Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 17:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kina vs DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
niklasthedolphi skrev:
vilmann skrev:

Dolf:


Dolph:, tak.


Hvem har lavet den computer du sidder ved?


Det har jeg.



Det passer ikke.
Du har højst samlet den selv.
99,9% chance for at Intel eller AMD ligger i maven på den. Dem glemte jeg vist tidligere i listen.
Citér:

Hvem har lavet det styresystem der ligger på den?


Det har MS.



OK. You're f**ked!
Vi har her at gøre med et firma der i den grad skider på medarbejdernes velbefindende. Og som forøvrigt har masser af udvikling i lavtlønslandende i Østen.
Og Microsoft har masser af permatemps på lønningslisten. Det ville aldrig gå i Danmark. Men næsten alle bruger deres produkter alligevel.
Højst uetisk!
Citér:

Hvilket program bruger du til at læse og skrive i debatten her?


Det er forskelligt. Opera, Mozilla, I.E.


Hvem har lavet den router du bruger for at komme på Nettet?


Det har D-Link.


Du kan fortsætte undersøgelserne ved at ringe til din udbyder og stille de samme spørgsmål.


Er jeg ansvarlig for hvad min udbyder bruger af udstyr?



Hvis du er så politisk korrekt som du ellers har givet udtryk for, så bør du bekymre dig om hvilken hard- og software din udbyder bruger.
Citér:

Hvis en af de tidligere nævnte IT-firmaer er blandt dine svar, er du lige så uetisk som os der fandt et fedt stykke kina-grej til stereoanlægget.


Hvilke tidligere nævnte firmaer?
/vilmann



De står på side 12 i denne tråd, men jeg skal gerne nævne dem igen:
IBM, HP, SUN Microsystems, Microsoft, Cisco, VMware, Oracle og Dell

Samtidig må du gerne svare på hvorfor det er OK at købe og bruge Microsoft-produkter på Intel eller AMD processorer, når det ikke er OK at benytte kinesisk HIFI-grej.

/vilmann
(der ikke synes at dobbeltmoral er dobbelt så godt)

Du er godt nok langt ude......................

Er der nogen i nærheden der kan hjælpe dig?

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:
niklasthedolphi skrev:
[

Nej. Det Jeg siger er at det ikke er lykkedes kineserne at lave noget HiFi af det som har været repræsenteret i de mange HiFi forretninger jeg har besøgt og som samtidig har været i en klasse hvor butiksindehaveren har betragtet det som blandt deres bedste hvor jeg har anset det som vellydende. Jeg har altså, i de tilfælde hvor jeg er blevet præsenteret for kinagrej forholdsvis hurtigt (minutter) kunnet konkludere at det ikke var godt uanset om jeg vidste det var kinagrej eller ej. Så det skal nok mere forstås sådan at de ikke har lavet noget der kan blande sig med eliten/toppen af kransekagen. Det synes jeg også tydeligt fremgår af mine tidligere indlæg hvor jeg sammenligner med bilindustrien som en metafor. Dit måde at fortolke mig på må skyldes andre faktorer. Og min holdning omkring etik er i høj grad mere gående på Kina som helhed. Massakren på den Himmelske Freds Plads, Besættelsen af Tibet, forureningsproblemer og ligegyldighed overfor samme, kopiprodukter, manglende kvalitet, ingen back-up, arbejdsmarkedspolitik etc. etc. Jeg har intet imod den enkelte borger og har flere venner fra den egn i verden.

Massakren på den himmelske fredsplads fandt sted for snart 20 år siden og hvad har det lige med private kinesiske virksomheder at gøre! Du vil straffe private kinesiske hifi producenter, og derved den almindelige kineser, for noget den kinesiske stat gjorde imod sin befolkning?

Men det er det nuværende diktatur som udførte det og som stadig står for samme grad af manglende opfyldelse af internationale standarder for menneskerettigheder.

Besættelsen af Tibet fandt sted i 1950!!! De mennesker som lever af at producere Hifi var for en stor dels vedkommende sikkert ikke engang født dengang.

Men det nuværende diktatur holder stadig på at Tibet er en del af Kina i modstrid med den Tibetanske befolkning.

Hvor langt tilbage i tiden vil du gå?

Ikke længere end til kun at indbefatte gerninger som det nuværende diktatur er ansvarlig for at fastholde konsekvenserne af.

Vi kan også lade være med at købe Polsk fordi de var kommunister eller Tysk fordi de igen i dag har mange nazister.

Eller vent vi kan lade være med at købe dansk mælk pga nogle tegninger.....

Du er godt klar over at mange vestlige lande sælger foruregningskvoter - betyder det så at du heller ikke vil handle hifi fra lande som gør det?

Det vil jeg medtænke i min holdning til de lande.

Kopi produktionen er et problem ja, men det har meget med den kinesiske kultur at gøre og det vil der med tiden blive rettet op på så længe landets velstand stiger.

Det er nu det er et problem.

Og så siger du at du har Windows som styresystem. Microsoft skal du så også lige holde op at handle med for de har ligesom Google og Yahoo givet efter for den kinesiske regerings pres omkring ytringsfriheden.

Her er der ingen alternativer. For mig i hvert fald. Det er for nemt at bruge det som argument for at nedgøre mine idealer og forbrugerfilosofi. Den holder simpelthen ikke. Og bare fordi man forsøger så vidt det nu er muligt, i de rammer man nu en gang eksisterer, på at efterleve et sæt idealer og principper, betyder det jo ikke at man leve det 110% ud for det ville totalt omskære en fra afverdenen og fjerne alle livets relationer.

Men det hjælper helt sikkert meget på forholdene i Kina ikke at købe de produkter som nu engang bliver produceret af almindelige kinesere. Velstand og uddannelse er nogle af de bedste værn imod diktatoriske regimer. Men jeg kan forstå at du mener at der ikke er nogen grund til at kineserne skal have en mulighed for at de måske om 10 - 20 kan få indført demokrati?

Demokrati i Kina ville være et stort fremskridt men det mener jeg ikke man støtter kampen for ved at købe kinesisk.

Prøv at sætte tingene lidt i perspektiv.

At du så ikke mener at det kinesiske hifi som du har lyttet til ikke er godt er så ok udfra et subjektivt synspunkt. Men det berettiger ikke at man kan kalde alt kinesisk hifi for l**t. Men ok jeg glemte lige at du sikkert har hørt ALT kinesisk hifi 

Hvad har du hørt af vellyd siden du mener at kina grej kan konkurrere. Det må jo så være på et rimelig gennemsnitligt eller lavt niveau at din reference ligger hvis du mener at Kina grej lyder godt.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke at kigge længere end under Hifi4all's anmeldelser af Kina grej for at høre ros til det. Eller du kan spørger det utal af mennesker herinde som bruger hifi udstyr fra Kina.

For imodsætning til dig så påstår jeg ikke at jeg alene ved bedst....

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Du behøver ikke at kigge længere end under Hifi4all's anmeldelser af Kina grej for at høre ros til det. Eller du kan spørger det utal af mennesker herinde som bruger hifi udstyr fra Kina.

For imodsætning til dig så påstår jeg ikke at jeg alene ved bedst....

Nej måske ikke men til forskel fra dig så bruger jeg så mine egne ører.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Dolf jeg gider ikke diskutere med dig mere for du er åbenbart fuldstændigt uden for pædagoisk rækkevide

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Indlæg: 113
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Dolf jeg gider ikke diskutere med dig mere for du er åbenbart fuldstændigt uden for pædagoisk rækkevide

Næ du. Det er nok dig der er uden for psykiatrisk rækkevidde.

Du skal da ikke tro at en diskussion bare ender med at den ene får ret. Sådan er det da ikke selvom du kæmper en hård kamp for det.

Og så lige for en ordens skyld.................det er dolph og ikke dolf.

"dolph"

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests
 
Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline
Indlæg: 802
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 02:03 | IP-adresse registreret  

ok Dolf.
Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
vilmann skrev:
niklasthedolphi skrev:
vilmann skrev:

Dolf:


Dolph:, tak.


Hvem har lavet den computer du sidder ved?


Det har jeg.

Det passer ikke. Du har højst samlet den selv. 99,9% chance for at Intel eller AMD ligger i maven på den. Dem glemte jeg vist tidligere i listen.
Citér:

Hvem har lavet det styresystem der ligger på den?


Det har MS.

OK. You're f**ked! Vi har her at gøre med et firma der i den grad skider på medarbejdernes velbefindende. Og som forøvrigt har masser af udvikling i lavtlønslandende i Østen. Og Microsoft har masser af permatemps på lønningslisten. Det ville aldrig gå i Danmark. Men næsten alle bruger deres produkter alligevel. Højst uetisk!
Citér:

Hvilket program bruger du til at læse og skrive i debatten her?


Det er forskelligt. Opera, Mozilla, I.E.


Hvem har lavet den router du bruger for at komme på Nettet?


Det har D-Link.


Du kan fortsætte undersøgelserne ved at ringe til din udbyder og stille de samme spørgsmål.


Er jeg ansvarlig for hvad min udbyder bruger af udstyr?

Hvis du er så politisk korrekt som du ellers har givet udtryk for, så bør du bekymre dig om hvilken hard- og software din udbyder bruger.
Citér:

Hvis en af de tidligere nævnte IT-firmaer er blandt dine svar, er du lige så uetisk som os der fandt et fedt stykke kina-grej til stereoanlægget.


Hvilke tidligere nævnte firmaer? /vilmann


De står på side 12 i denne tråd, men jeg skal gerne nævne dem igen: IBM, HP, SUN Microsystems, Microsoft, Cisco, VMware, Oracle og Dell Samtidig må du gerne svare på hvorfor det er OK at købe og bruge Microsoft-produkter på Intel eller AMD processorer, når det ikke er OK at benytte kinesisk HIFI-grej. /vilmann (der ikke synes at dobbeltmoral er dobbelt så godt)


Du er godt nok langt ude......................




Det forstår jeg ikke. Jeg stiller spørgsmål, du svarer ikke, jeg er langt ude.
Men OK, så er vi to der er er langt ude.

Citér:

Er der nogen i nærheden der kan hjælpe dig?


"dolph"



Ja da. Min kinaforstærker har en ganske terapeutisk indvirkning på mit sind


/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Scherer
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 686
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Dolph:

Jeg kan simpelthen ikke blive klog på dig! Du skriver at der ikke har været noget Kina-grej der har kunnet måle sig med det bedste du har hørt. Fair nok, men der er altså også et ret stort marked for folk, som undertegnede, der ikke har råd til at smide en mindre formue efter et stereoanlæg.

Men vi har måske ikke lov til at købe det der i vores ører lyder bedst?

Jeg finder din arrogance over for os som er finansielt under dit niveau meget frastødende


__________________
MVH Morten
Mit stereo


Til top Vis Scherer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scherer
 
DennisDK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 85
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Nu er vellyd jo gudskelov en smagssag men jeg har bestemt også hørt vellydende kinesisk hifi - ingen tvivl om det.
Diskussionen omkring kinesisk hifi, børnearbejde, arbejdsvilkår osv. osv. er uendelig og uden egentlige svar. Deres kultur er meget anderledes vores både hvad angår arbejdstid, livsstil, infrastruktur, politisk opbygning osv. osv. At sammenligne er derfor heller ikke helt nemt. Hvad med istedet at slå ned på de lande der er lokaliseret i vesten men benytter sig af børnearbejde eller underbetalt arbejdskraft når de får produceret deres produkter.
Dolph din antipati mod kinesisk hifi og at det lyder, ifølge dit eget udsagn", mere eller mindre af l*rt er vist mere begrundet i noget rent psykologisk. Du kan ikke lide kina pga. deres diktatur og deres menneskerettigheder. Men, undskyld mig, hvad f*nden har det dog med lyden på deres hifi-udstyr at gøre. Så lytter du jo nemlig ikke med ørene men med den irrationelle del af hjernen. Den del af hjernen der har bestemt at det skal lyde dårligt fordi kineserne er dumme. Lidt den samme barnligt, latterlige holdning til tingene som visse vestjyder har omkring tyskerne der "invaderer" deres strande om sommeren, men alligevel tjener fedt på de selvsamme tyskere. Du beviser det jo ved at du vil overveje at købe ind fra andre lande pga. forurening osv. Vil du så heller ikke handle dansk fordi Dansk Folkeparti har fået så meget magt. Eller engelsk fordi de har et kæmpemæssigt hooligan-problem? Amerikansk fordi de ikke vil underskrive Kyoto-aftalen? Eller andre grunde som er af mere eller mindre personlig grad?
Al respekt for du ikke bifalder kinesisk lyd - så hold du da endelig fra det. Men vellyd er gudskelov en smagssag!

 

Til top Vis DennisDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DennisDK
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 08 Juni 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Nå, det var vist det - på trods af henvisningerne kunne i heller ikke denne gang finde ud af at styre det!!

Tråden burde have været lukket tidligere - det beklager vi, men vi havde en lille forhåbning om at de voksne mennesker der deltog i debatten rent faktisk kunne opføre sig som sådan. Det kiksede desværre igen.....



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 13
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes