Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

fagforeninger blev indført i dk,skal vi tilbage til 1880 eller hvad?håber det var en tanke torsk, ellers er vi ikke bedre

den xindak A600 ser alvorligt ond ud,interreserede kunne måske lave en forespørgsel hos stoplite.dk de de forhandler mærket.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:

fagforeninger blev indført i dk,skal vi tilbage til 1880 eller hvad?håber det var en tanke torsk, ellers er vi ikke bedre

Hvad mener du?

Med indførelsen af fagforeninger og overenskomster fjerner du muligheden for at konkurrere på pris. Fagforeninger har gjort mange gode ting men lad nu ikke denne debat blive om arbejdsmarkedspolitik.

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Lad os nu lige holde tråden ved emnet og ikke dreje det hen på fagforeningspolitk!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

At forhindre arbejdes pladser der flytter fra landet mm. er et polistisk spørgsmål.. og ville i PRINCIPPET være ganske nemt!..

Indfør en lov og en udflytnings afgift!

Hvis en virksomhed flytter produktionen / arbejdes pladser ud af landet, beskattes den så hårdt at det slet ikke kan betale sig om de så fik deres arbejde i udlandet gratis!...

Hvis virksomheden helt forlader landet, beskattes den så hårdt gennem en udflytnings skat at den nærmest må dreje nøglen om!... så hvis en virksomhed her i landet beslutter at de vil flytte produktionen til eks. kina eller HEL at flytte fra landet vil det være ren selvmord!!

Virksomheder der bliver eller tilflytter skal så tilgendgæld beløndes med lempligere skatter og afgifter.

Vil man ikke billigt grej fra øst landene? så lig en arbejdes markheds beskyttelsels skat / told på alt importeret her fra så det kommer til at koste det samme som det der er lavet her i landet!...

Simpelt og lige til! og nok det eneste der kan redde os!..

Men tør, kan og vil de politikere det?? næppe!... vi er indsyltet i aftaler og regler gennem EU og meget andet, og politikerne er nogle tandløse kællinger der ikke kan andet end at snakke endehul!!..

DERFOR er vi basicaly f**kED!!..

Forbrugerne gør blot det fornuftigste! de køber hvor det er billigst og hvor man får mest for pengene, de vil som helhed skide på arbejdes pladser og arbejdes vilkår i Kina mm. moralen dikteres af tegnebogen!.. for alle andre end de få med røven fuld af penge og råd til principper og morale!.. men HUSK! money talks bullsh*t walks! for langt de fleste og har altid været det og vil sikkert altid være det.

Og Kineserne mf. gør hvad de gør og det kan ingen bebrejde dem!....

Skal der gøres noget skal politikerne få fingeren ud og få nosserne tilbage og foretage de indgræb nødvendige.

Og indtil de gøre det, vil arbejdes pladser forsvinde til øst landene & Kina og markhedet oversvømmes af billige ting her fra hvorved vores eget trængse og presses, samt vores velfærd og høje levestandard ligeledes sættes under pres og måske gradvis udhules.

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Gør de dumme politikere, som du forslår miju, kan vi være 110 procent sikre på udenlandske investorer eller danske for den sags skyld, aldrig vil lægge fem flade ører i DK.Men ok lade os bare komme op på Albansk niveau.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

nosferatu89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

UdflytningsAFGIFT. Har de ikke indført sådan een allerede?

Skulle man da tro, sådan som Onkel Carl-Åge  vil have penge.

Nosferatu

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Du er da vist ikke nationaløkonom, hva Miju?

Du skal som andre da bare være glad for vi har varernes fri bevægelighed her i EU. Og at de endnu gider lege DummePeter i Kina og lave ting vi ikke selv gider lave mere.

Tråden her er vist endt i en blindgyde! Moderator, where are you???
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Tråden handler om Kina vs. Danmark, og er da på sporet, når der snakkes økonomi.

Man kan være enig eller uenig, men det er da økonomi der er hele kernen i 'problemet', om man ser det som et problem.
Jeg ser det som en gave, at jeg kan få en billig rørforstærker, og bruge resten af mine penge på dansk producerede madvarer.

Tunfisk fanget i Danmark, og tomater fra Spanien, som er skyllet under min dejlige danske vandhane.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:

Gør de dumme politikere, som du forslår miju, kan vi være 110 procent sikre på udenlandske investorer eller danske for den sags skyld, aldrig vil lægge fem flade ører i DK.Men ok lade os bare komme op på Albansk niveau.

MVH

Tjaaa   så kan vi jo bare sidde og se dem alle flytte l**tet ud af landet til der ik er en skid at lave her mere eller at vores løn komer ned på kina niveau og vores velfærd også.... 

Sådan går det jo nok skal du se!...

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Du skal som andre da bare være glad for vi har varernes fri bevægelighed her i EU. Og at de endnu gider lege DummePeter i Kina og lave ting vi ikke selv gider lave mere.

Nej jeg er ikke økonom!... (det har jeg aldrig påstået!)

Jeg kom blot med et forslag baseret på min begrænsede viden...

Men hvis mit forslag ikke er en farber vej? tjaaa så tror jeg ikke at der er nogen... og så kan vi jo bare lade stå til, og bare sætte vores leve, løn og velfærd stanbdard her efter den laveste eller som i Kina..   sådan går det jo nok!...

Jeg tror ikke at vores leve standard herhjemme har nogen fremtid!..

Der er nemelig intet at gøre ved det!... (det viser reaktionen på mit forslag)

Hvad angår hvad de i Kina og andre billige steder laver/producere!? så tror jeg du tager fejl, de laver ikke BARE det vi ikke gider, men stort set ALT!.. billigere og lige så godt, og måske i fremtiden bedre!??? (hvis ikke allerede?)

mvh. 

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Bare vent! jeg tror IKKE der er noget "vi" (vesten) kan som de ikke kan, eller kan lære!... 

De har bare ikke viljen eller intentionen om at bringe det op på et kvalitativt niveau som vi, omend ganske sjældent, kan finde i vesten. Japan var i slut 60'erne og start 70'erne hvor Kina er nu i eksportproduktion. Japan er jo heller aldrig kommet op på det kvalitative niveau som vi kunne ønske i HiFi kredse eller for den sags skyld på automobilmarkedet eller andre markeder. Det skyldes at der ikke er rationel overskudsøkonomi i det men at kvalitetsvarer i højere grad er et spørgsmål om stabilitet og ikke-risikovillig kapital.  Sørgeligt fordi konkurrence på prisen af kvalitetsvarer ville bekomme alle vel.

Det gælder også brugen af exclusive komponenter mm. (måske er de Rifa lytter også Kina "kopier"?? who Knows??  )

Ganske givet!

Havde en længere snak med en hifi kammerat igår om netop dette, og der er jo nok mange "hifi snobber" her hjemme der vil hævde at det "Kina" grej ikke spiller med samme musikalitet og "sjæl" mm. som det vi kan få "lokalt" 

Dette er efter hans mening noget forfærdeligt vrøvl!..  der er sikkert en del der spiller "sjæl" forladt og klinisk, MEN! så sandelig også meget der spiller lige så musikalsk og godt..

Jamen så har din kammerat nok hørt mere end jeg for jeg savner stadig at høre noget fra Kina som kan konkurrere med en MP3 afspiller.  Og ja, jeg har hørt et stort udsnit af de kina produkter der omtales herinde. Gaaaaaab...........

Og dette kommer også an på hvilken "gruppe" man befinder sig i lydmæssigt, i den meget subjektive "musikalitet" gruppe der har nogle lyd værdier der er baseret på en og anden farvet gengivelse der opfattes som mest musikalsk og sjælelig mm.

OG så er der dem der ønsker tingene så vidt muligt og i så stort omfang som det er på mediet, altså uden det eller de enkelte apperater's fortolkning... (selv dette og hvornår dette opnås i størst muligt omfang er en noget subjektiv betragtning, da man reelt ikke ved 100% hvordan det der ER på mediet skal lyde, hvor ved at det bliver en opfattelsels sag næsten på linie med den andens gruppes opfattelse af musikalitet og sjæl, som jo er en og anden farvning af det oprindlige signel der så i deres øre dare er det der lyder mest rigtigt.. begge dele er og bliver gennemsyret af subjektivitet!)

Delvist vrøvl.

Jeg kan høre mig selv på 4. række midtfor til Gasolin koncerten i tivolis koncertsal  og sådan er der flere skiver (selvfølgelig langt bedre end Gasolin skiven) hvormed jeg vil kunne høre om et anlæg farver eller ej. Det er en tilnærmelse henimod objektivitet. Jo tættere man kommer uden at det giver lyttetræthed jo bedre........jo bedre et anlæg er til at narre så mange som muligt til at tro at musiken bliver spillet af musikerne i lokalet hvor anlæget står, jo bedre er anlæget................objektivt tilnærmet om du vil!

Og intet af dette er noget Kineserne ikke også kan "skrue" sammen, hvis ikke ! "i dag" så i morgen!....

Eller i overmorgen......eller til næste år...................eller måske om en dekade eller tre.

Jeg har selv hørt nogle af deres rør konstruktioner samt hybrid ditto...  og disse spiller precis lige så varmt, lækkert og sjæleligt (farvet) som rør nu er kendt for.. (der er også noget af det der endda rivalisere transistor grej i  tilnærmelsen en ufarvende og mere objektiv formidling, til trods for det er rør, (men alligevel med en særlig rør charme) det samme gælder div. Kl.A amp's de laver..

Der er faktisk lige så store forskelle på hvor farvende og ufarvende, fortolkende og formidlende, varmt og musikalsk, monitor agtigt og analyserende mm. i div. produkter fra Kina som der er fra dem fra EU & USA (vesten)  derfor finder jeg en generalisering af "Kina" grej og dets lyd og ydelse Vs. vestlig grej nærmest latterlig og et udtryg for hvad man kan kalde Hifi snobberi!... hvis det ikke er fra USA eller England eller made in DK så skal det ikke spille musik!..  ÆVL!!!!!

Det er jo ikke et spørgsmål om forskelle...................det er et spørgsmål om vellyd. Og det er den der savnes. Jeg savner ikke forskelle i lyden fra kina grej.

Hvis man sidder med denne opfattles, er det enten fordi man netor er lidt af en hifi snob og eller at man genske enkelt ikke har hørt særligt meget af dette grej, og bestemt ikke været særlig objektiv og åben mindet over for det man har hørt..  (en sådan holdning kan jo nemt spores også overfor andet end Kina grej, og er en ensporing og fokucering på enkelte mærker som så er det eneste der duer!... )

Det er så en generelisering du her kommer med. Der findes selvfølgelig folk med HFK grej hele vejen igennem som stadig synes at jorden er flad.

Og lad mig slå EN ting fast med det samme! og det er at dette fra min side er en ganske objektiv betragtning, da jeg faktisk selv ikke har et eneste "Kina" apperat, men udelukkende faktisk made in DK. (pånær min Denon DCD3560 & mine Taralabs Kabler fra USA og pre. deres lidt uhældige fjernøst / kina eventyr) jeg har umidelbart heller ikke nogen intentioner om at anskaffe noget.

Jeg vil så påstå at endegyldig objektivitet ikke findes men kun i nogle tilfælde kan tilnærmes.

Vi ser og VIL SE en rivalisering af selv det bedste grej vi i dag har, og de der er "open mindet" vil kunne få hvad man nu opfatter som ultra highend lyd til langt under hvad man tidligere har skulle ofre. (Krell, ML, Lamm, Accuphase, AudioReserch, Audionote, Gryphon, Audia, Linn, Densen, CLasse mmf..)  det gælder både for amp's og cd. afspillere men også højtalere og div. kabler mm.

Det ville da være dejligt hvis din profeti gik i opfyldelse men jeg må indrømme at jeg har stærk tvivl om den gør og skulle den gøre så er vi alle gamle og grå når dagen oprinder.

Jeg selv har allerede hørt grej der næsten matcher mine egne "gamle" referancer og det jeg selv har! og det til halv eller 1/3 af prisen!..

Næsten.........................

Hvad skal man bruge "næsten" godt gear til

Min oplevelse er at have hørt en masse "high end" kina grej som jeg med det samme kunne afskrive som værende langt fra ikke-konkurrenter til mit eksisterende gear.

Og skal derfor ikke udelukke at en og anden amp. af Kinisisk afstamning i fremtiden kunne finde vej ind i mit set up... (men har dog ingen umidelbare planer om udskiftning af det "koncept" jeg pt. har.. da det giver mig precis den ydelse jeg ønsker og der er andre steder der skal optimeres først)

Fint nok .......................så køb det..............................hvis du vel at mærke ikke gør dig de samme etiske overvejelser som jeg gør omkring udviklingsmetoder, produktionsmetoder, arbejdsmiljø & menneskerettigheder i Kina.

Pt. har vi nok kun oplevet toppen af "isbjerget" hvad angår grej fra Kina.

Wait and see!.. (hear)

Kineserne kom forresten ind på motorcykelmarkedet i vesten nogle år før de for alvor kom ind på andre markeder. Prøv at undersøg hvad MC folket siger om kinesiske motorcykler og hvordan man oplever kvalitet, service, back-up, finish & køreegenskaber og undersøg så om folk med erfaringer har positive eller negative oplevelser og om de mener at tilstandene har forandret sig.

Så kan du "Wait and see!.. (Hear)"

mvh.

Venlig hilsen

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

"dolph"

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Træls tone du holder dig, brormand

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved snart ikke hvem der snakker mest bullsh*t.

Til top Vis mammon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mammon

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Forresten Delfin. Hvilke kinesiske motorcykler på det danske marked har nogensinde været ment som et reelt alternativ til de konkurrende japanske, tyske, amerikanske eller italienske? Det eneste mærke jeg kan komme i tanke der forsøger at konkurrere på direkte med de andre på kvalitet og pris er koreanske Hyosung.

Hvordan er det de japanske biler ikke kan konkurrere med vestlige pendanter? Er det i snob-effekt? Jeg vil da hellere have en stabil toyota end en selvantændende citroen eller peugeot 
Lexus kan efter min mening også sagtens begå sig blandt den øvre gruppe af vestens biler.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

mammon skrev:

Forresten Delfin. Hvilke kinesiske motorcykler på det danske marked har nogensinde været ment som et reelt alternativ til de konkurrende japanske, tyske, amerikanske eller italienske? Det eneste mærke der ikke jeg kan komme i tanke der forsøger at konkurrere på direkte med de andre på kvalitet og pris er koreanske Hyosung.

Hvordan er det de japanske biler ikke kan konkurrere med vestlige pendanter? Er det i snob-effekt? Jeg vil da hellere have en stabil toyota end en selvantændende citroen eller peugeot 
Lexus kan efter min mening også sagtens begå sig blandt den øvre gruppe af vestens biler.

Nu er vi så en smule OT..................men som metafor er det udemærket.

Lige præcis i Lexus klassen...............eller den klasse som Lexus fejlagtigt er ment til................der kan Lexus slet ikke følge med i hverken snob effekt, køreegenskaber, luksusfølelse i kabinen, affjedring, finish, legendestatus eller ganske mange andre følelser/oplevelser af produktet.

Ej heller kan andre japanske, kinesiske, koreanske, indiske, indonesiske, filipinske eller thailandske biler eller for den sags skyld HiFi eller motorcykler følge med i topklasserne.

Hvis vi snakke Toyota er vi nede på NAD, Technics, Rotel, Dali og Denon plan...............(undskyld hvis nogen bliver fornærmet men jeg er ikke sikker på hvordan jeg ellers skal udtrykke det)..................det er et plan der er ligegyldigt for mig.............det er ikke High End..............det er ikke vellyd................det er ikke supersportsvogne eller luksus biler.................hvis man tænker i brændstoføkonomi eller hvor højt anlæget kan spille så er det sikkert fint.

Det er jo det der er problemet. De vil helt sikkert overtage "crap" markedet og det øvrige konsumvare (køb-og-smid-væk) marked på en dekade eller to men de kommer aldrig til at gøre sig gældende på topmarkederne.

Og så undlader jeg i dette indlæg at kommentere mere om deres etik.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Skulle da mene at lexus for snart nogle år tilbage har overhalet mercedes rent kvalitets mæssigt,mener nu heller ikke accuphase har noget at skamme sig over,denon går vist heller ikke i stykker lige med det samme.hvem laver de mest fejlfrie biler? ford/VW eller mazda/toyota?

syntes ikke der er nogen grobund for at nedgøre østlige produkter herunder hifi relaterede tværtimod bliver europa snart overhalet hvis det ikke allerede er sket.

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

mammon
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Kan du ikke svare på hvilke motorcykler der var ment som direkte konkurrenter? Eller er det pure opspind? Men det er jo ikke første gang den slags er set herinde.

Før snakkede du om kvalitet, du mener det er vigtigere at få en bil samlet af en medarbejder fra vesten...end at du får en bil der ikke selvantænder?

Kan japanske motorcykler ikke stå distancen i topklassen??? De danner topklassen og referancen..du finder ihvertfald ikke italienske eller amerikanske der følger med der...jeg fornemmer vi har en ducati fan her? Det må du næsten være når du lukker så meget sludder ud

Angående Lexus, well smag og behag når det gælder biler. Hvorimod hifi handler om reproduktion og intet andet...selvom folk åbenbart har meget små peniser idag, siden at alt skal gøres til potensforlængere.
Kan du ikke med komme med eksempler på hvilke mærker du mener Lexus er oppe imod - siden du mener de ikke kan stå distancen. Tyske biler skal ihvertfald ikke vide sig for sikre i fremtiden..de gamle kæmper byder ikke på ret meget udover brand (det engelske ord og ikke det de franske møgbaljer har tendens til).

Alt det gas med at produkter fra Asien ikke kan stå distancen, tja..det er kun til at grine ad.

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
[QUOTE=miju]

Japan er jo heller aldrig kommet op på det kvalitative niveau som vi kunne ønske i HiFi kredse eller for den sags skyld på automobilmarkedet Venlig hilsen

"dolph"

Beklager men det var dog det værste vås der er blevet ytret i denne tråd.

Nu skal dette ikke blive til en bildebat, men Toyota er den bil flest mennesker er glade for. Det er samtidig den bil med færrest rapporterede fejl

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
miju skrev:

Bare vent! jeg tror IKKE der er noget "vi" (vesten) kan som de ikke kan, eller kan lære!... 

De har bare ikke viljen eller intentionen om at bringe det op på et kvalitativt niveau som vi, omend ganske sjældent, kan finde i vesten.

Hvad bygger du den påstand på??????

Japan var i slut 60'erne og start 70'erne hvor Kina er nu i eksportproduktion. Japan er jo heller aldrig kommet op på det kvalitative niveau som vi kunne ønske i HiFi kredse

Det var da det værste vrøvl jeg har hørt!

Du mener ikke at eks. Denon, Sony eller Accuphase er kvalitet???   (det har sgu en kvalitet der får meget Europeisk og selv dansk grej til at ligne noget fra "køkkenbordet"  hvad lyden angår? så er det en smags sag!... jeg mener ikke at der her er noget at sætte en finger på!!

eller for den sags skyld på automobilmarkedet eller andre markeder. Det skyldes at der ikke er rationel overskudsøkonomi i det men at kvalitetsvarer i højere grad er et spørgsmål om stabilitet og ikke-risikovillig kapital.  Sørgeligt fordi konkurrence på prisen af kvalitetsvarer ville bekomme alle vel.

Du generalisere!

Det gælder også brugen af exclusive komponenter mm. (måske er de Rifa lytter også Kina "kopier"?? who Knows??  )

Ganske givet!

Sikkert! men lur mig om ik de også begynder at lave noget med "rigtige" stumper i.. så det er helt på højde med hvad "vi" kan lave? og det stadig til super lave priser..

Havde en længere snak med en hifi kammerat igår om netop dette, og der er jo nok mange "hifi snobber" her hjemme der vil hævde at det "Kina" grej ikke spiller med samme musikalitet og "sjæl" mm. som det vi kan få "lokalt" 

Dette er efter hans mening noget forfærdeligt vrøvl!..  der er sikkert en del der spiller "sjæl" forladt og klinisk, MEN! så sandelig også meget der spiller lige så musikalsk og godt..

Jamen så har din kammerat nok hørt mere end jeg for jeg savner stadig at høre noget fra Kina som kan konkurrere med en MP3 afspiller.  Og ja, jeg har hørt et stort udsnit af de kina produkter der omtales herinde. Gaaaaaab...........

Smag & behag!

Jeg har hørt en del der lyder fremragende!...  precis lige så godt som "vestlige" produkter!...

Og dette kommer også an på hvilken "gruppe" man befinder sig i lydmæssigt, i den meget subjektive "musikalitet" gruppe der har nogle lyd værdier der er baseret på en og anden farvet gengivelse der opfattes som mest musikalsk og sjælelig mm.

OG så er der dem der ønsker tingene så vidt muligt og i så stort omfang som det er på mediet, altså uden det eller de enkelte apperater's fortolkning... (selv dette og hvornår dette opnås i størst muligt omfang er en noget subjektiv betragtning, da man reelt ikke ved 100% hvordan det der ER på mediet skal lyde, hvor ved at det bliver en opfattelsels sag næsten på linie med den andens gruppes opfattelse af musikalitet og sjæl, som jo er en og anden farvning af det oprindlige signel der så i deres øre dare er det der lyder mest rigtigt.. begge dele er og bliver gennemsyret af subjektivitet!)

Delvist vrøvl.

?? 

Bevis det!!

Jeg kan høre mig selv på 4. række midtfor til Gasolin koncerten i tivolis koncertsal  og sådan er der flere skiver (selvfølgelig langt bedre end Gasolin skiven) hvormed jeg vil kunne høre om et anlæg farver eller ej. Det er en tilnærmelse henimod objektivitet. Jo tættere man kommer uden at det giver lyttetræthed jo bedre........

Jeg bliver ikke lyttetræt selv på en JBL 4412 eller et par gamle 250TI. så det er et begræb jeg ikke kan forholde mig til!...

Meget at det der behegelige grej / varme eller ørevenlige virker som valium på mig! og som om man bare ikke får det hele med!.. så fri mig for det kunstige behageligheds "filter"

Iøvrigt så.. tro mig IRL musik kan være lytte trættende!!..

Men det er jo smag & bahag!

jo bedre et anlæg er til at narre så mange som muligt til at tro at musiken bliver spillet af musikerne i lokalet hvor anlæget står, jo bedre er anlæget................objektivt tilnærmet om du vil!

Det har jeg sgu oplevet fra en del "Kina" grej lige så godt som Vestligt fabrikeret!..

Og intet af dette er noget Kineserne ikke også kan "skrue" sammen, hvis ikke ! "i dag" så i morgen!....

Eller i overmorgen......eller til næste år...................eller måske om en dekade eller tre.

Much Sooner then yoy think!!

Jeg har selv hørt nogle af deres rør konstruktioner samt hybrid ditto...  og disse spiller precis lige så varmt, lækkert og sjæleligt (farvet) som rør nu er kendt for.. (der er også noget af det der endda rivalisere transistor grej i  tilnærmelsen en ufarvende og mere objektiv formidling, til trods for det er rør, (men alligevel med en særlig rør charme) det samme gælder div. Kl.A amp's de laver..

Der er faktisk lige så store forskelle på hvor farvende og ufarvende, fortolkende og formidlende, varmt og musikalsk, monitor agtigt og analyserende mm. i div. produkter fra Kina som der er fra dem fra EU & USA (vesten)  derfor finder jeg en generalisering af "Kina" grej og dets lyd og ydelse Vs. vestlig grej nærmest latterlig og et udtryg for hvad man kan kalde Hifi snobberi!... hvis det ikke er fra USA eller England eller made in DK så skal det ikke spille musik!..  ÆVL!!!!!

Det er jo ikke et spørgsmål om forskelle...................det er et spørgsmål om vellyd. Og det er den der savnes. Jeg savner ikke forskelle i lyden fra kina grej.

Jeg har heller ikke savnet VELLYD fra meget af det Kina grej JEG har hørt!...  (smag & baheg!)

Hvis man sidder med denne opfattles, er det enten fordi man netor er lidt af en hifi snob og eller at man genske enkelt ikke har hørt særligt meget af dette grej, og bestemt ikke været særlig objektiv og åben mindet over for det man har hørt..  (en sådan holdning kan jo nemt spores også overfor andet end Kina grej, og er en ensporing og fokucering på enkelte mærker som så er det eneste der duer!... )

Det er så en generelisering du her kommer med. Der findes selvfølgelig folk med HFK grej hele vejen igennem som stadig synes at jorden er flad.

Noget nedladende holdning du der udviser!..

Og lad mig slå EN ting fast med det samme! og det er at dette fra min side er en ganske objektiv betragtning, da jeg faktisk selv ikke har et eneste "Kina" apperat, men udelukkende faktisk made in DK. (pånær min Denon DCD3560 & mine Taralabs Kabler fra USA og pre. deres lidt uhældige fjernøst / kina eventyr) jeg har umidelbart heller ikke nogen intentioner om at anskaffe noget.

Jeg vil så påstå at endegyldig objektivitet ikke findes men kun i nogle tilfælde kan tilnærmes.

Det er meget muligt!... hvor objektivt mine betragtninger er!? tjaaa... jeg har intet at vinde på at være uobjektiv, hvad jeg siger og mener om dette er baseret udelukkende på hvad jeg selv har hørt!..

Vi ser og VIL SE en rivalisering af selv det bedste grej vi i dag har, og de der er "open mindet" vil kunne få hvad man nu opfatter som ultra highend lyd til langt under hvad man tidligere har skulle ofre. (Krell, ML, Lamm, Accuphase, AudioReserch, Audionote, Gryphon, Audia, Linn, Densen, CLasse mmf..)  det gælder både for amp's og cd. afspillere men også højtalere og div. kabler mm.

Det ville da være dejligt hvis din profeti gik i opfyldelse men jeg må indrømme at jeg har stærk tvivl om den gør og skulle den gøre så er vi alle gamle og grå når dagen oprinder.

Få år! vent og se!! (der ER allerede grej der er lige så godt som noget af det bedste fra vest!.. )

Jeg selv har allerede hørt grej der næsten matcher mine egne "gamle" referancer og det jeg selv har! og det til halv eller 1/3 af prisen!..

Næsten.........................

Hvad skal man bruge "næsten" godt gear til

Derfor har jeg heeller ikke udskiftet mit eget grej med Kina grej, og købte det heller ikke hvis jeg stor og sku købe nyt! (i samme prisklasse eller over det jeg har nu!)

MEN! for mindre penge end hvad jeg har haft til det jeg har nu, vil jeg mene at man kunne få næsten lige så godt i Kina grej!.. og det er bedre end klart ringere "vestligt" grej!..

Min oplevelse er at have hørt en masse "high end" kina grej som jeg med det samme kunne afskrive som værende langt fra ikke-konkurrenter til mit eksisterende gear.

Godt for DIG!! og iøvrigt subjektiv smag & behag!"!

Og skal derfor ikke udelukke at en og anden amp. af Kinisisk afstamning i fremtiden kunne finde vej ind i mit set up... (men har dog ingen umidelbare planer om udskiftning af det "koncept" jeg pt. har.. da det giver mig precis den ydelse jeg ønsker og der er andre steder der skal optimeres først)

Fint nok .......................så køb det..............................hvis du vel at mærke ikke gør dig de samme etiske overvejelser som jeg gør omkring udviklingsmetoder, produktionsmetoder, arbejdsmiljø & menneskerettigheder i Kina.

Som før sagt! hvis jeg ikke havde resurser til at købe det jeg har nu eller bedre, ville jeg købe noget der faktisk når 99% af vejen af Kina grej!... (og som jeg siger en dag kan jeg få BEDRE! til samme penge.. og så gør jeg det da måske også!!)

Pt. har vi nok kun oplevet toppen af "isbjerget" hvad angår grej fra Kina.

Wait and see!.. (hear)

Kineserne kom forresten ind på motorcykelmarkedet i vesten nogle år før de for alvor kom ind på andre markeder. Prøv at undersøg hvad MC folket siger om kinesiske motorcykler og hvordan man oplever kvalitet, service, back-up, finish & køreegenskaber og undersøg så om folk med erfaringer har positive eller negative oplevelser og om de mener at tilstandene har forandret sig.

Så kan du "Wait and see!.. (Hear)"

Man kan altid grave negative eks. op!! men bare vent!..

mvh.

Venlig hilsen

"dolph"

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum