Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt update på "opdragelsen" af VR4jr i Casa Dejen:
- bunden åbner fortløbende op. Den er stadig for lav i niveau/for langt "væk", men det kan, foruden manglende tilspilning, også skyldes den endnu manglende biwiring (få nu fart på med kabeltermineringerne i tulipan-og-vindmølle-land!)
- perspektivet forbedres fortløbende. Der er begyndende dybde i lydbilledet. En stor trommerundgang er stadigvæk ikke så præcis som den skal være, men også hér er der sket positive ting
- mellemtonen har en anelse hårdhed over sig, som dog er aftaget siden jeg fik dem
Summa summarum er der begyndende sammenhæng i lydbilledet - men intet er endnu helt som det skal være
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
- bunden åbner fortløbende op. Den er stadig for lav i niveau/for langt "væk", men det kan, foruden manglende tilspilning, også skyldes den endnu manglende biwiring (få nu fart på med kabeltermineringerne i tulipan-og-vindmølle-land!)
- perspektivet forbedres fortløbende. Der er begyndende dybde i lydbilledet. En stor trommerundgang er stadigvæk ikke så præcis som den skal være, men også hér er der sket positive ting
- mellemtonen har en anelse hårdhed over sig, som dog er aftaget siden jeg fik dem
Summa summarum er der begyndende sammenhæng i lydbilledet - men intet er endnu helt som det skal være
MVH
|
|
|
Hej "Dejen"...
Det er da herligt...
Men jeg synes det er skandaløst med den lange tilspilningstid. De må da være godt dumme hos Von Schweikert! Det er da vist ikke så få få der aldrig er blevet solgt mens de har stået til demo i en butik pga. for ringe lyd? Og hvad med de højttalersæt som kommer hjem i kundens stue? Du kender selv problematikken! Man kan da ikke 'forlange' en sådan tålmodighed af kunden. Jeg ser for mig, et scenarium hvor det er 2., 3. eller 4. ejer der omsider får en god lyd! Det kan da ikke passe at man i så mange timer skal lade sig nøje med 'røv og gulvsand'! 
Hvor meget ville det egentlig fordyre disse højttalere hvis de skulle være rimeligt spilleklare ved leveringen? Von Schweikert burde kunne 'holde på' højttalerene nogle dage hvor de så kunne blive tilspillet i døgndrift på et lager. Kan de tulipanædere ikke finde ud af det...hæ! Jeg vil tro, at Von Schweikert kunne øge omsætningen med 33% ved denne relativt simple metode...
Næsten Julelignende hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Dejen skrev:
|
MVH
|
|
|
Hej "Dejen"...
Det er da herligt...
Men jeg synes det er skandaløst med den lange tilspilningstid. De må da være godt dumme hos Von Schweikert! Hæ, måske - men lave højttalere kan de altså Det er da vist ikke så få få der aldrig er blevet solgt mens de har stået til demo i en butik pga. for ringe lyd? Og hvad med de højttalersæt som kommer hjem i kundens stue? Du kender selv problematikken! Jeg er som udgangspunkt enig, break-in perioden er for lang. Men når jeg så tænker på den vellyd der endte med at flyde fra VR2, er jeg mindst lige så tilbøjelig til at sige, at det er det hele værd! Von Schweikert er dog vist ikke de eneste high-end højttalere, der opfører sig sådan Man kan da ikke 'forlange' en sådan tålmodighed af kunden. Jeg ser for mig, et scenarium hvor det er 2., 3. eller 4. ejer der omsider får en god lyd! Det kan da ikke passe at man i så mange timer skal lade sig nøje med 'røv og gulvsand'! 
Hvor meget ville det egentlig fordyre disse højttalere hvis de skulle være rimeligt spilleklare ved leveringen? Von Schweikert burde kunne 'holde på' højttalerene nogle dage hvor de så kunne blive tilspillet i døgndrift på et lager. Det gør de efter eget udsagn også - jeg har læst i manual og flere steder på nettet, at de skal tilspilles 200-300 timer, men mails fra Albert Von Schweikert "himself" (fra Guds eget land) siger, at de skal have 500 timer ved HØJ volumen før de begynder at arte sig Kan de tulipanædere ikke finde ud af det...hæ! Jeg vil tro, at Von Schweikert kunne øge omsætningen med 33% ved denne relativt simple metode... Se, det tror jeg også
Næsten Julelignende hilsen
Niels L.
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen
Det er selvfølgelig lang tid til indspilning, men som jeg har fremhævet før, det er i virkeligheden sådan for alt det grej / HiFi jeg har haft i mit hjem for test og forsøg, og der taler vi om ganske store mængder igennem årene. Tager man f.eks. Martin Logan Ascent højtaleren, så skal den spille imellem 500 og 1000 timer før den er tilspillet, ellers bliver man aldrig færdig.Tingene er ikke på plads før det har spillet på den anden side af 500 timer, uanset fabrikat. Jeg lader det altid spille non-stop /døgnets 24 timer, indtil 500 timer. Lad det stå og simre på laveste niveau og så skrue op og høre når man har tid og lyst - og så skal det også have for fuld skrue ind imellem. Men jeg slukker det en formiddag en gang om ugen, bare for at få det ned og starte forfra. Det ændrer sig utroligt meget og i lang tid - jeg tænker tit på dem der ikke spiller så meget hver dag og måske ikke hver dag, det tager 3 år at spille det til, og i virkeligheden får de det måske aldrig at høre tilspillet, før de har købt noget nyt. Efter tilspilning kan man begynde at flytte rundt og tweake, og ikke en dyt før.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
|
Dejen
Det er selvfølgelig lang tid til indspilning, men som jeg har fremhævet før, det er i virkeligheden sådan for alt det grej / HiFi jeg har haft i mit hjem for test og forsøg, og der taler vi om ganske store mængder igennem årene. Tager man f.eks. Martin Logan Ascent højtaleren, så skal den spille imellem 500 og 1000 timer før den er tilspillet, ellers bliver man aldrig færdig.Tingene er ikke på plads før det har spillet på den anden side af 500 timer, uanset fabrikat. Jeg lader det altid spille non-stop /døgnets 24 timer, indtil 500 timer. Det ville jeg gerne - meeeeeen: Klasse A i alle døgnets 24 timer koster mange penge, især i december Lad det stå og simre på laveste niveau og så skrue op og høre når man har tid og lyst - og så skal det også have for fuld skrue ind imellem. Men jeg slukker det en formiddag en gang om ugen, bare for at få det ned og starte forfra. Det ændrer sig utroligt meget og i lang tid - jeg tænker tit på dem der ikke spiller så meget hver dag og måske ikke hver dag, det tager 3 år at spille det til, og i virkeligheden får de det måske aldrig at høre tilspillet, før de har købt noget nyt. Det tror jeg du har evigt ret i; før mit bekendtskab med VR2 ville jeg ikke have troet på HVOR store forandringerne kan være. Men jeg er enig med Nilau i, at Von Schweikert godt kunne "brænde" enhederne langt mere ind før de røg ud til forhandlerne Efter tilspilning kan man begynde at flytte rundt og tweake, og ikke en dyt før.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa,
Ville lige høre hvordan det går med bækkenbundsøvelserne i casa Dejen. Bliver der strammet op og har Von Schweikert overgivet sig og spiller bas så det basker 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften i nytårskuren 
Mens opstramningen foregår i det ganske land forsøges der i Casa Dejen en modsat bevægelse; her skal der løsnes op, og det går da også ganske glimrende.
Op mod nytår fik jeg mine VdH Revelation tilbage fra det nederlandske

Lige med det samme kunne man ane dybere toner fra bundkasserne og mere hul igennem i den øverste del.
I den mellemliggende periode er der åbnet mere op over hele registret: den højre ht´er indledte ballet med at begynde på at spille højere i toppen end den venstre med det resultat til følge, at perspektivet "forskød" sig mod højre - det var lidt småunderligt at høre på...
Den venstre er nu begyndt på det samme, så der igen er ved at være balance i tingene.
Mellemtonen lyder også bedre nu end den gjorde for en måned siden - der er mere krop på lilletrommer og vokaler end tidligere.
I bunden er der nu mere bevægelse; den er ikke præcis eller hurtig, og der stadig resonanser. en del af humlen er formentlig, at der foruden tilspilning kræves bedre afkobling. Men det bliver ikke endnu - så længe tingene udvikler sig, lader jeg dem stå hvor de står.
Summa summarum bliver der altså ikke "spillet bas så det basker" ENDNU, men der er dog en tiltagende flapren .
Og nu ved jeg I hope, I think - but I don´t know..., at det blot er et spørgsmål om tid, hvilket egentlig - trods de mange frustrationer der har været - er fedt at gå og vente på. Der er så mange fede oplevelser i disse dage når tingene udvikler sig lige for næsen af én 

Jeg hører Porcupine Tree næsten i døgndrift i tiden; det er et mysterie fuldt på højde med pyramidernes gåde hvorfor dette band ikke er mere populære end de er.
Denne sjældenhed, "Recordings", har jeg købt på Ebay. Coveret er vel egentlig audiofilt på en eller ande måde - lydmæssigt er PTs skiver i al fald noget af det ypperste indenfor rockgenren

Der er status quo i kabelrodet, men rotterne er ikke gnavere, så det går...

VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo Dejen, lækker amp du har der jeg har noget i samme str. sugden au 51.
Er det første gang du prøver VDH-kabler...Min erfaring er at dem jeg har prøvet giver lidt for meget laudnes, du har kort afstand imellem amp og ht så du er velkommen til at prøve mine VDH mark 2 The Wind de er ca. 1,8 meter  __________________ My amplifier is a "a cap-cooker"
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen.
Jeg søgte lige efter "Recordings" på amazon. 1 stk brugt til salg. Pris GBP 114,99 Lidt uden for min rækkevidde. Den må være meget eftertragtet 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

Haugaard skrev:
|
Hej Dejen.
Jeg søgte lige efter "Recordings" på amazon. 1 stk brugt til salg. Pris GBP 114,99 Lidt uden for min rækkevidde. Den må være meget eftertragtet 
Haugaard
|
|
|
Det er den også - det er mangt og meget af det lidt ældre PT i øvrigt!
De udgav bl.a. en liveskive for 3 år siden, "XMI" - den sælges i dag for op mod 2000 kroner på Ebay.
- den købte jeg desværre ikke rettidigt...
Jeg HAR købt "XMII" som kom sidste år (måske skulle jeg have købt en håndfuld )
Hvis du har mod på at prøve at købe en af deres skiver, er deres nyeste "Deadwing" formidabel. Den fås også i en rigtig fed DTS-udgave
I øvrigt er produktionen uovertruffen på langt det meste fra deres hånd
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg skrev:
|
Hallo Dejen, lækker amp du har der jeg har noget i samme str. sugden au 51.
Er det første gang du prøver VDH-kabler...Min erfaring er at dem jeg har prøvet giver lidt for meget laudnes, hvis du har lystspillende grej foran, tror jeg det kan være årsagen. Jeg har ikke oplevet kablerne sådan overhovedet. Jeg har dog ikke hørt The Wind, og der er betragtelig forskel på de forskellige kabler fra VdH du har kort afstand imellem amp og ht så du er velkommen til at prøve mine VDH mark 2 The Wind de er ca. 1,8 meter Jeg har "storebror" til The Wind - The Breeze - til mellemtone/diskant, hvilket fungerer rigtig godt. Til bunden bruger jeg som skrevet The Revelation, som er en rigtig "haveslange"
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:

Haugaard skrev:
|
Hej Dejen.
Haugaard
|
|
|
Det er den også - det er mangt og meget af det lidt ældre PT i øvrigt!
De udgav bl.a. en liveskive for 3 år siden, "XMI" - den sælges i dag for op mod 2000 kroner på Ebay.
- den købte jeg desværre ikke rettidigt...
Jeg HAR købt "XMII" som kom sidste år (måske skulle jeg have købt en håndfuld )
Hvis du har mod på at prøve at købe en af deres skiver, er deres nyeste "Deadwing" formidabel. Den fås også i en rigtig fed DTS-udgave
I øvrigt er produktionen uovertruffen på langt det meste fra deres hånd
MVH
|
|
|
Se det var jo anden snak. Deadwing sælges for GBP 5,72. Der kan jeg lige være med 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjttaler
Så spiller det sgu....! 
- dynamik, rum, bredde (på visse indspilninger højde) er nu endelig at finde i Casa Dejen. Med andre ord; der er BUND i tingene!
Den venstre højttaler har nu åbnet op (og dele af diskanten lyder stadig som kommer den fra højttaleren), mens den højre er så godt som "forsvundet" i lydbilledet. De dybe toner strømmer ud af kassen (man kan rent faktisk SE på basenhederne, at de bevæger sig langt mere end tidligere)
Det lyder bare godt som det er nu, jeg glæder mig til de næste par hundrede timer...
"Utroligt" beskriver de samlede erfaringer bedst, tror jeg. Man skal nok personligt have hørt før/efter for til fulde at begribe omfanget af hvad der er sket. Det er som nat og dag!
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Halløjttaler
Så spiller det sgu....! 
- dynamik, rum, bredde (på visse indspilninger højde) er nu endelig at finde i Casa Dejen. Med andre ord; der er BUND i tingene!
Den venstre højttaler har nu åbnet op (og dele af diskanten lyder stadig som kommer den fra højttaleren), mens den højre er så godt som "forsvundet" i lydbilledet. De dybe toner strømmer ud af kassen (man kan rent faktisk SE på basenhederne, at de bevæger sig langt mere end tidligere)
Det lyder bare godt som det er nu, jeg glæder mig til de næste par hundrede timer...
"Utroligt" beskriver de samlede erfaringer bedst, tror jeg. Man skal nok personligt have hørt før/efter for til fulde at begribe omfanget af hvad der er sket. Det er som nat og dag!
MVH
|
|
|
Hej Dejen,
Dejligt at høre ser stadig er fremskridt, gid det aldrig må høre op 
Haugaard
PS. Fik bestilt "Deadwing" og venter spændt.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Januar 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Dejen skrev:
|
Halløjttaler
Så spiller det sgu....! 
MVH
|
|
|
Hej Dejen,
Dejligt at høre ser stadig er fremskridt, gid det aldrig må høre op 
Haugaard
PS. Fik bestilt "Deadwing" og venter spændt.
|
|
|
Hej Haugaard
De lydmæssige forbedringer er ganske fremskredne, det er som om biwiringen har "speedet" tingene meget op, for siden nytår har der været store fremskridt (måske er det ikke blot enhederne, der har gennegået/gennemgår en hårbar (og synlig) forandring, men også delefilteret??!!)
Du kan roligt glæde dig til Deadwing, det er en rigtig fed skive. Hvis du kan lide den, bør det næste indkøb nok være "In Absentia":

MVH  __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Halløjttaler
Så spiller det sgu....! 
MVH |
|
|
Hej Dej,
Forventningens glæde er jo den største af dem alle
Det glæder mig at høre, at vellyden er ved at være på plads
Med gedigen tirsdagshilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 17 Januar 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen
Du skal ikke fortvivle over din manglende bas, det er det sidste der
falder på plads. Hos mig gik der næsten 6 måneder før mine speakers
(ikke VS) gik i orden, og der blev spillet omkring 4 timer pr. dag.
inkl. raseri skru op, forlad huset episoder
Så hav tro og du skal få bas ... men sikke en ventetid!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hej Dejen
Du skal ikke fortvivle over din manglende bas, det er det sidste der falder på plads. Hos mig gik der næsten 6 måneder før mine speakers (ikke VS) gik i orden, og der blev spillet omkring 4 timer pr. dag. inkl. raseri skru op, forlad huset episoder 
Så hav tro og du skal få bas ... men sikke en ventetid!
|
|
|
Hej Zorglub.
Jeg har med interesse fulgt med i din tråd, og trøstede mig også et kort øjeblik med at have en lidelsesfælle, må jeg med, tilnærmet, skadefro indrømme 
I øvrigt nogle meget spændende højttalere du har dér. Jeg har ikke hørt dem, men alene på omtalen af dem får man lyst til det 
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg har været helt ude i tovene,
men heldigvis holdt jeg fast pyha! heh, jeg kunne fannerme ikke forstå
det indtil jeg fandt ud af det var audio technology enheder. Jeg
huskede så en artikel i high fidelity om nogle Eben højtalere der led
af giga lang tilspilning.
Egentligt kunne de godt gøre os den tjeneste at give dem tæsk i et par
uger, prisen taget i betragtning. Tænk hvis man havde købt en BMW og
den ikke kom over 50 de første 6 måneder
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 18 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at høre, at "kabalen" begynder at gå op "Dej".....så inviterer du måske snart til lytteaften?
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|