Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2005 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle sammen

Problemet er løst: Min Cursa er røget til rep. og jeg har i mellemtiden lånt en ældre model af Medlyd. Fin, fin service!

Og i dag er der så  kommet nye Ht-kabler: "Van Den Hul Revelation Hybrid"

Uden at have lyttet på andre VDH er jeg uforbeholdent positiv overfor dette kabel - og i sammenligning med mit tidligere Taralabs er det - rent faktisk - "a revelation", virkeligt en massiv forbedring!:

Meget musikalsk, utroligt hul igennem og ingen hørbar forvrængning. I de mange tests af kablet som jeg har læst på nettet prises det ofte for dets evne til at være "musikformidlende" forstået sådan, at kablet egentlig ikke er ekstremt neutralt men virkelig lader musikken flyde. Det kan jeg kun nikke ditto til.

Det får virkeligt det bedste frem i Von Schweikert´erne - og det er altså en fryd at høre stemmer og bækkener med stor krop, træet i strygerne og få DEn der lækre fornemmelse af nærvær og samtidighed med musikken.

En glad hilsen

Jesper

Von Schweikert VR2

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Super lækkert anlæg du har dig dér....

Meget stilren indretning..... og komponenterne fejler vist ikke noget tror jeg

Tak for din kommentar på mit eget setup....

Keep it up m8....

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så har jeg bestilt endnu en opgradering: Denne gang i form af et Van den Hul interconnect: "The Integration Hybrid"

Kablet kommer i morgen - dog kun et enkelt sæt til at starte med. Derfor kommer jeg til at køre videre med mit Taralabs 3300i fra Cursa til Exon i et stykke tid endnu.

- men jeg skal helt klart have et sæt Integration mere (eller et andet VdH i samme klasse).

Desuden har min egen Cursa 3 jo været et smut i England til rep. - den skulle være tilbage i løbet af ugen (senest næste uge) og det glæder jeg mig virkeligt til. Min låne-preamp (den første udgave af Cursa´en) spiller meget anderledes end 3´eren: Koldere, lidt udefineret i toppen, med knap så meget nærvær i mellemtonen.

Jeg forventer at lægge nye billeder ind inden så længe - når alt er på plads.

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:

Super lækkert anlæg du har dig dér....

Meget stilren indretning..... og komponenterne fejler vist ikke noget tror jeg

Tak for din kommentar på mit eget setup....

Keep it up m8....

Tak for de pæne ord. Jeg er NÆSTEN hvor jeg gerne vil være rent lydmæssigt - der skal lige skiftes lidt interconnects ud. Jeg har flytte en anelse rundt med og vinklet HT´erne og det har givet en del.

MVH

Von Schweikert VR2

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

Nice setup, er lidt missundelig på dine Exon mono blokke, og Von shweikert nåede jeg lige at høre hos lydgaleriet rigtig god HT.

Kan du ikke ligge et billede ind af revelation, hvor tykt er kablet har nemlig overvejet at prøve noget Vdh.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Februar 2005 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Hej Bent L

Exon-blokkene er rigitg fede. Hvis der skal opgraderes på et tidspunkt, tror jeg det bliver forforstærkeren. Meeen, det bliver ikke med det samme...

Revelation-kablet er jo et monokabel, så du skal bruge to til hver Ht i singlewire.

Kablet er tykt - 12,5mm, så selvom man fletter dem, er det en velnæret orm

Jeg kan ikke ligge billeder ind lige pt, men når jeg kommer helt på plads med de nye interconnects kommer der nye. Jeg har nemlig også flyttet lidt rundt på tingene.

MVH

Von Schweikert VR2

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Sendt: 18 Februar 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen

OK så forstår jeg beder det er så "billigt" så må jeg nok nøjes med lillebroderen.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Pyha, det er svært at høre musik lige nu: Jeg har solgt de gamle Taralabs 3300 og 2200-interconnects.

Jeg venter stadigvæk på et sæt VdH Integration int.c. OG min Cursa 3 forforstærker er STADIG til rep. i England...

Så lige nu er der Integration mellem CD og forf. og et "Bilka-strømkabel" til hvad der minder om en flad 50´er ml. for- og effekt for dog at kunne høre lidt musik.

Men det er godt nok ikke særlig sjovt

Kommer tid (osv)... men nu skal det snart til at være! Skynd jer i Holland og England!

Der kommer som sagt nye billeder når alt er på plads.

Von Schweikert VR2

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Ja med fare for at få nogle på nakken så havde en Svensk stand på messen i KBH Von Schweikert VR4 det var nok messens bedste lyd i mine ører så hatten af for det mærke.

Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
Til top Vis JRGW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JRGW

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

JRGW skrev:
Ja med fare for at få nogle på nakken så havde en Svensk stand på messen i KBH Von Schweikert VR4 det var nok messens bedste lyd i mine ører så hatten af for det mærke.

Dem har jeg aldrig hørt - men det ville jeg godt nok gerne. Hvad kan de, kan du ikke pirre mig lidt med detaljer??

MVH

Von Schweikert VR2

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Marts 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg jo blevet nysgerrig, eftersom mine Dali 810 skal have nådesskuddet nedet på p-pladsen så snart som muligt. Dejens VR2 lyder meget spændende, måske lidt samme neutrale karakteristik som Avance Dana?

JRGW: Hvilken version af VR4 var det du hørte? Det lyder spændende !

Dejen: STOR HÅND til dit setup, det stinker af musikglæde. Lækkert at se nogen der tør gå en anden vej end de fleste, selvom VA sikkert er fremragende. Man skal søge musikglæden, det er det vigtigeste. Jeg er nået nogenlunde lige så langt som dig rent kabelmæssigt, for at holde en reference på mit anlæg, så kører jeg med nogle basale QED interconnects og Taralabs til HT. Men skal igang med at eksperimentere, ikke mindst med VdH og Betram.

Keep it up, og tak for hjælpen i en anden tråd.

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Tja de gør det godt spiller detaljeret og luftig og transient gengivelse er ret god syntes ikke der lige var nogle mangler på nogen punkter og bassen var god.

Jeg er ikke kender af disse højtalere andet end jeg har hørt navnet og fra pålidelig kilde hørt dem rosende omtalt og jeg må give ham ret.Kunne bare se at der var et skilt med VR4 på.Den øverste del af højtaleren var løs og stod på spikes og så var der tilslutning af noget linkagtig bagpå lidt mærkligt syntes jeg.

VA var kedelig på messen syntes jeg.

Og ja VDH laver gode kabler det er jeg enig i.

torpedo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 02:26 | IP-adresse registreret  

Hørte Von Schweikert VR-4 på messen i Kbh. og føj de lød godt.

Ellers også var det fordi der blev spillet Mercedes Sosa: Misa Criolla, jeg ved det ikke... men godt lød det.

Hvis du ikke har råd til VR-4, så køb cd'en med Mercedes Sosa den er uniqe.

- torpedo

Til top Vis torpedo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torpedo

JRGW
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Dejligt at der er andre der har hørt den gode lyd fra Von Schweikert og ja ord kan ikke lige beskrive det.

WDH er noget forskellig i de forskellige serier det jeg har prøvet.De laver jo også SCS serien hvor det er kobber med sølv presset ind under tryk de er ret gode syntes jeg.De er hurtigere end (Revalation som dog har godt styr på basen grundet det store tværsnit og lave impedans) i mine ører og det kan jeg godt lide.SCS 12 eks. kan fåes fra ca.140kr meteren er jo også noget mere overkommelig end Revelation.Men omvendt så er sidstnævnte nok bedre end så meget andet på markedet. 

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hej igen. Du fik skiftet kabler? Hvilke kabler? Hvad oplevede du ændrede sig ved at skifte slanger??

P.S Fik du prøvet Bertram kabler??

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy skrev:
Dejen skrev:

Hej igen. Du fik skiftet kabler? Hvilke kabler? Hvad oplevede du ændrede sig ved at skifte slanger??

P.S Fik du prøvet Bertram kabler??

Hej Mr High Fy

Jeg må indrømme at jeg ikke prøvede Bertam-kablerne. De er meget lovpriste herinde - men dyre.

Jeg fandt VdH Revelation HT-kabel i køb/salg og fik en god pris på det brugt. Det er et monokabel, så jeg har nogle tykke slanger liggende hen over gulvet nu, men der er virkeligt blevet sparket liv i sagerne:

En (ufatteligt) godt defineret bund er hvad der først sprang i ørerne - dynamikken er virkeligt sprunget ud af Ht´erne. De Taralabs jeg havde siddende før har været meget dynamik-begrænsende. kan jeg nu høre. 

Jeg vidste ikke hvor gode Von Schweikert´erne er i den region før jeg satte Revelation op.

I toppen er der blevet mere "plads" og bækkener er blevet mere kropslige og instrumenter klinger bedre ud nu. 

Hvis jeg skal udtale mig en anelse kritisk, så synes jeg måske mellemtonen virker en anelse tilbageholden, men det er petitesser og i øvrigt heller ikke til at udtale sig om før jeg får mit nye VdH Integration interconnect hjem. Jeg har et sæt allerede (Cd-pre) og modtager endnu et i næste uge - så tror jeg også det sidste falder på plads (Jeg har solgt Taralabs-kablerne og har pt et strømkabel siddende mellem for- og effekt)

MVH

Von Schweikert VR2

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

ja ja, når tid kommer råd! Det er da dejligt du har fået noget brugbart og en tydlig hørbar forbedring i kabel skiftet  Det er helt utroligt hvad kabler har at sige, på "bedre" systemer!

Desværre kan kabler være urimelig dyre, men det alt det andet af vores grej, så sanlig osse.
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nu er jeg jo blevet nysgerrig, eftersom mine Dali 810 skal have nådesskuddet nedet på p-pladsen så snart som muligt. Dejens VR2 lyder meget spændende, måske lidt samme neutrale karakteristik som Avance Dana?

JRGW: Hvilken version af VR4 var det du hørte? Det lyder spændende !

Dejen: STOR HÅND til dit setup, det stinker af musikglæde. Lækkert at se nogen der tør gå en anden vej end de fleste, selvom VA sikkert er fremragende. Man skal søge musikglæden, det er det vigtigeste. Jeg er nået nogenlunde lige så langt som dig rent kabelmæssigt, for at holde en reference på mit anlæg, så kører jeg med nogle basale QED interconnects og Taralabs til HT. Men skal igang med at eksperimentere, ikke mindst med VdH og Betram.

Keep it up, og tak for hjælpen i en anden tråd.

Hej Blackhawk

Der er også dømt musikglæde i Casa Dejen - men sådan har det nu altid været, på en ghettoblaster, et minianlæg eller nu: Musikglæden og -nysgerrigheden er KLART det drivende element for mig.

Jeg er skam også rigtig glad for det. "Kabel-legen" har piftet tingene vældigt meget op.

Hvis du skal sparke dine Dali´er ud ved lejlighed er du velkommen til at komme forbi og høre mine Von Schweikert. Úden at sige for meget tror jeg de selv kan sparke Dali ud

At dømme ud fra dit setup tror jeg du vil kunne lide VS! Jeg kender ikke Avance HT´ere, men de lyder også til at være rigtig vellidte herinde.

Er du i øvrigt kommet længere med afkoblingen?

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Så er det sidste sæt VdH Integration Hybrid kommet hjem. Det har spillet ca 30 timer nu, og jeg tør godt sige lidt om mine indtryk af hvad kablet kan.

Først og fremmest er detaljeringsgraden blevet meget bedre; jeg hører eks. en del progressiv rock, hvor der "sker meget" i lydbilledet. Nu er selv lavtmiksede guitarer og andre strengeinstrumenter klart definerede. De lyder nu som selvstændige instrumenter, hvor de før godt kunne høres, men kun svagt og udefineret.

Mellemtonen er blevet mere levende, stemmer (og lilletrommer i rockmusik ) har fået mere pondus. Bassen er blevet dybere, nu kan jeg for alvor høre at mine Von Schweikert går ned til 25 hz. Heldigvis er mit rum uden en ret vinkel, så jeg har egentlig ikke problemer med stående bølger o.l. som følge heraf.

Kablet har virkeligt åbnet vinduet til indspilningerne - og jeg er meget tilfreds med det. Det er langt mere neutralt end mit gamle (Taralabs 3300i), det baserer jeg på den endnu større forskel på indspilningers kvalitet jeg nu kan høre. Rega-setuppet er stadigvæk musikalsk (sådan skal det være!), men bestemt ikke på bekostning af en hæderlig reproduktion af skivernes indhold.  

Det skal lige nævnes at jeg stadigt spiller på en gammel, lånt Cursa, idet min egen Cursa 3 STADIG ikke er tilbage fra reperation (det begynder at blive irriterende - det er trods alt 2 måneder siden den røg afsted).

Det der slog mig da jeg først hørte den gamle Cursa (og det der stadigvæk gør sig gældende) er dens tendens til at blive skinger i toppen og skrige ved guitarsoli og nogle bækken-indspilninger. Stik modsat 3´eren der slet ikke har de skavanker.

Med det nye kabel fremhæves denne uheldige tendens - men den forsvinder formentlig og forhåbentlig 100% når min egen kommer retur.

MVH

Von Schweikert VR2

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum