| Forfatter |
|
lille_smed Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2602
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
er der nogen af jer magnepan ejer som har skiftet højtaler kabler i jeres højtaler, men forbedringer til følge.. ud fra hvad jeg kan se, ser kablerne ikke dyre ud i mine 3a..
men gider endelig ikke begynde og gøre en masse ved det , hvis det ikke hjælper noget..
min plan er at skifte til
http://hifistore.dk/talk-cables-114/talk-hoejttalerkabel-p52 4
__________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror ikke på det giver meget trods talk-kablet er et udmærket højtalerkabel...især til prisen.....ikke på de små stumper og længder der er der.........
velkommen....
PS. hvis jeg skulle forbedre mine 3.6 så skal jeg ha fundet om der findes et aktiv delefilter der passer netop til magnepan....bruger nu behringer dqx24/96 da jeg kører dem elektronisk med sub på, og kun det passive mellem mellembåndet/diskanten, som sidder inden i.....
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden forbedring, der kan høres, er at lave noget stativ/afstivning, som kan holde højttaleren helt fast, så den ikke giver rekyl modsat membran bevægelsen i bassen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
tror ikke på det giver meget trods talk-kablet er et udmærket højtalerkabel...især til prisen.....ikke på de små stumper og længder der er der.........
velkommen....
PS. hvis jeg skulle forbedre mine 3.6 så skal jeg ha fundet om der findes et aktiv delefilter der passer netop til magnepan....bruger nu behringer dqx24/96 da jeg kører dem elektronisk med sub på, og kun det passive mellem mellembåndet/diskanten, som sidder inden i.....
|
|
|
jeg bruger groundsound filter på mine .. det virker super... deler imellem bas og melllem tone ,så jeg slipper for den filter kasser der er på mine magnepan.. planen er at de skal køre fuld aktiv, når næste næste forstærker er bygget færdig syntes bare ikke det giver nogen mening at skifte kabler imellem højtaler og forstærker og ikke skifte dem inden i .... det er også derfor jeg er lidt skeptisk over for dem som, skrive kabler gør så meget .. når de laver a/b lytning imellem to sæt kabler,, muligt der kan høres forskel, men skal man gøre det helt rigtigt, skal man jo skifte kablet inde i højtaleren sammen med de andre.. for hvem ved hvilken kvalitet producenterne bruger __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
villavalium Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Online Indlæg: 164
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her gav det stor forbedring at fjerne sikringerne og erstatte med noget mindre sikkert !
Og udskifte bøjlerne til små stumper højttalerkabler.
Men god ide´, måske skulle man prøve de interne kabler også !
Vh
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu skal det prøves det med kabler... da jeg ikke vil smide det store summer på det i første omgang .. ( kan ikke sige jeg ikke vil, hvis jeg bliver overbevist om der er en forskel)
lige nu er talk 3 nok det bedste bud. med mindre i har et bedre bud på et.. ca samme pris.. da jeg skal bruge en del meter.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lille_smed... villavallum har ret med hans indlæg. Det ståll**t Maggies er født med, er noget skidt. Skift kortsluningsbøjlen(erne) ud med noget godt kobberkabel. Hvis du tør bypasse sikringerne er hér et link: http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/hsu-fuse.htmlNu er Magnepaner virkelig strømhungrende, så der skal noget kvadrat til. Havde almindelige "flade" kabler = ok. Skiftede til V.d.H D-352, fremragende skift, masser af mere "hul igennem". Måtte prøve Magnum Hybrid, og det gav lige det lille ekstra i dynamik og opløsning. Når du nu spørger, så "go for it". Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Lille_smed... villavallum har ret med hans indlæg. Det ståll**t Maggies er født med, er noget skidt. Skift kortsluningsbøjlen(erne) ud med noget godt kobberkabel. Hvis du tør bypasse sikringerne er hér et link: http://www.integracoustics.com/MUG/MUG/tweaks/hsu-fuse.html
Nu er Magnepaner virkelig strømhungrende, så der skal noget kvadrat til. Havde almindelige "flade" kabler = ok. Skiftede til V.d.H D-352, fremragende skift, masser af mere "hul igennem". Måtte prøve Magnum Hybrid, og det gav lige det lille ekstra i dynamik og opløsning. Når du nu spørger, så "go for it". Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren |
|
|
hehe du ved ikke lige hvor mange meter jeg skal bruge .. 30 meter .. det bliver en noget af en omgang med 300 pr meter .. hvis man kun skulle bruge 4 .. så var det en anden sag __________________ jeg kan ikke få nok membranareal
|
| Til top |
|
| |
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
| Sendt: 08 Marts 2015 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
lille_smed skrev:
Boydk skrev:
Du vil ikke fortryde, selvom det koster 300,- meteren |
|
|
hehe du ved ikke lige hvor mange meter jeg skal bruge ..
30 meter .. det bliver en noget af en omgang med 300 pr meter .. hvis man kun skulle bruge 4 .. så var det en anden sag |
|
|
Ja, det skal man lige huske... Når man spørger om råd får man som regel råd ud fra rådgivers synspunkt, ikke ud fra spørgers... Det kan så
nok vendes begge veje - rådgiver bør forhøre sig om det aktuelle behov, men kan så også argumentere for at ved unormale behov bør
spørger fortælle herom... Ergo... Vi går tit galt i byen af hinanden fordi vi ikke informerer/spørger tilstrækkeligt.
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 09 Marts 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efterklang....
Var lige ved at fare i blækhuset, for det var da noget mærkeligt bras at fyre af, indtil jeg lige læste lille_smed´s 1. indlæg igen . Mine trætte øjne havde åbenbart misset "I højttaleren". Tak for "heads up" . Lille_smed, der er ikke plads til 30 meter højttalerkabel i en MG 3.3 , men 1 meter af det i en anden tråd omtalte SilverSonic kunne måske være et bud??? det burde ku´ dække begge højttalere incl. jumpers __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
lille_smed Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2015 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
grunden til at jeg kommer til at bruge så mange meter, er at jeg komme til at køre digi filter på det hele.. og forstærkeren ikke lige kan sættes helt tæt på højtaleren, da den fylder en del..
er der ikke andre bud på højtaler kabel .. til en PRIS omkring 60 kr pr meter
|
| Til top |
|
| |