Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende mester......rart at høre du er på sporet igen....
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 November 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dumbo
Hæhæ, ja man bliver jo helt perpleks når kun den øverste tredjedel af højttaleren laver noget lyd man kan høre 
Men nu er der igen ved at være styr på lyden i Casa Dejen; der er stadig lidt med perspektivet, der ikke heeelt er som det skal være endnu, men det er "fine tweaking" fra nu af.
Jeg har da i al fald lært en del, om ikke andet...
MVH
PS: I øvrigt har jeg leget lidt kabel-leg med mine VdH Integration og Second fra CD-pre - sidstnævnte vinder på homogenitet, perspektiv og bund (det går lige lidt dybere). til gengæld er der ikke så meget "spræl" her som med Integration; ak ja, man kan ikke få det hele (eller ka´man??) __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Så er der lidt nye billeder - jeg undskylder på forhånd det sirlige kabelrod, men jeg er ikke færdig med at rode rundt med kabler, idet mit VdH Revelation Ht-kabel er så godt som på vej til det hollandske for at blive retermineret med VdHs egne stik. Jeg rydder op senere

Sådan ser den nye ud - det er jeg endog meget tilfreds med 
A
Audia´en står på granit, der er placeret ovenpå nogle kortstykker for at skåne gulvet; den trykker godt ned i de "bløde" brædder med sine 52 kg 

Mine nyindkøbte IKEA-borde er lydmædssigt en forbedring over mit tidligere TV bord - men det er altså lidt vanskeligere at få ormene gemt af vejen. Især fordi mine netkabler er 3 meter lange - når jeg er kommet lidt længere er kabelbakker nok den eneste løsning, men jeg gider ikke nu!

- jo mere jeg kigger på det billede, jo mere kan jeg jo godt se, at de kabler skæmmer synsindtrykket - 

Se lige den bagside
Byggekvaliteten er noget af det bedste, jeg har set. Her skal selv ML og Krell stå tidligt op for at være med.

Min nye stikdåse - jeg har faktisk ikke rigtigt lyttet på hvad den gør i forhold til standard-dåsen; jeg købte den bare samtidigt med de røde hospitalskabler. Til gengæld er de mere dynamisk udstrakte, især i toppen synes jeg det høres. Jeg vil ved lejlighed prøve at nærlytte med et enkelt kabel ad gangen, for at få en mere præcis idé om hvad de gør.

Det hér er et forsøg - og det virker. Jeg har prøvet med en bly-bar på 10 kg, men den gør slet ingenting ved lyden i forhold til haglene: Bedre perspektiv, mere ro i lydbilledet og fastere bund. Årsagen hertil tror jeg skal findes i mit meget gyngende, resonansfremkaldende trægulv; haglene dæmper simpelthen resonanserne i det øverste kabinet, og det kan man tydeligt mærke på poserne.
Min kæreste har lovet at sy mig nogle poser til dem .

"Back to basics": Der er flyttet tilbage til udgangsopstillingen - og sådan bliver det.
Jeg er IKKE i mål endnu, der er bestemt stadigvæk en del af den øvre bas, der "roder". Det går ud over perspektivet, der ikke er godt endnu. Men jeg er på sporet, så jeg "arbejder" videre...
- god søndag!
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud mester......lækkert setup.....
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fremragende 
Så fik du endeligt løst dit effektproblem, og skal man gøre noget så kan man lige så godt gøre det ordentligt, ikke sandt?
Lækker, Lækker amp, lækkert setup og flotte billeder. Kunne godt forestille mig at den Audia kunne gøre skønne ting ved dine VR-4jr. Lækre kabler og stikdåse, hvor hra du købt disse henne og hvor møj skal man bløde for noget sådant i festlige farver?
TILLYKKE  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til de meget omtalte HOSPITALSKABLER kan jeg kun tilråde dig , at prøve nogle andre.
I hifiklub vejle havde vi lytteaften , her hos mig, og de røde kabler var bare ikke gode nok.
Vi prøvede det i tre omgange og hver gang røg det hurtigt af, det lyder ikke nær så godt som hverken Compact som Gorm havde med eller mine egne Mictor cables.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
|
Fremragende 
Så fik du endeligt løst dit effektproblem, og skal man gøre noget så kan man lige så godt gøre det ordentligt, ikke sandt?
Lækker, Lækker amp, lækkert setup og flotte billeder. Kunne godt forestille mig at den Audia kunne gøre skønne ting ved dine VR-4jr. Lækre kabler og stikdåse, hvor hra du købt disse henne og hvor møj skal man bløde for noget sådant i festlige farver?
TILLYKKE 
|
|
|
Tak for de pæne ord, blackhawk 
Ja, effekten er kommet for at blive, det er der ingen tvivl om. Utroligt(!) at 100 watt kan lyde af så ufatteligt meget; uanset hvor højt jeg spiller, er der total kontrol over begivenhederne. Jeg er SÅ glad for den .
Stikdåsen er købt hos Audiocompagniet, indvendigt er den beklædt med kobber "en masse", men mere ved jeg ikke om den.
Kablerne har jeg fundet i køb/salg/bytte, efter at have læst meget positivt om dem herinde. KvK m.fl. har testet dem op mod mange af de (dyrere) alternativer og fundet dem bedre. De virker bedre her end standardkabler.
Mht farverne, så må jeg jo leve med den "festivitas" de giver 
Hvordan ser det i øvrigt ud på højttalerfronten hos dig? Jeg mindes du var på udkig efter nye, fik du lyttet rundt - også på Von Schweikert?
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
|
Med hensyn til de meget omtalte HOSPITALSKABLER kan jeg kun tilråde dig , at prøve nogle andre.
I hifiklub vejle havde vi lytteaften , her hos mig, og de røde kabler var bare ikke gode nok.
Vi prøvede det i tre omgange og hver gang røg det hurtigt af, det lyder ikke nær så godt som hverken Compact som Gorm havde med eller mine egne Mictor cables.
|
|
|
Ok, hvordan lød det medfølgende netkabel til Flight 100 i det selskab?
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 20 November 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
blackhawk skrev:
|
Fremragende 
TILLYKKE 
|
|
|
Tak for de pæne ord, blackhawk 
Ja, effekten er kommet for at blive, det er der ingen tvivl om. Utroligt(!) at 100 watt kan lyde af så ufatteligt meget; uanset hvor højt jeg spiller, er der total kontrol over begivenhederne. Jeg er SÅ glad for den .
Stikdåsen er købt hos Audiocompagniet, indvendigt er den beklædt med kobber "en masse", men mere ved jeg ikke om den.
Kablerne har jeg fundet i køb/salg/bytte, efter at have læst meget positivt om dem herinde. KvK m.fl. har testet dem op mod mange af de (dyrere) alternativer og fundet dem bedre. De virker bedre her end standardkabler.
Mht farverne, så må jeg jo leve med den "festivitas" de giver 
Hvordan ser det i øvrigt ud på højttalerfronten hos dig? Jeg mindes du var på udkig efter nye, fik du lyttet rundt - også på Von Schweikert?
MVH |
|
|
Selv tak, det er godt nok en rigtig lækker "lille" amp du har dig der, sidder selv og nyder detaljerne i håndværket på dine billeder. 
Med hensyn til speakere så endte jeg hos Frederik Carøe fra DCA, og eftersom jeg altid har haft meget stor respekt for de ting som Herr. Duelund i sin tid fandt på, så købte jeg et sæt DCA 2.0. Glæder mig meget til at modtage dem, når de er færdigbyggede. Indtil da henslæber jeg mine dage med nogle ret trætte Dali 450, som efterhånden er ved at nå deres end of life..
Magen til dynamik skal man lede længe efter, og til vokal og akustisk musik som jeg hører meget så var den bare lige i øjet. Når min økonomi er kommet til sig selv efter den udskrivning, så ender jeg med en brugt ML/Krell amp+preamp. Og så bør der være lidt musika til de næste par dage 
Netkabler er jo næsten en religion, men et er sikkert. Jeg skal have styr på mine strømveje snarest muligt, gerne med festlige røde orme. __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med Dej,
Du har dæwlerme rigtig revet dig i IKEA - det er sq da de dyre borde til 125/stk!
Det er godt at se, at der er ved at være styr på det. Har du eksperimenteret lidt med vinklingen af HT'erne, eller skal de blot stå og stirre lige ud i luften?
Med høflig søndagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjaer skrev:
Vi prøvede det i tre omgange og hver gang røg det hurtigt af, det lyder ikke nær så godt som hverken Compact som Gorm havde med eller mine egne Mictor cables. |
|
|
Hej kjaer,
Jeg ville nu passe lidt på med at prøve nogle andre, sådan umiddelbart. Selv om det selvfølgelig altid er sjovt
De lokale strømforhold har nemlig en ganske afgørende betydning for, hvordan et netkabel lyder. Lige så godt, som det kan være ét sted, lige så skidt kan det være et andet.
Så det eneste, du reelt kan bruge den omtalte lytteaften til, er konklutionen omkring, at hospitalskawlerne ikke har den ønskede virkning på din bopæl - andre steder vil virkningen være anderledes
Med velopdraget søndagsskolehilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det er bare smukt det anlæg ! Jeg skal også ha' prøvet de røde slanger på et tidspunkt...
Dejen skrev:
Min kæreste har lovet at sy mig nogle poser til dem . |
|
|
Bliver de så til små rotter mons tro 
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen!
Jeg kan se, at det kabel du anvender hen til din stikdåse IKKE er et NKT. Men derimod et Merkodan - væk med det hurtigt.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hej med Dej,
Du har dæwlerme rigtig revet dig i IKEA - det er sq da de dyre borde til 125/stk!
Det er godt at se, at der er ved at være styr på det. Har du eksperimenteret lidt med vinklingen af HT'erne, eller skal de blot stå og stirre lige ud i luften?
Med høflig søndagshilsen G&S
|
|
|
Ja, jeg gik fuldstændigt "overboard" da jeg så den "lækre" finish på IKEA-bordene; så virkede den smaragdgrønne udgave pludselig ikke så tillokkende mere. 
- men kvalitet koster jo, selv hos svenskerne 
Vinkling af Ht´erne er hørbar, men ikke kritisk. Men der skal selvfølgelig eksperimenteres lidt med det.
Kubik: Det er ganske rigtigt ikke et NKT-kabel, der sidder til strømdåsen - den havde jeg ikke lige luret selv . Jeg skifter det til et NKT i aften, og prøver at høre lidt på det. Godt set, i øvrigt  __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Der er kommet et sæt SD-fødder under Ht´erne. De lyder bedre end korken i bunden, selvom det kun er marginalt. Det er de grå fødder (50-100 kg) jeg har købt, og de fungerer pt som den eneste afkobling mellem gulv og Ht´er.
Lydbilledet hænger stadig ikke helt sammen - den øvre bas er upræcis og toppen er også en smule rodet; dog langt mindre end før "udtømningen" af haglene.
Der er stadigvæk en del resonanser i toppen af bundkassen, som den øverste basenhed genererer. Jeg tror dette er grunden til den usammenhængende lyd, men hvad der afføder dem aner jeg ikke
Måske vil biwiringen stramme gevaldigt op på dette, det er i al fald mit håb.
Når alt klynkeriet så er af vejen ( ) skal det også siges, at jeg dog hører mere musik end før; der er begyndende musikglæde Casa Dejen igen
- men det bliver altså stadig problematisk når der skal spilles højt, så falder det hele lidt sammen.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 01:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 01:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Kubik: Det er ganske rigtigt ikke et NKT-kabel, der sidder til strømdåsen - den havde jeg ikke lige luret selv . Jeg skifter det til et NKT i aften, og prøver at høre lidt på det. Godt set, i øvrigt  |
|
|
Hvad skete der så da det blev skiftet?
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes egentlig ikke jeg kan høre den vilde forskel efter skiftet til et NKT - men jeg er jo, som det vist også fremgår i ovenstående, heller ikke helt "på plads"; der er stadig nogle ting, som IKKE fungerer i mit setup, og det skærmer ganske givet for den forskel, der er.
Efter at have lyttet videre, er jeg stadig skuffet/ærgerlig over hvor lidt engagerende lyden er; man bliver slet ikke hevet ind i musikken grundet den upræcise bund og det ærgerlige perspektiv.
- bedre end tidligere? Ja.
- spiller setup´et så godt som det kan? Bestemt ikke - resonanser en masse (i HT-kabinetter, i gulvet, sågar i en lukket dør! 
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 27 November 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj hr. Dej,
Begyndende musikglæde? Hmm... det lyder hos mig som om, der er et par skridt mere at tage.
Er der ikke noget med et sæt hollandske kabler, der er på besøg hjemme hos deres far?
Grunden til mit spørgsmål er, at kabler helt klart kan have en afgørende betydning for forstærkerens kontrol over HT'erne. Hvis de omtalte kawler endnu ikke har nået Casa Dejen, kunne det da godt være, at optimismen skulle bevares lidt endnu?
Med søndagshilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Nu har jeg prøvet at hive et par havefliser op fra kælderen og har placeret dem under hver Ht´er med SD-fødder mellem Ht´er og sten. Stenene står på nogle kork-stykker. Det giver en lidt anden lyd (formentlig pga ændringen i højden på Ht´eren, stenene er 8 cm tykke), men bassen er stadig langt væk.
Hvis jeg lægger hænderne på stenene, vibrerer de AFSINDIGT ved langt de fleste dybe frekvenser, selvom SD-fødderne er imellem HT og sten. Nogle af disse resonanser forplanter sig videre ned i gulvet. 
I sweet spot (og alle andre steder) er der som nævnt udpræget mangel på bas - sætter jeg mig på hug en meter foran Ht´eren er der masser af bas, upræcis, men dog noget, så al energien er ikke i gulvet - eller....
Det må jo være et afkoblings/tilkoblingsspørgsmål i sidste ende, men HVAD det er, der kan gøres aner jeg simpelthen ikke. Jeg ved bare én, eneste ting: At problemet var nøjagtigt det samme med VR2, og at en granitbase, en masse kork under dem og nogle haglposer ovenpå dem løste ALT (granitten er ikke under VR4jr, idet pladerne er 10 cm for korte til dem, og pt står Audiaen på dem)
- seriøst gode råd udbedes. Ikke så meget i retning af produkter til afkobling mv, for problemet er et andet - men hvad....????
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|