Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 20:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Flex Audio - ny forhandler i Odense (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto


Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1301
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Flex Audio er forhandler af Hi-Fi- og High-End højttalere fra den danske højttalerproducentproducent Raidho Acoustics.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1870&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hvordan virker et vertikalt motorsystem?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1660
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Er der ikke nogen Raidho folk på forummet der kan hjælpe med lidt info om ovenstående?
Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 31 Maj 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Er der ikke nogen Raidho folk på forummet der kan hjælpe med lidt info om ovenstående?

God aften Hr.

Jeg så lige du havde skrevet, men tiden er desværre knap lige p.t. Men, bare lige så du ikke tror, at vi ikke er repræsenteret her på forum, skriver jeg denne besked.

Jeg vender tilbage i morgen med en mere udførlig beskrivelse af de nye enheder i morgen.

 

Venligst

Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hej Flex

Bliver spændningen snart forløst, med billeder tegninger eller lidt tekst ?

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Det lyder spændende med sådan et nyt(?) motorsystem. Højttalerne ser ihvertfald hammer-lækre ud! Ser dog klart fedest ud i sort.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

God aften her på siden og undskyld det sene svar. Der har været en del at se til her i opstarten.

Jeg vil meget gerne komme med en længere teknisk forklaring af enhederne og deres specifikke opbygning. Jeg skal dog lige have de sidste detaljer fra konstruktøren, men da de har været i Kina og medvirket på messe har de ikke været ledige til support.

Nå, men jeg vil da gerne offentliggøre et enkelt billede af enheden. Det er et billede af en af de seneste prototyper og er derfor ikke helt identisk med den, der sidder i Ayra. Men, det er tæt på. Dog ser den lidt anderledes ud nu, hvor enheden er en del af frontbaflen på den nye Ayra-serie. Men, så snart jeg har løse enheder og komplet whitepaper på enheden, så skal I ikke snydes for lidt flere oplysninger.

Det kan dog tilføjes, at enheden har magneterne placeret på siden af enheden og fastgjort til frontbaflen, der også fungerer som skål. Endvidere er enheden er åben i midten. Den virker helt præcist som et stempel. Men, en større teknisk forklaring, når jeg har de sidste detaljer. Den er også helt ny for undertegnede, men ikke desto mindre en enhed, der "dufter" af eksklusivitet.

/Rune Skov

PS: Indlægget er blevet rettet, da typen af enhed, der blev vist er på et tidligt forsøgsstadie og derfor står den ikke mål med den endelige version af den keramiske enhed. Beklager meget!

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

så er der billeder .. pc'en strejkede.. 
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Det ligner da i mistænkelig grad seas hexadym princippet. Ok det er udvidet til 8 magneter.Jeg kunne forstille mig Børresen kunne få lidt problemmer med Seas, da dette princip er patenteret.

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1715
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Hey,

André > Det skulle jeg faktisk lige til at skrive. Eneste forskel er at de har magnetter på undersiden af toppladen også. Resten er identisk.

Jeg forstår dog ikke hvorfor de har valgt at bærearmene (mellem magnetterne) har den form de har. Man bør forsøge at "guide" flux rundt. Så får man mere magnetisme i gabet, og mindre omkring motorsystemet.

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

Hej syncroniq

Jo nu kommer det selvfølgeligt an på, hvordan seas krav er skrevet i patentet.Man må da håbe det er blevet nærlæst.

http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPODOC&IDX=DE69836309 T&F=0

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1469
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Hej FLEX

Tillykke med forhandlingen. Glædeligt at et vedholdende initiativ og stor passion for et dansk produkt, endelig giver dig muligheden for at forhandle Raidhos produkter. Ønsker dig alt det bedste.

Er der annonceret " åbent hus "...?

Musikalske hilsner.



__________________
My other toy has tits.
                                                                               
    
Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg har set mig nødsaget til at fjerne billederne af enhederne, da der var tale om en meget tidligt protrptype af enheden og derfor ikke det rette billede af den keramiske enhed som konstruktør og designer Michael Børresen har designet og udviklet.

Jeg vil se om det er muligt at få billeder offentliggjort af den sidste type, der sidder i Ayra-serien. Men, kan ikke give en garanti.

Jeg beklager mange gange, hvis det har medført nogle misforståelser vedr. det reelle driver-design.

Med venlig hilsen

Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Du må have mig undskyld Flex. Men du har lige skrevet produktionsmodellen, er nærmest identisk med det nu fjernet billed.Og nu er du ikke sikker på du kan vise et billed af produktionsmodellen .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Du må have mig undskyld Flex. Men du har lige skrevet produktionsmodellen, er nærmest identisk med det nu fjernet billed.Og nu er du ikke sikker på du kan vise et billed af produktionsmodellen .

MVH

Hej André.

Forstår din undren...og med rette.

Jeg har netop modtaget billeder af den endelige enhed. Jeg vil uploade dem senere på dagen, så du kan se det endelige resultat. Håber, du kan holde ventetiden ud.

Fortsat god dag.

/Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Lad nu manden være. Det er da kun godt at der kommer en ny seriøs butik. Eventuelle slagsmål om patentrettigheder må vi lade producenterne om. Men, naturligvis kunne det være rart med producentens forklaring af princippet, man er vel nørd.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen det kan aldrig blive mit problem, hvad en producent fortæller en forhandler. Jeg var oprigtigt interreseret i et nyt magnetsystem.Det kan så være nogen mener jeg skulle have holdt mund, da jeg kunne se det viste lignede et Seas patent. Fred være med det.

MVH   

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Kjeldsen det kan aldrig blive mit problem, hvad en producent fortæller en forhandler. Jeg var oprigtigt interreseret i et nyt magnetsystem.Det kan så være nogen mener jeg skulle have holdt mund, da jeg kunne se det viste lignede et Seas patent. Fred være med det.

MVH   

Det er jeg klar over, og forhandleren er måske ikke sikker i sin sag, derfor forstår jeg godt han trækker i land til producenten vender hjem og kan forklare sig. Jeg synes bare der var optræk til at gå efter manden fremfor bolden.

 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2153
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
André Jensen skrev:

Du må have mig undskyld Flex. Men du har lige skrevet produktionsmodellen, er nærmest identisk med det nu fjernet billed.Og nu er du ikke sikker på du kan vise et billed af produktionsmodellen .

MVH

Hej André.

Forstår din undren...og med rette.

Jeg har netop modtaget billeder af den endelige enhed. Jeg vil uploade dem senere på dagen, så du kan se det endelige resultat. Håber, du kan holde ventetiden ud.

Fortsat god dag.

/Rune Skov

Hej Flex

Det går nok med vente tiden.

Og ps jeg er fuldstædigt ligeglad med om Seas har noget der ligner et patent på det. Det er resultatet der tæller.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen
 
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 714
Sendt: 10 Juni 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

God aften igen.

Jeg synes det er helt ok, at André gerne vil vide lidt mere om systemet. Som tidligere fortalt så var det gamle prototyper af enhederne jeg viste.

De helt store tekniske betegnelser om enhederne tør jeg ikke kaste mig ud i... Det overlader jeg til producenten af højttalerne.

Men, billeder skal I ikke snydes for.



Som du så rigtigt skriver André, så er det resultatet, der tæller...Og det virker, endda meget overbevisende.

Som det ses, så er det kun motorsystemet, der er vsit og membranen, der er keramisk er ikke monteret på disse billeder. Men, dem kan man se, hvis man stikker snuden forbi.

Skulle der være interesse for at lytte til de nye højttalere, så er man jo velkommen til at give mig et kald eller sende en mail.

/Rune Skov

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes