Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Casa Dejen; nye billeder pr. 220409 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

For satan da mester......du har da haft hånden helt nede i lommen denne gang....

Tillykke med den.....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 November 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Hej Mashuro

Ja, nu er der "overarme" nok til at få styr på de VR4jr - andet ville vist heller ikke være godt . Bekendtskabet med Flight 100 bliver årelangt

Med hensyn til (alle mine problemer med) afkobling, er jeg ikke helt i mål endnu - har prøvet er par havefliser uden succes: HT´erne bliver for høje og lydbilledet anderledes. I øvrigt hjælper det heller ikke - de dybeste frekvenser er der stadigt problemer med.

Hvis nogen har nogle SD-fødder liggende (gerne vægtafstemte til noget der ligner 70 kg) i Århus-området, skriv endelig en PB

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

For satan da mester......du har da haft hånden helt nede i lommen denne gang....

Tillykke med den.....

Mange tak,

Jeg har rodet rundt dernede i lommerne i meget lang tid - og hver en sten er blevet vendt på hver en vej (flere gange)  

Det har krævet blod, sved (dog ingen tårer - og da slet ikke nu!) - men når musikken spiller, ved man jo HVORFOR man overarbejder og bijobber der ud af.

Men julen er i øvrigt aflyst - også til næste år, har jeg hørt

MVH

Von Schweikert VR2

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 November 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

hvad med dette?

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
hvad med dette?

Det var da en mulighed, tak for linket

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Hej Dej,

Har du hældt blyhagl i bundkasserne for at "stramme op"?

Mvh
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Hej G&S

Der er hældt ca. 15 kg hagl i hver HT´er, så det er ikke der mit bas-problem ligger.

Det tog mig meget lang tid at få mine VR2 til at fungere, men det lykkedes da til sidst. VR4jr er sværere i mit rum. Jeg er SÅ træt af at lege med afkobling m.v. - bassen vil bare ikke som jeg vil.

Hvis der er nogen med nogle konstruktive forslag derude, ville jeg være teknemlig

Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt det handler om afkobling aller rummet/noget i rummet bare æder bassen.

Jeg kan ikke høre noget synderligt hæv i bunden langs med væggene - dog er bunden dybere og højere hvis jeg stiller mig oprejst BAG VED min lyttesofa (som ses på det 1. billede. Det 2. billede er taget fra sofaen op mod det hjørne hvor grejet står. Højttalerne spiller altså "ind i" det tilstødende rum med bogreolen og vinduet)

Bas- enhederne i mine HT´ere arbejder for fuld damp,  men den effektive bas-LYD er forsvindende. Jeg har ikke fået foretaget en måling, men det må vel være næste skridt.

Hvis der er nogen i Århus-området med måleudstyr, som har lyst til at kigge forbi, giver jeg gerne kaffe og kage

MVH

Von Schweikert VR2

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 November 2005 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Simpelt, du har placeret sofaen et sted hvor bassens lydbølger er i "bund". Prøv at gå gennem hele rummet, og hør hvordan bassen varierer i styrke og dybde.

Du kan nu vælge at flytte sofaen, højtaleren eller sætte en dæmpe-væg op bag sofaen/lyttepladsen.

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hej G&S

Der er hældt ca. 15 kg hagl i hver HT´er, så det er ikke der mit bas-problem ligger.

Det tog mig meget lang tid at få mine VR2 til at fungere, men det lykkedes da til sidst. VR4jr er sværere i mit rum. Jeg er SÅ træt af at lege med afkobling m.v. - bassen vil bare ikke som jeg vil.

Hvis der er nogen med nogle konstruktive forslag derude, ville jeg være teknemlig

Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt det handler om afkobling aller rummet/noget i rummet bare æder bassen.

Jeg kan ikke høre noget synderligt hæv i bunden langs med væggene - dog er bunden dybere og højere hvis jeg stiller mig oprejst BAG VED min lyttesofa (som ses på det 1. billede. Det 2. billede er taget fra sofaen op mod det hjørne hvor grejet står. Højttalerne spiller altså "ind i" det tilstødende rum med bogreolen og vinduet)

Hej Dej,

OK, med 30 kg skud i kasserne, så bør de stå rimeligt stille

Efter din beskrivelse at dømme kunne det godt tyde på, at en omplacering af dine HT'ere måske ville løse problemet.

Hvad der virker med én type HT, virker ikke altid med den næste, og så vidt jeg husker, så er din nuværende placering den samme, som du fandt optimal med de tidligere VR2, yes?

Når jeg ser på dit billede nr. 2, så ser det ikke ud til, at der er ret meget "rum" bagved HT'erne, da de "spejler" direkte ind i en skrå flade, for derefter at møde de aflukkede sider på dit stereomøbel, der oven i købet står i et relativt skarpt hjørne.

Var det min stue, ville jeg nok prøve at rykke dem over foran væggen med billederne (hvis det altså er muligt) eller til højre for sofaen, og måske også give anlægget et stykke møbel med åbne sider (man bør ikke undervurdere virkningen af sit stereomøbel). Dernæst ville jeg give dem omkring en 50-80 cm plads bagtil, måske mere.

Som det står nu, så "ser" HT'erne næsten ikke noget plads bagtil, men derimod en hel masse plads fortil, helt hen til bogreolen i spisestuen. Derfor oplever du først bas bagved sofaen, og ikke hvor den burde være.

Min opfattelse er, at som det står nu, så kan du afkoble dig både gul og grøn i ansigtet, men uden de store resultater. Det lyder også lidt som om, at det er det, du har gjort

Jeg ville nok prøve med en omrokering, selv om det kan være en b*tch at kaste rundt med møblementet i tide og utide

Med høflig søndagshilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Tak for ideerne, G&S

Vi har først flyttet rundt efter at VR4jr har fundet plads i stuen, faktisk nogenlunde samtidigt, derfor er setuppet ikke direkte sammenligneligt med dengang jeg havde VR2.

Til gengæld fik jeg VR2 til at fungere 110%, så jeg er fortrøstningsfuld.

Jeg har også selv tænkt, at mit TV-hifi-møbel kan have en dårlig indflydelse på lyden - det kan være jeg skulle en smut i IKEA og hente nogle firkantede borde i stedet, uden sider.

Vi flytter helt klart rundt (igen!) - forandring fryder jo, og min kæreste synes vist, at det er noget man ikke kan gøre for ofte

- og du har ret; jeg har afkoblet mig gul, grøn (men mest rød ) i fjæset i den seneste tid, uden at nå nogen vegne.

MVH

Von Schweikert VR2

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 06 November 2005 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Hej G&S

Jeg er faktisk i tvivl om hvorvidt det handler om afkobling aller rummet/noget i rummet bare æder bassen.

Jeg kan ikke høre noget synderligt hæv i bunden langs med væggene - dog er bunden dybere og højere hvis jeg stiller mig oprejst BAG VED min lyttesofa (som ses på det 1. billede. Det 2. billede er taget fra sofaen op mod det hjørne hvor grejet står. Højttalerne spiller altså "ind i" det tilstødende rum med bogreolen og vinduet)

Bas- enhederne i mine HT´ere arbejder for fuld damp,  men den effektive bas-LYD er forsvindende. Jeg har ikke fået foretaget en måling, men det må vel være næste skridt.

Hvis der er nogen i Århus-området med måleudstyr, som har lyst til at kigge forbi, giver jeg gerne kaffe og kage

MVH

Hmm!
Jeg har ikke måleudstyr kun en glubende appetit, men hvis du hælder op med kaffe, kage, brændevin, kaviar, skildpaddesuppe, frølår, rødtunge i flødesovs, sushi og fyldig chateu neuf du pape, marcipan, cognac + det løse og slæber mig hjem igen, da kommer jeg da gerne forbi alligevel.
Hvornår skal vi sige?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:

Tak for ideerne, G&S

Vi har først flyttet rundt efter at VR4jr har fundet plads i stuen, faktisk nogenlunde samtidigt, derfor er setuppet ikke direkte sammenligneligt med dengang jeg havde VR2.

Til gengæld fik jeg VR2 til at fungere 110%, så jeg er fortrøstningsfuld.

Jeg har også selv tænkt, at mit TV-hifi-møbel kan have en dårlig indflydelse på lyden - det kan være jeg skulle en smut i IKEA og hente nogle firkantede borde i stedet, uden sider.

Vi flytter helt klart rundt (igen!) - forandring fryder jo, og min kæreste synes vist, at det er noget man ikke kan gøre for ofte

- og du har ret; jeg har afkoblet mig gul, grøn (men mest rød ) i fjæset i den seneste tid, uden at nå nogen vegne.

MVH

Jamen, velbekommesig

Jeg kan skyndsomt berette, at der er nogle stykker herindefra, der er blevet positivt overrasket over, hvor stor en effekt f.eks. de firkantede fra Ikea kan ha', så det er måske ikke det værste, der kunne ske.

De lidt større VSA modeller kan være noget mere tricky at placere, end de fleste andre og mindre HT'ere, så du skal først give op, når du også bliver blå i hovedet

Husk også muligheden for højampere elektroshock, hvis du skulle servere hele menuen for KvK - din nye Audia for fuld skrue og direkte på Hubraums pandelapper skulle nok kunne genstarte Tomos'en

Med høflig søndagshilsen
G&S

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Nu hoppede jeg lige ind bagved mit TV, inde i hjørnet: Det er der al bassen gemmer sig, det trykker helt enormt derinde, helt inde i hjørnet. En meget mærkelig oplevelse i øvrigt, når der nu alle andre steder i rummet stort set ingen bas er.

- der må flyttes rundt, men hvad er den logiske forklaring på, at al bas samler sig der...?

Kubik: Det er ikke så få gastronomiske krav du disker op med.  Kan de nedskaleres til en kop postevand og en halvtør Marie-kiks (husholdningsbudgettet for det næste årti står og kører i klasse A ) skal du være velkommen.

VSA er - som mange før mig har erfaret - ikke de letteste Ht´ere at integrere i et rum, men give op, dét kommer ikke på tale!

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Dejen skrev:
Nu hoppede jeg lige ind bagved mit TV, inde i hjørnet: Det er der al bassen gemmer sig, det trykker helt enormt derinde, helt inde i hjørnet. En meget mærkelig oplevelse i øvrigt, når der nu alle andre steder i rummet stort set ingen bas er.

Jamen, så er det bare at blive stående dér, og så lade husets frue skifte CD'er og hente forfriskninger!

Citér:
- der må flyttes rundt, men hvad er den logiske forklaring på, at al bas samler sig der...?

Din opstilling kombineret med det anvendte møbel er nok ikke den bedste cocktail.

Møbler med lukkede sider ved siden af HT'erne er nemlig ofte skyld i stående bølger, basfælder og den slags fænomener.

For at visualisere problemstillingen en smule forenklet, så forestil dig i slow motion en vanddråbe ramme en vandoverflade, hvor du kan se ringene forplante sig udadtil.

Forestil dig nu, at de ringe, du kan se i vandet er lydbølgerne i basområdet.

Som tommelfingerregel må disse "ringe" ikke brydes, men skal have lov at flyde frit.

I praksis kan dette selvfølgelig ikke lade sig gøre, så det gælder om at finde det bedste kompromis.

I samme henseende er en ofte overset faktor rummet bagved og ved siden af HT'erne. Der bør være plads og luft til at "ånde", da HT'erne også "ser" dette rum.

Håber det ikke er beskrevet for kryptisk, ellers må jeg forsøge igen.

Citér:
VSA er - som mange før mig har erfaret - ikke de letteste Ht´ere at integrere i et rum, men give op, dét kommer ikke på tale!

Det er den rette kampånd!

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Dejen skrev:

Jamen, så er det bare at blive stående dér, og så lade husets frue skifte CD'er og hente forfriskninger!

Citér:

Din opstilling kombineret med det anvendte møbel er nok ikke den bedste cocktail.

Møbler med lukkede sider ved siden af HT'erne er nemlig ofte skyld i stående bølger, basfælder og den slags fænomener.

For at visualisere problemstillingen en smule forenklet, så forestil dig i slow motion en vanddråbe ramme en vandoverflade, hvor du kan se ringene forplante sig udadtil.

Forestil dig nu, at de ringe, du kan se i vandet er lydbølgerne i basområdet.

Som tommelfingerregel må disse "ringe" ikke brydes, men skal have lov at flyde frit.

I praksis kan dette selvfølgelig ikke lade sig gøre, så det gælder om at finde det bedste kompromis.

I samme henseende er en ofte overset faktor rummet bagved og ved siden af HT'erne. Der bør være plads og luft til at "ånde", da HT'erne også "ser" dette rum.

Håber det ikke er beskrevet for kryptisk, ellers må jeg forsøge igen.

Citér:

Det er den rette kampånd!

Det er beskrevet meget fint og forståeligt - tak igen, G&S

Jeg er rimeligt ny i "gamet" (læs: hifi-interessen), men det overrasker mig alligevel usigeligt, HVOR meget indretning og rum betyder for lyden.

Jeg har som udgangspunktegentlig IKKE været interesseret i alt for meget tweaken med afkobling, kabler o.s.v., men jeg har alligevel gjort en hel masse i disse ting, fordi jeg ikke har været tilfreds med det jeg hørte og hører.

TV-møblet har i begge opstillinger stået ens i forhold til HT´erne. I morgen vil jeg som det første prøve at fjerne det - måske slippes bassen (og dermed gækken) løs (?)

Jeg har en idé om hvordan der skal flyttes rundt - og så skal der investeres i et par firkantede borde fra IKEA - der kan bassen frit passere under og omkring. TV-møblet sætter jeg til salg (hvis der er nogen, der er vilde med Hammel-møbler, så skriv en PB  )

Puha, mange gøremål 

MVH

Von Schweikert VR2

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Nej, det er sq ikke altid nemt, da både udstyr og lokale forhold indvirker på det færdige resultat.

Din erfaring fra eksperimenteren med diverse afkoblinger vil uden tvivl komme dig til gode, når du har fundet en ny placering og med noget nyt møbel-halløj. Ellers er det udmærket med et lytterum uden alt for mange parallelle flader.

Hvor stor er brændværdien ellers i sådden noget Hammel-møwel?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej Dejen!

Prøv at kontakte Audiovision i Skive - de laver disse målinger, samt de kan beregne hvor din højttaler skal stå for at du får færrest problemer.

Jeg har prøvet begge - og det virker 100%.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Dejen!

Prøv at kontakte Audiovision i Skive - de laver disse målinger, samt de kan beregne hvor din højttaler skal stå for at du får færrest problemer.

Jeg har prøvet begge - og det virker 100%.

Det tror jeg på - det lyder også ganske kostbart?  

Som udgangspunkt "vil jeg selv"; jeg tænker nu i andre baner end tidligere, så det skal nok lykkes.

MVH

-

Von Schweikert VR2

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 06 November 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Det fandt jeg også ud af !. Resultat = nye speakers = fornyet musikglæde

Transient

Ghammel & Suhr skrev:

Nej, det er sq ikke altid nemt, da både udstyr og lokale forhold indvirker på det færdige resultat.

Din erfaring fra eksperimenteren med diverse afkoblinger vil uden tvivl komme dig til gode, når du har fundet en ny placering og med noget nyt møbel-halløj. Ellers er det udmærket med et lytterum uden alt for mange parallelle flader.

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2005 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:

Jeg vil sige det på den måde, at bliver det ikke solgt, så bliver det da med sikkerhed futtet af i Århus midtby, hvis det viser sig, at det er årsagen til problemet.

MVH

Von Schweikert VR2

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum