Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 19:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio setup fra Strong del. 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Så kom den sidste del på plads

Sony HDD model 870 med DVB-T

Tæppet rykket ind under subwooferne, min underbo bli'r forhåbentlig tilfreds med det 

Lyden er lige i øjet (øret) efterhånden.

Der er lidt at vælge imellem Bruger nu mest den længst til venstre da den kan betjene det meste.

Så er hjemmebioen også oppe at køre endnu engang

M.v.h. Strong

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

6 HDMI indgange - det er skræmmende, så mange får man da aldrig brug for.. Hvor mange ud er der så??
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:
6 HDMI indgange - det er skræmmende, så mange får man da aldrig brug for.. Hvor mange ud er der så??

Der er kun en ud desværre Har allerede 4 indgange i brug, så det er fint med et par ekstra PC + PS3 + HDD + BD, ved nu heller ikke hvad jeg så skulle finde på som det næste

M.v.h. Strong

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Nej det må siges.. Jeg har så kun 4 ind men 2 ud på min marantz SR8001. Jeg bruger så kun de 2 ind og 1 ud indtil videre. Min HTPC kører på den anden HDMI udgang på min VW50 og lyd får jeg så over et COAX kabel. Jeg fik at vide at det kunne være noget bøvl at anvende HDMI switch på forstærkeren til PCén. Er det noget du har oplevet?

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Nej det må siges.. Jeg har så kun 4 ind men 2 ud på min marantz SR8001. Jeg bruger så kun de 2 ind og 1 ud indtil videre. Min HTPC kører på den anden HDMI udgang på min VW50 og lyd får jeg så over et COAX kabel. Jeg fik at vide at det kunne være noget bøvl at anvende HDMI switch på forstærkeren til PCén. Er det noget du har oplevet?

Jeg har ingen problemer med at køre HDMI fra pc til reciever. Nu skriver du switch, men Sony som jeg har er med HDMI repeater, d.v.s. her er også lyden med og kan skalere alle signaler op til HDMI. Kender ikke din Marantz, men har den HDMI repeater ville jeg da køre det hele igennem den, så sparer du da det coax kabel

M.v.h. Strong 

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Sendt: 14 Februar 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jamen HDMI switch er da også med lyd. Jeg mener, der er både lyd og billede via HDMI kabel, så selvfølgelig. Alle recievere med HDMI kan klare lyd. Det var noget som min makker sagde, at man skulle tænde i rigtig rækkefølge for at det kørte ordentligt. Måske det bare var hans erfaringer...

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Jamen HDMI switch er da også med lyd. Jeg mener, der er både lyd og billede via HDMI kabel, så selvfølgelig. Alle recievere med HDMI kan klare lyd. Det var noget som min makker sagde, at man skulle tænde i rigtig rækkefølge for at det kørte ordentligt. Måske det bare var hans erfaringer...

Nej en switch er kun gennemsløjfning af billedesignal i din reciever, men en repeater klarer både billede og lyd. Hvis du har lyden med i dit hdmi så har du en repeater indbygget i din reciever

M.h.t. rækkefølgen så er det rigtigt at jeg f.eks. skal tænde min pc inden reciever og projektor er tændt, ellers får jeg bare en blå skærm på pc'en med melding om en alvorlig fejl. Det må være noget med at mit grafikkort får forskellige oplysninger fra både reciever og projektor på en gang. Det såkaldte hdmi "handshake" kan pc'en ikke klare fra to produkter samtidig ved opstart. Men ellers ud over det fungerer det udemærket

M.v.h. Strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Har lige set "Biler"  Kanon underholdning og sikke en billedkvalitet Lige et par screenshots...

M.v.h. Strong

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

ser godt ud

Mikkel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej Strong...

Først og fremmest - hvor ser det bare rigtig lækkert ud!

Nu går jeg selv og ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal købe en PS3 eller en BDP-S300 til at afspille Blu Ray-film...

Men jeg kan se du har begge dele...!

Det som nok skræmmer mig lidt ved den PS3 er, at det jo er en afspiller + spillemaskine, altså i min verden "legetøj". Jeg har aldrig nogensinde og vil ike drømme om at bruge min PS2 til at afspille film. Den skal der leges på.

Men sammetid vil jeg også rigtig gerne have en PS3, men frygter lidt at den larmer for meget under film og det ikk' vil være af samme flotte kvalitet mht afvikling af film...

Men er det bare mig der er hysterisk`?

Kan du (eller andre) overbevise mig om at jeg skal købe den PS3?? For jeg kan virkelig ikke finde ud af det!

På forhånd mange tak

Til top Vis Mikkel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Mikkel skrev:

Hej Strong...

Først og fremmest - hvor ser det bare rigtig lækkert ud!

Nu går jeg selv og ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal købe en PS3 eller en BDP-S300 til at afspille Blu Ray-film...

Men jeg kan se du har begge dele...!

Det som nok skræmmer mig lidt ved den PS3 er, at det jo er en afspiller + spillemaskine, altså i min verden "legetøj". Jeg har aldrig nogensinde og vil ike drømme om at bruge min PS2 til at afspille film. Den skal der leges på.

Men sammetid vil jeg også rigtig gerne have en PS3, men frygter lidt at den larmer for meget under film og det ikk' vil være af samme flotte kvalitet mht afvikling af film...

Men er det bare mig der er hysterisk`?

Kan du (eller andre) overbevise mig om at jeg skal købe den PS3?? For jeg kan virkelig ikke finde ud af det!

På forhånd mange tak

Takker for ros

Du kan roligt købe en PS3 til blu-ray afspiller hvis du ikke behøver DD TRUE HD/DTS HD lydformater. Det er derfor jeg har 2 afspillere (pga. lydformaterne) og nyder jo også et bilspil i ny og næ

PS3 larmer ikke ret meget, det kunne være tilfældet med de "gamle" 60 gb modeller, men den nye mindre 40 gb larmer slet ikke. Billedkvaliteten er stort set den samme som på BDP-S500 som jeg har. Hvis du skal vælge afspiller ud fra lydformater derimod skal du ikke vælge BDP-S300 da den ikke understøtter DD TRUE HD/DTS HD, det er kun 500 modellen der gør det. PS3 kan du få for ca. 3 kilo og BDP-S500 koster ca. 7 kilo, så der er en stor forskel i pris.

M.v.h. Strong

Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hej Strong

Som mange siger - rigtigt fedt setup. Hvordan spiller dine kef'er ? Synes selv de er mega fede at kigge på - men har desværre ikke selv haft fornøjelsen af at høre sådan et sæt 3000'er. Har hørt et sæt 2000 og der er da godt gang i bassen - hvordan er det mon med 3000'erne ?

Keep up the gooood work 

/Hillig

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Hillig skrev:

Hej Strong

Som mange siger - rigtigt fedt setup. Hvordan spiller dine kef'er ? Synes selv de er mega fede at kigge på - men har desværre ikke selv haft fornøjelsen af at høre sådan et sæt 3000'er. Har hørt et sæt 2000 og der er da godt gang i bassen - hvordan er det mon med 3000'erne ?

Keep up the gooood work 

/Hillig

Tak

Kef'erne spiller bare lige som jeg kan li' det, dejlig varm i lyden, ikke for skarpe i diskanten. Bassen er ikke kælderdyb men med 2 stk. hjælper det på det De kan levere et ordentligt lydtryk når der er behov for det, og er også hurtige nok til at spille musik ganske fornuftigt, men er nok bedst til film generelt.

M.v.h. Strong

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Har lige set/hørt "Celine Dion live in Vegas. A new day" Og må bare lige af med min begejstring for denne pragtfulde BD udgivelse...

Sikke et sceneshow og en syrealistisk god lyd Koncerten er masteret i HD (1080p) og det ses med det samme. Lyden er i D-True HD 5.1 og det er vildt flot lyd, selv de mindste detaljer kommer frem og dynamiken i lyden er helt i top.

Hvis man virkelig vil se hvad BD kan levere på en koncert optagelse så er det her bestemt en titel der kan anbefales 

M.v.h. Strong

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes