Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: HD-TV fra Canal Digital (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

OleH skrev:
Milca 15, jeg har talt med Canal Digital d.d. og jeg kunne være stensikker på, at alle der betalte 299,- pr. md altså de 12månders tilbud vil pr.
aut. sættes op til 389,- hvis man ønskede Discovery HD og Voom HD m.m. Dette var CD´s udtalelse d.d.

Ja, det var også det jeg fik at vide. Jeg accepterede selvfølgeligt omgående, så nu har jeg 4 HD-TV kanaler. Min favoritkanal, Discovery HD, er simpelthen fantastisk. Sikke et billede og lyd (Dolby Digital) Det var faktisk meningen jeg skulle have lavet noget arbejde igår aftes, men det blev ikke til noget. Jeg sad simpelthen bare helt tryllebundet foran mit lærred, og måtte mere end éen gang samle min kæbe op

Jeg mener ikke at prisen for HD kanalerne er for høj. Jeg betalte gerne endnu mere for dem, men det må jeg helere lade være med at tale for højt om. Det kan jo være Canal Digital lytter med

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Jeg er lidt forvirret... Jeg er CD kunde og har den "fulde" pakke med Canal+ film osv... jeg har også adgang til Canal+HD som dog ser lidt underlig ud, da jeg ikke har en HD modtager.

Den Sagem modtager som I nævner fra CD, hvordan har I "fået fat i den"? Er det en som CD udlejer i stil med deres "normale" recievere? Kan jeg blot henvende mig til CD og bede om en ombytning?

Til top Vis Gabriel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gabriel

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hej Gabriel!

Min nye Sagem er købt, men jeg vil tro at den også kan lejes, så prøv at ring til CD.

Mht. til priser på de nye kanaler er jeg godt nok spændt på om jeg bliver sat op i kontigent 

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hej Milca!

Hvor har du købt din henne?

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Indtil videre er boksen til de kunder der får deres gamle MPEG-2 HD boks udbyttet. Fra 1/4 sælges Sagem boksen i butikkerne.  Den bliver mig bekendt ikke tilgængelig som lejeboks.

Se evt. http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=1751

lumby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

digitalt.tv skrev:

Indtil videre er boksen til de kunder der får deres gamle MPEG-2 HD boks udbyttet. Fra 1/4 sælges Sagem boksen i butikkerne.  Den bliver mig bekendt ikke tilgængelig som lejeboks.

Jeg bestilte en boks fra Canal Digital i går aftes uden problemer.
De sagde at den ville komme senest inden for en uge.

Så man kan godt bestille uden at have en gammel HD boks.

Men ang. prisen ser det ud til at de haver den til 389,-

Til top Vis lumby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lumby

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

lumby skrev:

Hej Alle

digitalt.tv skrev:

Jeg bestilte en boks fra Canal Digital i går aftes uden problemer.
De sagde at den ville komme senest inden for en uge.

Så man kan godt bestille uden at have en gammel HD boks.

Men ang. prisen ser det ud til at de haver den til 389,-

Hvad skal du evt betale for køb/leje af boks?

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Har lige talt med CD. De giver tilskud til boxen på 1500,- (normalpris 3500,-) så den kan erhverves til 1995,-. Derudover kommer så en bindingsperiode på 12mdr. på HD-kanalerne. Hvis aftalen opsiges inden 12mdr. skal tilskuddet betales tilbage, fair nok.

Tidligere rabatter frafalder og man modtager de nye HD-kanaler (sport+film) "gratis" i 6 mdr. Herefter bliver de til tilvalg til 99,-/md pr. stk.

Det er en høj pris for noget som endnu ikke er fuldt udviklet. Men det kripler lidt i fingrene for at komme i gang. Det bliver RIGTIG sjovt når DR begynder at sende i HD (desværre først i 2009).

Jeg kryber tilbage i min "jeg overvejer lige boks".

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Tror også jeg venter en sæson... Det jo snart lange lyse aftener, og hvis man får abstinenser, kan man jo snart smide en film i PS3eren....
Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg også det ender med for mit vedkommende... Jeg regner med at købe et HD drev til 360'eren, så må det kunne bære sommeren over...

askov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Marts 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

DR begynder IKKE at sende HD i 2009!

Gabriel skrev:

Har lige talt med CD. De giver tilskud til boxen på 1500,- (normalpris 3500,-) så den kan erhverves til 1995,-. Derudover kommer så en bindingsperiode på 12mdr. på HD-kanalerne. Hvis aftalen opsiges inden 12mdr. skal tilskuddet betales tilbage, fair nok.

Tidligere rabatter frafalder og man modtager de nye HD-kanaler (sport+film) "gratis" i 6 mdr. Herefter bliver de til tilvalg til 99,-/md pr. stk.

Det er en høj pris for noget som endnu ikke er fuldt udviklet. Men det kripler lidt i fingrene for at komme i gang. Det bliver RIGTIG sjovt når DR begynder at sende i HD (desværre først i 2009).

Jeg kryber tilbage i min "jeg overvejer lige boks".

Til top Vis askov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af askov

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Marts 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

askov skrev:

DR begynder IKKE at sende HD i 2009!

OK? Jeg læste det et sted og CD bekræftede det også, så det regnede jeg med. Hvor har du din kilde fra?

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Marts 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Kilder til DR og HDTV.

Personer som er ansatte hos DR og som er for aabenmundede risikerer vel alt for meget ved sige noget, jeg mener hvis ens stilling i forvejen sidder alt alt for loest.

Ytringsfrihed til gaette hvad DR har af planer, parallelt til fortiden, holder vel fortsat. Og her taenker jeg paa hvorfor bl. a. TDC ikke forsoegte en parallel til DK 4, altsaa en slags HDTV 4.   Jeg mener baade PAL Plus og HD2 MAC maatte ligeledes skrinlaegges   Samtlige parter naegtede sende tingene Anamorfisk (Jo jeg ved godt det er ukorrekt formuleret det med sende eller ikke sende Anamorfisk men det er nu engang hvad man anvender). I dagens sprogbrug hedder det ægte 16:9.  Ægte 2,35 til 1 ville se fuldstændig forfærdeligt ud paa et 4:3 Tv og paa et 16:9 maa man anvende sorte bjaelker.       Hvilket blev det samme som give dem doedsstoedene, altsaa PAL Plus og HD2 MAC. Hvis nogen foeler sig ramte kan jeg kun skrive hvilke spildte aar ____

Rent teknisk kunne 4:3 Tv goere anamorfiske billede lavere, jeg mener, et 16:9 Tv ville vel paa samme maade have kunnet goere 2,35 Film sendt anamorfisk lavere til korrekte proportioner, i sidste aarhundrede. Dette maatte dog ikke ske.

Anamorfisk betyder for mig at alt og alting fortsat sendes indenfor de almindelig PAL 625i standarder, og altsaa uden "Bryde rammerne herfor", hvad det saa betyder? Det maa jeg indroemme ikke kende til.   Anamorfiske billeder paa en 35 mm Biograf filmstrimmel fylder jo ogsaa kun det de fylder, filmen er fortsat kun 35 mm bred.

Saa DR og HDTV er det det er.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Nu har Sagem boksen fra CD kørt hos os en lang periode. Og jeg har været tålmodig ... så tålmodig at jeg har givet CD lang snor mht. at få produktet til at spille på alle tangenter. Derfor har jeg i dag sendt dem en liste med fejl, for ligesom at skære ud i pap, at det er et ringe produkt, de har søsat. Man får HD, javist men resten af funktionerne bærer stærkt præg af manglende styr på teknikken. Her er, hvad jeg skrev til dem:

Problemer med Sagem box?

Vi har stor glæde af HD-muligheden med Sagems box. Men siden tilslutningen har der været lidt uregelmæssigheder, som vi i første omgang har regnet for indkøringsvanskeligheder, hvoraf den ikke-fungerende EPG, var én af dem I selv meldte ud. Men nu er tiden gået for, hvad man kan kalde "begynderfejl" og vi efterlyser hermed jeres planer for, at den moderne teknik fungerer og lever op til dagens standard. Det handler om, at vi betaler en del i abonnement men oplever at vi ikke får fuld valuta for pengene, fordi der er disse daglige forstyrrelser, som virker stærkt generende.

Her er, hvad vi har oplevet med boxen:

1) Tekst-tv er ualmindelig langsom i forhold til tidligere boxe. Så langsom at vi for det meste undlader at bruge det, selvom vi gerne ville. Dvs. en forringelse ...
2) INFO er som hovedregel ikke opdateret og skifter ikke til aktuelt program, selvom det ER begyndt på kanalen. Endnu en forringelse ...
3) INFO viser ofte "No program", selvom kanalen er i fuld gang med at sende (f.eks. SBS)
4) INFO er ofte låst fast på f.eks. kl. 04.30, selvom tidspunktet er eftermiddag/aften og programmerne forlængst er begyndt.
5) Der er mange lydudfald på Canal+ kanalerne. Lyden forsvinder i 1-2 sekunder for derefter at komme igen. Opleves aldrig på f.eks. DR1 og andre "gamle kanaler". Mere forringelse ...
6) Når der sendes i AC3 går lyden pludselig over i en øredøvende susen (ser ud til at være rettet?)
7) Når der sendes i AC3 mangler selve talen ofte - dvs. musik og lydeffekter i øvrige højttalere er som det skal være, filmen er blot uden tale. Forringelse!
8) Savner stærkt adgang til EPG, især for at skifte rækkefølge på kanaler som tidligere. Mere forringelse!

Vi har været igennem alle muligheder i boxens menu, dvs. både kanalsøgning, opsætning af lyd eller andet, der evt. kan skabe de fejl, vi oplever - selv sluk/tænd, selvom vi helst undgår dette, da dén process også er forringet: Boxen er ualmindelig længe om at "komme på".

Alt i alt synes vi Canal Digital skylder os en status på kendte fejl og ikke mindst, hvornår I forventer at de bliver rettet. Vi finder det uanstændigt med alle disse fejl, når I samtidig tager fuld pris for abonnementet.

Mon de vågner nu? Er der nogle af jer, der kan genkende disse problemer?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

hrmand,

jeg kender også til dem. Er selv igang med CD og har haft en længere dialog med dem nu. Jeg syns det er dybt urimeligt at vi skal betale fuld pris for noget som bare ikke er i orden, det er fint nok at CD vil være først med HDTV her hjemme, men fordi de, de er novicer på dette område skal de jo ikke gå ud over kunderne, men det gør det jo. Jeg havde dog ikke trodet at jeg ville blive opkravet  de 95,- for HDTV pakken + SportHD efter de gratis 6 månder, når situationen er som den er, modtageren fungere ikke engang halvt. Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har fået fortalt at der ville komme en opdatering snart, der gik 7-8 månder og så kom der kun EPG på, men hvad med resten og stabilitetten? det er under alt kritik.

Men måske historien skal med i Task force DR. eller lign.

Har i ikke problemer med lyden og Sync på f.eks. Film HD?

Har også selv været ude for, at der kun var lyd på front højtalerne og der var ingen tale, f.eks. på Heksene fra eastwick, ingen tale overhoved, ej heller ikke på genudsendelsen, så så FX2 farlige trix 2 på film HD forleden ingen problemer her, men da den blev sendt på film2 tror jeg nok det var, var den kun i 2 kanals lyd og uden tale, det er simpelhen forringe at man også skal til at se film uden tale!

jeg overvejer nu at sige kontrakten op hos CD og jeg bliver bakket op af 4 familie medlemer og 2 venner, det er for dyrt nu med 389,- pr. md + 99,- for HD + 99 for sport HD og så kommer der 2 x 389,- i kort afgift, og så for noget som ikke fungere.

DET ER 7.822.00 om året!

Håber at CD følger med her.

Mvh. Oleh

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

mufcdk1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

En del brugere oplever også at Sagem 81 billedet fryser i tide og utide, hvor en genstart (dvs slukke for strømmen) er eneste løsning.

Deler fuldstændig jeres holdning til kritikken af boksen, som ret beset aldrig nogensinde burde være blevet frigivet.

Til top Vis mufcdk1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mufcdk1974

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

ah ... det lettede at se jeg ikke er den eneste. Det er længe siden problemerne har været diskuteret, men jer er nået dertil, at jeg ikke vil acceptere denne form for slendrian og at vi bliver gjort til grin for VORES penge! En henvendelse til Task Force eller evt. Magasinet Penge er nok ikke så fjern endda, men måske skulle vi lige give dem en chance for at svare først. Helt sikkert er det, at en "sludder for en sladder" ikke er nok denne gang.

Jeg har sendt dem linket hertil ... så kan de jo ved selvsyn se, om de bliver hyldet eller buh´et ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Oktober 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Er der nogle af jer, der kan genkende disse problemer?

Jeg kan sagtens genkende de problemer du nævner. Jeg forstår heller ikke at de ikke gør noget ved det. Hvis de har tænkt sig at løse problemet, kan de jo ligeså godt gøre det først som sidst.

Når det er sagt, så bør vi jo heller ikke være blinde for at Canal Digital er den udbyder som leverer det suværent bedste produkt med hensyn til lyd og billede. Når jeg ser en god naturudsendelse eller en god film i en fremragende kvalitet i 84" , så tilgiver jeg sagtens Canal Digital for de øvrige gebrækkeligheder jeg oplever med Sagem boksen.

mufcdk1974 skrev:

En del brugere oplever også at Sagem 81 billedet fryser i tide og utide, hvor en genstart (dvs slukke for strømmen) er eneste løsning.

Jeg har aldrig oplevet dette problem med Sagem 81 boksen, men jeg havde problemet på min tidligere HD boks. Jeg fandt ud af at problemet opstod når boksen "misforstod" signalerne fra fjernbetjeningen. Jeg løste problemet ved at sørge for at pege fjernbetjeningen direkte imod boksen, og så iøvrigt sørge for at batterierne var friske. Måske dette råd kan hjælpe andre.

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 08 November 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Et impulsivt tryk på EPG-tasten, for at se om der skulle være sket noget ... det var der! Nu skal den lige checkes for, hvad den kan, umiddelbart virker den ikke så omfattende som man kunne ønske sig. Har dog ikke set noget info fra CD om at den nu er tilgængelig ...

Men så sker der åbenbart lidt   ...

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

OleH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 November 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Men EPG er stadig alt for langsomt, og modtageren er stadig fyldt med fejl.

Oplever stadig lyd fejl, generelt lydudfald "billede er ok", så forleden på terminator at der kun var hvid støj, nogle andre film er der effekter i venstre og højre front kanal men ingen dialog "tale" det er da fedt at skulle se en film uden tale?????? Men hvis man går ind i lyd opsætningen, der hvor man kan slå AC3 fra, så kommer der tale, fedt med en blå menu skærm, fandt ud af af, at det ikke var generelt at jeg fik tale på, hvis jeg gik ind i lyd menuén, specielt Heksene fra Eastwick der kan jeg ikke få tale på, men på fx2 farlige trix kan jeg få tale hvis jeg går ind i lyd menuén og bliver der, dette sker kun når den bliver sendt med 2 kanals lyd, har set den på HD kanalen i 5.1 her er lyden ok, men den har også været sendt her med 2 kanals lyd og ingen tale!!!!!!

Canal Digital har aldrig hørt om problemet, har fået en anden modtager, stadig samme problem.

har skiftede mellem coax og hdmi, slået ac3 fra, ingen ændring på problemet?

Til top Vis OleH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OleH

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes