Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 22 April 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen, sjovt vi har næsten samme system, selv højtalerne er samme farve . Hvis du spiller meget vinyl så vil jeg da anbefale dig at købe en x-psu v8, som du nok kan se er det en v3 jeg har og da x-psu v3en blev tilkoblet blev riaaen væsentlig bedere.
En anden ting, jeg ved du har været et par VDH kabler i gennem og jeg lige så, men syntes du ikke at det kul kabel bliver for afdæmpet, skal der ikke være lidt mere spræld i toppen ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
|
Hej Dejen, sjovt vi har næsten samme system, selv højtalerne er samme farve . Hvis du spiller meget vinyl så vil jeg da anbefale dig at købe en x-psu v8, som du nok kan se er det en v3 jeg har og da x-psu v3en blev tilkoblet blev riaaen væsentlig bedere.
En anden ting, jeg ved du har været et par VDH kabler i gennem og jeg lige så, men syntes du ikke at det kul kabel bliver for afdæmpet, skal der ikke være lidt mere spræld i toppen ?
|
|
|
Jeg hører bestemt en del vinyl; jeg har dog pladespilleren til låns af min bror, så jeg ved ikke om jeg vil investere mere her. Den er dog på et længere visit her, så det kan da godt være, jeg skulle prøve at låne sådan en x-psu v8 dér ved lejlighed... Hvad koster sådan en sag?
Mht. the Second, så har jeg nemlig været en del af Van den huls kabler igennem; jeg har da også en del liggende i skuffen, så jeg bytter af og til lidt rundt.
Da jeg i sin tid havde Von Schweikert VR2 højttalere (stadig en af de allerbedste højttalere jeg nogensinde har hørt uanset pris. Den kan altså det hele i mine ører, og så utroligt mange mange gange dyrere, større, imposante og "vildere" højttalere får bare baghjul af VR2's dynamiske formåen og næsten ufattelige evne til at blive helt usynlig i lydbilledet) nåede jeg frem til, at the Second er noget af det mest neutrale, jeg hat haft fingrene i.
Hvad der med rigtig mange andre kabler rigtig nok præsenterer sig som mere energi opadtil synes jeg ofte går lidt hånd i hånd med mere "glare" (i mangel af et bedre ord på dansk). Det bliver, subjektivt vurderet, ofte samtidigt lidt mere "kunstigt" i mine ører - og kunstigt er det bare aldrig rigtigt med the Second.
Så det bliver her foreløbigt; jeg kunne dog godt på et tidspunkt (når højttalerne er spillet til) fristes til at anskaffe mig enten et Jubilee Silver XLR, høre the Orchid XLR eller MC Gold XLR og bytte lidt videre rundt.
For der er jo forskel på kabler
Hvad angår højttalerkabler, så byttes der ikke rundt her; Revelation er outstanding, synes jeg. Jeg har dog til gode at høre Inspiration; anvender du det som biwiringkabel, eller? Har du evt. hørt det op mod andre af VdHs topkabler og kan du berette om det? 
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 23 April 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
dan a. skrev:
|
En anden ting, jeg ved du har været et par VDH kabler i gennem og jeg lige så, men syntes du ikke at det kul kabel bliver for afdæmpet, skal der ikke være lidt mere spræld i toppen ?
|
|
|
Jeg hører bestemt en del vinyl; jeg har dog pladespilleren til låns af min bror, så jeg ved ikke om jeg vil investere mere her. Den er dog på et længere visit her, så det kan da godt være, jeg skulle prøve at låne sådan en x-psu v8 dér ved lejlighed... Hvad koster sådan en sag?
Mht. the Second, så har jeg nemlig været en del af Van den huls kabler igennem; jeg har da også en del liggende i skuffen, så jeg bytter af og til lidt rundt.
Da jeg i sin tid havde Von Schweikert VR2 højttalere (stadig en af de allerbedste højttalere jeg nogensinde har hørt uanset pris. Den kan altså det hele i mine ører, og så utroligt mange mange gange dyrere, større, imposante og "vildere" højttalere får bare baghjul af VR2's dynamiske formåen og næsten ufattelige evne til at blive helt usynlig i lydbilledet) nåede jeg frem til, at the Second er noget af det mest neutrale, jeg hat haft fingrene i.
Hvad der med rigtig mange andre kabler rigtig nok præsenterer sig som mere energi opadtil synes jeg ofte går lidt hånd i hånd med mere "glare" (i mangel af et bedre ord på dansk). Det bliver, subjektivt vurderet, ofte samtidigt lidt mere "kunstigt" i mine ører - og kunstigt er det bare aldrig rigtigt med the Second.
Så det bliver her foreløbigt; jeg kunne dog godt på et tidspunkt (når højttalerne er spillet til) fristes til at anskaffe mig enten et Jubilee Silver XLR, høre the Orchid XLR eller MC Gold XLR og bytte lidt videre rundt.
For der er jo forskel på kabler
Hvad angår højttalerkabler, så byttes der ikke rundt her; Revelation er outstanding, synes jeg. Jeg har dog til gode at høre Inspiration; anvender du det som biwiringkabel, eller? Har du evt. hørt det op mod andre af VdHs topkabler og kan du berette om det? 
MVH
|
|
|
Hej, vedr. prisen på en x-psu v8, så vil jeg tro den er den samme som x-lps v8, altså 2900 kr. men hvis du vil være sikker så kontakt TC, de forhandler da MF, så de må da kunne skaffe den.
signalkabler: Da jeg købte " the orchid xlr" hos hifihuset, havde jeg æren af at få en demo af d-102 xlr, the integration hybrid xlr, the orchid xlr og the secont xlr på hans gamut cd3/di 150/ L5 system, der er her min erfaring med the second kommer fra, husker det som at være klangeligt neutral, med afdæmpet top, meget behaligt men næsten for behaligt, syntes det er går lidt ud over drivet i musikken. Har selv haft d- 102 hybrid, d-501 hybrid (diy), d-501 silver (diy), the intergration hybrid, the orchid og the mc gold hybrid. The orchid er efter min mening det mest vellykket af ovenstående, men the intergration er bestemt heller ikke at kæmme sig af, mc gold har nogle virkelig stærke sider, killer bund/mellem tone men toppen ruller af alt for hurtig, når bud /mellemtone er så god så springer det for meget i ørene at toppen ikke følger med, skal dog siges at jeg aldrig har hørt et kabel som kunne lever menske stemmer så over bevisende som dette, man bliver blæst bag over.
Højtalerkabler: mit "the inspiration hybrid" er et sæt som er købt i rå kabel længde og så har jeg selv termineret det som singel wire, i skærmen er der lodet en pvt ledning i med sko i ende spm så forbinde på stål skrugen på forstærkeren. Har været følgende ht kabler i gennem, cs 122 singel træk og dobbelt træk, the magnum hybrid, the inspiration hybrid og som du også har the revelation hybrid, revelation har mere hul i gennem, men det "maler" også med en større pænsel, inspiration er mere klar/fast i lyden, man har beder fornæmmelse af hastighed i lyden. Når man nu har en VA højtaler som er lidt "Fed" i lyden, så syntes jeg at the revelation bliver for oppustet i lyden, men på en anden højtaler som er lidt mere slank i lyden vil the revelation sikkert vinde. Læs evt. følgende tests, syntes anmælderne får remt kablets kvaliteter meget godt.
http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/INSPIRATION_HYBRID_- _Image_HiFi_May_2002.pdf
http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/Taking_a_lead_-_Hi-f i_News_Nov_2005.pdf
http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/INSPIRATION_+_ORCHID _-_Audio_Tweak_Jun_2006.pdf
http://www.vandenhul.com/userfiles/docs/INSPIRATION_HYBRID_- _Audio_Video_SA_Dec_2006.pdf __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt i Casa Dejen.
Viennaerne er blevet byttet ud med de fantastiske Von Schweikert VR2; der er ikkke et øje tørt her 

Jeg var egentlig ikke utilfredse med de fine, hvide Baby Grand; æstetisk er det simpelthen er superflot højttaler og lydmæssigt er den bestemt til at leve med.
Von Schweikert er bare i en helt, helt anden boldgade; den er konstrueret med et helt andet lydideal for øje - en helt anden filosofi, fristes man faktisk til, måske lidt storladent, at sige.
VR2 har bare den bedste mellemtone, jeg nogensinde har hørt, uanset pris. Den er bare helt rigtig.
Umiddelbart er VR2s lydbillede et lidt slankere et end Viennas. Men til gengæld så meget mere rigtig over tid, at det der, igen umiddelbart, i første omgang præsenterer sig som et trade-off for gennemsigtighed og holografisk formåen på bekostning af dynamisk formåen faktisk er alt andet; der er ekstremt dynamisk formåen i denne speaker, men kun når musikken byder det.
Med andre ord spiller VR2 alt andet end behagesygt, rundt og egen-sindigt i sig selv. Og det er netop det, der muliggør en af og til skræmmende realistisk gengivelse af instrumenter. Om det er en akustisk eller elektrisk guitar, vokaler eller en kontrabas, så hører man altså det hele. Der er en verden til forskel på VR2 og Vienna i forhold til hvor meget knald der er på transienterne - VR2 er også meget hurtigere/strammere nedadtil 
Og så er der styr på fasen i den her speaker; integrationen af enhederne er overbevisende og medvirker helt sikkert til den høje grad af realisme og naturlig lyd
Så nu er jeg tilbage med den højttaler, jeg i sin tid startede med. Og det er altså, no contest, en af de bedste jeg hørt; helt sikkert den bedste, jeg har ejet 
Vinylerne er til gengæld blevet hentet af lillebror, så musikken er reduceret til CD-formatet
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husker jeg helt galt, eller har du haft sådan et sæt før? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian7500
Ja, jeg har haft dem før; de selvsamme faktisk 
Jeg blev jo i sin tid grebet af stemningen, solgte mine VR2 og anskaffede mig et sæt Von Schweikert VR4jr, men dem fik jeg aldrig helt til at synge.
De højttalere jeg siden har haft har bare ikke kunnet det samme som VR2. Og det har jeg virkelig savnet, for at være helt ærlig.
Med Audia og Pass foran lyder de endnu bedre end jeg husker dem 
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
| De højttalere jeg siden har haft har bare ikke kunnet det samme som VR2. Og det har jeg virkelig savnet, for at være helt ærlig. |
|
|
Det er en fin anerkendelse at komme til. Der kan være masser af fristelser, men til sidst vinder ørene, så at sige. Jeg har selv været vidt omkring, for at vende "hjem" til sidst, men så blev man da de erfaringer rigere.
Tillykke med krabaterne og vellyden 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, Lars 
Det er nemlig en erkendelse af en art; man skal bare have gjort sig (de dyrekøbte) erfaringer først 
- lidt ligesom vin: Det kan da godt være, at en fuldvoksen Amarone, i al sin svulstighed og fylde, kan overrumple og begejstre i skyndingen, men når alt kommer til alt, så spiller en raffineret pinot noir bare på flere (af mine) tangenter 
Hvad er du i øvrigt vendt hjem til? Jeg er ikke så opdateret herinde, men mindes da at huske, at du lukkede din tråd, som jeg i sin tid ellers fulgte godt med i - der skete nemlig altid noget hos dig 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Det er nemlig en erkendelse af en art; man skal bare have gjort sig (de dyrekøbte) erfaringer først  |
|
|
Lige nemlig.
Dejen skrev:
| Hvad er du i øvrigt vendt hjem til? |
|
|
Dali Grand Diva med Daner grej foran.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Hej Brian7500
Ja, jeg har haft dem før; de selvsamme faktisk 
Jeg blev jo i sin tid grebet af stemningen, solgte mine VR2 og anskaffede mig et sæt Von Schweikert VR4jr, men dem fik jeg aldrig helt til at synge.
De højttalere jeg siden har haft har bare ikke kunnet det samme som VR2. Og det har jeg virkelig savnet, for at være helt ærlig.
Med Audia og Pass foran lyder de endnu bedre end jeg husker dem 
|
|
|
Okay, du har ovenikøbet fået "dine egne" tilbage igen?
Det var da lidt morsomt.
Tillykke med dem ihvertfald __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak, Brian7500 
Ja, jeg solgte dem i sin tid til en kammerat. Han har spillet på dem med noget Gamut-grej.
Vi holdt en herreaften hos ham for nogle weekender siden, hvor jeg på et tidspunkt fik udtrykt glæde over vellyden i hans stue. Han, på den anden side, mente mine Viennaer var SÅ meget flottere - og så var der ikke så langt til et bytte 
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 November 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
|
Mange tak, Brian7500 
Ja, jeg solgte dem i sin tid til en kammerat. Han har spillet på dem med noget Gamut-grej.
Vi holdt en herreaften hos ham for nogle weekender siden, hvor jeg på et tidspunkt fik udtrykt glæde over vellyden i hans stue. Han, på den anden side, mente mine Viennaer var SÅ meget flottere - og så var der ikke så langt til et bytte 
MVH
|
|
|
Ja sådan kan det gå
Men fedt med et bytte som begge er glade for. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|