| Forfatter |
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absalon skrev:
Nederst til højre på fjernkontrol er der en knap der hedder HD, der kan du vælge 4:3, 14:9, 16:9 og full screen. |
|
|
.. hmmm synes godt nok ikke der var sådan en på fjernbetjeningen, men ser lige efter i aften igen. Men tak! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik min nye HD modtager "Sagem" fra CD i mandags og jeg oplever ligeleds samme problemer med skærmindstillingen på TV2 film, jeg overføre via HDMI via min VSX-AX4ASi-S og PDP 607DX. Det problem der falder mig mest i øjene er at, logoerne/grafik f.eks. DR1/2 TV2film etc. står og hopper lidt, dog kun ganske lidt, men selv billedet er flot og roligt jeg køre 720P ud fra reciveren men hvis jeg ændre til 1080i i reciveren så ophøre fænomenet, dog med en lidt anden skavank, her bliver logoerne lidt udrivet og svære at læse men de står stille og billedet er ellers flot. Har prøvet at køre direkte igennem VSX-AX4ASi-S "throug" samt direkte op i plasmen med SAT-reciveren uden ændringer, hvad siger i til dette?? Jeg bruger dog det medlagte HDMI kabel til SAT reciveren, mangler lige at få købt et nyt.
PS: Jeg fik adgang til 24NORDJYSKE, TV Finland, Adult Channel, CANAL+ SPORT HD, men ikke DiscoveryHD, Voom og SVTHD som ligger på kanallisten. Talte med CA i går og det kommer først til at virke fra 01/03/2007 sammen med en anden HD film etc.
National Geographic Channel HD kommer 01.04.2007
Og der kommer en HD pakke til 99dkr. pr. md, men de første 6 md. skulle være gratis.????
|
| Til top |
|
| |
iceman24 Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleH skrev:
Jeg fik min nye HD modtager "Sagem" fra CD i mandags og jeg oplever ligeleds samme problemer med sk�rmindstillingen p� TV2 film, jeg overf�re via HDMI via min VSX-AX4ASi-S og PDP 607DX. Det problem der falder mig mest i �jene er at, logoerne/grafik f.eks. DR1/2 TV2film etc. st�r og hopper lidt, dog kun ganske lidt, men selv billedet er flot og roligt jeg k�re 720P ud fra reciveren men hvis jeg �ndre til 1080i i reciveren s� oph�re f�nomenet, dog med en lidt anden skavank, her bliver logoerne lidt udrivet og sv�re at l�se men de st�r stille og billedet er ellers flot. Har pr�vet at k�re direkte igennem VSX-AX4ASi-S "throug" samt direkte op i plasmen med SAT-reciveren uden �ndringer, hvad siger i til dette?? Jeg bruger dog det medlagte HDMI kabel til SAT reciveren, mangler lige at f� k�bt et nyt.
PS: Jeg fik adgang til 24NORDJYSKE, TV Finland, Adult Channel, CANAL+ SPORT HD, men ikke DiscoveryHD, Voom og SVTHD som ligger p� kanallisten. Talte med CA i g�r og det kommer f�rst til at virke fra 01/03/2007 sammen med en anden HD film etc.
National Geographic Channel HD kommer 01.04.2007
Og der kommer en HD pakke til 99dkr. pr. md, men de f�rste 6 md. skulle v�re gratis.???? |
|
|
hvordan fik du adgang til CANAL SPORT HD ??? bruger i det nye kort nu ? som fulgte med boksen ?? __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
OleH skrev:
|
Jeg fik min nye HD modtager "Sagem" fra CD i mandags og jeg oplever ligeleds samme problemer med skærmindstillingen på TV2 film, jeg overføre via HDMI via min VSX-AX4ASi-S og PDP 607DX. Det problem der falder mig mest i øjene er at, logoerne/grafik f.eks. DR1/2 TV2film etc. står og hopper lidt, dog kun ganske lidt, men selv billedet er flot og roligt jeg køre 720P ud fra reciveren men hvis jeg ændre til 1080i i reciveren så ophøre fænomenet, dog med en lidt anden skavank, her bliver logoerne lidt udrivet og svære at læse men de står stille og billedet er ellers flot. Har prøvet at køre direkte igennem VSX-AX4ASi-S "throug" samt direkte op i plasmen med SAT-reciveren uden ændringer, hvad siger i til dette?? Jeg bruger dog det medlagte HDMI kabel til SAT reciveren, mangler lige at få købt et nyt.
|
|
|
Jeg tror det er et spørgsmål om hvordan de-interlacing sker. Ved 720p sker de-interlacing i Sagem'en og ved 1080i sker de-interlacing i TV'et. Jeg tvivler på at et nyt HDMI-kabel vil ændre noget på dette. Du må bare vælge den indstilling der giver det bedste billede. Hvordan er billedet ved 576p ?
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
iceman24 skrev:
hvordan fik du adgang til CANAL SPORT HD ???
bruger i det nye kort nu ? som fulgte med boksen ??
|
|
|
Jeg har adgang til de samme kanaler som OleH, dvs. også CANAL SPORT HD . Jeg bruger det nye kort.
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
nesdam, jeg har prøvet at køre 1080i ud af Sagem med HDMI direkte om i plasmaen, og der ingen forskel på om signalet går i gennem VSX-
AX4ASI-s eller direkte til plasmaen, umiddelbart ser billedet bedst ud ved at køre Sagem på720P og køre i gennem "throug" VSX-AX4ASI-s altså
uden skalering og behandling af signalet, jeg kan faktisk heller ikke se en ændring hvis jeg lader signalet køre AMP og 720P altså en behandling af
signalet i gennem VSX-AX4ASI-s. "skalering" Tilgengæld syns jeg opskalering af SD 576i signalet fra min 545HX-s til 720P er ret godt i gennem
VSX-AX4ASI-s, bedre end hvis 545HX-s selv gør dette.
Det omtalte fænomen ses ikke på Force505 HD reciver,altså ganske lidt hoppende grafik/tv-logoer.
Jeg syns Sagem modtagen er laaaaaangsom til at starte op, hvad siger i og hvad er jeres oplevelse generelt? tilgengæld kommer der signal ud på
RGB mens der også er HD ud på HDMI.
iceman24, jeg tændte bare modtageren satte det nye kort i, opdateret softwaren og så var kanalerne på.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for beskeden Risby og ja, Absolon - I har begge ret. En RYFM-sutuation ....
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre endnu ikke modtaget min nye receiver, men jeg har heller ikke modtaget post de sidste 2 dage på grund af snestormen. Håber snart den dukker op.
Jeg har lige et par spørgsmål, til jer, der har været så heldige at have boksen allerede nu:
1. Er der også component udgang på receiveren?
2. Kan man indstille farvemætningen (color saturation) på receiveren? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Absalon Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
1. Ja
2. Nej
Med venlig hilsen __________________ MusikLab D33 MusikLab D303
SiriuS/GamuT D200
Gradient Revolution Active
Heimdall Brahma
Rega P9 Apheta Ios
Pioneer KRP-500M
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 23 Februar 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også modtaget den nye box fra CD. Men jeg har store problemer med lyden... får ganske enkelt kun lyden ud igennem centerhøjttaleren!!! Er der nogen der har oplevet det samme fenomen? Det skal lige bemærkes at det fungerede fint med den gamle box!
PDP 435 HDE/VSX 1015
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu har jeg også modtaget den nye boks, og jeg er overrasket! For sandsynligvis første gang i historien, er det lykkedes for Sagem, at fremstille et produkt som rent faktisk fungerer bare nogenlunde.
Lyden har endnu ikke været ude af sync her hos mig, så allerede på dette punkt overgår den jo min tidligere Grundig receiver. Til gengæld fatter jeg så ikke at man endnu ikke har fået løst problemet med Diseq styreingen og EPG. Modtageren har trods alt været i brug i Sverige i nogle måneder nu. Men OK, der står jo Sagem på den, og så skal man jo ikke forvente mirakler. . . .
Jeg håber iøvrigt, at der senere bliver mulighed for, at købe en bedre CD-godkendt HD receiver med indbygget harddisk - de må da komme på et tidspunkt.
Nå, men alt i alt en forbedring, og nu ser jeg frem til at se Premier League i HD 
Til Milca15: Nej, det problem har jeg ikke. Prøv at stille modtageren tilbage til fabriksindstillingerne, og start forfra. Husk at indlæse firmware opdateringerne, og se om det ikke løser problemet. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen af jer der kan se Discovery HD og Voom, eller har i også bare "blå skærm" på nuværende tidspunkt. Oleh skrev den 22/2 at CD havde fortalt man ville kunne modtage de nye kanaler fra den 1/3...
God weekend!
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milca15, man skal betale for dem!!!!! dvs. har du købt tilbudspakken til 299,- "nomal prisen 389,-" f.eks. i Januar måned så får du ikke de 2 omtalte
kanaler, kunder som har haft deres abonnement i 12 månder eller mere og betaler 389,- om måneden får de omtalte kanaler "family total" Men det
kun i de første 6 månder man får dem.
Betaler man derimod kun 299,- og har f.eks. købt. i Januar, ja så skal man betale den fuldepris for at få de omtalte kanaler, dvs. 389,- pr.md. og
efter de 6 månder, så forsætter man med at betale de 389,-
Men ønsker man derimod at beholde HD kanalerne efter de 6 månder, ja så koster pakken 99,- ekstra iflg. Canal Digital. dette gælder også dem
som betaler de 389,- pr. md.
Jeg syns det er frækt af CD at opføre sig på denne måde, og så samtidigt sender de en halvdefekt modtager ud til sine kunder, det under al kritik.
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej OleH
Ringede idag til CD og beklagede mig over de manglende HD kanaler. De sagde at det var en fejl jeg ikke kunne se kanalerne, og vupti... så kunne jeg lige pludselig se dem . Og jeg må nok sige at jeg er blevet imponeret over hvordan mig gl. pio 435 foldede sig ud. F... hvor ser det bare forbandet godt ud... man sidder bare der og kan slet ikke forstå at man har kunne leve uden.
God weekend alle sammen!
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milca15, betaler du fuld pris, altså de 389,- pr. md??? eller køre du også på tilbudet til de 299,- pr. md i 12 månder??, i såfald har du så fået
Discovery HD og Voom uden merpris?
OleH
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal også lige være med. Jeg kan kun se Canal+ Film HD og HD Sport.
Er der nogen af jer der kan se Discovery HD og Voom?
__________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan se Discovery HD og Voom. Købte min gl. Force HD box for ca et år siden men fik en ny box med posten for en uges tid siden. Og som før fortalt virkede det ikke i starten... så ring og snak med dem hvis i har problemer. Og ja, jeg gir 299/måned.
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det virkelig være rigtig at nogen kun betaler de 299,- pr. md, altså tilbudet CD har det første år og har alle HD kanaler, her tænker jeg på Discovery HD og Voom. og andre bliver sat op til 389,- pr. md. for at få de 2 nævnte kanaler og har dem herefter i 6 månder??
Er der andre der kun betaler 299,- pr. md. og har Discovery og Voom?????
Nogle der har noget info fra CD om hvad man evt. er blevet lovet i forbindelse med den nye modtager og HD kanalerne?
OleH
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milca15 skrev:
|
Ja, jeg kan se Discovery HD og Voom. Købte min gl. Force HD box for ca et år siden men fik en ny box med posten for en uges tid siden. Og som før fortalt virkede det ikke i starten... så ring og snak med dem hvis i har problemer.
|
|
|
Tak for infoen. Så vil jeg da ringe til Canal Digital :-) __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
OleH Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milca 15, jeg har talt med Canal Digital d.d. og jeg kunne være stensikker på, at alle der betalte 299,- pr. md altså de 12månders tilbud vil pr.
aut. sættes op til 389,- hvis man ønskede Discovery HD og Voom HD m.m. Dette var CD´s udtalelse d.d.
Jeg syns det er strengt at nogen vil blive opkravet det fulde beløb og andre ej.
Og den fulde pris bliver så om 6 månder, 389,- + 99,- + 2 gange kortservice a 389,- ialt pr. 5.856,-
Der kan godt nok købes nogle Blue-Ray eller HD-DVD film for de penge.
|
| Til top |
|
| |