Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er ikke et afkoblingsproblem du har....
det er et opstillingsproblem....
altså ment HT placering og din lytte position....
du skal "bare" flytte rundt på dine HT og flytte din lytteposition ind til du er tilfreds...
Jeg ved godt det lyder nemt... og ikke er det... men det er den eneste vej frem
+ måske gulvtæppe/dæmpning
Jeg har selv samme problem... men jeg flytter fra mit dårlige rum og håber jeg får et det er meget bedre...
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakobsen
Det er ikke et opstillingsproblem, jeg har. D
et troede jeg det var, indtil mine tidligere Ht´ere "pludseligt" gav sig til at spille da der kom lidt dødvægt ovenpå dem; i mine ører er det et spørgsmål om at eliminere resonanser ned i gulvet og i kabinetterne.
- efter adskillige forsøg med dit og dat er spørgsmålet snarere: Hvordan gør jeg så det?
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK glæder mig til at høre om resultatet... det var jo lækkert hvis det lykkedes så "let"
basproblemer kommer bare hoved sagligt fra stående bølger i rummet og det er jo "store" kræfter (bølgelængder) der er på spil og ikke "små" vibrationer
det skulle undre mig...men man bliver jo klogere hver dag........ (forhåbentligt )
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
OK glæder mig til at høre om resultatet... det var jo lækkert hvis det lykkedes så "let"
basproblemer kommer bare hoved sagligt fra stående bølger i rummet og det er jo "store" kræfter (bølgelængder) der er på spil og ikke "små" vibrationer
det skulle undre mig...men man bliver jo klogere hver dag........ (forhåbentligt )
|
|
|
Stående bølger er ikke det store problem (jo måske mellem gulv og Ht´er (?)), men jeg har faktisk ikke 2 parallelle vægge, så på den led er det et rigtig godt lytterum.
Det er det for....... gulv, der er roden til det onde. Det er et trægulv på strøer el. spær, og det gynger helt vildt når man går på det, og på den led "suger" det bassen ud af musikken. Jeg har det også mistænkt for at generere resonanser retur op i Ht´eren.
MVH
EDIT: En anekdote i hele affæren er, at da jeg sidste år flyttede ind i lejligheden lød selv mit konformations-anlæg (Cerwin Vega+NAD) tyndt, da jeg havde smidt de store, sorte kasser på gulvet. Og det kunne jeg slet ikke genkende, selvfølgelig. Jeg havde derfor også erkendt, at det måske bare ikke blev bedre i rummet - men det gjorde det jo altså så slligevel, så der KAN laves god lyd her, for det har der været. Og det er det, der giver "grå hår"!
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep... kender det ......har selv trægulv....
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
G'aften hr. Dej,
Du sidder da vidst efterhånden med begge ben i kviksandet
Nå, men der er vel ikke meget andet at gøre, end at gå systematisk og målrettet til wærks.
Indtil videre har du skrottet det gamle stereomøwel - det hjalp en smule, kunne jeg forstå. Dernæst en ommøblering - det hjalp også en smule, har jeg forstået. Så nu er spørgsmålet: Hvad har du ikke forsøgt?
Har du f.eks. prøvet at skrotte granitpladerne for en kort bemærkning og stille HT'erne på kork alene? På hver 4 stk halve slibeklodser fra Jem og Fix? På spikes alene? På spikes i spike-skåle med korkunderlag (fås billigt i hifi klubben)? På spikes+korkskiver? Virkning i de enkelte tilfælde - hvad sker der?
Hvor mange møwler er der ellers i lokalet? Er de tunge (bas-sugende), dem der er, og hvor står de i forhold til HT'erne?
Hvis nu ikke noget af det ovenstående eller dine nyterminerede slanger efter hjemkomsten fra det store udland viser sig at løse problemet, så ville jeg i dit sted begynde at se lidt nærmere på signalkilderne. Både dine speakers og din power amp er rimeligt afslørende, så måske det er en "ballademager" lidt længere tilbage i kæden, der er den fæle fællesnævner - det er set før.
Hvis du har mulighed for det, så prøv at lån et par af hver ude i byen (CD-spille og pre), og skift dem så ud én ad gangen. Husk på, at problemet ikke aftog væsentligt, efter du fik ny amp, så det kunne jo være...
Vær også opmærksom på, at du kan have et flaskehalsproblem i HT kawlerne. Hvis dette er tilfældet, så er der en enkel og billig måde at finde ud af det på. Montér et par 0.75 kvmm lampeledninger. Hvis problemet bliver mere udtalt, så skal der hurtigløbes opad i kabelkvadrat. Prøv dernæst at lægge lampekablet dobbelt. Hvis problemet nu aftager en smule, så er sagen klar som blæk. Fremgangsmåden er økonomisk til at overskue og giver også nogle ret kraftige fingerpeg.
Hvis ikke noget af det nævnte virker, så er der vidst kun et permanent rødvinsdrop tilbage, sådden bare for at barbere det værste af unoderne
Med ægte mandagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
G'aften hr. Dej,
Du sidder da vidst efterhånden med begge ben i kviksandet Yep - og det lyder som om anlægget spiller et sted dernede fra!
Nå, men der er vel ikke meget andet at gøre, end at gå systematisk og målrettet til wærks. Det er dét, jeg hele tiden siger til mig selv...
Indtil videre har du skrottet det gamle stereomøwel - det hjalp en smule, kunne jeg forstå. Dernæst en ommøblering - det hjalp også en smule, har jeg forstået. Så nu er spørgsmålet: Hvad har du ikke forsøgt? Det er dét, jeg hele tiden spørger mig selv om...
Har du f.eks. prøvet at skrotte granitpladerne for en kort bemærkning og stille HT'erne på kork alene? Det er forsøgt, igen med begrænset ændring til følge På hver 4 stk halve slibeklodser fra Jem og Fix? Dem har jeg ikke prøvet endnu, men det skal da forsøges, i og med det ikke koster noget særligt På spikes alene? Ikke endnu, jeg har ingen "skåle" til dem, men jeg har prøvet med spikes på granitten, og det virkede ikke På spikes i spike-skåle med korkunderlag (fås billigt i hifi klubben)? Jeg har selv bikset det sammen, intermistisk, med spikes på kork, uden de store resultater På spikes+korkskiver? Virkning i de enkelte tilfælde - hvad sker der? Generelt er der forskel, men ikke dramatisk, og det er en dramatisk ændring der skal til i bas-området før det spiller.
Hvor mange møwler er der ellers i lokalet? Er de tunge (bas-sugende), dem der er, og hvor står de i forhold til HT'erne? Lytningen foregår fra en tung sofa, der "æder" lidt bas. Basporten er på både VR2 og VR4jr placeret i bunden af kabinettet. VR2 spillede rigtig godt da den stod ovenpå granit på gulvet med 4-5 cm kork under sig. Jeg har tænkt på om det måske er hævningen af basenhederne/porten, der har været den udslagsgivende faktor(?)
Hvis nu ikke noget af det ovenstående eller dine nyterminerede slanger efter hjemkomsten fra det store udland viser sig at løse problemet, så ville jeg i dit sted begynde at se lidt nærmere på signalkilderne. Revelation-kablerne er røget afsted i dag, nu må vi se. Det løser ikke hele problemet, det kan jeg høre (og mærke) på resonanserne. Uanset hvor meget mere styr på enhederne bi-wiringen vil give, kan den (fommentlig) ikke være 100% udslagsgivende. Både dine speakers og din power amp er rimeligt afslørende, så måske det er en "ballademager" lidt længere tilbage i kæden, der er den fæle fællesnævner - det er set før. Ingen tvivl om at CD og pre ikke er af samme karat som effekt og højttalere. Kommer tid, kommer råd - men hvis bare jeg kunne komme resonanserne til livs, ville jeg ikke bede om mere foreløbigt. Tror jeg nok...
Hvis du har mulighed for det, så prøv at lån et par af hver ude i byen (CD-spille og pre), og skift dem så ud én ad gangen. Husk på, at problemet ikke aftog væsentligt, efter du fik ny amp, så det kunne jo være... Jeg låner lige ved lejlighed en af mine venners Gamut CD og pre, det skal da OGSÅ prøves (før jeg sgu tager konsekvensen og flytter! Jeg mener det - musik skal jeg have) 
Vær også opmærksom på, at du kan have et flaskehalsproblem i HT kawlerne. Hvis dette er tilfældet, så er der en enkel og billig måde at finde ud af det på. Montér et par 0.75 kvmm lampeledninger. Hvis problemet bliver mere udtalt, så skal der hurtigløbes opad i kabelkvadrat. Prøv dernæst at lægge lampekablet dobbelt. Hvis problemet nu aftager en smule, så er sagen klar som blæk. Fremgangsmåden er økonomisk til at overskue og giver også nogle ret kraftige fingerpeg. I og med Ht´erne er endog meget afslørende, det var VR2 også på den front, så ved jeg godt, at kabler bestemt er en faktor, der ikke må overses. Men det er jo heller ikke ligefrem de dårligste slanger jeg har; Revelation har et stort kvadrat og styrede hele lydbilledet med stor autoritet på VR2.
Hvis ikke noget af det nævnte virker, så er der vidst kun et permanent rødvinsdrop tilbage, sådden bare for at barbere det værste af unoderne Hæhæ, ja, det plejer at få selv clock-radioen til at spille musik. Et andet hjem (måske ens eget, hvem ved...) - som godkendes til lytning inden køb - kunne også gøre det.
Med ægte mandagshilsen - ingen tvivl om det!  G&S
|
|
|
MVH
EDIT:
PS: Det kan måske lyde på nogen, som om jeg vælter rundt i de samme ting og jager spøgelser (læs: leder efter en lydgengivelse mit setup ikke kan præstere), men det er altså IKKE tilfældet. Resonanseriet(!) ødelægger lydoplevelsen ret hurtigt. Det er det jeg gerne vil til livs.
Fra Von Schweikert VR4jrs manual:
In two story homes with wood floors on the second floor, we have noticed a tendency for the floor to absorb deep bass due to sympathetic resonance. In this case, the speaker will sound like it does not have bass, so the cure would be to either move the speakers closer to a boundary where the floor is not flexing as much or to decouple the speaker completely from the floor. That can be accomplished by making a platform from wood filled with sand, or using a granite base several inches thick. In addition to the induced resonance, there will be upper frequency reflections that will affect the midrange/tweeter balance, usually boosting the treble/upper midrange and destroying the image solidity.
Og det er lige præcis dét, der er problemet. Det rammer sømmmet på hovedet, faktisk.
Der er nemlig også en "hvidlighed" (som om toppen stikker lidt af) over hele lyden, alt sammen noget jeg også hørte på VR2 (og i øvrigt mine gamle Cerwin Vega; det her handler ikke om højttaleren, men om gulvets beskaffenhed). Homogeniteten blev total da jeg fik VR2 til at virke, som om den frigjorte bas "hægtede" sig på toppen 
Hvis jeg henholder mig til manualen, så:
- ville 6 cm granit (jeg havde 3cm under VR2, det forbedrede lyden, men ikke 100%) måske løse det hele - men det er dyrt at investere i, hvis det IKKE virker godt nok.
- skulle jeg alliere mig med en tømrer og få lavet nogle træplatforme og fylde dem med sand eller blyhagl. Det er måske billigere, men hvorfor skulle det virke meget bedre end en betonflise, som jeg HAR prøvet uden det vilde resultat? __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
G'aften i suppedasen hr. Dej,
Ja, det bliver sq ikke til meget andet end "mandagsforslag", når det foregår gennem et forum - til gengæld er de yderst velmente
Hr. Albert's løsning med et sandpodium er måske brugbar. Blot skal du så lave en mindre "scene" til hele dit setup, førend det virker optimalt. Jeg kender perifert en, der har leget med forskellige tiltag i den henretning, og der var en mindre "scene" som sagt det bedste resultat. Størrelsen var ca. 6x3m, så det var en helalvorlig affære. Det endte i øvrigt med et støbt betongulv i stedet, men det er jo lidt svært, hvis man bor på 2. sal i en lejlighed
Når der ikke er den afgørende forbedring at hente ved selv diverse tiltag, så kunne en flytning godt virke som en god, sidste udvej for problemet. Det ville jeg helt klart selv overveje, men det er jo ikke ligefrem det første, man foreslår.
Jeg kan godt forstå frustrationerne efter længere tids kamp med varierende afkoblinger, granit- og betonfliser, "bøssefyld" (må man godt fylde sin højttaler med døde b*sser???), etc.
Hvis ikke havefliserne har gjort den ønskede forskel, så har jeg svært ved at forestille mig, at 6 cm granit kan gøre det. Men prøv evt. med to havefliser under den ene HT'er og hør, hvad der sker. Du kan også prøve at tage et kig på gl.jas's setup - han har haft nogle af de samme problemer som dig, blot ikke så udtalt. Hans løsning ser ud til at fungere (hos ham).
Ellers har jeg et forslag til noget, der med næsten statsgaranti vil virke, men det er møj-møj hemmeligt, så det må vi tage på PB
Med stadig ægte mandagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
kjaer Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 29 November 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
kjaer skrev:
|
Med hensyn til de meget omtalte HOSPITALSKABLER kan jeg kun tilråde dig , at prøve nogle andre.
I hifiklub vejle havde vi lytteaften , her hos mig, og de røde kabler var bare ikke gode nok.
Vi prøvede det i tre omgange og hver gang røg det hurtigt af, det lyder ikke nær så godt som hverken Compact som Gorm havde med eller mine egne Mictor cables.
|
|
|
Ok, hvordan lød det medfølgende netkabel til Flight 100 i det selskab?
MVH
|
|
|
Undskyld det sene svar men vi prøvede slet ikke det medfølgende kabel. Det er lånt ud idet jeg fra start har brugt Mictor kabler.
__________________ Audia Fligth 100 +Pre
Accuphase DP55V
Martin Logan Summit
Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Har du købt ht'erne fra nye? Hvis ja - var det måske en idé i at invitere forhandleren på en kop mokka... Ellers henvend dig til fabrikanten og forklar problemet.
Kunne det tænkes, at der simpelthen er noget ravruskende galt med dem? Delefilterfejl? Rod i den interne kabelføring, inkl. 'forkert' fase? Defekte/forkerte enheder? Er enhederne spændt ordentlig fast i kabinettet?
Jeg har i gennem årene (mange!) prøvet en del forskellige højttalere, men har aldrig nogensinde været ude for et så 'massivt' problem som dit. Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget umiddelbart. Men noget siger mig, at et eller andet 'banalt' er skyld i miseren...
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Jeg er også ved at nå dertil, at et eller andet helt banalt er årsag til miseren. Nu må vi se, når jeg får biwiret, som Von Schweikert siger man skal. Men det kan heller ikke i mit hovede være en mindre ting, der er skyld i al det rod
Jeg havde nøjagtigt den samme problemtik med VR2, men det faldt på plads efter 6 måneders intens legen rundt med afkobling, "top-loading" m.v.. Derefter spillede de 110% tilfredsstillende efter at jeg smed 10 kg hagl ovenpå hver speaker. "Forvandlingen" var umiddelbar og enorm.
Jeg har ikke købt Ht´erne fra spritny, de skulle nu være 6 måneder gamle. Jeg har i den forbindelse også tænkt indædt på, om tilspilning af Ht´erne måske er humlen, måske var det humlen med VR2, som dog var 1/2 år gamle da jeg fik dem??
Jeg ønsker ikke at skrue enhederne ud og tjekke fase m.v. (skruen er i øvrigt noget speciel, jeg har ikke en skruetrækker, der passer), men hvis der findes nogle sagkyndige derude med mod på det, og lyst til at hjælpe, skal I være velkomne. Det kunne være helt rart at få det tjekket.
Problemet skulle dog så være i begge Ht´ere, og det er vel næppe sandsynligt at VSA har lavet fejl i begge...
Jeg har i øvrigt mailet til Albert Von Schweikert og forklaret ham tingenes tilstand, måske har han noget i ærmet, hvis jeg da får et svar.
Men indtil videre venter jeg på kablerne fra Holland - måske giver biwiringen et hint, men at det skulle løse alle problemerne, tror jeg næppe.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hej Nilau
Jeg er også ved at nå dertil, at et eller andet helt banalt er årsag til miseren. Nu må vi se, når jeg får biwiret, som Von Schweikert siger man skal. Men det kan heller ikke i mit hovede være en mindre ting, der er skyld i al det rod
Jeg havde nøjagtigt den samme problemtik med VR2, men det faldt på plads efter 6 måneders intens legen rundt med afkobling, "top-loading" m.v.. Derefter spillede de 110% tilfredsstillende efter at jeg smed 10 kg hagl ovenpå hver speaker. "Forvandlingen" var umiddelbar og enorm.
Jeg har ikke købt Ht´erne fra spritny, de skulle nu være 6 måneder gamle. Jeg har i den forbindelse også tænkt indædt på, om tilspilning af Ht´erne måske er humlen, måske var det humlen med VR2, som dog var 1/2 år gamle da jeg fik dem??
Jeg ønsker ikke at skrue enhederne ud og tjekke fase m.v. (skruen er i øvrigt noget speciel, jeg har ikke en skruetrækker, der passer), men hvis der findes nogle sagkyndige derude med mod på det, og lyst til at hjælpe, skal I være velkomne. Det kunne være helt rart at få det tjekket.
Problemet skulle dog så være i begge Ht´ere, og det er vel næppe sandsynligt at VSA har lavet fejl i begge...
Jeg har i øvrigt mailet til Albert Von Schweikert og forklaret ham tingenes tilstand, måske har han noget i ærmet, hvis jeg da får et svar.
Men indtil videre venter jeg på kablerne fra Holland - måske giver biwiringen et hint, men at det skulle løse alle problemerne, tror jeg næppe.
MVH
|
|
|
Hej "Dej"...
Når du nu har fået dine kabler og skal køre med biwiring, så prøv for sjov at bytte om på plus og minus til bassektionen i den ENE kanal. Og kun den ene! Hvis det på nogen måde hjælper, er der byttet om på + /- til bassen inde i én af højttalerne...
For mig kunne det lyde lidt som om basserne er i modfase...bassen kommer ikke 'ud' til lytteren. Det var derfor jeg tidligere ville have dig til at prøve at spille med KUN en kanal ad gangen. På den måde skulle hver højttaler spille bedre bas end de to sammen!
Hilsen
Niels
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dej
Det er let at tjekke fasen på højtalerne med et 1,5 v batteri. Tilslut pluspolen til plusHT-terminalen, minuspolen til minusHT-terminalen og membranen vil gå udad, hvis højtaleren er faset forkert går membranen indad. Højtaler kablet skal tages af terminalerne før du tilslutter strømmen.
Hilsen
Kim
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej "Dej"...
Når du nu har fået dine kabler og skal køre med biwiring, så prøv for sjov at bytte om på plus og minus til bassektionen i den ENE kanal. Og kun den ene! Hvis det på nogen måde hjælper, er der byttet om på + /- til bassen inde i én af højttalerne...
For mig kunne det lyde lidt som om basserne er i modfase...bassen kommer ikke 'ud' til lytteren. Det var derfor jeg tidligere ville have dig til at prøve at spille med KUN en kanal ad gangen. På den måde skulle hver højttaler spille bedre bas end de to sammen!
Hilsen
Niels
[/QUOTE]
Hej Niels
Jeg har prøvet med én kanal ad gangen - basresponsen er stadig lige ringe.
Dernæst har jeg prøvet at bytte den ene kanals +/- rundt, uden nævneværdig forskel - først den ene, så den anden.
Det siger måske lidt om gengivelsen, at der ikke var den store forskel lydmæssigt. Jeg tror ikke en Ht´er er i modfase, men det er faktisk svært at høre forskel overhovedet ved eksperimenterne
MVH
EDIT: Nu har jeg også konsulteret Kurt fra Lydstuen, som jeg købte mit Rega af i sin tid, og som har Von Schweikert højttalere stående. Han siger, at Ht´erne for det første skal have en kraftig forstærker (dér må min Audia være kraftig nok, som Exon-blokkene var det til VR2), dernæst at de skal spilles til 700-800 timer (!) før de spiller.
Hmm, var det det, der mons tro skete med mine VR2; at de blev spillet til? Og er det måske bare tålmodighed, der kræves? I så fald har jeg svært ved at forstå, at nogen overhovedet investerer i VSA-produkter når de hører dem utilspillet til demoer... . Til gengæld kan jeg ikke få armene ned over hvor godt de KAN lyde, det har jeg jo hørt... __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg beundrer din tålmodighed!
Keep going my friend... 
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu en lille hilsen med stor anerkendelse for ildhu og tålmodighed.
Jeg er bange for, at min tålmodighed nok var sluppet op. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak, L.B. og Brian 7500 - det var pænt sagt 
Havde jeg ikke de erfaringer jeg har med VR2, var jeg nok hoppet op under loftet. Potentialet kan jeg til gengæld godt fornemme, og med det in mente tager jeg det roligt indtil videre.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Det er det for....... gulv, der er roden til det onde. Det er et trægulv på strøer el. spær, og det gynger helt vildt når man går på det, og på den led "suger" det bassen ud af musikken. Jeg har det også mistænkt for at generere resonanser retur op i Ht´eren.
|
|
|
Det kan sagtens være dit gulv der er det primære problem. jeg har selv lige købt hus og har fundet ud af at jeg har ca 40cm krybekælder under mit stuegulv(trægulv). der hvor jeg boede før havde jeg ingen basproblemer men det skal jeg den onde lyne mig lige love for jeg har nu . Der er ABSOLUT INGEN bas. Nu ved jeg godt det ikke er verdens mest brunstige højttalere jeg har men jeg har til gengæld hørt dem spille langt bedre end de gør nu. Jeg har måtte indse problemet og bidt i det sure æble . Til foråret ryger gulvet op i køkken og stue, og vi får støbt gulvene op og lavet gulvvarme. Så er der lukket den vej for bassen
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Wrong
Det er godt at se en mand, der tager konsekvensen og gør noget drastisk ved problemet 
Hvis jeg kunne afkoble højttalerne 101% fra gulvet tror jeg også jeg ville være i mål; resonanser nedad i flisen og videre ned i gulvet er af det onde.
Jeg påtænker selv en løsning á la gl.jas (jeg bor i lejebolig på 2. sal) - men venter på, at mine ht-kabler kommer hjem og tager den derfra. Ellers finder vi sgu noget andet at bo i, musik skal der kunne spilles dér hvor jeg skal bo!
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 30 November 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min bas er inde hos naboen, og hun er pænt træt af den ubudne gæst. Men som det er nu, så kan jeg ikke med vold, magt eller kysselyde lokke bassen tilbage i min lille lejeæske igen...

__________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|