Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 13:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: AM Pro rca kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2014 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

hej 

Jeg ønsker noget som kan du tale sig om dette kabel .. ud over den test som er lave her på hifi4all.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=2659&zoneid=3

ønsker kun indlæg fra dem som har hørt kablet , og gerne  op imod andre kabler, beskriv gerne positivt  og negativ og hvad de syntes..

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Har købt deres HDMI kabler og disse har ikke skuffet mig, med hensyn til signal kablerne, vil jeg sige, køb dem, og prøv dem, de koster ikke en
herregård, og er du ikke tilfreds, så skal jeg nok købe dem De kan passende komme med til Esbjerg hvor jeg er ved at samle lidt anlæg på min
arbejdsplads, noget gammel vintage Marantz, mangler dog en cd afspiller og en tuner, og derfor signalkabler

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2014 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

jo det vil jeg endelig også .. men orker ikke og skal til at lode dem ud af mit selvbyg effektforstærker  hvis de ikke er i orden 

Grimm.e.ulv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 August 2009
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hey

Hvis du vil smide en 6-8000 kr i depositum , så må du låne et af mig.
Ja det er p***e besværligt, at pille fra, bøvlet at sætte til igen, (og ingen radio så længe),
men hva'....det er jo jul, også for os nørder!

Smid en PM, hvis det har interesse.

Mvh

Grimm.E.Ulv
Til top Vis Grimm.e.ulv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grimm.e.ulv

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2014 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

tak for bydet ,.. men det skal jo klippes i stykker og loddes ind i min forstærker ... så det går nok ikke 

Grimm.e.ulv
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 18 August 2009
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Hej igwn

Nå det krydsede lige i cyberspace

Klippe stik af osv, ja det går sgu ikke, selvom det er jul....

Mvh

Grimm.E.Ulv
Til top Vis Grimm.e.ulv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grimm.e.ulv

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 December 2014 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt som jeg har fået af en ven, så jeg kunne prøve og sammenligne dette med nogle af mine egne kabler.
Jeg syntes AM kablet er ganske godt, specielt set i lyset af prisen, jeg er dog ikke enig med "Gige" i, at dette kabel følger med f.eks. DH-
Labs "Air Matrix", jeg syntes nok mere det minder om Blue Jeans Cable "LC-1", som også er et hit til prisen. AM kablet virker dog mere
lækkert at se på og røre ved end LC-1 kablet.
Men jeg kunne nævne en del kabler der er bedre en AM, men de er også dyrere.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2014 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

oki det blev det ikke nemmer af .. forstærker er groundsound.. med digifilter .. og selvfølgelig mine maggi   forforstærker bliver nok skiftet på et tidspunkt..

ønsker at få  så meget ud af det så muligt.. uden at smide store summer af penge..

miav

hvad er det du oplevet am kablet ikke kan som de andre kan

jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2014 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Jeg ejer kablet og lavet Ceteris paribus sammenligning med Van Den Hul - The Name, samt et udgået kabel fra black rhodium med navnet Oratorio.

Første gang var setup'et et par dali 850 med en Herman Kardon 1.5 signature effekt forstærker samt en onkyo tx-8050 stereo receiver med indbygget DAC.

AM kablet var relativt varm i lyden med en fyldig bas og musikalsk mellemtone, mens toppen lød lidt indelukket og kedelig. I forhold til de 2 andre var der færre detaljer og mindre hul igennem. Jeg husker at især Moby's - In my heart (New mix) og Fleetwood Mac - Isn't it Midnight lyd fantastisk.

Jeg hører rigtig meget trance og andre elektroniske musikgenrer der aldrig har set skyggen af rigtige instrumenter. Fælles for alle disse genere, er at jeg mener de lyder bedst, når bassen er skarp, hurtig og veldefineret, og diskanten er lys og klar. Musik som rummer alt fra Prodigy til Infected Mushroom, Tiesto til Trentemøller var ikke noget som AM kablet klarede specielt vellykket. Det lød generelt kedeligt, og brutaliteten i musikken manglede.

Lyden fra The Name kablet, i forhold til AM kablet var ret ens. Name havde en smule strammere bas og diskanten var en smule lysere. Generelt var det en smule bedre egnet til det musik jeg hører, så foretræk Name kablet.

Oratorio kablet havde jeg høje forventninger til, da det blev anskaffet brugt. Nyprisen på det kabel var i sin tid over 3.500 kr, hvilket er mange gange højere end hvad AM og Name koster. I forhold til de andre 2, var lyden radikalt anderledes, bassen var i en anden verden, den var øretæveindbydende stram og præcis, og føltes på samme måde som til koncerter med elektronisk musik. Mellemtone området var meget veldefineret mens diskanten lød som noget der kunne springe rødvinsglas i stykker med forfærdelige s lyde. Generelt mange flere detaljer end de 2 andre kabler, og til elektronisk musik uden trommer og vokaler var kablet godt. Til alt andet var lyden alt for skarp. Efter et par uger endte jeg med at gå tilbage Name kablet og måtte bittert erkende at Oratorio var et totalt miss match i forhold til mit setup.

Et par måneder senere skiftede jeg Dali 850erne ud med et sæt 870er, og prøvede igen alle kablerne igennem. Forskellen på AM og Name næsten den samme som ved 850erne, jeg synes dog at lyden bliv lidt for varm med AM kablet, til Moby og Fleetwood Mac. Endte med at bruge Oratorio kablet, bassen var betydeligt bedre end ved de andre 2 og der var langt flere detaljer. Skærpe S-lyde var dog stadigvæk et problem.

Siden hen har jeg skiftet receiveren ud med en USB to spdif konverter, separat DAC og forforstærker, samt anskaffet et sæt Van den hul - The Sea og et sæt The jubilee også fra vdh. Ved senere kabel eksperimenter, prøvede jeg at benytte forskellige kombinationer med det forbandede Oratorio kabel, men S-lyde blev ved med at være et problem. Ved lidt af et tilfælde prøvede jeg at benytte Oratorio kablet som digital kabel i stedet for the name, og der tabte jeg godt nok kæben, da jeg fik sat noget musik på. Lydbilledet blev meget mere roligt og behageligt, med en lagt højere grad af detaljer.

AM kablet har jeg for nyligt smidt i min fars anlæg mellem forstærker og cd afspiller. Han hører primært klassisk musik og er godt tilfreds med kablet.

Moralen på denne lange historie, er at det i høj grad kommer an på ens system samt musiksmag, hvorvidt et givet kabel lyder "godt" eller ej.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff

Peter ht-byg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Maj 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 December 2014 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Køb det og prøv det, kablet er meget bedre en prisen angiver, det er et kanon kabel til prisen.
Jeg har masser af kabler i forskellige prisklasser, jeg har prøvet det op imod.

Blue Jeans kablet LC-1 er meget meget kedelig i forhold til AM-kablet og AM-kablet er meget mere musikalsk uden skarphed.

DH-Labs Air Matrix har nok en lidt kraftigere bas, men AM-kablet er måske lidt mere musikalsk.

Du skal op i de dyrere VDH-kabler(The Second, The Orchid) før AM-kablet må give op og se sig slået.

Så hvis det skal være godt og billigt kan AM-kablet anbefaldes
Til top Vis Peter ht-byg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter ht-byg

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2014 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

DH-Labs "Air Matrix" er mindst ligeså musikalsk som AM-kablet, men der er bedre bas, mere åben mellemtone, samt en væsentligt bedre
defineret diskant, også er der perspektivet, det er væsentligt bedre på DH-Labs kablet.

Man behøver ikke at gå helt op i The Orchid, The Second eller The Jubilee Hybrid for at det bliver markant bedre, her gør VdH D-501
Hybrid det meget mere rigtigt, og dette kabel kan også købes som løs meter vare.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2014 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

hej

nu fandt jeg selv lige nogle kabler frem som jeg fik med min forforstærker ..  advance kabler ,, ser fine dyre ud .. kender intet til den  har bare ligget i en kasse..

sat den op imod mine hjemme lavet kabler ..(XLR balanceret).. lyden fra disse er lige på og kraftfuld.. men adcance kablerne .. er det lige som om der er noget som har hængt et tæppe ned foran højtalerne,, det hele ud over bassen virker mere dæmpet,, og sløret..

er det fordu et ene sæt køre balancere.. eller har det ingen betydning 

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 12 December 2014 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt det nævnte signal kabel og for ikke så lang tid siden, deres digital kabel også. Signal kablet erstatter et Stripline og digital kablet erstatter et blåt kabel, der fulgte med min Danish Audio Design Dac10. Da dette kablet er ret kort og dac'en så stod ret uhensigtsmæssigt, måtte jeg have et noget længere. Først købte jeg et helt ualmindeligt almindeligt digital kabel i Føtex, for at få dac'en placeret bedre. Dette kabel, til næsten samme pris som AM kablet, lød noget fyldigt i bassen og en anelse tilbage holdent opefter, men dog ikke dårligt. Det kunne da bruges. Da jeg fik AM digital kablet på, var det som jeg fik det korte blå på igen, dog er det blå en lille knivspids livligere opefter. Men utroligt det AM kabel lød så godt.

Signal kablet gav i forhold til Stripline kablet, mere fin udklingning, især opefter og en smule mere afslappet, men bassen lød sjovt nok også lidt friere. Mellemtonen er god. Her er ikke noget negativt for mig at sige.  Jeg kan uden forbehold anbefale dig kablet. Jeg kan ikke tro, det vil degradere din lyd på nogen måde. Men den net strømpe, der er på kablet, er i en slags hård plast eller sådan og jeg ved ikke om det bliver ødelagt, hvis du klipper det i mindre bidder. Men kablet koster ingenting, så går det ikke, så er det kun mindre end 3 hundrede kroner.

lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Marts 2015 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

nu har jeg være lidt i gang med at måle lidt

skal købe

6 sæt
AM75331 (1,5 m 2xRCA)

3 sæt

AM75333 (3,0 m 2xRCA)

men hvis der er nogen, som har andre bud så byd endelig ind ..
bestiller dem sidst på ugen, med mindre der komme bedre bud til sammen pris ca

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 10 Marts 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det fås ikke bedre til prisen! 
Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes