Emne: HD-TV fra Canal Digital ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kvistgaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 12 November 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Her er, hvad vi har oplevet med boxen:
1) Tekst-tv er ualmindelig langsom i forhold til tidligere boxe. Så langsom at vi for det meste undlader at bruge det, selvom vi gerne ville. Dvs. en forringelse ... 2) INFO er som hovedregel ikke opdateret og skifter ikke til aktuelt program, selvom det ER begyndt på kanalen. Endnu en forringelse ... 3) INFO viser ofte "No program", selvom kanalen er i fuld gang med at sende (f.eks. SBS) 4) INFO er ofte låst fast på f.eks. kl. 04.30, selvom tidspunktet er eftermiddag/aften og programmerne forlængst er begyndt. 5) Der er mange lydudfald på Canal+ kanalerne. Lyden forsvinder i 1-2 sekunder for derefter at komme igen. Opleves aldrig på f.eks. DR1 og andre "gamle kanaler". Mere forringelse ... 6) Når der sendes i AC3 går lyden pludselig over i en øredøvende susen (ser ud til at være rettet?) 7) Når der sendes i AC3 mangler selve talen ofte - dvs. musik og lydeffekter i øvrige højttalere er som det skal være, filmen er blot uden tale. Forringelse! 8) Savner stærkt adgang til EPG, især for at skifte rækkefølge på kanaler som tidligere. Mere forringelse!
|
|
|
Jeg har selv Canal Digital med HD og kan nikke genkendende til ALLE ovenstående problemer.
Herudover har jeg problemer med at billedet ikke skaleres korrekt til 16/9. Jeg har et ganske alm. 32" Samsung TFT tv, måske ligger problemet der? Problemet er der uanset om der bruges Component eller HDMI. Alle kanaler som viser "ægte" 16/9 kanaler såsom Canal+, DR o.a. vises korrekt. Boksen står til 720p bredformat, og jeg har forsøgt alle indstillinger på mit TV, normalt står den på AUTO-BRED.
Jeg kan naturligvis manuelt skifte på "SD/HD knappen" men det skal man så gøre hver gang man skifter kanal.
Hvad er jeres erfaringer med dette?
__________________ /Kvistgaard
Pioneer PDP-LX5090H ||
Harman Kardon AVR 235 || Harman Kardon DVD 22 || AudioVector K1 Super || AudioVector K-X || AudioVector KC Super || AudioVector M Sub
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 18 November 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvistgaard skrev:
|
Herudover har jeg problemer med at billedet ikke skaleres korrekt til 16/9. Jeg har et ganske alm. 32" Samsung TFT tv, måske ligger problemet der? Problemet er der uanset om der bruges Component eller HDMI. Alle kanaler som viser "ægte" 16/9 kanaler såsom Canal+, DR o.a. vises korrekt. Boksen står til 720p bredformat, og jeg har forsøgt alle indstillinger på mit TV, normalt står den på AUTO-BRED.
Jeg kan naturligvis manuelt skifte på "SD/HD knappen" men det skal man så gøre hver gang man skifter kanal.
Hvad er jeres erfaringer med dette?
|
|
|
Min virker fint. Når der vises 16:9 materiale så fyldes hele skærmen ud. Når der vises 4:3 materiale så vises dette i det korrekte aspekt ratio med sorte lodrette striber i siderne. På dit TV skal du vælge 16:9 indstillingen, så burde det virke. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 23 November 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter godt en måned uden svar, har jeg i dag sendt CD en rykker på min henvendelse:
Da vi er uden svar på vores henvendelse fra 19. oktober, efterlyses hermed et svar.
Vi har bemærket, at EPG er blevet tilgængelig. Set i forhold til INFO direkte på kanalerne, er det dog småt med værdien af adgangen, da oplysningerne er de samme. Ønsket går stadig på, at få åbnet for funktioner, der f.eks. kan bestemme rækkefølge/placering.
Vi oplever stadig dagligt de øvrige fejl - udover at tekst tv er dræbende langsomt er oplysninger, der hentes via INFO-knappen ikke opdateret, skifter ikke ved ny programstart, eller er slet ikke tilgængelig, selv om kanalen sender.
Mht. lydudfald (punkt 5) kan vi oplyse, at der en lille risiko for, at det er det tilsluttede udstyr, der er årsagen. Det undersøges nu, men punkt 6 og 7 er stadig aktuelle.
Samlet set synes vi dog at Canal Digital skylder os en forklaring på, at I på et tidspunkt hvor Sagem boksen ikke leverer varen fuldt, også mener det er i orden at betale fuld pris.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det er lidt trivielt, kun at høre skidt om CD - men når det nu ikke er anderledes med deres kundekontakt, må jeg atter til tasterne. I dag har de fået dette - dels fordi de endnu ikke har svaret - dels fordi der er nye fejl:
Først og fremmest vil jeg fortælle jer, at jeg finder det uanstændigt, at I endnu ikke er kommet ud af busken med et svar - for fejlene fortsætter jo - uden at I meddeler jer til den undrende omverden om udsigterne til rettelse af fejlene.
Og nu igen: Forleden var det minimum den første ½ time af Asterix, der helt manglede lyd. Endnu værre i går aftes, hvor man sætter sig godt tilrette for at overvære Neil Young med koncertfilmen Heart Of Gold - for blot at blive præsenteret for et fuldstændigt rystende lydbillede, der gjorde det umuligt at se programmet. Der var ingen lydproblemer på de øvrige kanaler imens.
For lige at få det på det rene: Der er ikke tale om at køre en hetz mod CD med disse henvendelser. Der er blot tale om at vække jer og få jer til at erkende at produktet ikke er færdigt og at I som konsekvens af dette skal afspejle det i prisfastsættelsen, indtil det virker. Desværre ser det med denne 3. henvendelse ikke ud til, at I forstår budskabet.
Kommer der ikke noget konstruktivt ud af fejlmeldingerne, findes der heldigvis institutioner i DK, hvor man kan klage sin nød. Men vi håber da på, at CD forstår at tilfredsstille sine kunder ... eller hvad?
-------------
Jeg kan godt se, at tonen tangerer en vis hidsighed ... ... men det er s*u svært at bevare den gode mine, når de endnu ikke har sagt et kvæk eller taget hul på sagen. Siden den 1. henvendelse i oktober har jeg kun fået autosvar retur om at "vi har meget travlt i øjeblikket" ... tilsyneladende en varig tilstand.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
| tekst tv er dræbende langsomt |
|
|
Det tvivler jeg på at der kan gøres noget ved, da der er jo ikke er tale om en defekt. Det er rigtigt at nogle modtagere har hukommelse til tekst tv siderne, men denne har det åbentbart ikke (kun til 3-4 sider såvidt jeg husker).
hrmand skrev:
|
Vi har bemærket, at EPG er blevet tilgængelig. Set i forhold til INFO direkte på kanalerne, er det dog småt med værdien af adgangen, da oplysningerne er de samme. Ønsket går stadig på, at få åbnet for funktioner, der f.eks. kan bestemme rækkefølge/placering.
|
|
|
Jeg synes da at EPG virker fint. Nu er det muligt at gå ind at se hvad der kommer, et pænt stykke ud i fremtiden. Man kan måske godt savne en eller anden form for sorteringsfunktion, som nogle modtagere har, men spørgsmålet er igen om det er muligt på denne modtager. Under alle omstændigheder mener jeg ikke, at denne manglende feature kan kategoriseres som en defekt, og jeg tvivler på at det bliver anderledes.
hrmand skrev:
|
Mht. lydudfald (punkt 5) kan vi oplyse, at der en lille risiko for, at det er det tilsluttede udstyr, der er årsagen. Det undersøges nu, men punkt 6 og 7 er stadig aktuelle.
|
|
|
Det er ikke dit udstyr der fejler noget. Jeg oplever også problemet! Og ja, det er da irriterende, men hellere et lydudfald på 1/10 sekund i ny og næ, fremfor at lyden hele tiden kommer ud af sync, som det ofte skete med den tidligere modtager.
Med hensyn til hakkende/rystende lyd, sus, eller helt manglende lyd: Dette fænomen oplever jeg også en sjælden gang. Hvis det sker kan man gå ind i menuen og slå AC3 lyd fra. Så er lyden godtnok "kun" i Dolby Prologic istedet for Dolby Digital, men til gengæld virker det 
hrmand skrev:
Jeg kan godt se, at tonen tangerer en vis hidsighed ... ... |
|
|
Der er et gammelt ordsprog som lyder: Don´t Get Mad - Get Even! Det er jo heldigvis frivilligt om man vil abonnere på Canal Digital. Hvis man ikke synes det er godt nok, så kan man da heldigvis opsige abonnementet. Og der er som bekendt altid plads til en til, i Viasats komprimerede univers. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 04 December 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for ordene perejvind - jeg er delvist med på, at man burde "nøjes" med resultatet som det er, for som én tidligere har nævnt - det er jo det bedste udbud på HD-området lige nu.
Men jeg mener der er noget principielt forkert ... ligesom når jeg køber en pakke smøger til konen og der kun er 16 styks i ... til samme pris. CD har meldt ud at de KAN de her ting, ligesom vi jo fra tidligere bokse véd, at tekst tv kan være endog lynende hurtig. Derfor betragter jeg det som et tilbageskridt, når en box, der går for at være nyere teknik, udsætter os for de her ting. EPG i det "gamle" tekniske miljø var funktionelt et meget bedre produkt, så hvorfor nøjes med mindre, når de fastholder prisen?
Du skriver : Med hensyn til hakkende/rystende lyd, sus, eller helt manglende lyd: Dette fænomen oplever jeg også en sjælden gang. Hvis det sker kan man gå ind i menuen og slå AC3 lyd fra. Så er lyden godtnok "kun" i Dolby Prologic istedet for Dolby Digital, men til gengæld virker det .
- jamen når nu CD har meldt ud, at de faktisk sender i AC3 og jeg har udstyr til det, så skal jeg ikke spises af med dels lydudfald, dels lyd der ikke er til at holde ud, tale der forsvinder, så man kun hører musikken i filmen osv. osv. Ja, ok tolerancen fik måske lidt længere snor, hvis vi blev kompenseret, men når de tager fuld pris, så føler jeg det faktisk som om de kun leverer de 16 smøger - altså snydt. Det er da muligt at man kan undgå forstyrrelser i lyden ved at slå AC3 fra - men igen: Hvorfor nøjes med mindre, når du betaler for det?
Pointen i mine henvendelser til CD, er altså mere at anfægte deres "ret" til at tage fuld pris for et produkt der har SÅ mange fejl. Og at CD samtidig forholder sig tavs overfor både kunder og omverden med, hvad de har tænkt sig at gøre for at få produktet op på dagens tekniske niveau - det finder jeg helt uacceptabelt ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
zubzer0 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 10 December 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha, nu faldt jeg lige over denne tråd og må også lige ud med noget galde:
Jeg har været CD kunde i 5 år nu og faldt for det tilsyneladende udemærkede tilbud på HD-boks og abb. for eksisterede kunder. Men jeg har ikke haft andet end problemer med det skrammel.
Den 1. boks havde lydudfald og kunne pludselig gå helt kold så den var umulig at få genstartet før en døgns tid senere.... den blive byttet, men nr. 2 boks kunne ikke vise HD-kanaler (sort skærm) og det var tilsyneladende et kendt problem så den også blev strakt ombyttet. Men den 3. boks genstartede på vilkårlige tidspunkter og havde problemer med hakkende lyd + lydudfald.
Efter 1½-2 måneder med frustrationer fik jeg annulleret min bestilling og gået tilbage til min gode gamle og helt stabile samsung dsr9500. Nåja den kører kun stereo lyd og scart udgang, men den VIRKER! Grunden til at der skulle gå 2 mdr for hele denne farce er at CD's kundeservice var totalt overbelastet i september/oktober måned og det tog over en uge før de ringede tilbage for hver henvendelse.
Jeg har en ven som også fik HD-boks samtidig med mig og han har aldrig oplevet problemer, men han bruger til gengæld også kun scart-udgangen og jeg har meget store mistanker om at det primært er ved brug af HDMI-udgangen på Sagems HD boks at man får alle de omtalte stabilitetesproblemer.
Edit: Vil lige tilføje at jeg uden problemer fik HD-abb. opgradering mm. krediteret så det har heldigvis ikke kostet mig en krone at være betatester i de 2 mdr.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|