| Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
jdg1 skrev:
DonJensen skrev:
| Hvad søren gør vi så der "kun" har kabeltv, og goddammit det er dyrt det canal+?! |
|
|
Venter til sommer
|
|
|
Og håber der kommer en HDTV selector
HANS
|
|
|
"TDC Kabel-TV er endnu ikke helt klar med deres nye Sagem DVB-C StB HDTV box, men Jørgen Michaelsen mente, den vil være det før VM i fodbold næste sommer. Til den tid lancerer TDC en ny programpakke med bl.a. tre-fire HDTV kanaler."
http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1147&zoneid=2
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så landed Forcén og blev sluttet til.
Det er sku gået stærkt da den blev udviklet en rigtig billig løsning. Skodkabinet. Fjernbetjening som de fleste "billig".
Menu setup som altid logisk opbygget. Søgning af kanaler og indstillinger overståes hurtig.
Hvis man er meget tumpet kan det lade sig gøre ikke at ramme kortlæseren og miste kortet ind i kabinetet. Det bør ændres snarest. Ret bøvlet at fiske det ud igen via porten til CA-modulet.
Hd- kanalen styrer for vildt selv på 10 cm afstand er det knivskarpt. På øvrige kvaliteten lidt blandet som andre recivere.
Så hvis man kan leve med en fjernbetjent konserveresdåse uden B&Q look og med meget sparsomme tilsluningsmuligheder, men med ok performance så kan det anbefales at købe Force 505s HD.
Som vi jo alle ved så er det det indre der tæller
God fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knapperne på fjernbetjeningen føles næsten somom at man ikke kan trykke dem ned... Havde faktisk ikke set det med at kortet kunne mistes deri... Det er edermanme ikke smart :) Men hvad sakl man forvente af en grundig? Did I say that out loud?
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for info Spilfair.
Men hvad med den Grundig... Nogen mini-test....?
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
O'Brian, jeg vil mene at Grundigen og Forcen er den samme...
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad gør Canal Digital når man bestiller en ny pakke hos dem og man så vælge HD kanale med. Skal man så selv stadig ud og finde en HD reciever eller har de en std. de sender ud ? og så håber jeg da også der kommer andre med HDMI istedet for DVI.
__________________ 50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 27 Januar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ChristianK:
Du har jo 100% ret.. Det var nok det Alu-look der snød... Men ved du så om der er andre om hjørnet...
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MeLVIS skrev:
Hvad gør Canal Digital når man bestiller en ny pakke hos dem og man så vælge HD kanale med. Skal man så selv stadig ud og finde en HD reciever eller har de en std. de sender ud ?
og så håber jeg da også der kommer andre med HDMI istedet for DVI.
|
|
|
Når du bestiller en pakke hos dem, har du mulighed for at købe en HD-receiver til reduceret pris. Du får den til lige under Kr. 2000,- istedet for at skulle betale lige knap 4000,- Kr.
Jeg har allerede Canal+ abonnement, og så kan jeg ikke få receiveren til den billige pris. Nu siger jeg mit abonnement op, og venter 3 måneder. Så tegner jeg et nyt abonnement og kan dermed få receiveren til den billige pris. Jeg gider ikke at betale mere end alle andre, bare fordi jeg har været loyal kunde hos Canal Digital i lang tid  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
MeLVIS skrev:
Hvad gør Canal Digital når man bestiller en ny pakke hos dem og man så vælge HD kanale med. Skal man så selv stadig ud og finde en HD reciever eller har de en std. de sender ud ?
og så håber jeg da også der kommer andre med HDMI istedet for DVI.
|
|
|
Når du bestiller en pakke hos dem, har du mulighed for at købe en HD-receiver til reduceret pris. Du får den til lige under Kr. 2000,- istedet for at skulle betale lige knap 4000,- Kr.
Jeg har allerede Canal+ abonnement, og så kan jeg ikke få receiveren til den billige pris. Nu siger jeg mit abonnement op, og venter 3 måneder. Så tegner jeg et nyt abonnement og kan dermed få receiveren til den billige pris. Jeg gider ikke at betale mere end alle andre, bare fordi jeg har været loyal kunde hos Canal Digital i lang tid 
|
|
|
Det var da ualmindeligt dumt at gøre... Du kan da bare bede om at forlænge dit eksisterende abonnement med 12 måneder, så får du boxen med rabat. Så slipper du for at betale oprettelsesgebyr..
Mht. "C More HD", så er der gratis-visning frem til 1/8-06 hvis du tegner en 12-mdr´s aftale på HD-kanalen. Man SKAL abonnerer særskilt på CMore HD. Man får ikke kanalen automatisk hvis man har Family med Canal+.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
O'Brian skrev:
ChristianK:
Du har jo 100% ret.. Det var nok det Alu-look der snød... Men ved du så om der er andre om hjørnet...
|
|
|
Nej desværre :(
|
| Til top |
|
| |
Nejmann Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan tilslutter man det? DVI, HDMI, Antenne kabel? Altså til fjernsynet? Har et Samsung 32R51B. Og har Kabel tv derhjemme. Kan man så bare købe en hdbox også kun hdkanalerne? :)
|
| Til top |
|
| |
krabbe74 Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2005
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke dvi stik bruges der..
har et dvi- hdmi som jeg ikke kan få til at fungere
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ingen grund til at vente, og så købe en MPEG4 modtager: læs,
Canal Digital garanterer, at såvel nuværende som kommende kunder med et abonnement på HDTV, der køber en MPEG2 box, vil kunne få byttet denne box til en ny MPEG4 box, når Canal Digital går over til at sende HD-signaler i MPEG4. __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Har I set den her, mon den vil virke med et canal digital kort og modtage HD???
|
|
|
Den vil kun virke med ukodede HDTV signaler. Du vil aldrig få Canal Digital til at udstede nye kort til modtagere med CI og Conax modul. Hvis du har et kort fra før 1. januar kan det bruges til at modtage de programmer du allerede har.
De nye HDTV modtagere er pairing modtagere og virker kun med kort som er "parret" med modtageren. Hvis du tegner abonnement på CMoreHD skal du have et nyt kort som kun virker med pairing.
|
| Til top |
|
| |
spilfair Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 07 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke rigtigt hvad du skiver nesdam. Har lige fået HD-tv og kunne ifølge Canal Digital selv vælge om jeg ville beholde mit dr1 dr2 kort eller om jeg ville have et nyt. Parring af kort og modtager er vist kun et viasat fænomen.
Men derudover har du ret kortet vil nok kun kunne modtage FTA programmer. Ved ik om der findes den slags som HD men tvivler.
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klabo skrev:
|
Har I set den her, mon den vil virke med et canal digital kort og modtage HD???
|
|
|
Vær opmærksom på at den kun kan modtage MPEG 2 kodede programmer. Hvis man har kort til CMore HD og et Conax-modul vil det formentlig kunne virke, men kun indtil Canal Digital skifter til at sende i MPEG 4.
Der findes et par gratis tyske HD kanaler (Sat1 og ProSieben), men de sender allerede i MPEG4.
|
| Til top |
|
| |
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man se alle kanaler i HD kvalitet hos Canal digital bare man får såden en HD box? Jeg har viist ikke forstået det eller?
Hvornår begynder TDC kabel at sende i HD kvalitet, og sender de alle deres kanaler i HD eller kan det ikke lade sig gøre?
Vil egentlig bare vide hvordan jeg kan komme til at få HD kvalitets fjernsyn. Har Stofa nu, men skal jeg så skifte til Canal digital og så få sådan en HD box halløj ting? :-):-)
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Februar 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sukkerfar: det første spørgsmål: KUN C More HD... De andre er kun i standard kvalitet
|
| Til top |
|
| |