Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2024 | 17:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Audio Research CD-5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
plafitracer skrev:
Nu har vi jo i Danmark jo desværre et fænomen, der hedder told og moms + diverse fragt omkostninger, som skal tillægges priserne. Internt i USA
kan en apparat sendes for ca 120 kr, til Danmark koster fragten omkring 2000 kr - der er desværre kun en til at betale disse omkostninger, kunden.


Ja, momsen er hård. Tolden er jo ikke så meget...

Jeg forestiller mig, at firmaer der sælger (amerikansk) hifiudstyr i Danmark gerne får forsendelser med lidt flere apparater ad gangen? Du skriver at fragten på ét apparat er (f.eks) 2.000 kroner fra USA. Koster fire apparater af samme slags så 8.000 kroner i fragt?

Mvh.
Niels

Synes også der er noget fis de skriver.

Man kan sige når du betaler fragt så betaler du i Kg og hvor meget det fylder.

Det er helt normalt at give en 15000 til 20000kr med flyv, men ved de fleste herhjemme tager det hjem med skib så er det en helt anden pris.

Jeg får alt mit hjem med Lemann og mine priser ligger ca mellen 15 til 20000kr fra fragt og i snit har jeg 15 til 20 pakker med hvergang.

Det med at gange med 10 kommer fra dengang vi havde en $ på 8kr.

Jeg tager den pris de har i usa  5+%  +told +moms +fragt

I går fik vi 1,6tons avalon hjem med fly for 18000kr så det er ikke så slemt.

Men det er slemt for dem der ikke køber stort ind, og mange tage kun lige det hjem den kunde skal have.

Nogle skrive bare for at skrive.

Problemet er nok mere de salgs led og for nolge vare er der 3 led og nogle kun 1.

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Du mener vel at prisen "kan" ganges med 10 (eller ofte bliver det)? Det er vel ikke nødvendigvis noget den "skal".
Der er jo, trods alt, forskellige grader af profitmaksimering.

Mht. til de 110 Volt: Det kan jo lade sig gøre at bestille apparatet på forhånd til 240 Volt og så selv afhente i USA. (Og få en tur ud af det oven i hatten). Rigtig mange apparater kan internt omskiftes fra 110 V til 240 V. Men det gælder selvfølgelig ikke alle.

Mvh.
Niels

Der er muligvis producenter i USA, hos hvem en amerikansk forhandler kan bestille 220V apparater. Det kan man dog ikke hos Audio Research. Og der er ingen switch på Audio Research produkter i dag. Der var på mange af forforstærkerne fra 70'erne. Hvad andre producenter foretager sig er mig og en tråd om Audio Research CD-5 underordnet.  

Desuden synes jeg denne tråd har tagen en uheldig drejning til at være om amerikanske priser contra europæiske.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hvor mange led findes der mellem Audio Rescearch og indtil varen står hos forbruger?

Måske en decimering af dette antal, vil gøre produktet mere "ørevenligt" allerede ved kassen



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Desuden synes jeg denne tråd har tagen en uheldig drejning til at være om amerikanske priser contra europæiske.

Det kunne jeg som ejer af et mht. såvel nypriser som på reservedele latterligt dyrt produkt i forhold til på hjemme markedet...,  MEGET! godt tænke mig at hører mere om



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

forøvrigt uden at skele til prisen, så synes jeg at der stadigt er den originale aura omkring AR

__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 24 Juni 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Nilau skrev:

Du mener vel at prisen "kan" ganges med 10 (eller ofte bliver det)? Det er vel ikke nødvendigvis noget den "skal".
Der er jo, trods alt, forskellige grader af profitmaksimering.

Mht. til de 110 Volt: Det kan jo lade sig gøre at bestille apparatet på forhånd til 240 Volt og så selv afhente i USA. (Og få en tur ud af det oven i hatten). Rigtig mange apparater kan internt omskiftes fra 110 V til 240 V. Men det gælder selvfølgelig ikke alle.

Mvh.
Niels

Der er muligvis producenter i USA, hos hvem en amerikansk forhandler kan bestille 220V apparater. Det kan man dog ikke hos Audio Research. Og der er ingen switch på Audio Research produkter i dag. Der var på mange af forforstærkerne fra 70'erne. Hvad andre producenter foretager sig er mig og en tråd om Audio Research CD-5 underordnet.  

Desuden synes jeg denne tråd har tagen en uheldig drejning til at være om amerikanske priser contra europæiske.

Det kan man skam også med ARC.

I mange år har der været en del led her i eu der har skaffet det hjem derfor ARC navnet blev ødelæagt i mange lande, de gør det nu med MAC og andre mærker.

Eller man kan bare hente det hjem fra østen.

Så alt det med at det kan man ikke, det kan man, sådan er det bare idag og det gælder mange andre mærker også og hvaså, så må man bare følge trop.

Havde en ven der var i østen han fik en cd hjem der koster 90k her idag, den landet med alt for 57k i dk.

Det er bedre at finde udaf hvordan man også kan tilbyde den samme pris end at blive ved med at holde på det der forgik før nettet rigtig slog igemmen på hifi handel.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:
forøvrigt uden at skele til prisen, så synes jeg at der stadigt er den originale aura omkring AR

Se, der er vi helt enige

Chr. R. skrev:
Hvor mange led findes der mellem Audio Rescearch og indtil varen står hos forbruger? Måske en decimering af dette antal, vil gøre produktet mere "ørevenligt" allerede ved kassen

Der er en importør, Audionord AB, og en forhandler, fx 2H Audio. Begge skal selvfølgelig have en avance på produkterne, for at vedblive med at servicere kunderne - og for at kunne køre en virksomhed, der helst skulle kunne brødføde begge led. Så på dette led er Audio Research ikke meget anderledes end de fleste andre produkter i denne branche.

 

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 25 Juni 2008 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jeg tager den pris de har i usa  5+%  +told +moms +fragt

Hvordan passer det sammen med Avalon Isis priserne - såvidt jeg kan se koster et par af dem ca. 60.000 USD i USA - på din hjemmeside er udsalgsprisen 660.000 DKK - det er da iflg min gamle regnebog fra 6. klasse sådan ca. en faktor 11???

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Chr. R. skrev:
Hvor mange led findes der mellem Audio Rescearch og indtil varen står hos forbruger? Måske en decimering af dette antal, vil gøre produktet mere "ørevenligt" allerede ved kassen

Der er en importør, Audionord AB, og en forhandler, fx 2H Audio. Begge skal selvfølgelig have en avance på produkterne, for at vedblive med at servicere kunderne - og for at kunne køre en virksomhed, der helst skulle kunne brødføde begge led. Så på dette led er Audio Research ikke meget anderledes end de fleste andre produkter i denne branche.

Hvorfor "hele" 2 led

Hvert led er jo med til at fordyre produktet, og priserne må vel siges at ligge i den dyre ende herhjemme sammenlignet med USA. I USA går salget fint nok uden et "importør led", så hvis viljen var til stede, så kunne man opbygge samme enkle forhandler struktur som i USA, og dermed tilbyde produktet på samme attraktive vilkår som en amerikansk forhandler trods alt formår.

Man kan også tage et andet mærke, nemlig McIntosh, som hjemme i USA, ikke betragtes som værende tilhørende den helt tunge ende inden for high-end, mens mærket herhjemme er rykket den halve klasse op. Men produktet er jo det samme her som i USA, så denne upgrading tilskriver jeg primært den sindsyg høje prissætning her i Europa - lyden er jo den samme. Desværre er det mere end undtagelsen, at varene bliver en faktor "x" dyrere herhjemme i ft. USA. Men jeg ønsker ikke at brødføde unødvendige led, da disse ikke tilføre varen mere værdi for mig.

Ikke underligt at ordret parallelimport har fundet indpas i det danske sprog...    



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Nu er europæiske og asiatiske mærker repræsenteret ved en importør/distributør i USA, ganske som i Danmark.

Det er ganske almindeligt at have en lokal mand/firma til at repræsentere sig - hvad er der galt i det?

Hvis du synes dette er dumt og fordyrende, skriv det til de forskellige producenter. McIntosh har iøvrigt også en dansk importør/distributør.

Hvor skulle Audio Research iøvrigt have en importør i USA - det er et amerikansk firma.
Om de har en distributør, som mange fabrikanter har indtil flere af i USA, ved jeg ikke.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Men jeg ønsker ikke at brødføde unødvendige led, da disse ikke tilføre varen mere værdi for mig.




Så hellere brødføde det ene led dobbelt så meget? kan det ikke være ligegyldigt? Du kan være helt sikker på at en der eksklusivt sælger et mærke af egen import tjener mere end en forhandler der er i 2 led.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Chr. R. skrev:
Men jeg ønsker ikke at brødføde unødvendige led, da disse ikke tilføre varen mere værdi for mig.




Så hellere brødføde det ene led dobbelt så meget? kan det ikke være ligegyldigt? Du kan være helt sikker på at en der eksklusivt sælger et mærke af egen import tjener mere end en forhandler der er i 2 led.

Hvorfor tro du det. det kan også være han kan give bedre priser.

Og bedre service samt ikke mega priser på dele for der skal der også kun tjenes til en.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Nilau skrev:

Du mener vel at prisen "kan" ganges med 10 (eller ofte bliver det)? Det er vel ikke nødvendigvis noget den "skal".
Der er jo, trods alt, forskellige grader af profitmaksimering.

Mht. til de 110 Volt: Det kan jo lade sig gøre at bestille apparatet på forhånd til 240 Volt og så selv afhente i USA. (Og få en tur ud af det oven i hatten). Rigtig mange apparater kan internt omskiftes fra 110 V til 240 V. Men det gælder selvfølgelig ikke alle.

Mvh.
Niels

Der er muligvis producenter i USA, hos hvem en amerikansk forhandler kan bestille 220V apparater. Det kan man dog ikke hos Audio Research. Og der er ingen switch på Audio Research produkter i dag. Der var på mange af forforstærkerne fra 70'erne. Hvad andre producenter foretager sig er mig og en tråd om Audio Research CD-5 underordnet.  

Desuden synes jeg denne tråd har tagen en uheldig drejning til at være om amerikanske priser contra europæiske.

Ja sådan vil det altid være når den $ er lav.

Men hvorfra ved du den ikke kan stilles om, eller bare skal have en ny helt alm trafo i ? der kan køre 230v.

Men det skal jeg da få en til at kikke på og det passer.

For dem jeg kender i holland der har købt i usa har kunne få det over på 230v fra den shop de har købt i eller ved et lille indgreb.

Men nu er det sådan med det meste hifi og ikke kun ARC.

 

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

jensen skrev:
Jeg tager den pris de har i usa  5+%  +told +moms +fragt

Hvordan passer det sammen med Avalon Isis priserne - såvidt jeg kan se koster et par af dem ca. 60.000 USD i USA - på din hjemmeside er udsalgsprisen 660.000 DKK - det er da iflg min gamle regnebog fra 6. klasse sådan ca. en faktor 11???

 

Prisen i usa er 69900$, men som med dig er det mærker ikke under min kontrol.

 

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Ja sådan vil det altid være når den $ er lav.

Men hvorfra ved du den ikke kan stilles om, eller bare skal have en ny helt alm trafo i ? der kan køre 230v.

Men det skal jeg da få en til at kikke på og det passer.

For dem jeg kender i holland der har købt i usa har kunne få det over på 230v fra den shop de har købt i eller ved et lille indgreb.

Men nu er det sådan med det meste hifi og ikke kun ARC.



Selvfølgeig kan du da bare smide en ny trafo i - det kan man vel i alt elektronik, man kan osse skifte alle komponenterne - så er det bare ikke en ARC længere - den er muligvis bedre og kan køre 220V, men ARC lyden er væk...

Og fair nok, at de kan få det over med 220V - jeg kan da ikke udtale mig om hvad andre kan og ikke kan - som autoriseret Audio Research forhandler kan jeg sikkert mange sjove ting, men jeg vælger at handle gennem den officielle kanal, det mener jeg mine kunder, jeg og Audio Research er bedst tjent med i det lange løb.

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
Det er ganske almindeligt at have en lokal mand/firma til at repræsentere sig - hvad er der galt i det?

Prisen du, prisen

plafitracer skrev:
Hvis du synes dette er dumt og fordyrende, skriv det til de forskellige producenter.

Hvorfor mig? Det er ikke mig der mistet omsætning pga. et dyrt forhandlerstruktur. Men måske skulle forhandlerne til at få øjnene op for muligheden for at øge deres omsætning ved at skære et, ja nogle gange to, led væk

 

 



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
jensen skrev:

Ja sådan vil det altid være når den $ er lav.

Men hvorfra ved du den ikke kan stilles om, eller bare skal have en ny helt alm trafo i ? der kan køre 230v.

Men det skal jeg da få en til at kikke på og det passer.

For dem jeg kender i holland der har købt i usa har kunne få det over på 230v fra den shop de har købt i eller ved et lille indgreb.

Men nu er det sådan med det meste hifi og ikke kun ARC.



Selvfølgeig kan du da bare smide en ny trafo i - det kan man vel i alt elektronik, man kan osse skifte alle komponenterne - så er det bare ikke en ARC længere - den er muligvis bedre og kan køre 220V, men ARC lyden er væk...

Og fair nok, at de kan få det over med 220V - jeg kan da ikke udtale mig om hvad andre kan og ikke kan - som autoriseret Audio Research forhandler kan jeg sikkert mange sjove ting, men jeg vælger at handle gennem den officielle kanal, det mener jeg mine kunder, jeg og Audio Research er bedst tjent med i det lange løb.

Hvem snakker om andre komponenter vi snakker om en helt alm trafo.

Alt det andet er ja ja bla bla.

Gennem officielle kanaler, ja indtil du får en bedre pris et andet sted.

Husk der er ingen officiel kanal her i EU.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hvem snakker om andre komponenter vi snakker om en helt alm trafo.

Alt det andet er ja ja bla bla.

Gennem officielle kanaler, ja indtil du får en bedre pris et andet sted.

Husk der er ingen officiel kanal her i EU.



Det var bare et eksempel med de komponenter - de kan jo skiftes og sikkert til nogle bedre, man kan osse skifte rør, så får man en anden lyd. Og ja man kan skifte trafoen, og vupti så kører den 220V. Man skal bare ha en der matcher i kvalitet - for du ved ligeså godt som jeg, hvilken betydning en trafo har for lyden.


Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1187
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

plafitracer

en ejer som Selvfølgeig kan du da bare smide en ny trafo i - det kan man vel i alt elektronik, man kan osse skifte alle komponenterne - så er det bare ikke en ARC længere - den er muligvis bedre og kan køre 220V, men ARC lyden er væk...

Med den "stattement" er du hermed den største idiot i forummet, det samtidigt med der i din profil står du er branche medlem ....., BRAVO NOVICE!!!!!!!!

 


En køber af en ARC vil ALDRIG! sætte en dårligere transfomer i sin "whay ever" ARC,

Jeg står af mht. fortage den sædvanlige gang "flue knepperi"

som normalt forgår omkring mærker som er fødte vindere.

Du har endnu ikke set en ARC bkive behandlet på den måde,

med mindre at der har været meget udsædvalige forhold gældene ....,

ergo er din påstand direkte utroværdig!

Jeg vil skrive til dine evt. agenture og berette om din holdning,

de er ikke bla. ARC af nogen værdi ...til lykke! du lever i et meget! lille land.

Jeg! er meget tungere end du tror ...,

ex. branche medlem med vilje!

og på et niuvue der er højere end det der er gængs i branchen.



__________________
Fort Lauderdale, Florida
Til top Vis ML_CLS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML_CLS
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 27 Juni 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

ML_CLS skrev:

plafitracer

en ejer som Selvfølgeig kan du da bare smide en ny trafo i - det kan man vel i alt elektronik, man kan osse skifte alle komponenterne - så er det bare ikke en ARC længere - den er muligvis bedre og kan køre 220V, men ARC lyden er væk...

Med den "stattement" er du hermed den største idiot i forummet, detsamtidigt med din profil står inden for at du er branche medlem ....., BRAVO NOVICE!!!!!!!!

 


En køber en ARC vil ALDRIG! sætte en dårligere transfomer i sin "whay ever" ARC,

 

Jeg ståraf mht. fortage den sædvanlige gang "flue knepperi"

som normalt forgår omkring mærker som er fødte vindere,

du har endu ikke set en ARC bkive behandlet på den måde med mindre at der har været meget udsædvalige forhold gældene ....ergo er din påstand direkte utroværdig!

Jeg vil skrive til dine agenture og berette om din holdning



Hør nu her kære ven - jeg er autoriseret Audio Research forhandler - og jeg ville ALDRIG anbefale nogen at skifte noget som helst i en ARC, på nær selvfølgelig rør, når den tid kommer, og jeg vil så anbefale et sæt rør fra Audio Research.

Jeg skriver som svar på diverse indlæg at selvfølgelig kan man skifte sin 110V nettrafo ud med en 220V - man kan da lodde alle sine komponenter ud, det er squ bare at fatte loddekolben. At det så nok ville være det mest tåbelige man kan gøre er en anden sag. Det er heller ikke særlig kløgtigt at gå over for rødt lys, folk gør det dagligt....

Der er INGEN af mine ARC produkter, hverken mine private, eller dem jeg sælger, der er molestreret på den måde - det ville jo være helligbrøde...

Men tidligere indlæg i tråden har mere end anført at det er let nok at gøre det. Jeg er ikke tekniker eller uddannet udi radiomekanik, men har da haft en loddekolbe i hånden mere end en gang.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes