| Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 31 Marts 2009 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bliver nødt til at anbefale Kreator "Hordes of Chaos". Hvis man har den mindste trang til ægte metal uden "pis", så er det her simpelthen årets skive so far. Den er ekstremt rå og energisk med melodier af høj høj kvalitet. Produktionen er i top - optaget live i studiet. Jeg mindes ikke at have hørt så godt optagede trommer på en metalskive tidligere. Ifølge den medfølgende dvd har deres tekniker konstrueret en dims "The Steamhead" til at optage trommerne som en helhed. Det lyder virkelig som om de står i stuen. Og ja selvfølgelig er der godt med på compression på dem, men stadigvæk! __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ovenstående billede viser Kuzma Stabi S monteret med det nye platter kit. Kit'tet består af en ekstra pladetallerken der lægges
under den eksisterende, så vægten øges til ca 8 kg. Umiddelbare indtryk er mere kontrol og bund. Jeg synes at det virker lidt
som at lægge en Achromat på en SL-1210 - det er ikke jordskælvsagtige effekter man får, men en understregning af kvaliteter
der allerede er til stede. Jeg er meget begejstret. Og fedt ser det ud
Flere billeder af det nuværende system følger. Jeg har været en del ude af hifi-ræset i år. Men nu skulle der lige ske noget
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdaterer man ikke lejet samtidigt? Eller det er måske bare dimensioneret til at fungere med den øgede vægt?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lejet er dimensioneret til at klare vægten. Det virker på mig som om det fra starten af har været hensigten at man skulle
kunne lave denne opgradering. Spindelen på Kuzma er fx umanerligt lang som udgangspunkt. Men med den ekstra tallerken
bliver den "normal". __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
Lejet er dimensioneret til at klare vægten. Det virker på mig som om det fra starten af har været hensigten at man skulle
kunne lave denne opgradering. Spindelen på Kuzma er fx umanerligt lang som udgangspunkt. Men med den ekstra tallerken
bliver den "normal". |
|
|
Ok, det er da fedt nok. Det er ser ihvertfald ret cool ud... Kuzma er sgu noget for sig selv, på den fede måde
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ulrikmm Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 22 August 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen tilbage til Starshio Enterprise
Mvh Ulrikmm
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mirland
Udover den lydmæssige forbedring ser din Kuzma ser mere helstøbt ud med Platterkittet. dimensionerne på motor, T-stykke og tallerken passer bedre sammen visuelt.
Næste opgradering kunnne måske være at lande "rumskibet" på en væghylde, hvis fruen giver lov!
En forbedring man ikke skal underkende betydningen af, med mindre dit reolsystem hænger på væggen?
God fornøjelse med opgraderingen.
Mvh.
Troels
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den ser rigtig meget mere harmonisk ud. Og faktisk er forbedringen mere tydelig end jeg ville have troet. Den spiller
ganske enkelt med mere kontrol (endnu mere) end tidligere.
Væghylde får jeg ikke rigtig noget ud af med støbte gulve og sorbothane-futter under Kuzma-hylden  Du kan sprænge en
bombe ved siden af pladespilleren uden det kan høres i musikken  Næh, næste upgrade blive til en SD, så jeg kan lege
lidt med en ekstra arm. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Næh, næste upgrade blive til en SD, så jeg kan lege lidt med en ekstra arm. |
|
|
Så har du sikkert én eller flere kandidater i tankerne?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
| Så har du sikkert én eller flere kandidater i tankerne? |
|
|
Hej Krenzler! Længe siden
Jo, ja, næh. Ikke sådan rigtigt. Men noget eksotisk skal det jo være  Jeg er ellers rigtig glad for Stogi S. Den er en rigtig
fed arm. Men det var nu også mere "bare fordi man ka' " __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den Kuzma SD så tilpasses til så godt som enhver type arm? Bliver den custom skåret?
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der findes vist "armboard" til det meste. Tror ikke det bliver et problem. Men det varer lige lidt inden jeg kommer dertil. Lige nu
nyder jeg lyden med platter-kittet. Det lyder bare stinkende godt __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tog chancen forleden og rensede plader i køkkenet på bedste diy-manér:
Demineraliseret vand og isopropylalkohol i forholdet 1:3 tilsat en dråbe opvaskemiddel. På med en Groovemaster Labelsaver
og så påføre væsken med en højkvalitets kantskærer (til når man maler vægge/lofter) med meget fine hår. Påføre cirkulært så
man følger rillen. Lad stå i 10 sek og så tørre af (igen følge rillen) med en gammel og meget blød klud (gammel fordi så fnulrer
den ikke). Det tager ca 1min pr pladeside alt i alt. Og resultatet er så ekstremt overraskende at jeg grinede hele vejen ind til
Kuzmaen (eller også var det alko-dampene). Men fakta er at min Neil Young "Harvest" som jeg fandt brugt og som viste sig at
ligne en brugt pizzabakke, nu spiller uden den mindste støj. Den lyder - næsten - som ny. Jeg tog så lige 40 skiver og gav dem
turen. Imponerende! Som en sidste "treat" så ryger de elendige innercovers ud og erstattes med MoFi istedet. Så spiller det
Det kan varmt anbefales! Og alt snak om at der bliver noget tilbage i rillen er gas. Der bliver intet tilbage med den opløsning. __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
X-ray Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mirland skrev:
| Demineraliseret vand og isopropylalkohol i forholdet 1:3 tilsat en dråbe opvaskemiddel. |
|
|
Lyder spændende - det tror jeg godt, jeg selv vil prøve. Men er forholdet ikke 3:1 - istedet  __________________ Tandberg TA-300M, TR-200, TR-1000, TR-1040P, TR-1055, TR-2075, TD-165, HifiSystem15 og 17.
Sansui AU999, Marantz 2252B, Luxman R1500, Beolab/master 5000, Tungsram-3F T3535, Dynaco A25X, TD124MKII.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 75% isopropylalkohol er godt nok en skrap opløsning  .
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-ray skrev:
mirland skrev:
Demineraliseret vand og isopropylalkohol i forholdet 1:3 tilsat en dråbe opvaskemiddel.
|
|
|
Lyder spændende - det tror jeg godt, jeg selv vil prøve. Men er forholdet ikke 3:1 - istedet  |
|
|
Årh hvad? Det er da ellers snart tyve år siden jeg var sproglig student  Men jo 3:1 __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan forresten ikke understrege vigtigheden af en Groovemaster nok. Man kan IKKE undgå at smadre sine labels ellers.
Det er sådan en fætter:
 __________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |