Forfatter |
|
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må jo skamfuldt melde at jeg kun har visuelt vurderet dem og "hevet" lidt i dem. Jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får delefilteret demonteret fra kabinettet. Det sidder ret fast - og det er ikke nogen god ide at lodde med hovedet nede i en forstørret skotøjsæske (Keilidhen er inddelt i kamre). Jeg tror at når jeg går igang så vil jeg også skifte alle ledninger i samme omgang. Nogen der har et forslag til hvad man skulle vælge så ? /Mirland
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, undskyld hvis jeg roder rundt i begreberne  ..
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amperex Bugle-boy er også 10-4. Men bemærk at de nævnte rør (og mange flere) findes i utallige versioner og fra flere rør-producenter hen over årene. Amperex er Philips varemærke i USA, og de findes med globe/bugle-boy og med hvid, grøn og orange beskriftning. Ligeledes kan man nemt finde et Philips-rør, fuldogsåstændigt magen til, også lydmæssigt. Philips SQ er et andet bud!
Amperex i sidste version: http://thetubestore.com/6922assorted.html
Det er en ren videnskab, og har man interessen for rør, så må man bare selv gå i gang med at afprøve dem. Der er ingen facitliste!
http://www.tubedepot.com/index.html ikke nogen dårlig hjemmeside, omend priserne er helt ude i skoven, synes jeg da!
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirland,det er god humor,det der.Og jeg synes faktisk at det virker lidt bekendt.Synes at jeg er stødt på et par stykker i min tid... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
NØØØJ! Der er dumpet en Electrocompaniet ECP-1 riaa ind ad døren her til formiddag. Den har lige fået en time til at varme op i og nu kører det i stuen. Den er sindssygt god ! I forhold til Dino'en er den klarere, mere fremad, bedre defineret bund og et lavere støjniveau ved min DL-103. Hold da op, den er lækker  Og så er den bare fed at se på i systemet. MÅMS siger jeg bare. Flere indtryk på vej ! /Mirland
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn! Lækkert! Får vi ikke lidt billeder af den nye RIAA
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder 050607:
(Kvaliteten stinker men der kommer bedre senere)
Electrocompaniet ECP-1 (den bedste riaa jeg nogensinde har hørt - og så er den jo lækker  ) Bluenote Koala Tubed (virkelig god hvis-det-er digitalt-så-afspiller-den-det-afspiller der lydmæssigt er MEGET tæt på analog på den fede måde)  Næste investering ? Tja, måske noget højttaler-halløj ? Jeg er lidt træt af min stue, der meget let kommer til at "boome", så jeg kunne godt overveje (og gør det seriøst) et sæt andre højttalere, der er endnu mere placeringsvenlige. Muligvis noget Royd eller noget Audio Note. Men forslag er velkomne ! Jeg var jo ellers superglad for mine JBL 4410 men kunne ikke få dem til at spille så man slappede af når der skulle lyttes. Der var hele tiden problemer med booming så snart de fik det mindste peber. Så Keilidh er tilbage i rummet, men nu har den lille orm sneget sig ind "Kunne det blive bedre ? Kunne jeg få endnu bedre lyd ?". Men hvad det skal være ved jeg ikke. Potentielle emner lige nu er: Audio Note AN/K (stinkende dyr men formodentlig en sikker løsning) Audio Note AZ_Two ( billigere og en helt anden konstruktion. Men ideen med hornbaserede højttalere giver mig kriller  ) Royd et-eller-andet. (Svære at finde men fantastisk hurtige) Acoustic Energy AE1 (det skulle være guf - men har aldrig hørt den) Vienna Haydn Grand (smuk og billig og det er det eneste jeg ved) Von Schweikert VR-1 (lækker men skal købes hjem fra Tyskland - uden at høre først) Andre forslag ? /Mirland
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert! Den Bluenote har jeg ikke set før, men den ser da også dejlig ud. Ved godt det er et meget brugt emne, men DLS R55  Dem har jeg selv og er ret tilfreds.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
DLS55 er back-ported så vidt jeg husker. Det ville være en rigtig skidt ting i mit rum  /Mirland
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh sorry
|
Til top |
|
|
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mirland
Den BlueNote cd ser rigtig lækker ud! Og upsampling eller ej, det vigtigste er vel hvordan den spiller 
Lige en kommentar til Von Scweikert højttalerne. Activhifi i Esbjerg sælger disse, så mon ikke du kan få en demo på VR-1 hos dem inden et evt. køb? Eller det har du måske forespurgt?
Ellers så synes jeg også du skal prøve at lytte til Heco's højttalere. De er godt nok bagud-portede, men er nemme at placere og få til at spille.
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for rådet ! Jeg kunne ikke finde en dansk forhandler på Von Schweikerts website. Heco ? Det vil jeg lige kigge lidt på  /Mirland
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode links, dem med kompression. Rart at vi ikke er de eneste der synes det er noget skrald.. Er det forøvrigt en almindelig dl103 du kører med, Mirland? Ikke en "R" model, eller andet? Har selv netop fået sådan en op at køre, og den er god  . Den passer altså som hånd i handske med den Electrocompagniet riaa - har prøvet at google lidt rundt, men kan ikke lige finde ud af hvad sådan een står i. Tør man spørge hvad du måtte slippe for den?  Du har dine problemer med at finde de rigtige højttalere - men det er da også en svær komponent at ramme rigtigt med. Hvis du kunne finde på at gå lidt ned i størrelse, så måske evox ev-1 kunne være noget. Det er jo en rigtig rocker, der helst skal stå helt op ad en væg, så den burde da være ret nem at placere!
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med en fuldstændigt bar-røv 103  Den er suuuper god. Jeg har ellers været meget fristet af konstant udskiftning af puer for at prøve så meget som muligt, men efter den 103er kom ind, så er trangen ligesom forsvundet. Den gør bare ufatteligt meget rigtigt ! Og den passer SMUKT til min ECP-1  Prisen på ECP-1 var lige til at klare: 3300,- Det er vist ca 40% af nyprisen OG jeg købte hos forhandler. Den er rigtig lækker og slutprut med alt det nulren med dip-switches og gejl for at få det hele til at spille. Hvis du ser på listen over højttalere nævnt ovenfor så er jeg klar på at gå ned i størrelse, hvis det giver en strammere og mere ren lyd  Jeg har også kigget lidt på den Evox-fætter, men har måske lyst til noget en smule mere eksotisk. /Mirland
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så 3300 spir - den opgradering tror jeg lige jeg venter lidt med  . Har vist egentlig også fået nyt grej nok til at klare mig et stykke tid.. Mere eksotisk - kender trangen. Der er en Naim arriva i tilbudssektionen http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=1667 . Aner ikke lige hvordan hvordan den lyder, men her er en kort beskrivelse af den http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=868&menu=2 . Det lyder vel egentlig som man ville forvente at en naim lyder, og det kunne vel godt være lyd for dig? De står i Ålborg, så måske du kan få dem hjem til et prøve-lyt?  . De har vist også været til salg et stykke tid, så han kan nok presses lidt på prisen..
|
Til top |
|
|
mirland Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har godt set de der Naim - men der er jo så lige ét ufravigeligt punkt, som nok afslører at jeg rent faktisk også godt vil have det til at passe ind i indretningen  Ingen ahorn og ingen kirsebær  /Mirland
|
Til top |
|
|