Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 01 December 2005 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:
Jeg har måtte indse problemet og bidt i det sure æble. Til foråret ryger gulvet op i køkken og stue, og vi får støbt gulvene op og lavet gulvvarme. Så er der lukket den vej for bassen

Way to go, Mr. Wrong!

Blot er jeg nu en smule bekymret for Dejens underbo

Meeen... mon ikke problemet løser sig for hr. Dej inde for de næste par uger...

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 December 2005 kl. 06:30 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
wrong skrev:
Jeg har måtte indse problemet og bidt i det sure æble. Til foråret ryger gulvet op i køkken og stue, og vi får støbt gulvene op og lavet gulvvarme. Så er der lukket den vej for bassen

Way to go, Mr. Wrong!

JA Dejen skal jo nok bruge en hel del mere beton end jeg skal

MVH WRONG

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 December 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
wrong skrev:

Way to go, Mr. Wrong!

Jeg går ud fra, at du tænker på min snarlige udvidelse fra to-sporet til fire-sporet hollandsk forbindelse?

- eller har jeg fået en PB med stærkt fortroligt materiale?  

Spøg til side: Det er rart, at kyndige folk - der har hørt dele af ens eget grej i andre sammenhænge (og i øvrigt formodes at have hørt mangt og meget) kan holde lidt liv i optimismen, når den svigter hér .

Mine erfaringer udi hifi er hverken årelange eller særligt mangfoldige, så jeg klør mig i toppen, stamper i gulvet og skeler til mit setup i stum forbløffelse...

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 01 December 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

Kunne lige se på mit sidste indlæg (side 1  ), at jeg er kommet til at svine din gamle DVD. Der er vist ikke grund til at svine noget mere, du har du nok nogle af de fineste ting og sager i din lille bule... Two thumbs up!

Eneste "men" er vel rent æstetisk.... Se da for hulen af få taget den Audia op fra gulvet!! Det er så flot et produkt, men meget bastant, og den fortjener en plads i et møbel af en slags, hvor de måske står lidt mere diskret, men ikke nødvendigvis gemt af vejen!

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Hej Rizzo

Jeg husker godt, at du ikke kunne lide min Daewoo-DVD. Men det skal du nu ikke skamme dig over at have sagt, for det kunne jeg heller ikke

Audiaen står fint hvor den står, synes jeg. Den er egentlig ikke gemt af vejen, men gør, behørigt, opmærksom på sig selv qua sin størrelse; og som du selv skriver, er det en flot amp, så jeg er godt tilfreds med både placering og hvordan den fremstår rent æstetisk.

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
wrong skrev:
Way to go, Mr. Wrong! Blot er jeg nu en smule bekymret for Dejens underbo Meeen... mon ikke problemet løser sig for hr. Dej inde for de næste par uger...

Jeg går ud fra, at du tænker på min snarlige udvidelse fra to-sporet til fire-sporet hollandsk forbindelse?

- eller har jeg fået en PB med stærkt fortroligt materiale?

Spøg til side: Det er rart, at kyndige folk - der har hørt dele af ens eget grej i andre sammenhænge (og i øvrigt formodes at have hørt mangt og meget) kan holde lidt liv i optimismen, når den svigter hér .

Mine erfaringer udi hifi er hverken årelange eller særligt mangfoldige, så jeg klør mig i toppen, stamper i gulvet og skeler til mit setup i stum forbløffelse...

MVH

Nåhhh... stærkt fortroligt er det nu ikke, kun møj-møj hemmeligt

Måske det allerede nu var en ide at indhente tilbud på en betonblander?

Men nu er det jo snart jul, så skal vi være go'e ved hinanden, så monstro ikke enten de firesporede motorvej fra Holland eller noget andet løser los problemos?

Vi skal i hvert fald ha' skidtet til at spille inden jul!

Med fredagshilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Ja, det ville være fantastisk og utroligt.

Jeg sidder lige og prøver at lytte til musik, men det er meget svært i længere tid ad gangen. Det lyder rent faktisk som om der ikke er bas - selv når jeg stikker lytteapparaterne helt ned til sub-enhederne er der ikke meget lyd - selvom enhederne virkelig giver den gas - det er surrealistisk....

Mellemtone og diskantniveauet er endog meget højere end bassen, selvom disse også maskeres en del af den udflydende, mærkelige bund.

ALLIGEVEL kan jeg høre hvor detaljeret, stram og velopløst Audiaen er i forhold til mine Rega-blokke. Måske bliver det godt, det her... (siger (jubel-)optimisten så!)

Der må være noget at hente med de tykke slanger til subben, men de gør jo ikke meget ved resonanserne.

Selveste Albert Von Schweikert har i øvrigt svaret på min mail med en anekdote om en tidligere ejensom han beboede, hvor problemerne var de samme på 1. sal med gyngende trægulv; ingen bund overhovedet. Nedenunder spillede hans VR4 perfekt.

Han afkoblede med granitblokke, hvilket hjalp lidt, dernæst flyttede han Ht´erne tættere på væggene hvor gulvet ikke flexede så meget (er prøvet her uden succes) og beklædte væggene med noget refleksionsdæmpende materiale af hensyn til perspektivet.

Jeg skal have have udtænkt en (sandwich)konstruktion der er så resonansdødt som muligt, så de virkelig kan afkobles 100%

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

G'aften i stuen hr. Dej,

Hæ, jubeloptimist bliver man sq nødt til at være med denne hobby

Alligevel skal du nu have sådan en her for udholdenheden:

Tro det eller lad være, forskellige kawler får HT'erne til at opføre sig forskelligt, så hvis du får de helt optimale på, så ved du også ca. hvor meget, der reelt skyldes rummet.

Mht. at rykke HT'erne ind mod væggen, så er det jo prøvet uden nævneværdigt resultat. Hmm... gad vide om din spisestue virker som en stor basstøvsuger, har du prøvet at gå lidt rundt og lytte derindefra?

Prøv evt. også at tage en snak med gl.jas, han har udtænkt en ret snedig sandwichkonstruktion til netop sådan et formål. Det er vidst noget med stål og flamingo.

Men jeg kan da godt forstå, hvis du er begyndt at overveje cementblanderen

Med høflig fredagshilsen
G&S

Mickey BG
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 December 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Ser godt nok lækkert ud... :o)

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 December 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
G'aften i stuen hr. Dej,

Hæ, jubeloptimist bliver man sq nødt til at være med denne hobby

Alligevel skal du nu have sådan en her for udholdenheden:

Tro det eller lad være, forskellige kawler får HT'erne til at opføre sig forskelligt, så hvis du får de helt optimale på, så ved du også ca. hvor meget, der reelt skyldes rummet. Jeg ser også meget frem til at få haveslangerne retur.

Mht. at rykke HT'erne ind mod væggen, så er det jo prøvet uden nævneværdigt resultat. Hmm... gad vide om din spisestue virker som en stor basstøvsuger, har du prøvet at gå lidt rundt og lytte derindefra? Jeps, der er heller ikke mere bund derinde - til gengæld er der mere oppe under loftet samt inde bag ved Ht´erne

Prøv evt. også at tage en snak med gl.jas, han har udtænkt en ret snedig sandwichkonstruktion til netop sådan et formål. Det er vidst noget med stål og flamingo.

Men jeg kan da godt forstå, hvis du er begyndt at overveje cementblanderen Man kan vist ikke se det på billederne, men lejligheden er en tidligere 3-værelses, hvor to rum er lagt sammen til ét, så stuen nu er ret stor. Der hvor væggen var før, er der nu et lille trin (3 cm) fra lytterummet og "op" indtil det andet rum med bogreolen. Gulvet i dette rum virker mere stabilt, der er sikkert lagt en plade under gulvbrædderne, hvilket der bestemt ikke er i lytterummet.

Mit gæt er, at der er et hulrum under gulvet, der æder bunden.

Med høflig fredagshilsen
G&S

God weekend

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Hvor skal jeg begynde? Der er et eller andet, jeg slet ikke kan holde sammen på med min forstand - men det er bestemt af det gode!

Jeg må hellere fortælle historien fra undfangelsen, for måske på den måde at kaste lidt lys over, hvad det er jeg oplever i disse dage.

Lørdag aften faldt jeg over den her anmeldelse på nettet:

http://www.positive-feedback.com/Issue17/vr4jr.htm

For de af jer, der ikke har tålmodighed til at læse hele teksten (eller ikke vil fristes udi højttalerkøb af de mange superlativer; de er alle sammen meget rigtige  ), er her et mindre udsnit af hvad jeg især hæftede mig ved:

I have lived with some version of the VR-4 since first hearing the original model back in the mid 1990s, so my interest in the latest evolution of that standard should be quite understandable. While the VR-4 Gen III SEs are slightly more transparent and resolute, the jrs are readily more coherent and rhythmic. After these speakers were fully broken in, they effortlessly and passionately released music into my room.

Run in is crucial to the jrs, more so than any speakers to cross my path of late. I have discussed this phenomenon at some length before, and I will, at the risk of boring you, touch on it briefly again only because it is so relevant. I have to say that I have grown skeptical of anyone who says they cannot hear this attribute; I am even more troubled by those who claim that it is a nonexistent characteristic altogether. If it is nonexistent, then why do all the designers I've queried about such matters use seasoned components (drivers, capacitors, resistors, cables, terminations, etc.) when doing the final voicing of their products, be it a loudspeaker, amplification or source component, rather than new, fresh from the box units? Think I'm kidding? Just ask them…

With the jrs fresh from their sexy and secure packaging, I must admit that I had some serious concerns about what I was hearing. The owner's manual empathically suggests a minimum of 200-300 hours of run in, and I have to concur. Normally, by 3-5 hours of loud play, a speaker starts to show its true colors, with final refinement taking perhaps 200 hours or so. I found the jrs transparency and rhythmic coordination continue to improve to well past the 400-hour mark. So, don't rush to judgment when you hear them for the first time. Be sure they have had ample break in time.

The only speakers I can point to that sound less remarkable right out of the box are electrostatic panels. The first 30 seconds with electrostatics, never charged or driven before, can be very scary! In those first seconds, the panels have virtually no treble, no bass, and are very murky and dark throughout the mids. While the jrs were nowhere near that imperfect when fresh, they were slightly bright, slow, and indeterminate. So be warned, if the pair you are listening to on a showroom floor offer you any of these attributes, they haven't been properly broken in yet; or it is an attribute of an upstream component. If you are one of those who will take a pair home on the faith and strength of the manufacturer's reputation, be patient… you will be rewarded.

Because I have grown so accustomed to the consistent musical nature and remarkable resolve from VSA products, this out-of-the-box lackluster performance was so surprising to me that I remarked to my wife that I was having difficulty listening to them at that point. After something like two and a half hours of listening, I decided that I would break them in unattended. For the next 18 days, I ran them continuously with a variety of recordings including the 12-minute burn in track (8) from the Sheffield/XLO Test & Burn-in CD (Sheffield 10041-2-T), the Psychologically Ultimate Seashore (Atlantic 817642-2) and various music recordings. I would plop down in front of them from time to time, just to see where they were. After some 420 plus hours, I was quite satisfied with the degree of change noted and really began to take notes. The difference, dear readers, was not subtle.

Jeg placerede derfor de to Ht´ere overfor hinanden, ude af fase, smed et tæppe over dem, skruede op og gik i byen.

Hele søndag og mandag har de fået samme behandling.

I dag har jeg siddet og lyttet - og forandringen er enorm: HELE lydbilledet er som forandret: Perpektivet er pludseligt dukket op, der er dybde (og højde på nogle indspilninger, det har jeg aldrig hørt før, men det giver sgu kuldegysninger!), mellemtonen er livet meget op og de er begyndt at spille bund nu!

De spiller ikke med det punch og den præcision, som jeg oplevede med VR2 - endnu: Men det kommer de til, er jeg nu ganske sikker på. De skal bare have nogle nogle hundrede timer ved høj lydstyrke i nogle flere omgange.

Nu sidder jeg så og er dybt forundret: For hvordan kan forandringen være så enorm? Som anmelderen skriver, så er de næsten ikke til at holde ud til at høre på før de er tilspillede (det vil jeg skrive under på) 

Kurt fra Lydstuen har sagt, de skal spilles til 700-800 timer, det er jo ganske lang tid, og måske skal man gange det tal med 2-3, hvis al lytning foregår ved lavere niveauer (hvilket egentlig er det eneste jeg har gjort, for det var uudholdeligt andet!)

Jeg købte VR2 lettere brugt (5 måneder), og den spillede ikke som den skulle før efter 5-6 måneder.

Mine VR4jr er nu 6 måneder gamle, men er først nu begyndt at arte sig.

De tidligere ejere ved ikke hvad de er gået glip af!

Er der nogen der kan forklare hvordan mangel på tilspilning af enheder kan resultere i resonanser "en masse" i kabinetter/gulv?????

Bevares, der er stadig nogle resonanser i flisen, som Ht´erne står på, men ikke ret mange - og jeg har en mistanke om, at de vil forsvinde næsten totalt, når de er fuldt tilspillede(?). Jeg kan i al fald konstatere, at de er på retræte

Summa summarum kan jeg i al fald høre, at de bliver bedre og bedre - og ikke subtilt bedre, men enormt, fantastisk ud-af-kassen, er-du-vimmer bedre!!!

Jeg tør slet ikke tænke på hvad biwiring og yderligere tilspilning vil give. Vellyden er tilbage, og det bliver bedre og bedre....

Hold da op hvor har jeg været langt omkring i min jagt på musikken, men jeg har ledt de forkerte steder.

Med optimistisk, vildt forundret hilsen

Von Schweikert VR2

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hvor er det dejligt at høre, at det endelig er ved at falde på plads derhjemme.

Endnu en gang må jeg beundre din tålmodighed.

Måske ved den tidligere ejer ikke hvad han er gået glip af. Måske har han ikke engang haft evner og hørelse til at finde ud af det? Hvem ved???

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

For satan da kære "Dej".....det er fandme da lækkert at høre.....

Havde sgu helt ondt af dig, da det ikke ville noget som helst. Men håber da bare det blir endnu bedre nu her så.....held og lykke med det....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Det er "good news" - har helt følt med dig
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Det er nu dejligt når man får sådan nogle AHA oplevelser og finder musiken og vellyden igen

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Takker, guys

De siger man skal lære så længe man lever, men den her forandring er jo helt ude i hampen i mine ører.

Det har været helt umuligt for mig at se mit problem som et tilspilningsproblem - havde I hørt hvor ringe det lød, tror jeg I ville sige det samme.

Jeg sidder bare med kæben nede om anklerne og forstår ingenting. Men skidt med det, bare det spiller.

Uanset hvilken CD jeg sætter på nu, er der dynamik og præcision. Og det vil bare blive endnu bedre jo flere bank højttalerne får.

Tak for al den hjælp og støtte, så mange af jer givet - det har ikke været sjovt at stå og kigge på det dyre grej uden at have lyst til at høre musik. Men tålmodigheden bliver belønnet nu.

MVH

Von Schweikert VR2

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Then You just keep on pounding the sh*t out of them....

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 06 December 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jamen så lysner det vel.

Som allerede lovet kigger jeg da stadig gerne forbi, og drikker alt dit øl, whisky, vin -hik og den scchlagggs, mens du larmer på kasserne.
Hvis du har bananer på dine kabler, så kan jeg jo medslæbe et sæt SCS6, så skal du dæle mig høre bund der rykker. SMAK du, hvis der ellers er krummer i den plastikforstærker du har.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Hej KvK

Du skal være velkommen. Mine kabler er loddet med VdH´s bus-connector med hhv. spader og bananer. Det kunne være sjovt hvis du medbragte de Ht-kabler, så der kunne biwires - måske også nogle af de berømmede ældre VdH interconnects?

Mht "krummerne", så er den nu potent nok, den plastic-farvede effekt, jeg har  - men om den kan sige SMAK...

Jeg sender dig en PB, så kan vi aftale nærmere

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Daws i lysningen hr. Dej,

Hæ, 700-800 timer er sq meget. Jeg må indrømme, at tanken strejfede mig i begyndelsen, men da du sagde, at HT'erne ikke er spritnye, så var det ikke det første, der gav mening, sådan her-og-nu.

Hvis det kan berolige dit nu glimragende opstemte gemyt en smule, så er du langt fra den første, der ad snirklede omveje har fundet vej til problemets løsning

En massiv indsats med fokus på at løse los problemos må være moralen. Tillykke herfra med din genvundne glæde over de nye kasser

Med stærkt beroliget hilsen
G&S

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes