Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S
Tak for deltagelsen i elendigheden - og nu i euforien - SÅ sker der sgu noget 
Det er en CHOKERENDE oplevelse pludseligt at høre "hov, der var da en dyb tone - og én til" - uden at have foretaget mig noget som helst - helt antiklimaktisk, faktisk, når nu jeg har knooooklet derudaf 
Jeg tæsker i disse dage løs på kasserne (Audiaen gør, forstået), og der sker ting med lyden fortløbende. Tilspilningen er bestemt ikke slut endnu, men nu ved jeg med 100% statsgaranti, at det er det, der skal til.
Når den del er endeligt på plads, skal der selvfølgelig også biwires - og optimeres med afkobling; jeg er nemlig ikke så sikker på en flise under hver højttaler er optimalt 
- og efterfølgende er der jo også mulighed for at plaffe højttalerne i haserne med et skud blyhagl, skulle bunden kræve den sidste opstramning 
Men alt dette gør jeg først, når jeg ikke kan høre at de åbner mere op.
Når armene så kommer ned for en stund, så forstår jeg udmærket hvorfor man ikke holder fast i en utilspillet Von Schweikert højttaler og straks sælger den videre (sådan har jeg købt begge mine), for hverken VR2 eller VR4jr lyder af noget som helst sådan.
Selvom manualen foreskriver 200-300 timers tilspilning, så skal der altså mere til (evt. med mindre man hælder enorme mængder effekt i dem igennem længere tid?).
Good things to those who wait!
Med usædvanlig opstemt hilsen
Dejen
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dej.
det giver virkelig stof til eftertanke..... så laaaaaaaaaaaaaaaang tid vildt....
Fedt det går den rigtige vej... uden egentlig at gøre noget og det koster ikke en krone i opgraderinger.........
andet end den strøm Audia'en sluger...
hvad kan man sige..... skide godt Egon
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dej
Tillykke med den spirende vellyd. Højtalere er som god vin, de bliver bedre og bedre - indtil de ikke duer mere.
Spiller selv på Flex Units, og der er tydelig forskel på nogle som er 1 eller 5 år, de ældste spiller meget bedre bas.
Kim
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
|
Hej Dej.
det giver virkelig stof til eftertanke..... så laaaaaaaaaaaaaaaang tid vildt.... Ja, jeg fatter det heller ikke helt - men den er god nok!
Fedt det går den rigtige vej... uden egentlig at gøre noget og det koster ikke en krone i opgraderinger.........
andet end den strøm Audia'en sluger...Ja, det bliver helt interessant at se på den næste el-regning HVOR meget den egentlig æder 
hvad kan man sige..... skide godt Egon
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim skrev:
|
Hej Dej
Tillykke med den spirende vellyd. Højtalere er som god vin, de bliver bedre og bedre - indtil de ikke duer mere.
Spiller selv på Flex Units, og der er tydelig forskel på nogle som er 1 eller 5 år, de ældste spiller meget bedre bas. Jeg havde aldrig troet på sådan noget før weekenden, jo måske hvis der var tale om marginaler - det er der bare ikke med VR4jr
Kim
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hej G&S
Det er en CHOKERENDE oplevelse pludseligt at høre "hov, der var da en dyb tone - og én til" - uden at have foretaget mig noget som helst - helt antiklimaktisk, faktisk, når nu jeg har knooooklet derudaf 
Jeg tæsker i disse dage løs på kasserne (Audiaen gør, forstået), og der sker ting med lyden fortløbende. Tilspilningen er bestemt ikke slut endnu, men nu ved jeg med 100% statsgaranti, at det er det, der skal til.
Når den del er endeligt på plads, skal der selvfølgelig også biwires - og optimeres med afkobling; jeg er nemlig ikke så sikker på en flise under hver højttaler er optimalt 
- og efterfølgende er der jo også mulighed for at plaffe højttalerne i haserne med et skud blyhagl, skulle bunden kræve den sidste opstramning 
Når armene så kommer ned for en stund, så forstår jeg udmærket hvorfor man ikke holder fast i en utilspillet Von Schweikert højttaler og straks sælger den videre (sådan har jeg købt begge mine), for hverken VR2 eller VR4jr lyder af noget som helst sådan.
Selvom manualen foreskriver 200-300 timers tilspilning, så skal der altså mere til (evt. med mindre man hælder enorme mængder effekt i dem igennem længere tid?).
Dejen
|
|
|
Hej...
Godt at høre, at det går i den rigtige retning nu!
Men-men-men....hvordan F....n kan et firma finde på at sende et produkt på markedet, der I DEN GRAD har brug for tilspilning? Det går over min forstand. De 4-5-600 timer kunne de snildt klare på fabrikken inden pakning af højttalerne... Det kan da ikke være i nogens interesse at højttalerne måske ret hurtigt diskvalificeres ved en demo - i butik eller hjemme?
Jeg synes da bestemt, at det er interessant at følge et hifi-apparat, mens det langsom nærmer sig sit fulde potentiale, meeen...det hér er sgu' voldsomt. Og næsten lige så slemt som Nordost-kabler! 
Hilsen
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Det er bestemt voldsomt med al den tilspilningstid - VSA siger selv, at deres enheder ER tilspillede i et vist omfang før de kommer i butikkerne.
Men altså ikke nok, og det må i mine ører også være medvirkende til at mange "dømmer dem ude" til demoer - hvis mange da gør det.
Jeg ved selvsagt ikke om alle VSA-modeller arter sig sådan, men VR2 og VR4jr har gjort det begge to.
Jeg har i øvrigt Google´t lidt videre efter anmeldelser af VR4jr, og det er påfaldende hvor mange anmeldere, der pointerer at højttalerne skal høres tilspillede, at de lyder udynamiske og mørke til at starte med og at bassen er langsom just "out of the box" 
Når det så er sagt, så ER det ret sjovt at følge med i hvad der sker. 
Men mon ikke de fik solgt en del flere produkter, hvis de sikrede sig, at potentielle købere kun lagde ører til et "udviklet" produkt? 
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Men mon ikke de fik solgt en del flere produkter, hvis de sikrede sig, at potentielle købere kun lagde ører til et "udviklet" produkt? 
MVH
|
|
|
Hej "Dejen"...
Jo, der kunne sandsynligvis kunne blive tale om et mersalg hvis produkterne var lige en anelse mere 'modne' inden de havner hos forbrugeren. Men det er ikke kun Von Schweikert der har lang hjemmemodningstid.
Ofte er det noget så 'simpelt' som kabler, der hævdes at have lang tilspilningstid. Det er noget sært noget. Ikke fordi jeg tvivler på begrebet 'tilspilningstid' (tværtimod, faktisk!) men det er mig en gåde, at vi hifi-folk finder os i eksempelvis at købe kabler i den VIRKELIG dyre ende som kræver lang tilspilning. Hvis jeg købte et sæt højttalerkabler til f.eks 120.000 kroner og ikke var helt tilfreds med lyden - ville jeg sikkert få den besked, at det skyldes at kablerne endnu ikke er helt tilspillede. Om det så er mine ører eller kablerne der kræver tilspilning skal jeg lade være usagt... Men det må tangere den ultimative arrogance at hævde kravet om tilspilning. Hvis jeg skulle erlægge ovennævnte bekøb for nogle kabler, kunne jeg vel med en vis ret forvente at fabrikanten uden nævneværdig merpris (!) kunne gøre kablerne 'grydeklare' inden jeg modtager dem?
Mvh.
Niels L. (Nilau)
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder mig på dine vegne at du har løst VR4Jr-gåden. Nu begynder min egen oplevelser med disse højttalere også at give bedre mening. Fortsat god tilspilning og lad os endelig høre hvordan det går. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 07 December 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hej G&S
Dejen |
|
|
Hej Dej,
Det er sgu dejlig læsning det her. Jeg har fuldt din tråd på sidelinien og fornemmet dine forståelige frustationer over den manglende vellyd. Godt at det lysner for det er da et rasende lækker anlæg du har fået bikset sammen 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
|
Det glæder mig på dine vegne at du har løst VR4Jr-gåden. Nu begynder min egen oplevelser med disse højttalere også at give bedre mening. Fortsat god tilspilning og lad os endelig høre hvordan det går.
|
|
|
Will do - jeg giver dem lige nogle uger med MASSER af HØJ musik før jeg opsummerer. 
Ud af nysgerrighed: Hvilke oplevelser har du haft med VR4jr?
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dej,
Det er sgu dejlig læsning det her. Jeg har fuldt din tråd på sidelinien og fornemmet dine forståelige frustationer over den manglende vellyd. Godt at det lysner for det er da et rasende lækker anlæg du har fået bikset sammen 
Haugaard
Hej Haugard
Tak for de pæne ord, jeg er selv ved at blive ret godt tilfreds
Jeg var snarere forundret end frustreret over hvad jeg hørte; det kunne jo simpelthen ikke være rigtigt, at det lød som det gjorde - der måtte være en enkelt forklaring.
Men problemet var, at jeg ikke hørte ret meget musik - for det var der ligesom ikke så meget ved.
Det råder jeg så alvorligt bod på nu
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Buch skrev:
|
Det glæder mig på dine vegne at du har løst VR4Jr-gåden. Nu begynder min egen oplevelser med disse højttalere også at give bedre mening. Fortsat god tilspilning og lad os endelig høre hvordan det går.
|
|
|
Will do - jeg giver dem lige nogle uger med MASSER af HØJ musik før jeg opsummerer. 
MVH
|
|
|
Jeg refererede blot til vores skriverier om VR4Jr ovre i min tråd. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buch skrev:
Dejen skrev:
Buch skrev:
|
|
|
|
MVH
|
|
|
Jeg refererede blot til vores skriverier om VR4Jr ovre i min tråd. |
|
|
Selvfølgelig 
Jeg vidste ikke du var den "buch" - eller jeg mener: Jeg kunne ikke lige huske, at det var dig...
Glem det - nu er jeg med, min korttidshukommelse kan selv en guldfisk åbenbart ikke misunde 
Det er mere end teoretisk muligt, tror jeg, at du har hørt et utilspillet sæt - en 100 watts ML bør kunne styre VR4jr ganske gedigent.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen
Glædeligt det kom på plads / er på vej - men der er ikke noget nyt i det, jeg har skrevet i adskillige tråde, at det meste HiFi behøver lang mere tilspilning end man regner med, hvadenten det er forstækere, CDspiller elelr højtalere. Tilspilningstimer fra 300 til 1000 er ikke udsædvanligt hos mig, vurderet ud fra bunker af grej jeg har fulgt. Det er også derfor at man ikke skal rette og Tweake på noget som helst før efter 1000 timer, så man er sikker på tilspilningen. For retter man på tingene inden, ved man ikke hvad der er hvad og hvorfor, hvilket foranlediger en masse misforståelser og opfattelser af lyd og udvikling af lyden. Bedst som man tror det var afkobling, så var det bare tilspilning og så videre, så alt nyt HiFi sættes bare til og spiller 1000 timer, så er man sikker - det har overrasket mig så mange gange.
Det med fliserne har jeg prøvet masser af gange, det har aldrig været nogen succes. Jeg anbefaler nogle gode ben / fødder af den enne eller anden art - smag og behag.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Dejen
Glædeligt det kom på plads / er på vej - men der er ikke noget nyt i det, jeg har skrevet i adskillige tråde, at det meste HiFi behøver lang mere tilspilning end man regner med, hvadenten det er forstækere, CDspiller elelr højtalere. Tilspilningstimer fra 300 til 1000 er ikke udsædvanligt hos mig, vurderet ud fra bunker af grej jeg har fulgt. Det er også derfor at man ikke skal rette og Tweake på noget som helst før efter 1000 timer, så man er sikker på tilspilningen. For retter man på tingene inden, ved man ikke hvad der er hvad og hvorfor, hvilket foranlediger en masse misforståelser og opfattelser af lyd og udvikling af lyden. Bedst som man tror det var afkobling, så var det bare tilspilning og så videre, så alt nyt HiFi sættes bare til og spiller 1000 timer, så er man sikker - det har overrasket mig så mange gange. Jeg er også overrasket i høj grad. Jeg har læst om tilspilning af diverse apparater - og forstået at højttalere godt kan kræve mange timer. Men at erfare det, er en helt anden sag.
Det med fliserne har jeg prøvet masser af gange, det har aldrig været nogen succes. Jeg anbefaler nogle gode ben / fødder af den enne eller anden art - smag og behag. Der er klart bedre alternativer til fliserne - af hensyn til den dybeste bund - men det venter jeg med foreløbigt. Fra nu af tager jeg et lille skridt ad gangen udi tweaken, ikke at der behøves noget for at nyde musik i øjeblikket, så det er dét, jeg gør! 
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Daws med Dej,
Nåhhh... er der så småt ved at være lutter smil og glæde i det Østjyske, eller skal den ghamle møde op med hele destruktionsudstyret?
Som noget helt nyt er der nu også landsdækkende service på tænding af juletræer
Med høflig og småjulet hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej G&S
Jeg vil ikke sige lutter smil - men der breder sig bestemt nogle trækninger ved mundvigene 
Der ER blevet åbnet mere op for bunden, også i en grad så der er begyndende musikglæde, tør jeg godt skrive med overbevisning denne gang 
Men den dybe bund er ikke præcis/hurtig nok endnu. Stenene, som Ht´erne står på, resonerer stadigvæk, og en del af bas-energien forplantes nedad. Hér er det så jeg faktisk tænker på at "skyde" bundkasserne med hagl igen - og prøve at fjerne stenene. Dog skal jeg stadig have mønstret en anden afkoblingsløsning og have kasserne lidt væk fra gulvbrædderne.
Biwiringen mangler også stadigvæk - de er ikke så rappe i Holland, ved jeg af erfaring. Så måske bliver det først i det nye år jeg får den dimension op at stå, når mine kabler er færdigt-forkælede dernede.
Den ghamle skal være meget velkommen med flammekaster og deslige. I den forbindelse skal der ikke lyde et ondt ord herfra, hvis diverse julemænd og andet jule-gøgl skulle miste lidt af den fuldvoksne behåring; dog tager min bedre, smukkere halvdel nok sine forbehold hermed 
Men, summa summarum, er jeg vel hvad man kunne kalde godt undervejs.
MVH
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften i julepynten hr. Dej,
Anes der nu ikke alligevel et forsigtigt tilløb til begyndende julestemning...? Når først træet er veltændt, så glemmes det snart forgangne års frustrationer ofte helt - om ikke andet indtil vi skal ud og bytte julegaver
Med den lange tilspilningserfaring i bagagerummet ville jeg nok selv vente lidt med igen at fylde tungmetaller i kasserne. Når de skal have en 6-800 timer på bagen, før de arter sig, så er det nye år måske mere realistisk...?
De dersens hollændere ved jeg ikke rigtig med - de har det jo med at lave træsko og nationaldragter ud af alt, hvad man sender til dem
Meeen... mon ikke det også i sidste ende vil hjælpe med den ekstra wiring?
Med velrettet julehilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Godaften i julepynten hr. Dej,
Anes der nu ikke alligevel et forsigtigt tilløb til begyndende julestemning...? Når først træet er veltændt, så glemmes det snart forgangne års frustrationer ofte helt - om ikke andet indtil vi skal ud og bytte julegaver Kalorie-droppet i form af and, steg, is og deslige virker i dén grad forbløffende afslappende. Jeg har ikke personligt kombineret med Arnbitter, men andet med rigelige procenter kan måske gå an...?
Med den lange tilspilningserfaring i bagagerummet ville jeg nok selv vente lidt med igen at fylde tungmetaller i kasserne. Når de skal have en 6-800 timer på bagen, før de arter sig, så er det nye år måske mere realistisk...? Jeg er enig. Dét har jeg da lært af hele miséren; ikke at forhaste sig unødigt. Jeg spekulerer dog stadig på om alt så vil falde på plads henover de næste 400-500 timer. Lidt hurtig hovedregning, og det spiller som det skal til foråret! 
De dersens hollændere ved jeg ikke rigtig med - de har det jo med at lave træsko og nationaldragter ud af alt, hvad man sender til dem
Meeen... mon ikke det også i sidste ende vil hjælpe med den ekstra wiring? Det vil formentlig hjælpe noget i forhold til detaljering, perspektiv og - håber jeg - lidt mere saft i bunden. Der sker fortløbende noget med lyden, ikke så revolutionerende, som forandringen har været den seneste tid. Præcisionen i bunden mangler lidt - bedre, javist, men den er der ikke helt endnu.
Jeg er dog stadig optimist, og kan da, om ikke andet, nu glæde mig over at høre masser af skiver med rimelig fornøjelse. Jeg er dog ikke hvor jeg var i forhold til at blive opslugt og henført i musikken - endnu...
MVH
Med velrettet julehilsen G&S
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|