Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Hej Dejen - hvordan går det med dig og alt din dejlige hifi?

Det må da snart være på tide med en lille opdatering

Hej Zorglub

Fedt at du hører Spock's Beard's "Snow"  Det er simpelthen et moderne prog-mesterværk - og det sidste album, hvor Neal Morse's lyrik formår at bevare et allegorisk element - før han desværre besluttede sig for at prædike i stedet...

Har du stadig Peak Consult højttalerne? (er de tilfældigvis til salg, hehe )

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

hej  Dejen,
så i din signatur at du leder efter en værdig afløser til
VR4jr. Har ikke læst dine 16 sider igennem, så jeg ved ikke om du allerede har været der, men hvad med Vienna Acoustic.
De har jo en fantastisk kone venlig finish og lyder jo rigtig godt

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
Fedt at du hører Spock's Beard's "Snow"  Det er simpelthen et moderne prog-mesterværk - og det sidste album, hvor Neal Morse's lyrik formår at bevare et allegorisk element - før han desværre besluttede sig for at prædike i stedet...

Ja når den ikke står på klassisk så er det rigtig tit Spock og hans skæg der ryger i skuffen . Jeg har forøvrigt lige købt ? og jeg ved sgu ikke rigtig. Det er lidt træls at han sådan blev frelst, for teksten er rigtig vigtig. Det værste er nok at han stoppede med alle sine projekter glemmer stadig aldrig første gang jeg hørte Transatlantic.

Mht. dine højtalere, ja så kan jeg godt forstå din beslutning. Når noget ikke fungerer så er der to muligheder, vær stædig og lad det irriterer i et væk, eller kom videre og af med det. Så nu må du jo ud og kigge efter Peak's hehe
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen,

Trist at du ikke fik VR4jr til at spille.

Du skal prøve at høre JMR's højttalere, det kan du ved lydstuen i Silkeborg. Det er nogen af de fedeste konstruktioner jeg har hørt. Ekstremt musikalske med en basgengivelse der næsten er så tør og præcis som VSA, men mere rumvenlig. Husk at jo lavere højttalerne går linært jo større problemer får du med rummet, så hvis jeg var dig ville jeg nappe noget der går ned til en 33-35Hz der er roomgain for resten alligevel, og så får du ikke den slags problemer igen.

Jeg har en audia 100 som dig og et sæt JMR for tiden, så hvis du har lyst til at høre det sammen så smid en PB.

Vienna tror jeg ikke passer til dit lydideal hvis du synes VR-2 var gode.

Drømmer stadig om den store VR4.... måske engang.

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

troelskn skrev:
Hej Dejen,

Trist at du ikke fik VR4jr til at spille.

Du skal prøve at høre JMR's højttalere, det kan du ved lydstuen i Silkeborg. Det er nogen af de fedeste konstruktioner jeg har hørt. Ekstremt musikalske med en basgengivelse der næsten er så tør og præcis som VSA, men mere rumvenlig. Husk at jo lavere højttalerne går linært jo større problemer får du med rummet, så hvis jeg var dig ville jeg nappe noget der går ned til en 33-35Hz der er roomgain for resten alligevel, og så får du ikke den slags problemer igen.

Jeg har en audia 100 som dig og et sæt JMR for tiden, så hvis du har lyst til at høre det sammen så smid en PB.

Vienna tror jeg ikke passer til dit lydideal hvis du synes VR-2 var gode.

Drømmer stadig om den store VR4.... måske engang.

Hvad model er det lige dine JMR er? troelskn

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:

Hvad model er det lige dine JMR er? troelskn

Jeg har et par Offrande signature til test for tiden.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Maj 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige hørt Rush's album "Signals" :

- i og med jeg er uden højttalere kan jeg selvsagt kun høre musik på PC-højttalere fra Dell i tiden - foruden lidt radio på DAB' en

Selvfølgelig ikke optimalt, men ved I hvad?

Rush styrer helt vildt - også på PC'en!  

Der er ingen over, ingen ved siden af de tre canadiere; simpelthen fordi der ikke rigtigt er noget, der lyder helt eller delvist som Rush! Uanset hvor meget nyt musik, der vender i Casa Dejen - så er det altid en frisk oplevelse at lytte til Rush, specielt udgifra de tidlige firsere

Klassemusik - den nye "Snakes and Arrows" er i posten!

Fik jeg sagt, at Rush styrer!

Som et aber dabei kan nævnes, at den blev anmeldt til 5 stjerner i BT...

MVH

Von Schweikert VR2

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

"LEDER EFTER VÆRDIGE AFLØSERE TIL VR4jr"

Avalon  ................. GUF GUF

har du penge så kan du få...... har du ingen så kan du  

flere bud :

JM lab 1037 BE

Isophon Europa

men hvad lyd leder du efter ???

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 20 Maj 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa Hundejen.

Ser du er på jagt efter nye speakers.
Nu er dte ikke fordi jeg vil komme med et bud på hvilke du skulle vælge, det bliver din egen sag.
Mne hvis din opstilling d.d. ligner dne du har afbilledet på side 1, så kunne jeg viderebringe lidt erfaringer, som måske kunne hjælpe dig lidt.
For det første, en ordentlig højttaler skal man altid kunne få til at spille, der er ingen undskyldninger der gælder her. Undtagelsen der så bekræfter reglen er, at du skal kunne komme på den rette afstand af ht´en, således at enhederne kan integrere. I modsat fald får du flervejslyd ud over det behagelige.
Næst efter det, så vil en rigtig højttaler som regel give for meget bas, fordi man jo som bekendt sætter en osteklokke ned over den (lyterummet), hvor lydbølgerne ikke kan undslippe.

Her er der så et par regler, som du bør være opmærksom på. Er dit lytterum af træ f.eks., så vil bassen forsvinde ud igennem materialerne, men mellemregistret og den øvre ende bliver hos dig. Det giver en oget præsent lyd, som vil få dig til at gribe efter diverse tweaks, der fremmer basgengivelsen.

Har du derimod et lytterum med ene hårde vægge, så bliver bassen hos dig, og du får pænt med stående bølger. Dvs. 2 forskellige problemer i den samme størrelse rum.
Derfor kunne jeg ikke drømme om, at påvirke dit valg.

Noget helt tredie du bør overveje er, om ikke du burde kigge dit rum efter for ødelæggende reflektioner. Som jeg ser det, så er området ved siden af venstre højtaler og bag begge højttalere alt for levende og uens til hifi.
ligeledes er væggen bag din sofa en lynsnar reflektor, som vil ødelægge 3D.
Hvis du vil have noget ud af dit dyre udstyr, så ville jeg prøve at lave nogle æstetiske rammer til noget Rockfon eller lignende, som skal placeres i umideelbar nærhed af højttalerne og umiddelbart bag lytte positionen. Det vi lhelt sikkert give dig et mere nuanceret indtryk af dine højttalere.
dernæst skal du beslutte om enten gulv eller loft skal reflekstionsdæmpes. Du har et enkelt tæppe på gulvet, men det er langt fra nok til at du kan få en rolig akustik at spille i.
Tænk på at højttaleren typisk er assymetrisk set nedenfra og ovenfra, hvilket gør loft - og gulvreflektioner til de værste af alle.

Tænk i ensartethed for kanalerne og få de værste reflektioner elimineret eller difuseret i ørehøjde, de vil gøre meget for lydoplevelsen. Lad alt andet være, kun i lyttehøjde og kun hvor det er strengt nødvendigt.

Når d har dte på plads, så skal du overveje hvilken type højttaler det vil være smart at stoppe ind i rummet. Hvis rummet har en meget veldæmpet karakteristik, så kan du godt anvende en højttaler der er retningsbestemt til en vis grad.
Omvendt hvis dit rum er levende (og det er det efter billederne), så bør du finde en højttaler med en udpræget jævn powerresponse, således at den energi der spredes fra højttaleren er nogenlunde ensartet i alle planer.
Prøv 2 højttalere - én af hvert princip og se hvad der passer bedst.

Når du så har dte på plads, så er der én ting mere jeg lige vil dosere på dig.
GRANIT er noget mænd og t....mænd bør være lavet af. I hifi er det YT!
Du ødelægger klangen fra hvad som helst ved at lægge lidt Bornholm ind under. Ud i haven med det. Skal det være tungt, så brug svigermor eller beton efter behov.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Focus Audio 788 Sig har været på besøg i de nye gemakker, og da også de, i enden af Von Schweikert VR4jr, lød lige så lukkede og hule, er panderynkerne ved at blive seriøst permanente, ligefrem lidt indfaldne her...

Jeg har haft lånt en Gamut pre og en Gamut CD - der var ingen imponerende forbedring at høre i forhold til Rega-Cd og pre.

Jensen har været forbi med en Rogue pre og en Audia Flight CD-afspiller. Han havde også nogle kabler med, som blev sat i kæden i stedet for VdH. Som tidligere nævnt har lyden hos mig været så ringe, at jeg ikke har hørt musik på mit setup i et år; det gider jeg simpelthen ikke. Det der skete med Rogue, Audia CD og andre kabler var hørbart: Der var højere volumen - men ikke nok på den gode måde, dvs højt uden at man rigtigt oplever, at der bliver spiller HØJT i den forstand at musikken fylder rummet ud på dynamisk, engagerende vis. Der er, som der har været, afstand til begivenhederne.

Efter disse erfaringer sidder jeg nu med en Rega CD og pre, en Audia Flight 100 og nogle VdH interconnects (the Second, the Integration og the Jubilee Silver) og VdH højttalerkabler (the Revelation).

Jeg skal have et setup op at stå - men med de økonomiske begrænsninger værende ganske snærende, er det ikke hvad som helst, der er interessant..  En mulighed kunne være at sælge Rega pre og CD for de relativt beskedne midler, et sådant salg kunne indbringe og købe ny CD og pre til Flight'en. Efter at have hørt Jensens ting, kan jeg høre, at noget af forklaringen på den crappy lyd ligger her; desværre ikke det hele.

Resten af forklaringen skal vel øjensynligt findes i rummet; jeg har dog, med min hverdagsbevidsthed og rimelige tro på egne erfaringer, svært ved at acceptere, at forskellige højttalerkonstruktioner kan frembringe så relativt ens uengageret og dårlig en musikoplevelse pga de forskellige rum, de har stået i; jeg er flyttet tre gange de sidste fire år, og har oplevet fænomenet alle tre steder.

Så sådan ligger landet - nu må der snart handles, for jeg er led og ked af at høre musik på en computer - og led og ked af at kigge på dyre spilledåser, der blot står der.

Spørgsmålet er blot hvordan jeg når frem til et setup, der ikke lyder som en forkølet og totaltsnottet, mudret undskyldning for hvad det burde lyde som.

MVH

Von Schweikert VR2

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

hej Dejen det er sgu en trist historie jeg sidder nu her og er selv vild glad for mit setup hvor du imod er ikkke helt tilfreds hvorfor ikke prøve montana hter...

mvh

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

men hvilken lyd skal det være feks lyd varm semi hvad for en reference går du efter ...

mvh

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hej "Dejen"...

Du skriver at din lyd er ringe... Kan du beskrive lidt nærmere hvordan den er ringe?

Er der nogle komponenter der har været 'med dig' hele tiden gennem dine skiftende setups?

Det lyder helt utroligt, at du skulle kunne være ekstremt uheldig med dit lytterum flere gange i træk!  ;-)

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hej "Dejen"...

Du skriver at din lyd er ringe... Kan du beskrive lidt nærmere hvordan den er ringe? Jeg ved godt termen "alt" måske er lidt for inkluderende, idet der jo er kommet lyd ud af de forskellige højttalere, der har været sluttet til. Men langt det meste er i al fald galt, uanset lydideal og anden efterfølgende "connaiseur-præference-tale" om det korrekte/foretrukne lydbilledes velsignelser; dét er en helt anden diskussion.

Lyden er ekstremt tilbagelænet, bunden er fraværende, tam, hensygnet (uden bulder; den er der bare ikke), mellemtonen er lukket - og diskanten er (som et resultat af problemerne i det nedre lydbillede?) fnidret og uskarp, totalt "ukropslig" - et ord der også fint beskriver det samlede lydbillede. Det kan ikke lade sig gøre at spille højt heller - slet ikke, faktisk.

Er der nogle komponenter der har været 'med dig' hele tiden gennem dine skiftende setups?

Rega Planet CD, Cursa pre har været med hele vejen. Ligeledes har mange af VdH-kablerne fulgt mig.

Det lyder helt utroligt, at du skulle kunne være ekstremt uheldig med dit lytterum flere gange i træk!  ;-)

Det er også min konklusion; efter Jensens besøg, kan jeg tydeligt høre hvor lukket Rega faktisk er i lyden; da en anden pre og Flight CD erstattede Rega Planet og Cursa blev der åbnet mere op. Så noget af forklaringen ligger formentlig i dette faktum. Ikke alt - måske er det et ekstremt  sammenfald af uheldige omstændigheder.

Summarisk kan jeg meddele, at jeg egentlig blot vil kunne sætte Porcupine Tree's nye skive på og får mig en musikalsk oplevelse fra at lytte til den. Blive engageret i musikken - altså få en oplevelse stik modsat af den, jeg kan få under de givne betingelser.

Mvh.

Niels L.

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

men hvilken lyd skal det være feks lyd varm semi hvad for en reference går du efter ...

Først skal det grundlæggende være på plads i casa Dejen - der skal kunne høres musik på setuppet

mvh

MVH

Von Schweikert VR2

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hejsa

Focus Audio 788 Sig har været på besøg i de nye gemakker, og da også de, i enden af Von Schweikert VR4jr, lød lige så lukkede og hule, er panderynkerne ved at blive seriøst permanente, ligefrem lidt indfaldne her...

Jeg har haft lånt en Gamut pre og en Gamut CD - der var ingen imponerende forbedring at høre i forhold til Rega-Cd og pre.

Jensen har været forbi med en Rogue pre og en Audia Flight CD-afspiller. Han havde også nogle kabler med, som blev sat i kæden i stedet for VdH. Som tidligere nævnt har lyden hos mig været så ringe, at jeg ikke har hørt musik på mit setup i et år; det gider jeg simpelthen ikke. Det der skete med Rogue, Audia CD og andre kabler var hørbart: Der var højere volumen - men ikke nok på den gode måde, dvs højt uden at man rigtigt oplever, at der bliver spiller HØJT i den forstand at musikken fylder rummet ud på dynamisk, engagerende vis. Der er, som der har været, afstand til begivenhederne.

Efter disse erfaringer sidder jeg nu med en Rega CD og pre, en Audia Flight 100 og nogle VdH interconnects (the Second, the Integration og the Jubilee Silver) og VdH højttalerkabler (the Revelation).

Jeg skal have et setup op at stå - men med de økonomiske begrænsninger værende ganske snærende, er det ikke hvad som helst, der er interessant..  En mulighed kunne være at sælge Rega pre og CD for de relativt beskedne midler, et sådant salg kunne indbringe og købe ny CD og pre til Flight'en. Efter at have hørt Jensens ting, kan jeg høre, at noget af forklaringen på den crappy lyd ligger her; desværre ikke det hele.

Resten af forklaringen skal vel øjensynligt findes i rummet; jeg har dog, med min hverdagsbevidsthed og rimelige tro på egne erfaringer, svært ved at acceptere, at forskellige højttalerkonstruktioner kan frembringe så relativt ens uengageret og dårlig en musikoplevelse pga de forskellige rum, de har stået i; jeg er flyttet tre gange de sidste fire år, og har oplevet fænomenet alle tre steder.

Så sådan ligger landet - nu må der snart handles, for jeg er led og ked af at høre musik på en computer - og led og ked af at kigge på dyre spilledåser, der blot står der.

Spørgsmålet er blot hvordan jeg når frem til et setup, der ikke lyder som en forkølet og totaltsnottet, mudret undskyldning for hvad det burde lyde som.

MVH

Forslag.

Bruge en masse penge på rummet.

Jeg har aldrig hørt en så vild efterklangstid før.

Få nogle ud og mål det rum igemmen og lad dem komme med forslag.

Dit luft er den store synder.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Som Jensen er inde på er rummet altafgørende for musikoplevelsen. Har du et dårligt rum nytter det ikke at smide et anlæg ind til 100k. Få styr på rummet efterklangstid og reflektioner og stil så dit anlæg op igen.

jeg har selv været samme tur igennem med katasrofalt dårlig lyd. Du kan se hvad jeg har været igennem i min tråd.

MVH WRONG

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

Jeg synes det er super ærgeligt at så lækkert et setup ikke kan spille ordenligt.

For nylig er det gået op for mig at Vdh kabler ikke er noget efter min smag. De er generelt for afdæmpede og afrunder lyden i toppen. Jeg har pt. lånt kabler fra Synergistic Research, hvor jeg opnår meget mere hul igennem (måske en kliché når vi snakker kabler, men ikke desto mindre ). Lyden kommer tættere på, bliver mere engagerende og lækker. Ikke for at fremhæve SR kablerne, blot for at fortælle at Vdh i hvert fald skal skiftes ud i mit setup.

Du skriver selv, at du har oplevet Rega som meget lukket, og kombineret med Vdh kabler er det måske bare en dårlig sammensætning?

Jeg er enig med dig, når du skriver at din hverdagsfornuft udelukker at så forskellige ht kan lyde lige så dårligt. Så måske du bare skulle finde en højttaler, der giver den klang osv. du ønsker, og så se at få den hjem i stuen, så du kan komme til at høre lidt musik iigen.

Hifi er sgu en sur hobby, når den slet ikke spiller.

Derefter må du igang med at finde evt. afløser for dit Rega grej, og mit råd vil være at finde nye kabler også.

Hvad med strøm? Har du noget særligt strømfilter eller lign.? Jeg har ikke selv eksperimenteret med det endnu, men har talt med flere (forhandlere godt nok, men ganske troværdige) og man skal absolut ikke undervurdere strømtilførslen. Jording, strømkabler, stikdåse med filter, evt. strømregulator er vigtige for lydoplevelsen.

Blot lidt input fra mig.

Held og lykke med jagten på den gode lyd, og i første omgang bare lyden

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Som Jensen er inde på er rummet altafgørende for musikoplevelsen. Har du et dårligt rum nytter det ikke at smide et anlæg ind til 100k. Få styr på rummet efterklangstid og reflektioner og stil så dit anlæg op igen.

jeg har selv været samme tur igennem med katasrofalt dårlig lyd. Du kan se hvad jeg har været igennem i min tråd.

MVH WRONG

Jo, "jensen" har sandsynligvis ret. Men det er dog utroligt at "Dejen" har haft 3-4 rum i rap, der ikke var egnede til musilæytning. Det er virkelig bad luck! 

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Hej jeg genkender ikke det Søren skriver om vdh kabler synes det spiller temmelig godt  har selv har div Synergistic research såsom Designers reference og resolution reference accelerator hvor imod  vdh hmm lyder mere naturlig ...

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes