Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 04:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 20 August 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Uh, det ser godt ud. Tillykke med dem .

Hvad koster sådan nogen baby'er?

Godt jeg ikke skulle finére top-modulerne .

Glæder mig til at se billeder fra din stue.

Mvh. JBL

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Equilibrium0.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 August 2005 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Hi Dejen
Har du en ide om hvad der er sket med Exon trin siden den første udgave?
Har selv et sæt fra 2002,som "kun" er sat til diskant/mellemtone,spiller rigtig godt men mig bekendt kan man ikke få luft nok i det område.
mvh
Max
Til top Vis Equilibrium0.5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Equilibrium0.5

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 August 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Equilibrium0.5 skrev:
Hi Dejen
Har du en ide om hvad der er sket med Exon trin siden den første udgave?
Har selv et sæt fra 2002,som "kun" er sat til diskant/mellemtone,spiller rigtig godt men mig bekendt kan man ikke få luft nok i det område.
mvh
Max

Exon 3 har iflg. producentens hjemmeside en forbedret strømforsyning, bedre intern kabelføring, bedre kapacitorer og transistorer

De små blokke har håndteret mine 8 ohms Von Schweikert VR2 meget fint - men bassen på mine nye VR4jr er 4 ohm, og når det begynder at gå lidt vildt for sig, er det tydeligt at de mangler lidt fasthed hér.

Jeg overvejer derfor at bi-ampe med noget ICE til bunden (jeg har endnu ikke hørt ICE, men de skulle have en god fast og hurtig bund - det er lige hvad VR4jr behøver), og så lade Exon drive mellemtone/diskant, som du selv gør. Mine VR4jr deler ved 200hz, så jeg skulle nok kunne få effekterne til, lydmæssigt, at arbejde godt sammen, ikke? 

Jeg formoder at Exon vil lyde endnu bedre i de øvre registre når de kun skal levere effekt hertil.

Equilibriumo.5: Kan du evt. sige lidt om forskellen på at bruge dem full range og kun til toppen?

Er der nogen, der har nogle lytteindtryk af forskelligt ICE, så skriv endelig - jeg vil så småt til at begynde at se mig om.

Brugt kunne være en mulighed, men jeg synes ikke jeg har set mange ICE - måske har jeg ikke kigget ordentligt efter...(?)

Min Cura pre har 2 sæt udgange til effekt-forstærkere - er der noget, jeg skal være opmærksom på hér, hvis jeg køber et sæt ICE effekt-blokke?

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Equilibrium0.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Hej igen
Oplagt med at forbedre strømforsygning med bedre lytter og ht.terminaler er helt til grin så de skiftes også ud.De to stumper kabelet fra printet til ht. er heller ikke noget at skrive hjem om

For at det ikke skal være løgn så bruger jeg selv ICE-power 500 modul  til mine bas enheder,det ER lige der hvor de gør det best sammen med Behringer DCX2496(aktiv filter).
Af hensyn til det tekniske vedr. ICE power moduler kan jeg på det kraftigste anbefalde at du kontakter AKSA her i forum,han har brugt moduler i nogen år.
Ingen tvivl om at Exon kommer til at yde sit beste i diskant/mellem selv om nogen vil mene at det er en overkill,de skal næsten ikke til at lave noget i det område,blot være til stede og i mit setup gør de det fantastisk godt! begransninger ligger kun i medie.

Til top Vis Equilibrium0.5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Equilibrium0.5

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 August 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen,

Tilykke med de nye HT - de er hammer flotte. Og rigtig flot anlæg/opstilling

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Tak L.B.

Jeg er VILDT glad for dem (jeg har savlet over dem længe - og nu står de pludselig - og impulsivt -  i min stue!)

Jeg har kun haft dem et par dage, men har allerede haft adskillige wauw-oplevelser. Perspektivet er det, der først slår én; jeg har ikke hørt det bedre.

I forhold til mine tidligere VR2 er de også meget bedre i diskanten; der er mange flere myriader af detaljer, der nu får eget liv - paradoksalt nok lyder toppen mere tilbagetrukket, mindre "in-your-face" end på VR2 - og de var altså i forvejen ret gode på det punkt

I øvrigt har jeg i eftermiddags leget lidt rundt med afkobling - og hvad jeg først troede var mangel på kontrol af den dybeste bund er nu strammet meget op som følge af et par ekstra lag kork under højttalerne.

Exon KAN faktisk styre dem ved ret høje niveauer

- men det kunne nu være sjovt at prøve ICE på basserne alligevel

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Equilibrium0.5 skrev:
Hej igen
Oplagt med at forbedre strømforsygning med bedre lytter og ht.terminaler er helt til grin så de skiftes også ud.De to stumper kabelet fra printet til ht. er heller ikke noget at skrive hjem om

For at det ikke skal være løgn så bruger jeg selv ICE-power 500 modul  til mine bas enheder,det ER lige der hvor de gør det best sammen med Behringer DCX2496(aktiv filter).
Af hensyn til det tekniske vedr. ICE power moduler kan jeg på det kraftigste anbefalde at du kontakter AKSA her i forum,han har brugt moduler i nogen år.
Ingen tvivl om at Exon kommer til at yde sit beste i diskant/mellem selv om nogen vil mene at det er en overkill,de skal næsten ikke til at lave noget i det område,blot være til stede og i mit setup gør de det fantastisk godt! begransninger ligger kun i medie.

Højttaler-terminalerne er også bedre på 3´eren end på tidligere versioner. De er  ret solide, faktisk.

Jeg prøver at kontakte AKSA - tak for hjælpen

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

- jeg kan ikke finde ud af at formindske mine billeder fra mit digi-cam - er der nogen der kan hjælpe (evt. med link til et program der kan), så jeg kan få dem lagt ud?

MVH

Von Schweikert VR2

Equilibrium0.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Mig Takker
vil tillade mig at vende tilb.på senere tidspunkt ,måske har du mulighed for at tag nærbilleder af printpladen :-D med mindre jeg kan få fat i nogen tegninger.
mvh
Max

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Tak L.B.

Jeg er VILDT glad for dem (jeg har savlet over dem længe - og nu står de pludselig - og impulsivt -  i min stue!) Fedt!!

Jeg har kun haft dem et par dage, men har allerede haft adskillige wauw-oplevelser. Perspektivet er det, der først slår én; jeg har ikke hørt det bedre.

I forhold til mine tidligere VR2 er de også meget bedre i diskanten; der er mange flere myriader af detaljer, der nu får eget liv - paradoksalt nok lyder toppen mere tilbagetrukket, mindre "in-your-face" end på VR2 - og de var altså i forvejen ret gode på det punkt

I øvrigt har jeg i eftermiddags leget lidt rundt med afkobling - og hvad jeg først troede var mangel på kontrol af den dybeste bund er nu strammet meget op som følge af et par ekstra lag kork under højttalerne.

- men det kunne nu være sjovt at prøve ICE på basserne alligevel Jeg er blevet advaret mod bi-amping, med det argument, at der ikke er to amps der lyder ens. Jeg har nu gjort det alligevel (med samme amps). Det giver overskud og lyder bedre synes jeg umiddelbart, men har kun haft det i kraft i et døgn. Det er så "vertikal" bi-amping og det er ikke det du vil.

Nu kender jeg ikke pris-forskellen, men jeg ville da hellere finde et Rega sæt mere hvis jeg var dig... blot mine "five cents"

MVH

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

- jeg kan ikke finde ud af at formindske mine billeder fra mit digi-cam - er der nogen der kan hjælpe (evt. med link til et program der kan), så jeg kan få dem lagt ud?

MVH

Der er et par links om det herinde (uden jeg lige ved hvor de er ). Jeg down loadede et program der hedder "Irfan View" gratis og det virker upåklageligt.

Hvis du har Windows XP kan standard windows billed-program gøre det.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:
Dejen skrev:

Tak L.B.

Jeg er VILDT glad for dem (jeg har savlet over dem længe - og nu står de pludselig - og impulsivt -  i min stue!) Fedt!! Yes, jeg er 10 år gammel igen og det er juleaften

- men det kunne nu være sjovt at prøve ICE på basserne alligevel Jeg er blevet advaret mod bi-amping, med det argument, at der ikke er to amps der lyder ens. Jeg har nu gjort det alligevel (med samme amps). Det giver overskud og lyder bedre synes jeg umiddelbart, men har kun haft det i kraft i et døgn. Det er så "vertikal" bi-amping og det er ikke det du vil. Det har jeg jo også tænkt, men når en evt. ny forstærker kun skal drive bunden, og der deles ved 200hz, er det så vigtigt? Jeg mener: Klangen af en forstærker og detaljerne i musikken defineres vel(?) i højere grad af mellemtone og diskant end af bassen - eller hvad?

Nu kender jeg ikke pris-forskellen, men jeg ville da hellere finde et Rega sæt mere hvis jeg var dig... blot mine "five cents"  Jeg tror mine højttalere vil lyde bedre med en fastere/hurtigere bund end den anelse varme Rega Exon´en spiller med dernede. Den spiller bestemt ikke slapt, men en anelse "rundt".

MVH

Von Schweikert VR2

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
L.B. skrev:
Dejen skrev:

Tak L.B.

Jeg er VILDT glad for dem (jeg har savlet over dem længe - og nu står de pludselig - og impulsivt -  i min stue!) Fedt!! Yes, jeg er 10 år gammel igen og det er juleaften Det er det det hele handler om!!

- men det kunne nu være sjovt at prøve ICE på basserne alligevel Jeg er blevet advaret mod bi-amping, med det argument, at der ikke er to amps der lyder ens. Jeg har nu gjort det alligevel (med samme amps). Det giver overskud og lyder bedre synes jeg umiddelbart, men har kun haft det i kraft i et døgn. Det er så "vertikal" bi-amping og det er ikke det du vil. Det har jeg jo også tænkt, men når en evt. ny forstærker kun skal drive bunden, og der deles ved 200hz, er det så vigtigt? Jeg mener: Klangen af en forstærker og detaljerne i musikken defineres vel(?) i højere grad af mellemtone og diskant end af bassen - eller hvad? I højere grad ja, men der er også detaljer fra 200Hz og nedefter efter min mening.

Nu kender jeg ikke pris-forskellen, men jeg ville da hellere finde et Rega sæt mere hvis jeg var dig... blot mine "five cents"  Jeg tror mine højttalere vil lyde bedre med en fastere/hurtigere bund end den anelse varme Rega Exon´en spiller med dernede. Den spiller bestemt ikke slapt, men en anelse "rundt". Kunne man ikke tænke sig, at dine rega'er er lidt "runde" i bunden pga. den "hårde" belastning og et ekstra sæt ville give dem mere (frihed) kontrol? Blot en tanke?? Ved forskellige effektforstærkere skal der også tages højde for, om de spiller med samme gain (jeg er ikke ekspert, men det er højde af lydtrykket så vidt jeg ved) ellers skal der noget ekstern delefilter til. Personligt er jeg imod flere bokse en nødvendigt. Dermed ikke sagt at en ICE er en dårlig løsning, det har jeg ingen begrundelse for at synes. Jeg tror blot det kan gøres endnu bedre??  

MVH

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Så er der nye billeder - på side 1

MVH

Von Schweikert VR2

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 August 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Så er der nye billeder - på side 1

MVH

Flotte billeder!   

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Equilibrium0.5
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 06:36 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen
I min højtaler bruger jeg et"alm" pasiv filter til diskant/mellemtone ned til ca 200-250 Hz,Exoner er rigtig gode der da de har en kæmpe overskud og skal stort set ikke levere noget strøm :) Jeg glæder mig allerede til at høre samme trin med en bedre strømforsygning! Til basser har jeg som nævnt før ICE power modul og det system kører med et aktiv filter (som også er i stand til at justere på rumresonansen!!! fra 200 hz og ned af)
ICEPower kan også med held piftes op med ekstra lytter ,nogen kører dobbelt op af det der er i forvejen.IcE(brugt) har set på nettet til ca.3500 kr,du skal være lidt heldig da de forsvinder som dug for solen
mvh
Max

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Halløjtaler....

Tillykke med de møg-lækre højtalere, de er godt nok lækre....

Vi fik aldrig prøvet med en anden pre hjemme hos dig, men nu har jeg jo heller ikke Classé'n mere! Men det har du vel set.....?

Du gir vel en lytter en dag? I er osse velkomne hos mig evt.?

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 August 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

De er så tæske lækre de højttalere !! absolut nogle af mine favoritter.. stort tillykke med dem... hvis du har mulighed for det burde du aflægge lydstuen et besøg og høre dem på en bryston
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tak for de pæne ord til "de nye".

Live21: Jeg kender ikke Bryston, men som jeg skriver i ovenstående går jeg og leger lidt med tanken om at bi-ampe dem med noget digital-forstærker til basserne.

(Rettelse: Nu læste jeg lige anmeldelsen af Bryston- forstærkersættet herinde på fortummet. Det lyder som om den har virkelig mange muskler, den effekt. Det er lidt muskler jeg savner i mine Exon3... - men den er lidt dyr, den Bryston)

Rega´erne lyder lækkert i mellemtone og top, og kan med rimelighed håndtere VR4jr - lige indtil det bliver rigtig vildt (og sjovt).

Dér mangler de lidt i bunden - så der skal noget andet til, på et tidspunkt.

MVH

Von Schweikert VR2

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lyttet på det hele en uges tid.

Højttalerne er stadigt i tilspilningsfasen - det er sjovt at høre, at de faktisk lyder mere åbne end for en uge siden.

Skal jeg sammenligne VR2 og VR4jr, er bunden (selvfølgelig) meget bedre med VR4jr; den er naturligvis en anelse dybere, men lyder også meget, meget større end på VR2.

Men som sagt kan Exon3-blokkene IKKE udnytte det enorme potentiale jeg ved højttalerne har. De mangler lidt fasthed længst nede.

I mellemtonen er der større præcision og hvad der lyder som en anelse mere tilbagetrukket gengivelse. Diskanten er et kapitel for sig: Detaljerne myldrer nu ud med større krop og langt større præcision end på VR2.

Kabinettet er tungere og bedre afstivet på VR4jr, hvilket bidrager positivt til den bedre top og, alt i alt, større homogenitet.

Det står klart for mig, at der skal opgraderes på både CD og forstærkerfronten (med tiden, desværre ikke lige nu... ) for at VR4jr virkelig ruller sig ud. Men som setup´et står nu spiller det glimrende. 

VR4jr er en high-end højttaler og en lidt kritisk én af slagsen. Den er ultra-transparant, og skal derfor nok fortælle hvad der er spændt foran. 

Men den kan altså også spille sammen med mid-fi grej, som mit Rega nok må siges at tilhøre, og stadig levere musikken på en engegeret og lytteværdig måde.

Hvis nogen ser en high-end integreret forstærker med en fast, hurtig bund og en musikalsk klang til fornuftige penge, så meld lige ud. Måske kan der tages lidt i husholdningsbudgettet, skulle det rigtige tilbud dukke op...

MVH

-

Von Schweikert VR2

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum