Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 09:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Det er måske også lidt snobberi fra deres side?? der er jo sikkert for Kinesere lidt mere prestige i at heve produkter fra USA, Europa eller endda DK....  (det er der jo og har været i Japan!)

Dette nok mest blandt landets mere "velslåede" hifi freaks!.. de alm. Kinesere er nok lykkelige bare at have et hifi anlæg af rimelig kvalitet uanset HVOR det er lavet..

Det sjove er at vi her i vesten er p***e glade og navlebeskuende over for vores eget.. og mener at det er mere cool at have "eget" grej stående, og det der der nede fra østen er noget billigt noget uden den store prestige og blær effekt, det næsten uanset hvor fint det så er lavet mm.

Hvor de i Japan og Kina ser stor prestige i at have vestligt grej, da det jo er p***e dyrt!.. og signalere at man har penge og check på det...

Dette har vi jo ikke de store problemer med her hjemme da vores egne produkter i modsætning til Kineserne og Japanerne jo er p***e dyre.

Men hvad angår hifi snobberi så kan man jo blot tænke tilbage på NAD der jo altid har stået for kvalitet og god lyd til endda meget rimelige penge (måske ik just den ekstrem fedeste finish mm. men spille ku det og gedigent har meget af det da været) det har som oftest fået gode test mm. men alligevel i nogle kredse været så'n lidt "ha ha"

Jeg kan så konstatere ved at kikke på finishen af noget af Kina grejet, at det gør total grin med den fra eks. NAD fjernbetjeninger i massiv alu. med forgyldte messing knapper (al'a Primare i sin tid og andre exclusive mærker) de fedeste ren kobber Phono bøsninger, kraftige kabinetter og tykke massive alu fronter, højglans poleret og hele svineriet..  dette på ting der til samme pris her hjemme vil ligne noget der er løgn og bikset sammen hjemme i garagen eller "køkkenbordet"... (med all respekt for DIY. og enkeltes færdigheder indenfor at få dette til at se godt ud dog!!)

mvh.

Så er du atter langt ude.
Det kunne jo også være at de brugte ørene, de kinesere der køber vest hifi? Der er der nogen der gør...(batteriforsyning miju, siger det dig noget? )
Sammenligne med low end NAD, ja det er jo nemt nok.
Men mangler stadig at høre noget ordentligt kina-grej, der kan være med i high end. Ja endda noget der kan være med i mid-fi, lydmæssigt.
Nu du nævner det, vi må godt nok have forskellige indstillinger til kvalitet. Kig lidt nærmere på det kina grej, mangler stadig at se noget der er ordentligt lavet. Ja på afstand ser det måske godt ud, går du tæt på så ser man hvor det er lavet, kina. Så er der design, det gider jeg slet ikke komme ind på, for det meste er sgu' kikset...

Mvh.:´*`:.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Det kunne jo også være at de brugte ørene, de kinesere der køber vest hifi?

ÆVL!

Der er der nogen der gør...(batteriforsyning miju, siger det dig noget? )

JA! det gør jeg!... OG!?

Low end NAD!????

Hvis DEN! udtalelse IKKE er et udemærket og konkret klokke klart eksempel på den hifi snobberi jeg taler om så ved jeg sgu ikke!?...

Tror der er en HELdel ellers glade og tilfredse NAD indehavere der har et og andet at sige om dette?? (men ok, de ved jo vel nok ikke bedre og aner ikke hvad hifi og god lyd er eller???)

Men mangler stadig at høre noget ordentligt kina-grej, der kan være med i high end. Ja endda noget der kan være med i mid-fi, lydmæssigt.

Ren subjektiv ævl fra din side der!.. smag og behag! (og snobberi!!)

Nu du nævner det, vi må godt nok have forskellige indstillinger til kvalitet. Kig lidt nærmere på det kina grej, mangler stadig at se noget der er ordentligt lavet. Ja på afstand ser det måske godt ud, går du tæt på så ser man hvor det er lavet, kina. Så er der design, det gider jeg slet ikke komme ind på, for det meste er sgu' kikset...

Nævn noget konkret!...

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

chillipepper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hej og godaften

jeg kan sgu ikke se problemet i om mit grej er fra kina eller usa, england, tyskland,italien, osv. det betyder jo alligevel at det ikke er til danske arbejdsplasser, skat osv

hvis det lyder godt og er af en ordenligt kvalitet..ja så e det ok med mig, men hvis jeg står og skal vælge mellem to proudukter der lyder ens og ser ens ud vælger jeg nok det billigeste så er jeg ligeglad hvor det kommer fra.

nu læser jeg meget her på siten om blindetest og det kunde da være meget sjovt hvis forhanlerne tilbød denne service...bare en tanke!!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hmm... enten er det min oldefar, eller tipoldefar, som indvandrede fra Tyskland, før bilen var opfundet, men...

Når jeg laver noget DIY, er det altså heller ikke 100% dansk. 
Tjeck lige jeres stamtræ, før I selv skruer højttalerkablerne fast på terminalerne.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Milu skrev:

ÆVL!

JA! det gør jeg!... OG!?

Low end NAD!????

Hvis DEN! udtalelse IKKE er et udemærket og konkret klokke klart eksempel på den hifi snobberi jeg taler om så ved jeg sgu ikke!?...

Tror der er en HELdel ellers glade og tilfredse NAD indehavere der har et og andet at sige om dette?? (men ok, de ved jo vel nok ikke bedre og aner ikke hvad hifi og god lyd er eller???)

Nævn noget konkret!...

Nu må du altså besinde dig miju.

Du kan sgisme da ikke seriøst mene at NAD hører til i toppen af kransekagen?

Det er fint at der er mange glade NAD ejere ligesom der er mange glade Toyota og Skoda ejere.

Udemærkede biler   -   udemærkede forstærkere. Men så heller ikke mere.

Nu har toyota været nævnt tidligere og jeg må altså understrege at Toyota aldrig har været ment som   -   og heller ikke er en bil der skal konkurrere med de tunge drenge ligesom NAD og kina grej heller ikke er det.

Jeg  også anbefale at gå ud i flere forskellige, for dig ubesøgte, forretninger og lytte til hvad de kan præstere af vellyd når den er allerbedst. Måske kan det ændre din, og flere andres, indfaldsvinkel til denne debat.

Venligst

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Milu skrev:

ÆVL! Hvorfor det?

JA! det gør jeg!... DET forklarer ligesom alt... 

Low end NAD!???? Ja...

Hvis DEN! udtalelse IKKE er et udemærket og konkret klokke klart eksempel på den hifi snobberi jeg taler om så ved jeg sgu ikke!?... Det er da ikke snobberi overhovedet, men hvornår er NAD kommet i toppen af high-end?

Helt sikkert og fred med det. Men jeg tror nu nok også det er købt til dels med blik på pengepungen og tror de fleste ville vælge noget andet hvis pengepungen ikke bestemte...

Ren subjektiv ævl fra din side der!.. smag og behag! (og snobberi!!) Dig og dit "smag og behag", så brug dog ørene!!

Nævn noget konkret!... ALT hvad jeg indtil videre har set i Odense, hos brugere, ved udstillinger osv. Og navne kan jeg sku' ikke huske. Hov vent lidt har faktisk haft en Opera Consonance CD 2.2 magen til l**t skal man lede længe efter...

Ingen grund til at hidse sig op Miju... Det jo bare min mening.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:

Jeg  også anbefale at gå ud i flere forskellige, for dig ubesøgte, forretninger og lytte til hvad de kan præstere af vellyd når den er allerbedst. Måske kan det ændre din, og flere andres, indfaldsvinkel til denne debat.

Venligst

"dolph"

Er DU også villig til at ligge fordommene på hylden og lytte til Kina-grej med åbent sind?

Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

jold skrev:
jensen skrev:

Det rigtig sjove er de vil ikke selv købe det de laver sådan siger mange af dem jeg kender dernede fra .

Hm så kan man tænke sit .

Jah så vil de vil ikke have KREEL.

Der er jo noget med, at de får lavet de billige forstærker i østen ikk Min gode mand

eller har jeg misforstået noget?

Nej tro jeg nu ikke .

Men nu kan jeg ikke skrive så meget for jeg er jo inden for salg , men hvis jeg ikke var skulle jeg nok skrive hvorfor .

Jeg har selv gemmen de sidste 5 år haft meget fra østen , noget bedre end andet .

Det andet med krell det må du snakke med dem om , jeg er sgu ligeglad med hvad de gør .

Jeg ved bare meget af det l**t der bliver lavet dernede holder af ..... til og har selv fået meget af det jeg har haft rep af en her i byen .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Scherer skrev:
niklasthedolphi skrev:

Venligst

"dolph"

Er DU også villig til at ligge fordommene på hylden og lytte til Kina-grej med åbent sind?

Ja..............så ganske absolut.......................

Men jeg har brugt det sidste år på en turné rundt i danske, tyske, svenske, tjekkiske og engelske seriøse HiFi butikker og hver gang har jeg bedt om at de stillede det bedste op de kunne yde (efter en kort beskrivelse af hvad jeg værdsætter af lydkarakteristika) og der har jeg altså ikke kunnet undgå at nogle butikker har smidt noget kina grej på kablerne eller nogle kina kabler på grejet.

Jeg prøver bare at sige at jeg har hørt meeeeeeget for nyligt. Og jeg har valgt og jeg er glad.

Jeg mener så ikke min holdning om etik ved køb af kina grej har noget med fordomme at gøre. Det er en nøje politisk, etisk og miljømæssig overvejelse som forbruger.

Jeg har også tidligere ytret mig omkring dette og holder fast ved at jeg ikke kommer i Netto, Bilka, McDonalds, Jensens Bøf Hus (har så vidt jeg ved intet med den navnkundige Jensen herinde at gøre), Aldi etc. etc. men i stedet så vidt muligt handler i min lokale grøntsagsforretning, min lokale bager, min lokale slagter og hos min lokale landmand o.s.v.

Jeg undlader så vidt muligt også at købe produkter som jeg har kunnet konkludere har etik problemer i markedsføring eller produktion.

Da Franskmændene lavede atomprøvesprængninger på Mururoa i Stillehavet undlod jeg f.eks. helt og holdent at købe Fransk vin, vinbjergsnegle, haute couture, franske hot dogs og franske kartofler.

Venligst

"dolph" 

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
miju skrev:

Milu skrev:

ÆVL!

JA! det gør jeg!... OG!?

Low end NAD!????

Nævn noget konkret!...

Nu må du altså besinde dig miju.

Du kan sgisme da ikke seriøst mene at NAD hører til i toppen af kransekagen?

Det er fint at der er mange glade NAD ejere ligesom der er mange glade Toyota og Skoda ejere.

Udemærkede biler   -   udemærkede forstærkere. Men så heller ikke mere.

Nu har toyota været nævnt tidligere og jeg må altså understrege at Toyota aldrig har været ment som   -   og heller ikke er en bil der skal konkurrere med de tunge drenge ligesom NAD og kina grej heller ikke er det.

Venligst

"dolph"

Synes det er yderst komisk at nævne bilmærker i hifisammenhænge. Det går da ikke! Skoda og Toyota er da noget af det bedste der kan fåes i mellemklassen af biler, det er derfor folk køber dem! De bygger ikke biler der skal tage kampen op med Ferrari og Lamborghini i superbils-klassen, eller Bugatti og Koenigsegg i "højeste topfart" klassen, eller Mercedes og BMW i luksus-klassen, eller John Deer og New Holland som bygger Traktorere (selvom Skoda har en bil i luksus-klassen, og Toyota har en bil i superbils-klassen )

Om NAD og kinagrej skal konkurrere mod "de tunge drenge" skal der lidt flere end én til at bestemme, da lydfilosofi er forskelligt fra person til person, derfor er der nogen der uden at blinke ville vælge en NAD eller noget kinagrej frem for evt. noget Dansk, Amerikansk osv. grej Sådan er det bare!

Ydermer synes jeg det er underligt at nogle (siger ikke det er nogen der kommentér i denne tråd) skal, på det nærmest, nedgøre folk hvis de ikke har for flere tusinde kroner hifi stående. Synes lidt der er undetoner der bygger på dette i denne tråd, da kinagrejet for det bedste er billigere end andet tilsvarende grej.

Det er helt fint at alle har deres meninger, og jeg er bedøvende ligeglad med om folk vil spare penge på alt det gode grej man kan få i kina eller ej, for det er ikke mine penge som bliver brugt "forkert" hvis man kan sige det sådan. Smag og behag, nogen vil altid snyde sig selv for en god oplevelse 

At NAD er noget skidt er da vist lidt af en fordrukken humor , til prisen er det noget der rykker, at lyden så ikke passer nogle personer er jo hvad det er, så er det godt der er et langt større udbud end kun NAD i prisklassen. Og den nye masters serie vil jeg da mene ligger godt oppe i highend, har godt nok ikke hørt M3, men surround delene sparker virkeligt røv!

Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

Fremmede
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Mange producenter flytter dele af produktionen til KINA. Den nye 8000-serie fra Audiolab bliver lavet derude. Udviklet i UK! KEF fremstiller de fleste højttalerer på fabrik i KINA! Det giver måske en lidt underlig smag i munden, at de løntunge arbejdsprocesser flyttes til fjernøsten. Hvad skal de så lave i UK? Der går nok ikke lang tid før LINN og NAIM gør det samme!

Men, hvis kvaliteten er uændret, ser jeg intet problem i en flyttet produktion. Det er vel et udtryk for en samfundsændring. Vi går mod et videnssamfund og der er kineserne ikke endnu. Vi i Vesten skal slå os på know-how og forskning. Så kan kineserne lave det manuelle arbejde.

Men selvfølgelig skal kvaliteten være i orden! Den tidligere nævnte Xindak-forstærker er da lækker. Kineserne kan godt selv. 

Mit første rigtige anlæg var NAD! Det var da skide godt..... dengang!

mvh   

Til top Vis Fremmede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fremmede

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Selv de ærke britiske qued esl  fremstilles i kina.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Fiend
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Der er da ikke noget at sige til at alt produktion går til kina, jakkesættene vil tjene grunker og helst 10gange så mange end man kan i virkeligheden.....

Så de eneste der har ret til at være sure er vist dem som vælger venner fra, som arbejder i firmaer som sender produktionen øst på....

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi dette skal handle om biler  men må jeg ikke lige slå fast at kvalitetsmæssigt er Toyota verdens bedste bilmærke. Det er ikke uden grund at alle amerikanske firmaer i 80'er og 90'erne gennemgik samme produktions system som Toyoata TPS (TOYOTA PRODUCTION SYSTEM) som består af lean produktion og JIT (Just in time) , dette heddet på japansk Kanban og tog 15 år for toyota at udvikle  . Hele denne produktionsfilosofi handler om hurtig produktion og levering og særligt kvalitet (ZERO DEFECTS) er nøgleemnet. På listerne over fejl i biler som det tyske TüV agentur laver hvert år over biler ligger Toyota altidnummer 1, mazda nummer 2 og så kommer porshe som biler med mindst fejl.

En lille sjov historie: En amerikansk virksomhed skulle købe et produkt/component fra Japan og krævede en hvis % mæssig fejlrate, den japanske leverandør meddelte tilbage at den ikke kunne komme op på så et højt niveau af fejl men gerne ville sende et par defekte produkter med så raten blev nået  .

Mvh Økonomen

Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Jeg har også tidligere ytret mig omkring dette og holder fast ved at jeg ikke kommer i Netto, Bilka, McDonalds, Jensens Bøf Hus (har så vidt jeg ved intet med den navnkundige Jensen herinde at gøre), Aldi etc. etc. men i stedet så vidt muligt handler i min lokale grøntsagsforretning, min lokale bager, min lokale slagter og hos min lokale landmand o.s.v.

Betaler du moms hos din lokale landmand?

Ikke fordi jeg er uenig i din pointe, jeg ville bare lige påpege at etik er en temmeligt bøjelig størrelse.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
niklasthedolphi skrev:

Betaler du moms hos din lokale landmand?

Ikke fordi jeg er uenig i din pointe, jeg ville bare lige påpege at etik er en temmeligt bøjelig størrelse.

Det formoder jeg da det er godkendte landevejs butikker/gårdbutikker.

"dolph"

mictor001
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

moms af landæg, "jeg handler ikke i Netto", 10 øres kinesere og hvad ved jeg snart ikke - man tror det er løgn så mange kloge og åhhh så politisk bevidste mennesker, der er herinde på det forum.

Hvad med at udveksle meninger om gode musikoplevelser, fede anlæg eller slanke anlæg, men anlæg eller hifi grej, som I er glade for, og så lade vores demokratisk valgte politikere om det med mindstelønnen på den anden side af jordkloden.

Alle de forskellige politiske standpunkter hører vel egentlig ikke hjemme på dette site, men i diverse politiske forums.

Mvh.

Til top Vis mictor001's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mictor001

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Sendt: 06 Juni 2006 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

mictor001 skrev:

moms af landæg, "jeg handler ikke i Netto", 10 øres kinesere og hvad ved jeg snart ikke - man tror det er løgn så mange kloge og åhhh så politisk bevidste mennesker, der er herinde på det forum.

Hvad med at udveksle meninger om gode musikoplevelser, fede anlæg eller slanke anlæg, men anlæg eller hifi grej, som I er glade for, og så lade vores demokratisk valgte politikere om det med mindstelønnen på den anden side af jordkloden.

Alle de forskellige politiske standpunkter hører vel egentlig ikke hjemme på dette site, men i diverse politiske forums.

Mvh.

For mig er det ikke kun politik men i høj grad også etik og det vil jeg mene hører hjemme alle steder.

"dolph"

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Etik er noget de fleste vil tøre sig i røven med....  når det komer til "tegnebogen" GET REAL!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Juni 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Etik er noget de fleste vil tøre sig i røven med.... når det komer til "tegnebogen" GET REAL!!

mvh.

Fnis

Er der nogen der har prøvet at erstatte Kina med Polen, Kinesisk med Polsk, og Kinesere med Polakker?
I Polen kan man ansætte tre ingeniører for det samme beløb som én ingeniør koster i Danmark.

Er det også uetisk osv. at købe grej der er lavet i Polen? Lyder det også ad helvede til?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum