| Forfatter |
|
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen!
Nu har jeg fulgt din tråd passivt her den seneste tid, men nu er jeg nød til at slynge en bemærkning...
Det er simpelthen et fedt anlæg du har dig der! Jeg er helt tosset med de højtalere!

__________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angående Porcupine Tree så kendte jeg ikke til dem før jeg læste din tråd. Jeg har kun hørt det i små bider endnu, men det virker umiddelbart rigtig fedt. Jeg har somsagt ikke nærlyttet til det, så jeg vil ikke hænges op på noget, men det lyder lidt hen af Radiohead, Perfect Circle og måske også lidt Tool. Sidstnævnte bør du lytte til hvis du ikke kender dem. Noget hårdere (til tider) end Porcupine Tree, men bestemt noget af det bedste rock der findes, hvis jeg selv skal sige det...! Kan på det kraftigste anbefale deres albums Ænima som udgangspunkt. Forresten... Fedt anlæg du har. Den amp og de højttalere ser onde ud!!!
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
rocksound skrev:
|
Hej Dejen!
Nu har jeg fulgt din tråd passivt her den seneste tid, men nu er jeg nød til at slynge en bemærkning...
Det er simpelthen et fedt anlæg du har dig der! Jeg er helt tosset med de højtalere!

|
|
|
Mange tak, rocksound 
Jeg er også selv ganske godt tilfreds med de enkelte dele i mit setup. Gulvet driller stadigvæk, selvom tilspilningen af mine højttalere har betydet et stort spring i retning af rigtig god lyd.
Jer er også selv lidt tosset med VSA, må jeg indrømme 
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Angående Porcupine Tree så kendte jeg ikke til dem før jeg læste din tråd. Jeg har kun hørt det i små bider endnu, men det virker umiddelbart rigtig fedt. Jeg har somsagt ikke nærlyttet til det, så jeg vil ikke hænges op på noget, men det lyder lidt hen af Radiohead, Perfect Circle og måske også lidt Tool. Jeg er glad for, du kan lide det. Køb straks mange plader med dem, så de kan få et ordentligt pladesalg i DK! Med håb om at de så vil turnere her på et tidspunkt, indtil videre er vi desværre blevet forbigået i det danske. Sidstnævnte bør du lytte til hvis du ikke kender dem. Noget hårdere (til tider) end Porcupine Tree, men bestemt noget af det bedste rock der findes, hvis jeg selv skal sige det...! Kan på det kraftigste anbefale deres albums Ænima som udgangspunkt. Jeg har Lateralus og kender også godt Aenima-albummet. Velkomponeret musik, som jeg dog mest lyttede til for nogle år tilbage. Forresten... Fedt anlæg du har. Den amp og de højttalere ser onde ud!!! Tak 
|
|
|
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
VR-4.... nice..
laver de den stadig med bag diskant???
Hvis så? hvad er så din erfaring med dette? bruger du den? hvor meget? og hvad syntes du?
Hvad oplever du med og hvad uden?
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
VR-4.... nice.. Takker, jeg er glad for mine højttalere. Det er ikke den næsten stratosfærisk berømmede første Von Schweikert VR4, men VR4jr, jeg har.
laver de den stadig med bag diskant??? Yep, alle Von Schweikert VR-modellerne kommer med en bagdiskant, helt op til topmodellen VR11
Hvis så? hvad er så din erfaring med dette? bruger du den? hvor meget? og hvad syntes du? Mine tidligere højttalere, VR2, har jeg lidt lettere ved at sige noget om, idet jeg ikke har eksperimenteret ret meget med VR4jr endnu.
Generelt vil jeg sige, at jo mere man skruer op for bagdiskanten, jo mere holografisk/tredimensionel bliver lydbilledet; lige indtil det bliver en anelse for lyst i toppen og der sniger sig en kunstig "hvidlighed" ind over. VSA siger selv, at justeringen af bagdiskanten ikke giver et hæv i toppen, men det gjorde det altså en anelse hos mig, hvis jeg skruede mere op end 7/10. Mine andre spilledåser og lytterum kan have været en medvirkende årsag hertil
Væggen bagved mine højttalere er rimeligt bar, hvilket helt sikkert er en del af forklaringen på det løft, jeg syntes der var i de høje frekvenser.
Det samlede lydbilledes bredde og dybde blev en anelse større når man skruede op. Der var dog samtidigt, i mit setup, en lille tendens til, at centreringen af trommer og kroppen på centrerede instrumenter blev lidt mindre fast/tydelig
MVH
|
|
|
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal du ikke have et rack til din cd, pre og dvd? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
miju skrev:
|
VR-4.... nice.. Takker, jeg er glad for mine højttalere. Det er ikke den næsten stratosfærisk berømmede første Von Schweikert VR4, men VR4jr, jeg har.
laver de den stadig med bag diskant??? Yep, alle Von Schweikert VR-modellerne kommer med en bagdiskant, helt op til topmodellen VR11
Hvis så? hvad er så din erfaring med dette? bruger du den? hvor meget? og hvad syntes du? Mine tidligere højttalere, VR2, har jeg lidt lettere ved at sige noget om, idet jeg ikke har eksperimenteret ret meget med VR4jr endnu.
Generelt vil jeg sige, at jo mere man skruer op for bagdiskanten, jo mere holografisk/tredimensionel bliver lydbilledet; lige indtil det bliver en anelse for lyst i toppen og der sniger sig en kunstig "hvidlighed" ind over. VSA siger selv, at justeringen af bagdiskanten ikke giver et hæv i toppen, men det gjorde det altså en anelse hos mig, hvis jeg skruede mere op end 7/10. Mine andre spilledåser og lytterum kan have været en medvirkende årsag hertil
Væggen bagved mine højttalere er rimeligt bar, hvilket helt sikkert er en del af forklaringen på det løft, jeg syntes der var i de høje frekvenser.
Det samlede lydbilledes bredde og dybde blev en anelse større når man skruede op. Der var dog samtidigt, i mit setup, en lille tendens til, at centreringen af trommer og kroppen på centrerede instrumenter blev lidt mindre fast/tydelig
MVH
|
|
|
MVH
|
|
|
Jeg har også eksperimenteret en del m,ed bagdiskanter, og haft fine erfaringer med disse.. (sålænge man bare justere dem korekt)
Er dog gået lidt væk fra dem nu da de nyere diskant moodeller faktisk slet ikke behøver nogen hjælp mere og at effekten af bagdiskanten (dens relle niveau, der skal justeres ned til) er så lille at det faktisk er unødigt..
Har fået en masse "pis" i hoved for min anvendelse af bagdiskanter... nogle her på forum har hævdet at det ødelægger perspektivet og presisionen samt ikke har noget med korekt lyd at gøre... (sjov nok uden at nogensinde have hørt det jag har!) men pr. diffenition så fungere bag diskanter IKKE! er holdningen, og bruger man en sådan fungere det man har IKKE!... ergo, Snell, V.S mf. kan ikke spille korekt og fungere ikke!?? 
Jeg vil nok tro at du og en del andre ikke er helt enige i denne anskuelse??? 
Jeg kan kun sige at jeg har haft posetive erfaringer med bagdiskanterne i mine systemer..(og meget lig hvad du beskriver at du oplever)
Nu ved jeg ikke hvor langt "ned" V.S- lader deres bag diskanter gå ??? mine spiller kun fra 10 (hvor de er 24 db. nede) kHz. og op og de når først fuld niveau ved omkring 20 kHz. (hvilket betyder at jeg anvender et 24 db. L.R. filter på disse, sammen med et L-Pad potmeter med trin løs niveau regulering. (rellet så giver de først nogen virkning efter 15 kHz. efter målingerne at se..)
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej miju
Min beskedne erfaring med Hifi og højttalere tillader mig ikke at vurdere hvorvidt Von Schweikert, Snell m.fl. spiller mere eller mindre korrekt lyd end andre højttalere, der ikke anvender bagdiskant.
For Von Schweikert´s vedkommende bruges der dog konsekvent bagdiskant i alle modeller, helt op til den milliondyre VR11.
I den sammenhæng skal det siges, at rigtigt mange af hans højttalere har vundet "bedste lyd", "mest korrekte lyd" blablabla på adskillige af de store hifi-messer, så nogen må nødvendigvis synes, at de spiller godt/korrekt. Var de mere korrekt-lydende uden diskanten bagtil, var den der nok ikke!
I al fald gør en højttaler som VR2 (med bagdiskant ) til ca. 22K for et sæt - subjektivt vurderet - livet surt for rigtig mange andre i prisklassen - alle andre, jeg har hørt!
Jeg kan ikke opdrive data på hvor langt ned bagdiskanterne spiller, men 10 kHz er nok ikke noget dårligt bud (vurderet ene og alene ud fra lytten). Der er trinløs regulering på dem.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i påskeferien!
D. 1. maj flytter jeg i ny lejlighed!
Det har taget sin tid at finde en god bolig i dette århusianske gede-boligmarked, men endelig fandt jeg en, der kunne bruges.
I den forbindelse glæder jeg mig usigeligt til at høre, om jeg kan få setupet til at synge i min nye 23m2 stue. I særdeleshed om de besværlige Vons vil makke ret i de nye omgivelser.
Mere følger når det værste flytterod er af vejen og mit nye Casa indrettet vel nok til at tage billeder af det 
Hav en god påskeferie, alle! 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke! Jeg håber de nye gemakker er med dig
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Jamen tillykke! Jeg håber de nye gemakker er med dig  |
|
|
Tak, hr.
"Må gemakkerne være med dig" - det kan vist ikke siges bedre, jævnført med indholdet af denne tråd! 
Lejligheden er på. 2 sal, men egeparketten virker stabil og er lagt ovenpå det originale plankegulv, så det "vibrerer" ikke som mit nuværende.
I skulle have set udlejer i hovedet, da jeg diskede op med alle mine specifikke spørgsmål til bolig- og gulvkonstruktionen!  __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
I skulle have set udlejer i hovedet, da jeg diskede op med alle mine specifikke spørgsmål til bolig- og gulvkonstruktionen!  |
|
|
Hehe, ja der er med sikkerhed et tyndt lag skum-filt mellem parketgulvet og det gamle gulv. Det har jeg selv på 1. sal og det giver ingen problemer.
Kører du stadig med hospitalskablerne?
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Dejen skrev:
I skulle have set udlejer i hovedet, da jeg diskede op med alle mine specifikke spørgsmål til bolig- og gulvkonstruktionen!  |
|
|
Hehe, ja der er med sikkerhed et tyndt lag skum-filt mellem parketgulvet og det gamle gulv. Det har jeg selv på 1. sal og det giver ingen problemer.
|
|
|
Jeps, og jeg har ingen brum overhovedet, som jeg kan forstå du har haft lidt problemer med.
Jeg vil dog prøve at rode lidt rundt med et andet netkabel til CD-spilleren i påsken. Måske har den godt af det.
MVH
EDIT: Stor respekt for din DIY-stikdåse; den ser sej ud og rummer jo alle de bedste ideer fra folk, som har forstand på strøm. __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Lejligheden er på. 2 sal, men egeparketten virker stabil og er lagt ovenpå det originale plankegulv, så det "vibrerer" ikke som mit nuværende.
|
|
|
Mit gulv er også en "sandwich"-konstruktion hvor det nye gulv er lagt flydende oven på det gamle. Det er faktisk en lydmæssigt meget vellykket og "død" sammensætning. Kan absolut anbefales. Må bassen være med dig i dit nye hjem. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 April 2006 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
L.B. skrev:
Dejen skrev:
|
|
|
|
|
Jeps, og jeg har ingen brum overhovedet, som jeg kan forstå du har haft lidt problemer med.
Jeg vil dog prøve at rode lidt rundt med et andet netkabel til CD-spilleren i påsken. Måske har den godt af det.
MVH
EDIT: Stor respekt for din DIY-stikdåse; den ser sej ud og rummer jo alle de bedste ideer fra folk, som har forstand på strøm.
|
|
|
Dejligt når det virker! 
...og tak. Den er som meget simpel og virker rent faktisk. Netop til sådanne et bætte projekt er dette forum uovertruffent! Uden denne vidensdeling var den aldrig blevet til noget.
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 11 Juni 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Halløj i påskeferien!
D. 1. maj flytter jeg i ny lejlighed!
Det har taget sin tid at finde en god bolig i dette århusianske gede-boligmarked, men endelig fandt jeg en, der kunne bruges.
I den forbindelse glæder jeg mig usigeligt til at høre, om jeg kan få setupet til at synge i min nye 23m2 stue. I særdeleshed om de besværlige Vons vil makke ret i de nye omgivelser.
Mere følger når det værste flytterod er af vejen og mit nye Casa indrettet vel nok til at tage billeder af det 
Er det ikke ved at være tid til billederne af dit lækre anlæg i nye omgivelser 
Hav en god påskeferie, alle! 
MVH
|
|
|
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 12 Marts 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen - hvordan går det med dig og alt din dejlige hifi? Det må da snart være på tide med en lille opdatering
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Hej Dejen - hvordan går det med dig og alt din dejlige hifi?
Det må da snart være på tide med en lille opdatering 
|
|
|
Det må absolut være på tide me en opdatering! Dejen skriver i en anden tråd at han har skilt sig af med de fede Von Schweikert højtalere 
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Zorglub skrev:
Hej Dejen - hvordan går det med dig og alt din dejlige hifi?
Det må da snart være på tide med en lille opdatering 
|
|
|
Det må absolut være på tide me en opdatering! Dejen skriver i en anden tråd at han har skilt sig af med de fede Von Schweikert højtalere 
Haugaard
|
|
|
Ja, denne tråd er da helt død, hva'? 
Det er sandt - med hvad der må være hifi´ens pendant til kærlighedens "et blødende hjerte" har jeg taget afsked med VR4jr... med "blødende ører" måske... selvom det da vist konnoeterer noget helt andet end hvad meningen er:
Jeg ville gerne have beholdt de små basser fra Von Schweikert, for de kan altså nogle utrolige ting - såfremt man har styr på sit lytterum, specielt sit trægulv... 
Men jeg fik dem aldrig til at synge, som de virkelig kan. Der er ingen tvivl om, at VR4jr i det rette rum er en fantastisk højttaler. Efter at have været velsignet med det fulde af lillebror VR2s formåen ved jeg jo, hvad VSA kan i forhold til parametre som realistisk gengivelse af dynamik, rum, perspektiv - og helt sikkert en hel masse andre parametre, som man imidlertid glemmer alt om i det øjeblik højttalerne er stillet korrekt op i de rette omgivelser
Men nok om VSAs herligheder for nu; når jeg engang, ude i en endnu uvis fremtid, begynder at mærke overgangsalderens komme i form af fuldstændigt irrationelle tanker om at bo på landet med luft og lys omkring mig - og jeg i næste åndedrag flytter ud af byen, erhverver mig et mere eller mindre stråtænkt hus - med ditto stueplans-stue ...
...da kan jeg jo kigge mig omkring efter et sæt brugte VSA højttalere, hehe - og da få realiseret det potentiale, jeg med VR2 fik fuldt ud omsat i vellyd, med VR4jr aldrig rigtigt nåede 
Så nu kigger jeg mig lidt omkring efter en værdig afløser; og de gror ikke på træerne, værdige afløsere, tænker jeg...
Jeg har Focus Audio 788 i kikkerten, men det baserer jeg kun på de beskrivelser af højttaleren, som jeg har læst; det lyder som en spændende og meget kompetent højttaler. Jeg har til gode at høre den - så det vil jeg prøve at få muliggjort snarest; hjemme ved mig selv 
Men har I andre gode forslag med den rette lydmæssige OG æstetiske appel, så lad endelig høre.
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |