Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 08:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Stofanet og Zaptor - hvilken dekoder? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Maze
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 November 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg står og skal have digitalt tv fra stofanet, men er egentlig i tvivl om deres box er "god" eller om der kan findes noget bedre til samme/billigere penge?

Ifølge http://www.stofa.dk/zaptorkampagne/ er det em Motorola settop box de bruger - nogen der har erfaring med disse?

Derudover et lidt generelt spørgsmål til det her DVB-C halløj, jeg har et Sharp LC42XD1E hvor der er noget der hedder C.I i ... hvad bruges dette til? jeg troede at det kunne bruges til at smide DVB-C kort i men nu har jeg fået afvide af en kammerat at det kan jeg ikke..?

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 November 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

CI slottet kan bruges til hvis du har betalings TV over den almindelig antenne(så vidt jeg kan huske har du DVB-T i sharpen). Dette vil jo ske fra slutningen af 2009, dog med en anden mpeg dekoding vi har i dag, så ja dit CI slot er totalt ubrugeligt, ligesom de fleste andre skærme i dag

For at bruge dit CI slot kræver det en DVB-C tuner som indtil videre kun Sony har implementeret i deres TV.

Så den både du og din ven har ret i hvad i siger. Dit CI-slot er til betalings TV via digitalt sendenet, men til Terestiel(DVB-T) altså din egen hus antenne. Du mangler en DVB-C tuner og den får du så fra Stofa :)

Motorola boksen kan jeg ikke sige det store om, andet end hvis den har nogenlunde samme indmad og software som den fra TDC TV som jeg har stående er det en fornuftig boks. Det noget plastik bras og fjernbetjeningen er noget være billigt skrammel, men det virker efter hensigten og uden alt for mange nykker.

Uanset hvad du ville vælge, kan jeg kun sige at Digitalt TV så absolut er værd at overveje når man ejer et fladskærms TV i dag

Held og Lykke med det hele

Gebisset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Maze skrev:
Hej

Jeg står og skal have digitalt tv fra stofanet, men er egentlig i tvivl om deres box er "god" eller om der kan findes noget bedre til samme/billigere penge?

Ifølge http://www.stofa.dk/zaptorkampagne/ er det em Motorola settop box de bruger - nogen der har erfaring med disse?

Jeg købte en Zaptor i mandags, som er tilsluttet mit Panasonic 37PX70. Rent kvalitetsmæssigt er de digitale kanaler langt bedre end de analoge, selvom der her i lejligheden er næsten ny Stofa installation med antenneforstærker. Kanalskifte er dog noget sløvt på boksen, men der er tilgengæld en tv-guide, så man hurtigt kan få et overblik over hvad der sendes p.t.

Jeg har (endnu) ingen HD kanaler via Zaptor, udover "Astra Promo HD", som sender noget reklame, herunder lidt fodbold. Det ser ret imponerende ud!

Stofa sælger ikke de gamle Samsung DVB-C bokse længere, så du skal have Zaptor, hvis du vil have noget digitalt tv. Som du kan se på stofa.dk og zaptor.dk, så kommer der også mange flere muligheder end der p.t. er - bl.a video-on-demand, tv-shifting, mulighed for selv at sammensætte kanalpakker m.m. Allerede i næste uge skulle video-on-demand være muligt, ifølge sælgeren i Stofa butikken. De mangler blot at få forhandlet lidt rettigheder på plads med videodistributørerne.

Se evt. på recordere.dk forummet, hvor der kører en del tråde om Zaptor boksen.

Til top Vis Gebisset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gebisset

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 November 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Hej.

Sjvj. kommer bl.a. Sharp med nye modeller som HAR ci til kabel (dvb-c). De hedder vist LC42HD osv....

mvh. Per.

Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes