Forfatter |
|
Eagle10 Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 September 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Herfra stor tillykke med dit setup. Det er superlækkert 
Jeg drømmer selv om at eje et par af disse himmelsk flotte B&W N __________________ Holfi Integra 8, Holfi Xaurus CD, Signal Kimber PBJ, HT kabel Kimber 8TC, Selvbyg stativ HT med Vifa ringradiator og 8" Peerless bas/mellemtone
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eagle10 skrev:
Jeg drømmer selv om at eje et par af disse himmelsk flotte B&W N
|
|
|
Mange tak
Så kan jeg anbefale at du holder øje med audiomarkt.de ( kan oversættes til engelsk) der har været 2 sæt til salg i år, tror stadig der er 1 til små 70-80kg __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Eagle10 skrev:
Jeg drømmer selv om at eje et par af disse himmelsk flotte B&W N
|
|
|
Mange tak
Så kan jeg anbefale at du holder øje med audiomarkt.de ( kan oversættes til engelsk) der har været 2 sæt til salg i år, tror stadig der er 1 til små 70-80kg
|
|
|
Nej desvære, har lige kikket der er ikke nogen lige nu  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt setup, så mangler du bare en vinylfræser i samme design  ClearAudio laver den der hedder Master Solution AMG GOLD. Den ville passe godt ind i  ( ps har selv sådan en ) __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er rigtigt, men så mangler jeg også en stak vinyl at smide på den . Så nej ikke lige foreløbig.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot setup! Er sikker på det må lyde fremragende.
Men jeg ville nok bruge en del (læs: mange) flere penge på kabler. Det fortjener både højtaler og elektronik. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Busk.
Har du fået slæbt grejet ind igen?
Tak for igår/nat/morges, det var super hyggeligt.
Dit Marengs er... ret ok
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Rigtig flot setup! Er sikker på det må lyde fremragende.
Men jeg ville nok bruge en del (læs: mange) flere penge på kabler. Det fortjener både højtaler og elektronik.
|
|
|
Jo jo, her kommer også til at ske noget, men det bliver hjemmegjort, gider ikke betale for dyre stormP løsninger som ikke gider andet end lommesmerte, der er alt for meget kabelhysteri i denne verden. Den første opgradering bliver dog 2 1500va skilletrafoer og en ny gruppe nede i el-tavlen. Og hvem ved lige hvordan de kabler jeg har de spiller??? , de behøver ikke være 2tommer tykke for at virke og lavet af jomfruer. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Hej Busk.
Har du fået slæbt grejet ind igen?
Tak for igår/nat/morges, det var super hyggeligt.
Dit Marengs er... ret ok
Hygge,
Brok
|
|
|
Jo tak der står i hjørnet i biografen, har ikke haft overskud til at sætte det til endnu, har slæbt rigeligt på det for en weekend .
Og selv tak for en vildt hygelig aften, dem vil jeg med sikkerhed være fast deltager af, næste arrangement ville jeg med glæde afholde her på hi-fi slottet .
Har du fået dit sat til igen?
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sket lidt igen, jeg har fået lavet et par lave monoblok borde på arbejde, 30*30mm rør som bagefter er blevet sort-chromateret. Mangler dog at lave et par top plader ala audio magic til dem. På strømsiden er der sket en masse, der er købt skærmet instalationskabel 5*1,5mm2 og så har jeg købt 2 store skille/konstantspændingstransformere fra phillips. de sikre ren strøm og konstant 220v ud +/- 1%, instalatioskablet skal trækkes fra 2 nye grupper i el-tavlen ned til trafoerne og så videre op til stuen. Her kommer der en emc kasse med shcuko stikkontakter i. Så er der købt Supra LoRad 2,5 plus stik.

Det ene bord før sort-chromatering

Efter med spike

Skærmet installationskabel.

Supra guf diy

Første kabel færdigt.

De to konstantspændingstraformere. 36kg pr.stk. 1500w pr.stk. og desværre 160w i tomgang.
Men det løser jeg med en kontakt i kassen med stikkontakterne, så jeg kan starte transformerne op, oppe fra stuen af når jeg skal lytte.
Mere følger som jeg får det sat op.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du alligevel er i gang med el-installationer kan du lige så godt investere i sådan et par her: http://www.highend-sound.com/produkter/print.asp?iType=23&am p;iAd=172 Jeg installerede sådan et par samtidig med en dedikeret jord så præcist hvad der gav resultatt ved jeg ikke men detgav i hvert fald et løft.
Hvis der er urenheder i strømmen er disse en rigtig god løsning også til billedsiden, hvis man har en sådan. Jeg nøjes med kun at tilslutte pre, DVD og projektor ogdet vrker. http://www.psaudio.com/products/p300.asp
Jeg kan se at du ergået i gang med akustikregulering. Det e jo lidt af en religionssag herinde. Dæmpning er jo det letteste at gå til, men efter min hening ikke det bedste og slet ikke med et anlæg af denne kaliber. En blanding mellem duffusor og absorbanter er nok bedre da det giver mere liv i musikken. Det e nok en rgtig god ide at få målt rummet enten med vha. "hjemmesoftware" eller en proff. Jeg har selv forfulgt en strategi der minder om denne http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?act=Print &client=html&f=5&t=1308
Held og lykke
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 November 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Når du alligevel er i gang med el-installationer kan du lige så godt investere i sådan et par her: http://www.highend-sound.com/produkter/print.asp?iType=23&am p;am p;iAd=172 Jeg installerede sådan et par samtidig med en dedikeret jord så præcist hvad der gav resultatt ved jeg ikke men detgav i hvert fald et løft.
Hvis der er urenheder i strømmen er disse en rigtig god løsning også til billedsiden, hvis man har en sådan. Jeg nøjes med kun at tilslutte pre, DVD og projektor ogdet vrker. http://www.psaudio.com/products/p300.asp
Jeg kan se at du ergået i gang med akustikregulering. Det e jo lidt af en religionssag herinde. Dæmpning er jo det letteste at gå til, men efter min hening ikke det bedste og slet ikke med et anlæg af denne kaliber. En blanding mellem duffusor og absorbanter er nok bedre da det giver mere liv i musikken. Det e nok en rgtig god ide at få målt rummet enten med vha. "hjemmesoftware" eller en proff. Jeg har selv forfulgt en strategi der minder om denne http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?act=Print &client=html&f=5&t=1308
Held og lykke
|
|
|
Hej Bass
Som jeg skriver oppe over, så er det netop derfor jeg har købt de 2 store trafoer, de renser nettet for støj og sikre ensartet spænding ligegyldigt hvad der sker på lysnettet. Den PS300 du foreslår har jeg læst godt om, men de andre gør det samme, og så kan en kun dække halvdelen af min ene monoblok med strøm . og det er vel og mærke ved stille og rolig brug.
De sikringsholdere du omtaler der ryger ind på det du selv kommer ind på senere, som hifi religion og woodo i min bog, her er jeg tilfreds med Automat sikringer som ikke giver en modstand i serie med anlægget i form af en lille tynd tråd.
Med hensyn til akustik regulering, så tror jeg ikke du har læst det hele jeg har skrevet,jeg skal først af styr på bassen i rummet, her har jeg lavet basfælderne, som fungere som absobenter men som bestemt også har hjulpet oppe i diskant mellemtone området. Senere når jeg får mere tid skal der leges med difusorer. Men det vil ikke blive lavet måinger og lavet permanente løsninger da dette ikke er det endelige hi-fi rum. Her har vi et hus ekstra på grunden på 50m2 som er tiltænkt til dette, her mangler der bare lige nu tid til at bygge. og her vil der bliver gået hele vejen, dog med sund fornuft. Ved godt der er mega mange meninger og hi-fi religion osv. osv. men her jeg jeg som jeg er det med kabel snak, dæmpe føder under elektronik og alt muligt andet hvor en jomfru ha sidet i måneskin og lavet et eller andet, jeg bruger mine øre og vælger det der falder i min smag.
Alt det her skal ikke tages som et surt opstød men bare en forklaring på hvordan jeg arbejder, og fordi det så ud som om du ikke havde fanget min indgangsvinkel til lyden i rummet. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Bass Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Bass skrev:
Når du alligevel er i gang med el-installationer kan du lige så godt investere i sådan et par her: http://www.highend-sound.com/produkter/print.asp?iType=23&am p;am p;am p;iAd=172 Jeg installerede sådan et par samtidig med en dedikeret jord så præcist hvad der gav resultatt ved jeg ikke men detgav i hvert fald et løft.
Held og lykke
|
|
|
Hej Bass
Som jeg skriver oppe over, så er det netop derfor jeg har købt de 2 store trafoer, de renser nettet for støj og sikre ensartet spænding ligegyldigt hvad der sker på lysnettet. Den PS300 du foreslår har jeg læst godt om, men de andre gør det samme, og så kan en kun dække halvdelen af min ene monoblok med strøm . og det er vel og mærke ved stille og rolig brug.
Det var nu ikke den konkrete model jeg hentydede til, men produktet. Jeg kan nøjes med PS300, me det kan da godt være du skal bruge en der kan trække hele systemet. De lavs op til 1500W. Power Plant kan en hel del mere end en trafo. Det er eks. muligt at vælge spænding og frekvens samt karakteristik på sinuskurven.
De sikringsholdere du omtaler der ryger ind på det du selv kommer ind på senere, som hifi religion og woodo i min bog, her er jeg tilfreds med Automat sikringer som ikke giver en modstand i serie med anlægget i form af en lille tynd tråd.
Med hensyn til akustik regulering, så tror jeg ikke du har læst det hele jeg har skrevet,jeg skal først af styr på bassen i rummet, her har jeg lavet basfælderne, som fungere som absobenter men som bestemt også har hjulpet oppe i diskant mellemtone området. Senere når jeg får mere tid skal der leges med difusorer. Men det vil ikke blive lavet måinger og lavet permanente løsninger da dette ikke er det endelige hi-fi rum. Her har vi et hus ekstra på grunden på 50m2 som er tiltænkt til dette, her mangler der bare lige nu tid til at bygge. og her vil der bliver gået hele vejen, dog med sund fornuft. Ved godt der er mega mange meninger og hi-fi religion osv. osv. men her jeg jeg som jeg er det med kabel snak, dæmpe føder under elektronik og alt muligt andet hvor en jomfru ha sidet i måneskin og lavet et eller andet, jeg bruger mine øre og vælger det der falder i min smag.
Med al mulig respekt tror jeg ikke at de absorbanter du har bygget er helt så effektive i basområdet. Den maksimale absorbtion af en given frekvens sker ved den 1/4 bølgelængde ( http://www.ethanwiner.com/acoustics.html#bass%20traps ) for f.eks. 100Hz med en bølgelængde på 340 cm ( http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1617&zoneid=2 ) sker den maksimale absorbtion ved 85cm, hviket betyder at absorbanten skal placeres 85cm fra væggen. I denne sammenhæng er der ikke taget hensyn til densiteten på dæmpematerialet og dennes beskaffenhed.
Alt det her skal ikke tages som et surt opstød men bare en forklaring på hvordan jeg arbejder, og fordi det så ud som om du ikke havde fanget min indgangsvinkel til lyden i rummet. |
|
|
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 05:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bass skrev:
Busk skrev:
Bass skrev:
Når du alligevel er i gang med el-installationer kan du lige så godt investere i sådan et par her: http://www.highend-sound.com/produkter/print.asp?iType=23&am p;am p;am p;am p;iAd=172 Jeg installerede sådan et par samtidig med en dedikeret jord så præcist hvad der gav resultatt ved jeg ikke men detgav i hvert fald et løft.
Held og lykke
|
|
|
Hej Bass
Det var nu ikke den konkrete model jeg hentydede til, men produktet. Jeg kan nøjes med PS300, me det kan da godt være du skal bruge en der kan trække hele systemet. De lavs op til 1500W. Power Plant kan en hel del mere end en trafo. Det er eks. muligt at vælge spænding og frekvens samt karakteristik på sinuskurven.
Med al mulig respekt tror jeg ikke at de absorbanter du har bygget er helt så effektive i basområdet. Den maksimale absorbtion af en given frekvens sker ved den 1/4 bølgelængde ( http://www.ethanwiner.com/acoustics.html#bass%20traps ) for f.eks. 100Hz med en bølgelængde på 340 cm ( http://www.hifi4all.dk/content/templates/artikler.asp?articl eid=1617&zoneid=2 ) sker den maksimale absorbtion ved 85cm, hviket betyder at absorbanten skal placeres 85cm fra væggen. I denne sammenhæng er der ikke taget hensyn til densiteten på dæmpematerialet og dennes beskaffenhed.
Alt det her skal ikke tages som et surt opstød men bare en forklaring på hvordan jeg arbejder, og fordi det så ud som om du ikke havde fanget min indgangsvinkel til lyden i rummet.
|
|
|
|
|
|
Hej Bass
Takker for inputtet omkring Akustik og tak for linket, helt sikkert noget jeg vil studere endnu mere når jeg går igang med mine 50m2 hifi-hus. Her skal det laves rigtigt med målinger osv. her regner jeg med en halv uddannelse i akustik, så al info her er velkommen.
Med hensyn til powerplants, så er der bestemt på ønskelisten over ting der skal prøves, men lige pt. har jeg brugt rigeligt med penge på hi-fi. nu er det konens tur, hun har forøvrigt valgt at vi beholder Denon anlæget . Og derfor holder jeg mig til trafoerne lige foreløbigt, de har kun kostet mig 3000kr. Men der skal helt klart leges mere med tiden, det næste på ønskelisten er at komme igang med hi-fi huset, som lige nu står som en tom skal hvor det kun er ydrevægene der ikke skal fornyes.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 November 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så e jeg ved at være klar til weekendens øl og hi-fi og i denne anledning er de nye monoblok-bord kommet i brug og børnesikringen fjernet.

__________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 21 November 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Børnesikringen skal snart op igen når den lille får sans for hifi 
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 21 November 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
|
|
|
Ja den ryger op igen søndag, den er også kun nede fordi ungerne og konen er exporteret til mine foældre på fyn. Og begge unger er såmæn med når far bygger og den store (3år) er med til at sætte stik i, hvilket han er ret god til. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 21 November 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
interfacelift skrev:
|
|
|
Ja den ryger op igen søndag, den er også kun nede fordi ungerne og konen er exporteret til mine foældre på fyn. Og begge unger er såmæn med når far bygger og den store (3år) er med til at sætte stik i, hvilket han er ret god til.
|
|
|
Om nogle år kan han også være med til at løfte, nøj da.. 
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 22 November 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk, for hulan! Er de grimme og dumme, dem du skal høre musik og drikke øl med? Jeg skal ikke noget i aften
Der er nu altså noget hyggeligt over lyden af små fødder i huset... derfor bør alle familier have ret til en butler, der er dværg
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 22 November 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kommer der lige en stak nye billeder i forbindelse med at børnesikringen er fjernet og el-instalationen er færdig. God fornøjelse.

Hele setupet.

Den ene monoblok på det nye bord, diy selvfølgelig.

CD og forforstærker,

Den ene B&W, tjek lige spejlbilledet af monoblokken.

Den nye EMC beskyttede stikdåse, venstre side til den ene trafo i kælderen, højre til den anden.

Den grimme alm. stikdåse man kan ane er kun til lamperne, forsynet fra en alm. stikkontakt.

Mono blok med mine diy 2*24mm2 ht-kabel fordelt på 16 ledere.

De 2 konstantspændingstranformere / skilletrafoer. Ren strøm og konstant 230V +/-1%.
Det var alt herfra, nu kommer der snart Hi-Fi gæster fra mit gamle arbejde i Klubben.
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|