Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Busk(s) Reference (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Busk skrev:
Meier skrev:
Busk skrev:

Min konklusion er klar, benchmark DAC1 er god, rigtig god, selvfølgelig har det noeget med lydfilosofi, og min ligge væk fra klinisk/kold/analystisk og over mod det varme/behagelige/bløde. Dette er især fordi jeg er meget følsom i det øvre område. Jeg slapper simpelthen mere af når jeg spiller gennem DAC1, den er mere fløjels blød i toppen. Lydbilldet er meget lig Marantz afspilleren, brede/højde/dybde. Det virker som om der kommer ro, og mere sort baggrund. Men de er bestemt ikke langt fra hinanden. Det passer måske også bedre til mig, med mit følsomme øvre område, fordi jeg har metal diskanterne at slås med. En ting er sikkert, jeg kan li hvad jeg hører. Du kan bestemt finde med D/A koncertere, men så skal man også væssentlig op i pris, der med ikke sagt at der ikke mpske findes en anden som kan overraske i prisklassen, jeg har jo ikke hørt alt.

Busk

Hej Busk,

Det lyder som et spændende projekt - også fordi jeg selv er ved at varme op til noget tilsvarende .

Hvad med Jitter? Som jeg har læst mig til (ikke lyttet!), så har det en ganske stor indflydelse hvordan man takler jitter. Er det noget du har overvejet?

Hilsen Thomas

Hej Meier

Jeg skal være dig svar skyldig, da det er et område jeg ingen forstand har på, men så vidt jeg husker omkring den test der kom af DAC1 i high fidelity, så var det vist en af de punkter den var suveræn til at eliminere, men jeg er ikke helt sikker, det noget tid siden jeg har læst testen.

Busk

De markedsfører sig med at have et kredsløb som er 100% immun overfor jitter, og har patentanmeldt dette "8 vidunder".

Om det rent faktisk er som de postulerer skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg har ikke dybere teknisk indsigt i digitaloverførsel. Men jeg snakkede med en "teknisk-kyndig person" omkring det, og han mener at det drejer sig om et uanmindelig godt PLL kredsløb, som gør DAC1 mindre afhængig af kildens kvalitet i tidsdomænet...

Jeg erfarede dog lydmæssige forskelle ved såvel forskellige kilder som digitalkabler, så om det virker 100% eliminerende skal jeg ikke kunne sige. Men som udgangspunkt er der jo også andre potentielle fejlkilder end lige jitter...

Fx. aftastningskvaliteten af kilden. De fleste drev læser med noget ringere end 100% nøjagtighed, men "gætter" sig så til "resten". Derudover, så skulle impedansen af digitalkablet også være af ganske høj betydning.

En af de ting jeg skal hen og lege med er lige netop digital kabler, og det kunne godt være det skulle komme fra den proffesionelle verden. Der er bestemt meget nyt og spændende jeg skal lege med. lige nu er jeg så småt igang med at lægge alle mine plader over, puha man opdager man har mange.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
Meier skrev:
Busk skrev:

Min konklusion er klar, benchmark DAC1 er god, rigtig god, selvfølgelig har det noeget med lydfilosofi, og min ligge væk fra klinisk/kold/analystisk og over mod det varme/behagelige/bløde. Dette er især fordi jeg er meget følsom i det øvre område. Jeg slapper simpelthen mere af når jeg spiller gennem DAC1, den er mere fløjels blød i toppen. Lydbilldet er meget lig Marantz afspilleren, brede/højde/dybde. Det virker som om der kommer ro, og mere sort baggrund. Men de er bestemt ikke langt fra hinanden. Det passer måske også bedre til mig, med mit følsomme øvre område, fordi jeg har metal diskanterne at slås med. En ting er sikkert, jeg kan li hvad jeg hører. Du kan bestemt finde med D/A koncertere, men så skal man også væssentlig op i pris, der med ikke sagt at der ikke mpske findes en anden som kan overraske i prisklassen, jeg har jo ikke hørt alt.

Busk

Hej Busk,

Det lyder som et spændende projekt - også fordi jeg selv er ved at varme op til noget tilsvarende .

Hvad med Jitter? Som jeg har læst mig til (ikke lyttet!), så har det en ganske stor indflydelse hvordan man takler jitter. Er det noget du har overvejet?

Hilsen Thomas

Hej Meier

Jeg skal være dig svar skyldig, da det er et område jeg ingen forstand har på, men så vidt jeg husker omkring den test der kom af DAC1 i high fidelity, så var det vist en af de punkter den var suveræn til at eliminere, men jeg er ikke helt sikker, det noget tid siden jeg har læst testen.

Busk

De markedsfører sig med at have et kredsløb som er 100% immun overfor jitter, og har patentanmeldt dette "8 vidunder".

Om det rent faktisk er som de postulerer skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg har ikke dybere teknisk indsigt i digitaloverførsel. Men jeg snakkede med en "teknisk-kyndig person" omkring det, og han mener at det drejer sig om et uanmindelig godt PLL kredsløb, som gør DAC1 mindre afhængig af kildens kvalitet i tidsdomænet...

Jeg erfarede dog lydmæssige forskelle ved såvel forskellige kilder som digitalkabler, så om det virker 100% eliminerende skal jeg ikke kunne sige. Men som udgangspunkt er der jo også andre potentielle fejlkilder end lige jitter...

Fx. aftastningskvaliteten af kilden. De fleste drev læser med noget ringere end 100% nøjagtighed, men "gætter" sig så til "resten". Derudover, så skulle impedansen af digitalkablet også være af ganske høj betydning.

En af de ting jeg skal hen og lege med er lige netop digital kabler, og det kunne godt være det skulle komme fra den proffesionelle verden. Der er bestemt meget nyt og spændende jeg skal lege med. lige nu er jeg så småt igang med at lægge alle mine plader over, puha man opdager man har mange.

Busk

Jeg startede for et par år siden, og er ikke blevet færdig endnu....

Ja, det tager kæmpe lang tid, og så er det jo lige med at få taget de mest støvede kasser som man ikke har hørt så tit. De har det med bare at blive mere støvede hos undetegnede...

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hej Busk.

Den volumenkontrol virker forhåbentlig KUN på hovedtelefonudgangen......eller...... ?  

Går ud fra at din linieudgang er med fast niveau ! ?

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hej Busk.

Den volumenkontrol virker forhåbentlig KUN på hovedtelefonudgangen......eller...... ?  

Går ud fra at din linieudgang er med fast niveau ! ?

Mvh Frankie

Den kan bruges til begge dele, men man kan også sætte den på fixed og så går lyden uden om, der er så 2 10turns potmetere du kan indstille udgangs niveauet på når den står i fixed, så er det muligt at tilpasse den.

Og jeg kører den på fixed.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Takker for svaret !

Skuffer mig lidt .....er ikke glad for, for mange potmetre i signalvejen  !

Havde nemlig overvejet at prøve BM´eren på et tidspunkt !

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Takker for svaret !

Skuffer mig lidt .....er ikke glad for, for mange potmetre i signalvejen  !

Havde nemlig overvejet at prøve BM´eren på et tidspunkt !

Nu ved jeg ikke hvordan den er bygget op, men de behøver jo som udgangspunkt ikke side i den direkte signal vej. Men så igen, vi testetde den engang hvor vi brugte den som forforstærker og det var absolut intet at komme efter. Det er jo heller ikke nødvendigvis en dårlig ting at de sider i signalvejen, hvis bare der er valgt en ordentlig kvalitet.

Jeg har lige netop bygget eb forforstærker som ved blidtest har slået min marantz, og her sidder der da igen et potmeter i signalvejen. Jeg syntes i hvert fald ikke du bør vælge BM fra før du selv har testet den, det er intet mindre en formidabel. Men der er altid lidt "religion" og så smag og behag med i spillet, men sådan er det jo med alt.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hvilke mulighedder har du for tilslutning til din forstærker ? Køre du XLR eller RCA ?

Har du evt. mulighed for begge dele ?

Frankie

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 07:03 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hvilke mulighedder har du for tilslutning til din forstærker ? Køre du XLR eller RCA ?

Har du evt. mulighed for begge dele ?

Frankie

Til daglig kører jeg xlr, men test har vist at det er stortset ingen betydelig forskel mellem den balancerede og ubalancerede indgang på forforstærkeren. A-B direkte gav denne konklusion.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Hej Busk.

Jeg tænkte på om vi ikke kunne mødes og lave en "DacTest" inden jeg kaster mig ud i de store investeringer Jeg er ligeglad om det blir hos mig eller hos dig, bare jeg kan køre ballanceret på min cambridge ( den er lettere modificeret  ) kunne være kanon at prøve ) !

MVH Frankie

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Hej Busk.

Jeg tænkte på om vi ikke kunne mødes og lave en "DacTest" inden jeg kaster mig ud i de store investeringer Jeg er ligeglad om det blir hos mig eller hos dig, bare jeg kan køre ballanceret på min cambridge ( den er lettere modificeret  ) kunne være kanon at prøve ) !

MVH Frankie

Det kan sagtens lade sig gøre, lad os gøre det hos mig.

Send mig en PB så finder vi ud af noget.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

DKMHN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hej Busk,

Jeg har lige læst din Blog og må sige, at selvom jeg er super glade for højtalere ville dine B&W nok passe bedre i musik stue (men B&W er stemt
hjem pga. for lav WAF). Du har et total nice anlæg.

Glæder mig til at høre om Audiocom level 2 upgrade'en virker godt. Desuden bør du forresten overveje, at høre en 1tech DAC til din Sonos virker
perfekt for mig.

Mvh

Michael

Piega C8 LTD
Perreaux R200i
1Tech Dual mono DAC
Sonos Z90, overvejer om det skal være Cullen og/eller Audicon upgrade
Til top Vis DKMHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMHN

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

DKMHN skrev:
Hej Busk,

Jeg har lige læst din Blog og må sige, at selvom jeg er super glade for højtalere ville dine B&W nok passe bedre i musik stue (men B&W er stemt
hjem pga. for lav WAF). Du har et total nice anlæg.

Glæder mig til at høre om Audiocom level 2 upgrade'en virker godt. Desuden bør du forresten overveje, at høre en 1tech DAC til din Sonos virker
perfekt for mig.

Mvh

Michael

Piega C8 LTD
Perreaux R200i
1Tech Dual mono DAC
Sonos Z90, overvejer om det skal være Cullen og/eller Audicon upgrade

Mange tak

Ja her i huset vil fruen ikke acceptere små højttalere  og B&W-erne må aldrig sælges har jeg fået at vide, så vil hun skilles. En af mine gode venner kalder hende en "dreng med patter" .

Kender slet ikke den der 1tech men det kan jo være man kan komme til det.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

DKMHN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

DKMHN skrev:
Hej Busk, Jeg har lige læst din Blog og må sige, at selvom jeg er super glade for højtalere ville dine B&W
nok passe bedre i musik stue (men B&W er stemt hjem pga. for lav WAF). Du har et total nice anlæg. Glæder mig til at høre om Audiocom level 2
upgrade'en virker godt. Desuden bør du forresten overveje, at høre en 1tech DAC til din Sonos virker perfekt for mig. Mvh Michael Piega C8 LTD
Perreaux R200i 1Tech Dual mono DAC Sonos Z90, overvejer om det skal være Cullen og/eller Audicon upgrade

Mange tak

Ja her i huset vil fruen ikke acceptere små højttalere  og B&W-erne må aldrig sælges har jeg fået at vide, så vil hun skilles. En af mine
gode venner kalder hende en "dreng med patter" .

Kender slet ikke den der 1tech men det kan jo være man kan komme til det.

Busk

Hej igen,

Prøv at kig på deres hjemmeside, standard modellen kan fra tid til anden købes til ca. 3.000 kr. på hifi4all http://www.1tech.dk/

Mvh

Michael
Til top Vis DKMHN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMHN

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Så skulle jeg lige prøve at rykke lidt rundt. Havde set dette på et par billeder og syntes det var fedt. Nu skal jeg så bare lige have lavet nogen nye ht kabler, så kan de ligge noget pænere.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:

Så skulle jeg lige prøve at rykke lidt rundt. Havde set dette på et par billeder og syntes det var fedt. Nu skal jeg så bare lige have lavet nogen nye ht kabler, så kan de ligge noget pænere.

Busk

Ser fedt nok ud!

Har faktisk ved flere lejligheder erfaret, at jo mindre man har og stå imellem højttalerne jo bedre perspektiv får man. Om det er korrekt opfattet, eller om det bare skyldes at man ikke har noget at se på skal jeg ikke kunne sige. Synssansen kan jo ofte godt drille lidt...

Hvad synes du selv....?

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Busk skrev:

Busk

Ser fedt nok ud!

Har faktisk ved flere lejligheder erfaret, at jo mindre man har og stå imellem højttalerne jo bedre perspektiv får man. Om det er korrekt opfattet, eller om det bare skyldes at man ikke har noget at se på skal jeg ikke kunne sige. Synssansen kan jo ofte godt drille lidt...

Hvad synes du selv....?

Føler selv der sker noget mere nu, men pt skal du jo teste et kabel for mini k, og det kabel er svært at undvære. Troede ikke der var forskel, i hvert fald ikke så meget, på digital kabler. Men jeg må sige jeg blev overrasket. Kørte med QED SIG75 før, så lånte jeg mini k´s nyeste digital kabel og vupti, mega lydbillede og åbenhed, detaljer. Men jeg afleverede det lige før jeg rykkede rundt, så nu lytter jeg igen på QED, pu føj må jeg sige, nasal og indelukket. Så se lige at få det testet friman, så jeg kan få det igen. PLEASE

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:

Busk

Ser fedt nok ud!

Hvad synes du selv....?

Føler selv der sker noget mere nu, men pt skal du jo teste et kabel for mini k, og det kabel er svært at undvære. Troede ikke der var forskel, i hvert fald ikke så meget, på digital kabler. Men jeg må sige jeg blev overrasket. Kørte med QED SIG75 før, så lånte jeg mini k´s nyeste digital kabel og vupti, mega lydbillede og åbenhed, detaljer. Men jeg afleverede det lige før jeg rykkede rundt, så nu lytter jeg igen på QED, pu føj må jeg sige, nasal og indelukket. Så se lige at få det testet friman, så jeg kan få det igen. PLEASE

He he... Skal nok se og få prøvet skidtet. Han fortalte godt at du var helt op og ringe over det!

Personligt har jeg prøvet et profigold, TaraLabs, Eichmann, og min nuværende referance, Betram reference. Tandlægemetallerne er klart de bedste jeg har prøvet...

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:

Busk

Ser fedt nok ud!

Hvad synes du selv....?

He he... Skal nok se og få prøvet skidtet. Han fortalte godt at du var helt op og ringe over det!

Personligt har jeg prøvet et profigold, TaraLabs, Eichmann, og min nuværende referance, Betram reference. Tandlægemetallerne er klart de bedste jeg har prøvet...

Man skal desværre også være tandlæge for at kunne betale dem

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:

Busk

Ser fedt nok ud!

Hvad synes du selv....?

Jeg vil så også lige nævne at jeg flyttede på jumperne inde i DAC1 her til eftermiddag, så jeg nu by-paser alle potmetere i signal vejen. Det hjalp en del på åbenheden.

B&W Nautilus 800 Sig. TE

Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:
Friman skrev:
Busk skrev:

Busk

Ser fedt nok ud!

Hvad synes du selv....?

Ha ha....

Nu er jeg jo ikke tandlæge, så mindre må kunne gøre det....

Mine Bertram kabler er jo så også fra før hans priser EKSPLODEREDE!!!!!

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes