Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mirlands setup - ATC, MOON, KUZMA, NVA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 September 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Hej Mirland.

Hvad med en dedikeret "pladevasker"? VPI HW-16.5 eller lignende.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Det var jo det jeg ville lege lidt med, men så blev jeg en smule nærig (det kan faktisk ske). Og jeg må sige at jeg har svært
ved at retfærdiggøre prisforskellen på x-tusinde kr.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2009 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Hold k*** en omgang tågesnak:

Itunes vil genoplive følelesen af LPen

Jeg tager mig til hovedet. Var det ikke en ide om de begyndte at anerkende at deres produkt er inferiørt og lavede noget
bedre? Men det ville jo nok ingen betydning have for salget. Så ville det bare blive fremlagt som et firma med samvittighed
og selverkendelse - hvorefter folk ville købe endnu mere... Rah! Rah! Rah! (indsæt selv rant-niveau efter behov)

Apropos vinyl, så var jeg lige forbi Accord i Vestergade. Det medførte køb af Johnny Winther "Second Winther", Robert
Palmer "Sneaking Sally Through The Alley" (med musikerne fra Little Feat, kraftigt anbefalet!), Jeff Beck "Wired" og Danko
Jones "Never Loud Enough". Fantastisk musik hele dynen - og jeg har sørme også fået et cover med til hver!
Revolutionerende! Nåja, lyden er jo super - side 2 på "Second Winther" undtaget - det lyder bevidst som om den er
produceret ekstremt lo-fi. Især fordi side 1 lyder rigtig fint.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hov! Ups! Så er der sørme lidt grej på vej  Det er virkelig noget af det mere anderledes denne gang...

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

1 stk 47 Laboratory Shigaraki dac ankommet med fragtmand i dag. Det er så en tilbagevenden til noget jeg tidligere har
været en smule fascineret - men ikke imponeret - af: Non oversampling.

Nu har jeg sat den til (bruger min Moon CD-1 som transport indtil pengene er til at få købt Shigaraki transporten) og det
lyder eddersparkeme godt. "Blødere" og mere harmonisk end Moon - det er noget helt andet på alle måder og burde nok slet
ikke sammenlignes. Tværtimod er Shigaraki dac'en uden hverken oversampling eller digital filter tættere på analog lyd
(selvom jeg HADER snakken om analog lyd fra digitale kilder, men det er en anden snak). Men det er det eneste jeg kan
bruge af ord, den er åben, "varm" uden at være mørk, detaljeret og klar uden at være klinisk og skarp. Det lyder altså
virkelig godt. Men det skal det også til de priser 47 Labs tager for deres keramikindpakkede grej. Den er måske en smule
mere bas-svag end Moon, men der er en meget fin balance mellem top og bund. Jeg er ikke helt sikker på hvordan, men jeg
er 100% sikker på at dac'en hiver nogle detaljer frem som Moon ikke gør - det siger mine ører mig. Hvis jeg skal
sammenligne direkte med noget minder den mig om en voldsomt pumpet Arcam 5+ - og det er en god ting. Det undrer
heller ikke - dac'en er baseret på en TDA1543 chip og 5+ var baseret på 1541-udgaven.

Men at stå med to stykker keramik med stik bagi og skulle overbevise sig selv om at de repræsenterer noget af det bedste i
sin kategori - det kræver altså lidt   

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 September 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Spændende! Et produkt jeg så aldrig har hørt om. Hvor har du købt fra? 

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2009 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den i Tyskland af highend fyr (Jadis setup) der havde fået den fra Blackforest Audio, som er den tyske importør af
47 Laboratory.

Mine yderligere indtryk er at dac'en er meget "engelsk" faktisk. Hvor Moon egentlig er meget amerikansk (på trods af sine
canadiske rødder) - voluminøs, fyldig og næsten "boomy" (ikke rumlende, men med seriøs "vægt" i bunden) er Shigaraki
dac hurtig, detaljeret (hvilket jeg især tror skyldes dens hurtighed, den er ekstremt rytmisk og perfekt i timing) og har en
mellemtone der er helt vild. Vokaler er intet andet end fantastiske. Den er måske knapt så god til komprimeret musik -
hvilket også er hvad anmeldelserne siger (jeg synes det er tankebvækkende at jo bedre system man får, jo værre fremstår
en stor del af den moderne mainstream musik). Den har heller ikke den samme vægt i bunden som Moon. Dem der har
sammenlignet den med 80er Naim (og dermed med hele den engelske flat earth bølge. PRaT og hvad har vi) rammer ret
præcist. Og det passer jo sådan set meget godt til mig jævnfør mine tidligere indkøb

Jeg kunne sagtens leve med lyden fra Moon længe endnu, men Shigaraki tilbyder mig noget andet som jeg altid har holdt
meget af.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Og så æder manden sine ord igen. Guffeguffe.

Jeg har måttet konstatere - hårdt og brutalt - at jeg ikke kan leve med den manglende opløsning, stage og detaljering som der
(også) følger med en NOS dac. NOS er meget besnærende når man hører enkel musik, med få "lag", ingen kompression og
ingen hastige kombinationer af toner. Hvis jeg kun hørte kammermusik eller enkel jazz - især vokalbaseret - ville jeg ikke
være i tvivl om værdien af en dac som Shigarakien. Men det er slet ikke sådan noget jeg hører, så det øjeblik min "normale"
musikbunke kom i sving faldt dac'en sammen. Helt. Lidt ærgerligt, da tanken om total forenkling tiltaler mig kraftigt.

Men ok, den er videre og der er i stedet kommet en vintage (!) cdafspiller til. Ja, ok, "vintage" er måske så meget sagt. Men en
Audio Research CD-1. Se, den spiller så englene synger - med alt materiale. Dens indmad er et CDM12 drev - et af de bedste
der nogensinde er lavet.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Spændende. En ordenlig bamse!  Lidt billeder måske? 

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Audio Research database - CD1. Billeder nederst.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 November 2009 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med amerikanerspillen.... nu er den vel med highend faceplate?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2009 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Jeg får taget billeder i aften (hvis ikke jeg er blæst væk inden og hvis DSB vil transportere mig hjem fra job). Det er den sorte
udgave (selvfølgelig    ) med de "nye" håndtag. Jeg er allerede ved at overveje et backup drev til at have liggende i en
skuffe. Men da CDM12 er udgået påståes det at man kan erstatte med et CD Pro 2. Det skulle være en drop-in replacement.
Hvis det er rigtigt så køber jeg et med det samme

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Hermed et billede af systemet som det ser ud lige nu. CDen der snurrer mens billedet blev taget er Young Gods "Knock on
Wood". Et superfedt album.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 November 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

hej mirland
Det ser superlækkert ud

Tillykke med den nye spiller:D

Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Taktak. Det spiller ihvertfald godt Tror at AR CD-1 er den første cdafspiller jeg hører der er ligeså fleksibel mht
musikgenrer som min Kontrapunkt H pu.

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Er især vild med dine ATC'er - Designet :-) - Desværre har jeg aldrig fået lejlighed til at høre ATC.

mirland
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Ja, nu bor du jo lidt langt væk ellers var du da velkommen til et lyt

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2009 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Mange tak for indbydelsen :-) - Hvis jeg kommer på de kanter, kunne det være spænende. Var dog ikke ment som en hentydning

Har faktisk haft den samme oplevelse mht til digital VS cd-afspiller. Lige nøjagtig når det er simpelt musik, sker der et eller andet. (SB3 VS playstation SCPH 1002).

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 34
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes