Emne: Kina vs DK ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
ramma Forum Bruger


Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
har læst debatten igennem med interesse
jeg har haft kontakt med en af disse " stakkels kinesiske arbejdere", via email, (jo, han har sørme pc og online forbindelse)
jeg har solgt nogle gamle kinesiske frimærker til ham, og fik iøvrigt en ganske pæn pris for dem.
jeg spurgte til hans levevilkår, af nysgerrighed, og fik at vide at han arbejde i Huan city, ( et stort industriområde i kina, med begunstede betingelser for fabrikkerne incl arbejderne, bla lave skatter og huslejer)
hans løn er 10 yuan i timen, 7,20kr, og han arbejdede 10 timer om dagen lørdag incl.altså ialt 26 dage ialt 260 timer i md. månedsløn ialt 2600,- yuan = 1872,- kr
efter vores standard er det simpelthen knapt til at fatte, at nogen vil arbejde for så lidt.
men så kommer det overraskende regnestykke
løn. 2600,-yuan
-skat 260,- yuan
-husleje 400,- yuan (40 m2 i Huan city, rimeligt efter kinesisk målestok)
restbeløb til de daglige fornødenheder. 1940,- yuan
han nævnte at han sparede 700,- yuan op om måneden til hans alderdom, sygdom, pension ,etc.
altså har han 1240,- yuan til de daglige fornødenheder, mad,benzin til hans motorcykel,tøj,etc.
og nu er det jo ikke danske priser i de kinesiske butikker.
ikke overraskende er Chen godt tilfreds med hans tilværelse,kone og 1 barn, motorcykel, frimærkesamling, pc,mobiltlf,fjernsyn.
dette er bare et indlæg til eftertanke, i denne noget ophedede debat.
i en gang i fremtiden,inden ikke ret længe har kineserne taget et stort spring i levestandarden, ligesom korea og japan, og så er det måske os der er de fattige __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolph Dolph Dolph !!!!!
Du er da helt derude hvor du ikke kan bunde. Få dog lidt struktur på, og styr dig nu lige lidt. Dine argumenter og dine holdninger er jo helt ude i hampen.
Jeg mener det er hifisnopperi af værste skuffe du ligger for dagen. Jeg er overbevist om at dine, når du selv skal sige det, fantastiske gyldne ører, meget hurtigt vil forvandle farve fra gyldne til endda meget røde hvis du vil deltage i en blindtest mellem kinagrej vs ikke kinagrej. Du virker også lidt bitter. Skyldes det måske at du har ofret en bondegård på noget ikke kinagrej, for derefter at finde ud af at du er blevet " snydt " godt og grundigt????
Det er ikke den kunst at mene at kinagrej ikke lyder godt, når man nu ved det er fra kina
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
|
Skulle da mene at lexus for snart nogle år tilbage har overhalet mercedes rent kvalitets mæssigt,mener nu heller ikke accuphase har noget at skamme sig over,denon går vist heller ikke i stykker lige med det samme.hvem laver de mest fejlfrie biler? ford/VW eller mazda/toyota?
syntes ikke der er nogen grobund for at nedgøre østlige produkter herunder hifi relaterede tværtimod bliver europa snart overhalet hvis det ikke allerede er sket.
|
|
|
Precis!
Og man oplever jo også at "vestlig" hifi / highend har indmad samlet i Kina!...
Eller decideret ER LAVET i Kina!.. og nærmest pånær navn og mindre kosmetiske detaljer er identisk med noget "kina" grej.. (Red Rose eks.) 
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
mammon Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 169
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ramma rammer et punkt man ofte glemmer når man taler om den åh så dårlige løn...du kan ikke vurdere prisen efter danske forhold, det kan man bare ikke. Det er helt andre priser i Kina og deres "lave løn" rækker længere. Det er slet ikke så svært at forholde sig til, har man været på ferie i andre lande, finder man oftest ud af at man f.eks. kan spise god mad på en god restaurant langt billigere end herhjemme...man kan jo bare kigge ned over grænsen og tjekke priserne på cola, øl og slik i Tyskland..de samme varer koster ikke det samme i hele verden.
At der er nogen der priser USA som et land med bedre arbejdsvilkår, forstår jeg ikke. Der er stadig noget der minder om slaveri derovre, måske ikke i hifi branchen men det eksisterer.
At alt flytter fra Dk rammer os røven i enden, men derfor priser jeg stadig Chinafi fordi det deler øretæver ud til en branche som fortjener det. Hvis I er sådan nogle englebasser, hvordan har I det så med at maskiner overtager nogle menneskers job? Boycutter I også dem? Densen bruger ikke "lodde damer" - vil I så heller ikke købe Densen, som jo er dansk.
Hele den her debat flyder med dobbeltmoral og navlepilleri. Der har også været eksempler på folk herinde der fordømmer "Kina grej", men dog har ting produceret i Kina fordi "de ikke vidste det"..istedet for at sælge elektronikken, beholder de den søreme...det beviser bare Miju's pointe med at de færreste giver en skid for moral og principper når de shopper..de gør det kun når det passer ind i deres verden (oftest når andre lytter)...hvor mange lyver når du spørger dem om hvor lang tid de ser TV, hvor tit de gør rent, ser de porno eller den mest interessante i tiden "deres kost"..mange vil sige de spiser sundt osv...men kigger man på deres fysik kan man jo se de lyver.
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
i en gang i fremtiden,inden ikke ret længe har kineserne taget et stort spring i levestandarden, ligesom korea og japan, og så er det måske os der er de fattige
|
|
|
Tja, Danmark blev da ikke fattigere, dengang Japan eller Sydkorea udviklede sig til i-lande !
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Ramma rammer et punkt man ofte glemmer når man taler om den åh så dårlige løn...du kan ikke vurdere prisen efter danske forhold, det kan man bare ikke. Det er helt andre priser i Kina og deres "lave løn" rækker længere. Det er slet ikke så svært at forholde sig til, har man været på ferie i andre lande, finder man oftest ud af at man f.eks. kan spise god mad på en god restaurant langt billigere end herhjemme...man kan jo bare kigge ned over grænsen og tjekke priserne på cola, øl og slik i Tyskland..de samme varer koster ikke det samme i hele verden.
At der er nogen der priser USA som et land med bedre arbejdsvilkår, forstår jeg ikke. Der er stadig noget der minder om slaveri derovre, måske ikke i hifi branchen men det eksisterer.
At alt flytter fra Dk rammer os røven i enden, men derfor priser jeg stadig Chinafi fordi det deler øretæver ud til en branche som fortjener det. Hvis I er sådan nogle englebasser, hvordan har I det så med at maskiner overtager nogle menneskers job? Boycutter I også dem? Densen bruger ikke "lodde damer" - vil I så heller ikke købe Densen, som jo er dansk.
Hele den her debat flyder med dobbeltmoral og navlepilleri. Der har også været eksempler på folk herinde der fordømmer "Kina grej", men dog har ting produceret i Kina fordi "de ikke vidste det"..istedet for at sælge elektronikken, beholder de den søreme...det beviser bare Miju's pointe med at de færreste giver en skid for moral og principper når de shopper..de gør det kun når det passer ind i deres verden (oftest når andre lytter)...hvor mange lyver når du spørger dem om hvor lang tid de ser TV, hvor tit de gør rent, ser de porno eller den mest interessante i tiden "deres kost"..mange vil sige de spiser sundt osv...men kigger man på deres fysik kan man jo se de lyver.
|
|
|

__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg skriver posetivt om Kina hifi er det hifi & lydmæssigt objektivt!... og ikke fordi jeg bifalder at det går ud over arbejdes pladser her hjemme eller de forhold der nu må være i kina og andre lande...
Der er tendenser jeg bestemt ikke bryder mig om og som jeg ser som en trudsel mod vores økonomi og arbejdes pladesr, levestandard og velfærd mm.
Men reelt set er der ikke noget at udsætte på det meste "kina grej" det kan i mange tilfælde være precis lige så godt som det der laves her hjemme og eller i vesten iøvrigt!.. (det er bare billigere ved at man får semme kvalitet billigere.. eller højre til samme penge)
At nogen lydmæssigt ikke bryder sig om det er efter min mening mere en smags sag! på samme måde som nogen ikke kan lide Japser grej og andre ikke Tysk grej og nogen ikke engelsek osv.. osv...
Tager man et bredt udsnit af "vest" grej og Kina grej og laver blind test, er jeg ganske sikker på at det vil være svært at sætte oprindelse korrekt på udfra det hørte, og lave nogen generalisering.. der ER forskelle både Kina grej indbyrdes og på det og så noget lavet her hjemme og generelt i vesten, (men det er der jo ogsåvestligt grej imellem!) og jeg tror MANGE vil falde grueligt "igennem" ved en sådan test!..
Som sagt JEG! har hørt Kina grej der lyder precis som "vest" eller "hjemmeligt" grej og omvendt!
Men der ER rigtig meget hifi snobberi!!.. og det har STOR indflydelse..
(Det er der jo så faktisk i øvrigt også for "vest" eller DK lavet grej imellem!.. )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dtomsen skrev:
ramma skrev:
|
i en gang i fremtiden,inden ikke ret længe har kineserne taget et stort spring i levestandarden, ligesom korea og japan, og så er det måske os der er de fattige
|
|
|
Tja, Danmark blev da ikke fattigere, dengang Japan eller Sydkorea udviklede sig til i-lande !
|
|
|
Tiderne er unægteligt blevet en anden nu!...
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ramma skrev:
|
i en gang i fremtiden,inden ikke ret længe har kineserne taget et stort spring i levestandarden, ligesom korea og japan, og så er det måske os der er de fattige
|
|
|
Er vi sgu i forvejen.
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Tråden handler om Kina vs. Danmark, og er da på sporet, når der snakkes økonomi.
Man kan være enig eller uenig, men det er da økonomi der er hele kernen i 'problemet', om man ser det som et problem. Jeg ser det som en gave, at jeg kan få en billig rørforstærker, og bruge resten af mine penge på dansk producerede madvarer.
Tunfisk fanget i Danmark, og tomater fra Spanien, som er skyllet under min dejlige danske vandhane.  |
|
|
Men hvor længe kan du blive ved med det?
Snart er den billige rørforstærker fra Kina ikke længere billig, fordi du er blevet nødt til at gå ned på samme lønniveau som kineserne. Og du gider da ikke arbejde lørdag + søndag?
Så står du der, arbejdsløs og uden hjælp fra myndighederne fordi ingen firmaer vil være i Danmark.
Så med firmaerne ryger ALT til Kina. Så kan vi se hjælpeløst på, mens familien Kina vælter i penge...
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
mammon skrev:
|
Kan du ikke svare på hvilke motorcykler der var ment som direkte konkurrenter? Eller er det pure opspind? Men det er jo ikke første gang den slags er set herinde.
Før snakkede du om kvalitet, du mener det er vigtigere at få en bil samlet af en medarbejder fra vesten...end at du får en bil der ikke selvantænder?
Kan japanske motorcykler ikke stå distancen i topklassen??? De danner topklassen og referancen..du finder ihvertfald ikke italienske eller amerikanske der følger med der...jeg fornemmer vi har en ducati fan her? Det må du næsten være når du lukker så meget sludder ud
Angående Lexus, well smag og behag når det gælder biler. Hvorimod hifi handler om reproduktion og intet andet...selvom folk åbenbart har meget små peniser idag, siden at alt skal gøres til potensforlængere. Kan du ikke med komme med eksempler på hvilke mærker du mener Lexus er oppe imod - siden du mener de ikke kan stå distancen. Tyske biler skal ihvertfald ikke vide sig for sikre i fremtiden..de gamle kæmper byder ikke på ret meget udover brand (det engelske ord og ikke det de franske møgbaljer har tendens til).
Alt det gas med at produkter fra Asien ikke kan stå distancen, tja..det er kun til at grine ad.
|
|
|
Jeg har aldrig sagt at de kunne konkurrere. Det er dig der laver opspind. Jeg siger at de aldrig har haft en kvalitet der kan sammenlignes med vestlige motorcykler. Så din skarpe tone kan du godt pakke væk.
Japanske motorcykler kan ikke stå distancen i sammenligning med hverken BMW, Ducati, MV Agusta eller mange andre maskiner. Du finder ud af når du har kørt MC i tilstrækkelig mange år og også har prøvet banekørsel og langfart.
Det er ikke sludder men da dette ikke er en MC gruppe skal vi huske at betragte det som en metafor.
Lexus er et af de få topmærker der repræsenterer Japan på bilmarkedet og sammenlignet med Maybach eller Ferrari, Bentley eller Koenigsberg så kan Lexus godt flove sig.
Det er det jeg mener er en metafor for sammenligningen mellem kina grej (eller NAD, Denon, Technics, Dali etc.) på den ene side og på den anden side McIntosh, Mark Levinson, Stellavox, Boesendorff, ProAc, Audio Analogue, Day Sequerra eller tandberg etc. etc.
Du taler om og tænker på "crap" og konsumvarer og jeg taler om kvalitetsvarer.
Så kan Du tænke alt muligt og kalde mig alt muligt...................snob, arrogant og hvad ved jeg ...............men sådan er verden nu en gang skruet sammen.
"dolph"
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
dtomsen skrev:
ramma skrev:
|
i en gang i fremtiden,inden ikke ret længe har kineserne taget et stort spring i levestandarden, ligesom korea og japan, og så er det måske os der er de fattige
|
|
|
Tja, Danmark blev da ikke fattigere, dengang Japan eller Sydkorea udviklede sig til i-lande !
|
|
|
Tiderne er unægteligt blevet en anden nu!...
mvh.
|
|
|
Egentlig ikke, situationen er den samme, bare i større skala.
International handel 101 som jeg har lært det 
Kina fremstiller billigere end de fleste, industrier flytter dertil, pengene strømmer ind. Før eller siden får flere kineser penge nok til andet end til ren overlevelse. Disse penge går til forbrugsgoder, som så meget andet, herunder mærkevare, bl.a. autentiske mærkevare, f.eks. Lurpak (hvem ved). Så er 1.4 milliarder kineser altså rigtig mange, og så flyder en del af pengene tilbage til Danmark. Det er jo sådan international handel foregår, man gør det man er bedst til, såfremt man ønsker succes.
Det vi er gode til herhjemme p.t. (sådan løst fra hukommelsen):
Svin (og andre fødevare)
Design
Transport
Miljøteknik
Farmaceutika
Her ser jeg ikke kineserne dominerer markedet i fremtiden. Hi-fi og andet low-tech derimod..... 
|
| Til top |
|
| |
nosferatu89 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du helt præcist, når du siger transport?
For jeg tænker straks DSB....
Nosferatu __________________ "iPod? Fordi jeg ikke kan gå rundt med mit anlæg i lommen"
|
| Til top |
|
| |
dtomsen Forum Bruger


Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Hvad mener du helt præcist, når du siger transport?
For jeg tænker straks DSB....
Nosferatu
|
|
|

Mærsk m.fl.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nosferatu89 skrev:
|
Hvad mener du helt præcist, når du siger transport?
For jeg tænker straks DSB....
Nosferatu |
|
|
Billig transport til søs, med de store Mærsk containerskibe, er det jeg tænker på, når Danmark nævnes i forbindelse med transport.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
niklasthedolphi skrev:
|
Det er det jeg mener er en metafor for sammenligningen mellem kina grej (eller NAD, Denon, Technics, Dali etc.) på den ene side og på den anden side McIntosh, Mark Levinson, Stellavox, Boesendorff, ProAc, Audio Analogue, Day Sequerra eller tandberg etc. etc.
Du taler om og tænker på "crap" og konsumvarer og jeg taler om kvalitetsvarer.
Så kan Du tænke alt muligt og kalde mig alt muligt...................snob, arrogant og hvad ved jeg ...............men sådan er verden nu en gang skruet sammen.
"dolph"
|
|
|
Jeg vil nu ikke kalde Sony og Denon samt Accuphase for Crap og konsum!...
Og hvad angår de andre "kvalitets" vest produkter du nævner!? så er det kun et spørgsmål om tid før de gør det MINDST! lige så godt!... (kort tid!!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det rigtig sjove er de vil ikke selv købe det de laver sådan siger mange af dem jeg kender dernede fra .
Hm så kan man tænke sit .
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske også lidt snobberi fra deres side?? der er jo sikkert for Kinesere lidt mere prestige i at heve produkter fra USA, Europa eller endda DK.... (det er der jo og har været i Japan!)
Dette nok mest blandt landets mere "velslåede" hifi freaks!.. de alm. Kinesere er nok lykkelige bare at have et hifi anlæg af rimelig kvalitet uanset HVOR det er lavet..
Det sjove er at vi her i vesten er p***e glade og navlebeskuende over for vores eget.. og mener at det er mere cool at have "eget" grej stående, og det der der nede fra østen er noget billigt noget uden den store prestige og blær effekt, det næsten uanset hvor fint det så er lavet mm.
Hvor de i Japan og Kina ser stor prestige i at have vestligt grej, da det jo er p***e dyrt!.. og signalere at man har penge og check på det...
Dette har vi jo ikke de store problemer med her hjemme da vores egne produkter i modsætning til Kineserne og Japanerne jo er p***e dyre.
Men hvad angår hifi snobberi så kan man jo blot tænke tilbage på NAD der jo altid har stået for kvalitet og god lyd til endda meget rimelige penge (måske ik just den ekstrem fedeste finish mm. men spille ku det og gedigent har meget af det da været) det har som oftest fået gode test mm. men alligevel i nogle kredse været så'n lidt "ha ha"
Jeg kan så konstatere ved at kikke på finishen af noget af Kina grejet, at det gør total grin med den fra eks. NAD fjernbetjeninger i massiv alu. med forgyldte messing knapper (al'a Primare i sin tid og andre exclusive mærker) de fedeste ren kobber Phono bøsninger, kraftige kabinetter og tykke massive alu fronter, højglans poleret og hele svineriet.. dette på ting der til samme pris her hjemme vil ligne noget der er løgn og bikset sammen hjemme i garagen eller "køkkenbordet"... (med all respekt for DIY. og enkeltes færdigheder indenfor at få dette til at se godt ud dog!!)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
Det rigtig sjove er de vil ikke selv købe det de laver sådan siger mange af dem jeg kender dernede fra .
Hm så kan man tænke sit .
Jah så vil de vil ikke have KREEL.
Der er jo noget med, at de får lavet de billige forstærker i østen ikk Min gode mand
eller har jeg misforstået noget? |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
jensen skrev:
|
Det rigtig sjove er de vil ikke selv købe det de laver sådan siger mange af dem jeg kender dernede fra .
Hm så kan man tænke sit .
Jah så vil de vil ikke have KREEL.
Der er jo noget med, at de får lavet de billige forstærker i østen ikk Min gode mand
eller har jeg misforstået noget?
|
|
|
|
|
|
Og hvad har det med debatten at gøre???
Hold nu tråden stueren, og hold personfnidder og politik ude!!! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|