men hvis man er naiv så er alt jo ok .
|
| Til top |
|
| |
Gonzo Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 187
|
| Sendt: 29 Maj 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da muligt at nogle producenter benytter sig af børnearbejde, men man skal kravle før mankan gå. Om ti år ser tingene nok en del anderledes ud. Jeg arbejder som udviklingsingeniør i et større dansk medicinalfirma med produktion i Kina. Når man har produktion i Kina har man også Kinesiske underleveradører (Kinesisk lov mener jeg). Vi har meget strenge politikker for vores leverandører. Der må fx. ikke arbejde børn, opdages det ved et audit, for leverandøren påbud om den pågældende medarbejder skal gå i skole og ikke arbejde mere end X? antal timer om ugen. Denne type politikker er med til at skubbe det Kinesiske arbejdsmarked i den rigtige retning. Når opstår konkurrence om kvalificeret arbejdskraft vil firmaerne være tvunget til at forbedre forholdene for de ansatte. Det er kun et spørgsmål om tid.
Mvh.
Lasse
|
| Til top |
|
| |
fo2graf1 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
willold skrev:
hvorfor jeg skifter eller ikke skifter mit grej ud er jo ikke trådens emne; men jeg vild a gerne knytte en kommentar.
hvis gentagne gange betyder 2-3 gange, så ja: det er/har været sat til salg. og der har såmænd været interesserede....i øvrigt så er annoncerne i ligeså højt grad intenderet byttehandel, hvilket fører til næste afsnit:
ja, jeg er ganske tilfreds mit RR-rørgrej; men nu er det sådan, at for mig er en stor del af denne hobby at prøve noget forskelligt grej - derfor er sættet til salg/bytte. så din lidt spydige tone i spørgsmålet kan kort besvares med at jeg gerne vil udvide min erfaringshorisont og prøve andet godt grej. jeg tror IKKE på at jeg har prøvet nok grej til at vide at det jeg nu har er det bedste; selvom jeg har hørt en del. men det, og nogle Zikra monoblokke, er det bedste jeg har haft so far. og jeg har da flere gange solgt niget til fordel for noget der viste sig at passe mindre godt end det foregående....sådan er det hvis man gerne vil prøve nyt grej, og sådan er det hvis man IKKE tror på absolutter som "det jeg har er det bedste der findes" osv.
jeg tror ikke at jeg er den eneste herinde der har det sådan; hvis ikke du prøver niget nyt bliver man sgu ikke rigtig klogere.....der er altid et parameter der lige kunne være sådan ellr sådan. og når det er rettet, finder man måske ud af at noget andet nu er skævt. sådan dykre nogle denne hobby, andre gør det på en anden måde. at sætte noget til salg/bytte er for mig en måde at holde liv i hobbyen
men det er ikke det mit indlæg drejer sig om; det drejer sig om at når man skyder efter firmaer, så skal man sørge for at gøre med et et sobert perspektiv og ikke mindst præsentere facts ordentligt. ja, nummeret med et par af RR trans'erne er ikke kønt, men at præsentere det som værende hele sandheden om samtlige deres produkter er forkert og urimeligt. det er blot det jeg siger. det svarer vel til at sige, at fordi gamut får lavet kabinetter i kina, så er alt deres grej lavet i kina(og hvis du er interesseret, ja - jeg har også gamut grej..)
men hvorfor sprøger du mig egentlig?
mvh |
|
|
Hej willold
Det var ikke hverken spydigt eller personligt ment. Beklager hvis du opfattede det sådan.
Det jeg ville vide var, hvorfor du på den ene side skriver i div KINA tråde, om hvor uretfærdigt, synd og træls, det er overfor RR, at de bliver hængt ud og på den anden side, set herfra, febrilsk prøver at bytte/sælge dit eget RR grej.
Det har jeg så fået svar på. Tak for det.
MVH
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Status: Offline Indlæg: 201
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
ja, jeg håber at min respons giver svar på din undren.
i øvrigt: jeg forsøger ikke FEBRILSK at sælge mit grej; jeg kan leve så overordentligt godt tilfreds med det, men hvis der er mulgihed for at prøve noget andet interessant, så er jeg frisk på det. så der er ikke noget frebrilsk over det...
og: jeg har så vidt jeg ved kun skrevet i 2 kinatråde; ikke diverse som du skriver, og jeg har aldrig forsvaret(eller at det var "synd, træls og uretfærdigt") at RR har lavet et nummer med trans'erne. men jeg vil til stadighed gøre opmærksom på at det er regulært forkert at postulere at RR kun er kinagrej, uden at nævne at det også er meget mere (svensk og amerikansk...). se engang på deres store båndhøjttalere og rørmonoblokke(til fans af Rogue Zeus, her er noget der bestemt er ligeså vildt - måske mere?). der er tale om overordentlig seriøst grej! min forforstærekr f.eks - den er vitterlig konsekvent opbygget; alene den seperate strømforsyning er TUNG!
om det er pengene værd er et andet og meget individuel anliggende; bottom line er, at RR langt fra er det eneste brand der har fået produkter produceret/OEM'et i østen uden at gøre opmærksompå det. kan jeg høre nogle sige Tara Labs som eksempel? og hvis man ser på hvad man får for 100k rørgrej hos RR er det ikke umiddelbart så meget anderledes end enkelte andre dyre fabrikanter.....
så for mit vekommende er det faktisk meget simpelt:
jeg tager afstand fra RR og episoden med trans'erne, men jeg tager bestemt også afstand fra regulært forkerte udlægninger af hvad resten af RR's produkter er....det er der vel ikke noget mærkeligt ved? RR fortjener dårlig omtale pga det med trans'erne, men de fortjener skam også gevaldigt ros for nogel af deres andre produkter - og hvor bliver den af? det er det jeg finder gevaldigt unuanceret(og måske lidt nævenyttigt/jantet..). men grejet er måske så kostbart at ikke mange har hørt det; det kan jo sagtens være forklaringen. og så skæresder over en noget ensidig kam.
mit RR rørgrej spiler fortrinligt, men det betyder ikke, at andet ikke også gør?! så hvorfor skulle jeg ikke også ville prøve det? det finder jeg ikke er at puste og have mel i munden på samme tid.
jeg har INGEN erfaring med trans-grejet, så det udtaler jeg mig ikke om.
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@willold
Forklar lige hvad forkortelsen RR står for, så vi alle sammen kan være med.
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red Rose Music
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du troede måske det var Rolls Royce??
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Du troede måske det var Rolls Royce?? |
|
|
Næh, jeg troede ikke noget. Men forkortelser kan jo betyde så meget. ML kan både betyde Martin Logan og Mark Levinson f.eks.
|
| Til top |
|
| |
willold Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2006 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
og her er det manden Mark Levinson, ikke Madrigal, der står bag firmaet.
mvh
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 01 Juni 2006 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver noget af det importeret til DK?
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe sådan sad jeg også - det er iøvrigt første gang at jeg ser Rifa-ladelytter i en kinesisk forstærker.
De fire trafoer og ladelyt-banken i front er til forforstærker-delen alene __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare vent! jeg tror IKKE der er noget "vi" (vesten) kan som de ikke kan, eller kan lære!...
Det gælder også brugen af exclusive komponenter mm. (måske er de Rifa lytter også Kina "kopier"?? who Knows?? )
Havde en længere snak med en hifi kammerat igår om netop dette, og der er jo nok mange "hifi snobber" her hjemme der vil hævde at det "Kina" grej ikke spiller med samme musikalitet og "sjæl" mm. som det vi kan få "lokalt"
Dette er efter hans mening noget forfærdeligt vrøvl!.. der er sikkert en del der spiller "sjæl" forladt og klinisk, MEN! så sandelig også meget der spiller lige så musikalsk og godt..
Og dette kommer også an på hvilken "gruppe" man befinder sig i lydmæssigt, i den meget subjektive "musikalitet" gruppe der har nogle lyd værdier der er baseret på en og anden farvet gengivelse der opfattes som mest musikalsk og sjælelig mm.
OG så er der dem der ønsker tingene så vidt muligt og i så stort omfang som det er på mediet, altså uden det eller de enkelte apperater's fortolkning... (selv dette og hvornår dette opnås i størst muligt omfang er en noget subjektiv betragtning, da man reelt ikke ved 100% hvordan det der ER på mediet skal lyde, hvor ved at det bliver en opfattelsels sag næsten på linie med den andens gruppes opfattelse af musikalitet og sjæl, som jo er en og anden farvning af det oprindlige signel der så i deres øre dare er det der lyder mest rigtigt.. begge dele er og bliver gennemsyret af subjektivitet!)
Og intet af dette er noget Kineserne ikke også kan "skrue" sammen, hvis ikke ! "i dag" så i morgen!....
Jeg har selv hørt nogle af deres rør konstruktioner samt hybrid ditto... og disse spiller precis lige så varmt, lækkert og sjæleligt (farvet) som rør nu er kendt for.. (der er også noget af det der endda rivalisere transistor grej i tilnærmelsen en ufarvende og mere objektiv formidling, til trods for det er rør, (men alligevel med en særlig rør charme) det samme gælder div. Kl.A amp's de laver..
Der er faktisk lige så store forskelle på hvor farvende og ufarvende, fortolkende og formidlende, varmt og musikalsk, monitor agtigt og analyserende mm. i div. produkter fra Kina som der er fra dem fra EU & USA (vesten) derfor finder jeg en generalisering af "Kina" grej og dets lyd og ydelse Vs. vestlig grej nærmest latterlig og et udtryg for hvad man kan kalde Hifi snobberi!... hvis det ikke er fra USA eller England eller made in DK så skal det ikke spille musik!.. ÆVL!!!!!
Hvis man sidder med denne opfattles, er det enten fordi man netor er lidt af en hifi snob og eller at man genske enkelt ikke har hørt særligt meget af dette grej, og bestemt ikke været særlig objektiv og åben mindet over for det man har hørt.. (en sådan holdning kan jo nemt spores også overfor andet end Kina grej, og er en ensporing og fokucering på enkelte mærker som så er det eneste der duer!... )
Og lad mig slå EN ting fast med det samme! og det er at dette fra min side er en ganske objektiv betragtning, da jeg faktisk selv ikke har et eneste "Kina" apperat, men udelukkende faktisk made in DK. (pånær min Denon DCD3560 & mine Taralabs Kabler fra USA og pre. deres lidt uhældige fjernøst / kina eventyr) jeg har umidelbart heller ikke nogen intentioner om at anskaffe noget.
Vi ser og VIL SE en rivalisering af selv det bedste grej vi i dag har, og de der er "open mindet" vil kunne få hvad man nu opfatter som ultra highend lyd til langt under hvad man tidligere har skulle ofre. (Krell, ML, Lamm, Accuphase, AudioReserch, Audionote, Gryphon, Audia, Linn, Densen, CLasse mmf..) det gælder både for amp's og cd. afspillere men også højtalere og div. kabler mm.
Jeg selv har allerede hørt grej der næsten matcher mine egne "gamle" referancer og det jeg selv har! og det til halv eller 1/3 af prisen!.. 
Og skal derfor ikke udelukke at en og anden amp. af Kinisisk afstamning i fremtiden kunne finde vej ind i mit set up... (men har dog ingen umidelbare planer om udskiftning af det "koncept" jeg pt. har.. da det giver mig precis den ydelse jeg ønsker og der er andre steder der skal optimeres først)
Pt. har vi nok kun oplevet toppen af "isbjerget" hvad angår grej fra Kina.
Wait and see!.. (hear)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så ryger der mange Danske arbejdspladser til Øster landene og for vi
igen skal være konkurrance dygtig skal minste lønnen ned med min 50% og
kan man lever for det i Landet her, hvor alt ting er dyrt.
Så kom med billige vare produceret i Kina, og køb det med kys hånd, mens du saver den gren du sidder på.
Velstand i Danmark er snart noget du læser om, og ligsom i Kina er velstand noget for de få der har penge
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
janwa skrev:
Ja så ryger der mange Danske arbejdspladser til Øster landene og for vi igen skal være konkurrance dygtig skal minste lønnen ned med min 50% og kan man lever for det i Landet her, hvor alt ting er dyrt.
Så kom med billige vare produceret i Kina, og køb det med kys hånd, mens du saver den gren du sidder på.
Velstand i Danmark er snart noget du læser om, og ligsom i Kina er velstand noget for de få der har penge 
|
|
|
Hvordan vil du forhindre at arbejdspladser bliver flyttet væk fra DK. Den gren du snakker om blev faktisk savet over da fagforeninger blev indført i Danmark. Og lad nu være med at være så hellig. Med mindre du/man bor på et selvforsynende, selvbygget landbrug hvor du også selv genererer strømmen v.h.a. vindenergi og syr dit eget tøj så omgiver du dig med Kina-produkter! __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |